Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä herkkujen tilalle, en vain voi olla syömättä/himoitsematta niitä

Vierailija
18.04.2018 |

Niin, mitä voisin tehdä kun kokoajan tekee mieli jotain herkkuja, joka suolaista tai makeaa! Olen kokeillut syödä hedelmiä, marjoja, kuivattuja hedelmiä jne. Mutta ei vaan auta! Olen siis kyllä ollut esimerkiksi nyt vähän päälle viikon ilman niitä mutta SILTI tekee kokoajan mieli. Loppuuko tämä ikinä ja jos ei voisiko herkut korvata jollain järkevällä?

Kommentit (416)

Vierailija
401/416 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellinen ketju minulle, kiitos!

Lopetin suklaan ahmimisen noin 10 päivää sitten. Sain sysäyksen siihen kun katsoin itseäni peilistä t-paita päällä. Vatsan kohdalla on iso kumpu ja sivusta katsottuna näyttää kuin olisin raskaana. Ei siis mikään pikku vatsamakkara vaan koko maha on ihan pulleana ja kohollaan. Siinä ei vatsan sisäänvetäminen auta. Olen aika tavallisen painoinen, 170 cm ja 60 kg mutta reidet lyllyy ym ja tuo maha on kauhea!

Sitten kaveri postasi vielä Facebookkiin bikinikuvan itsestään ja huh heijakkaa kun tämä on kaponen! Melkein katkeaa vyötärön kohdasta! Tästä tuli viimeinen sysäys, en halua olla pyylevä! Haluan sen kapean vyötärön takaisin mikä minulla oli ennen neljää raskauttani...

Söin ennen suklaata ihan uskomattomia määriä. Joka päivä monta sataa grammaa. Pääsiäisen aikaan mopo karkasi kuten aina ja saatoin syödä kolmekin Mignonmunaa kerralla plus sitten muuta suklaata pitkin päivää. Aivan järkyttävää.

Söin suklaata kun laitoin lapsille ruokaa ajatuksin "en pidä tuosta nakkikeitosta niin syön vähän jotain muuta ennen lapsia". Ja se jotain muuta oli pari kourallista suklaata, pullaa, suklaakeksejä...

Oikeaa ruokaa söin lähinnä iltaisin kun mieskin on paikalla. Ja joka ruoan jälkeen söin salaa jälkiruokani, suklaata, keittiössä. Samalla kun tiskasin ja siivosin sotkut. Eikä vain pala vain puoli levyä, koko levy jne.

Minua ärsytti ennen tässä lähinnä se valkoinen kökkö mitä hampaisiin kertyi. Ne eivät tuntuneet kielellä sileiltä. Pesin hampaat 2 kertaa päivässä eikä reikiä tullut kuin harvoin, mutta se töhnä ällötti ja kaivelin hampaita puhtaaksi hammastikuilla.

Talven käytin löysiä paksuja paitoja niin en pahemmin edes katsellut vatsaani ja vyötäröäni.

Tätä suklaanahmimista on kestänyt vuosikaudet. Ties miten hoikka olisin jos en olisi syönyt niin paljon herkkuja joka päivä.

Olen tajunnut joskus aikaisemminkin sokeririippuvuuteni ja pystyin olla pari päivää ilman vaikka tiukkaa teki, mutt repsahdin pian taas.

Pystyn syödä seurassa ihan asiallisesti, tyyliin otan yhden suklaakonvehdin, mutta samalla sisäinen himoni muistuttaa minua, että onneksi kotona kaapissa odottaa 600 g suklaata... Illalla sitten...

Ahmin vain salaa ja yksin ollessani, toisten seurassa en ikinä.

Nyt olen nämä 10 päivää käynyt urheasti kaupassa mutta olen onnistunut kävelemään selkä suorana reippaasti karkkiosastojen ohi. En ole ostanut mitään herkkua. Kyllä kotona on vielä jotain mutta en halua syödä niitä.

Silmiini syöksyy kuva kavereista bikineissä ja se uskomattoman kapea vyötärö! Olin minäkin sellainen kauan aikaa sitten ja haluan olla taas!

Nyt olen alkanut syödä kaksi kunnon ruokaa päivässä. Jos teen lapsille jotain mistä en pidä (nakit, jauheliha jne) niin teen itselleni jotain muuta ruokaa enkä korvaa ateriaa herkuilla.

Mahani ei ole enää niin turpea. Siinä on vielä paljon ylimääräistä mutta aamuisin se näyttää jo melko hyvältä kun vertaa alkuun :)

Tänään ajattelin aloittaa kotijumpan. Kokeilen tätä:

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005621061.html

Ja tätä:

https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005652946.html

T. Lyllerö

Olen 170cm ja 66kg

Olenko mielestäsi sairaaloisen ylipainoinen?

Ja ei en mätä suklaata naamaani levykaupalla

Vierailija
402/416 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, palstan lukihäiriöinen vakiotrolli saapui paikalle. Mitäs sun koirilles kuuluu? Paljonko mennyt rahaa niiden ruokiin tässä kuussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
403/416 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä neuvo on varmaan jo annettu ketjussa monta kertaa, mutta kannattaa syödä oikeaa, terveellistä ruokaa sopivin väliajoin, koska nälkäisenä herkkujen syöminen tuntuu erityisen houkuttelevalta.

Yksi verraten terveellinen herkku on Earth Control -merkkiset lakritsitaatelit. Hieman kalliita ne kyllä ovat. Tuoreet taatelit ylipäätään on todella hyviä.

Vierailija
404/416 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku köyhä läski esittää tekosyitä voidakseen mässyttää fatserin sinistä

En mä kyllä syö suklaata, kun en syö maitotuotteita :/ Muuten hyvä!

Vierailija
405/416 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkiherkkuresepti on N. kolmen aineksen keksit:

1 banaani

n. 1.5 dl kaurahiutaleita

rusinoita (tai tummasuklaahippuja) (tai manteleita, pähkinöitä)

Banaani haarukalla muusiksi, kaurahiutaleet joukkoon, sekoittaa kunnes on jämäkkää mössöä. Sitten rusinat tai mitä haluaakin, sen verran että on vähän sattumia.

Nämä leivinpaperin päälle kekseiksi tai myslipatukoiksi muotoiltuna ja paistetaan 175 asteessa.

Uskomattoman hyviä aamupalaksi! Kalorit voi itse laskea aineksista.

Vierailija
406/416 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva raivokas herkkuhimo johtuu todennäkösesti suolistohiivasta, etenkin jos sulla on ihon/päänahan kutinaa, korvien tukkoisuutta, ihottumaa ym. Se talttuu eliminoimalla kaikki sokeri (myös hedelmät) ja alkoholi ruokavaliosta ja ottamalla hiilihydraatit bataatista, porkkanasta, punajuuresta ja keitetystä perunasta. Niiden sisältämät tärkkelykset ruokkii hyviä suolistobakteereja ja tasapainottaa tilannetta nopeasti. Toisin kuin yleisesti luullaan, candida albicans -hiiva elää myös ketoneilla ja lisääntyy räjähdysmäisesti paastotessa eli vhh-ruokavalio ei (välttämättä) auta.

Toinen herkkuhimon syy on se, että kehosi on ihan finaalissa huonojen yöunien, stressin, kofeiinin ylikulutuksen ja/tai korkeiden verensokerien aiheuttaman kortisoliryöpytyksen takia. Voi itse asiassa olla, että lisämunuaiset ovat uupuneet eivätkä jaksa edes enää tuottaa kortisolia - tähän viittaa suolanhimo. Tilanteeseen auttaa runsas veden juominen etenkin aamuisin, tietysti hyvä uni ja stressin vähentäminen sekä verensokerien tasaaminen. Olet niin sokerikoukussa, että vhh:lle heittäytyminen olisi kauhea shokki elimistöllesi ja todennäköisesti henkisesti tosi vaikeaa. Siksi hiilaria kannattaa edelleen syödä, mutta ottaa se nimenomaan juureksista ja muistaa kuitu, rasva ja proteiinit, jotta verensokeri pysyy tasaisena.

Iltanapostelutapaan toimii vaikka pikkutomaatit, lehtikaalisipsit, kukkakaali"wingsit" tai hummukseen/guacamoleen dipattavat kasvistikut. Niitä voi syödä vaikka ähkyyn ilman että kalorit tai verensokerit räjähtävät ja vitamiineja ja fytoravinteita saadessaan kroppa saattaa todeta olevansa itse asiassa kylläinen :)

Vierailija
407/416 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään korvikkeita herkkujen tilalle. Ollaan yksinkertaisesti syömättä. Syödään ruoka- aikoina, ei muulloin.

Noudatetaan suunnitelmaa. Ei haeta elämyksiä tai lohtua ruoasta, haetaan ne muualta.

Vierailija
408/416 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 banaani

Banaani haarukalla muusiksi, kaurahiutaleet joukkoon, sekoittaa kunnes on jämäkkää mössöä. Sitten rusinat tai mitä haluaakin, sen verran että on vähän sattumia.

Nämä leivinpaperin päälle kekseiksi tai myslipatukoiksi muotoiltuna ja paistetaan 175 asteessa.

Varmaan ihan hyvää, mutta ei se sokerinhimoa poista kuin hetkeksi. Varsinainen ongelma ei poistu sokeria syömällä.

Vierailija
409/416 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva raivokas herkkuhimo johtuu todennäkösesti suolistohiivasta, etenkin jos sulla on ihon/päänahan kutinaa, korvien tukkoisuutta, ihottumaa ym. Se talttuu eliminoimalla kaikki sokeri (myös hedelmät) ja alkoholi ruokavaliosta ja ottamalla hiilihydraatit bataatista, porkkanasta, punajuuresta ja keitetystä perunasta. Niiden sisältämät tärkkelykset ruokkii hyviä suolistobakteereja ja tasapainottaa tilannetta nopeasti. Toisin kuin yleisesti luullaan, candida albicans -hiiva elää myös ketoneilla ja lisääntyy räjähdysmäisesti paastotessa eli vhh-ruokavalio ei (välttämättä) auta.

Toinen herkkuhimon syy on se, että kehosi on ihan finaalissa huonojen yöunien, stressin, kofeiinin ylikulutuksen ja/tai korkeiden verensokerien aiheuttaman kortisoliryöpytyksen takia. Voi itse asiassa olla, että lisämunuaiset ovat uupuneet eivätkä jaksa edes enää tuottaa kortisolia - tähän viittaa suolanhimo. Tilanteeseen auttaa runsas veden juominen etenkin aamuisin, tietysti hyvä uni ja stressin vähentäminen sekä verensokerien tasaaminen. Olet niin sokerikoukussa, että vhh:lle heittäytyminen olisi kauhea shokki elimistöllesi ja todennäköisesti henkisesti tosi vaikeaa. Siksi hiilaria kannattaa edelleen syödä, mutta ottaa se nimenomaan juureksista ja muistaa kuitu, rasva ja proteiinit, jotta verensokeri pysyy tasaisena.

Iltanapostelutapaan toimii vaikka pikkutomaatit, lehtikaalisipsit, kukkakaali"wingsit" tai hummukseen/guacamoleen dipattavat kasvistikut. Niitä voi syödä vaikka ähkyyn ilman että kalorit tai verensokerit räjähtävät ja vitamiineja ja fytoravinteita saadessaan kroppa saattaa todeta olevansa itse asiassa kylläinen :)

Miksi ihmeessä pitää yleensäkään napostella mitään?? Ja ähkyyn syöminen on typerää.

Vierailija
410/416 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellinen ketju minulle, kiitos!

Lopetin suklaan ahmimisen noin 10 päivää sitten. Sain sysäyksen siihen kun katsoin itseäni peilistä t-paita päällä. Vatsan kohdalla on iso kumpu ja sivusta katsottuna näyttää kuin olisin raskaana. Ei siis mikään pikku vatsamakkara vaan koko maha on ihan pulleana ja kohollaan. Siinä ei vatsan sisäänvetäminen auta. Olen aika tavallisen painoinen, 170 cm ja 60 kg mutta reidet lyllyy ym ja tuo maha on kauhea!

Sitten kaveri postasi vielä Facebookkiin bikinikuvan itsestään ja huh heijakkaa kun tämä on kaponen! Melkein katkeaa vyötärön kohdasta! Tästä tuli viimeinen sysäys, en halua olla pyylevä! Haluan sen kapean vyötärön takaisin mikä minulla oli ennen neljää raskauttani...

Söin ennen suklaata ihan uskomattomia määriä. Joka päivä monta sataa grammaa. Pääsiäisen aikaan mopo karkasi kuten aina ja saatoin syödä kolmekin Mignonmunaa kerralla plus sitten muuta suklaata pitkin päivää. Aivan järkyttävää.

Söin suklaata kun laitoin lapsille ruokaa ajatuksin "en pidä tuosta nakkikeitosta niin syön vähän jotain muuta ennen lapsia". Ja se jotain muuta oli pari kourallista suklaata, pullaa, suklaakeksejä...

Oikeaa ruokaa söin lähinnä iltaisin kun mieskin on paikalla. Ja joka ruoan jälkeen söin salaa jälkiruokani, suklaata, keittiössä. Samalla kun tiskasin ja siivosin sotkut. Eikä vain pala vain puoli levyä, koko levy jne.

Minua ärsytti ennen tässä lähinnä se valkoinen kökkö mitä hampaisiin kertyi. Ne eivät tuntuneet kielellä sileiltä. Pesin hampaat 2 kertaa päivässä eikä reikiä tullut kuin harvoin, mutta se töhnä ällötti ja kaivelin hampaita puhtaaksi hammastikuilla.

Talven käytin löysiä paksuja paitoja niin en pahemmin edes katsellut vatsaani ja vyötäröäni.

Tätä suklaanahmimista on kestänyt vuosikaudet. Ties miten hoikka olisin jos en olisi syönyt niin paljon herkkuja joka päivä.

Olen tajunnut joskus aikaisemminkin sokeririippuvuuteni ja pystyin olla pari päivää ilman vaikka tiukkaa teki, mutt repsahdin pian taas.

Pystyn syödä seurassa ihan asiallisesti, tyyliin otan yhden suklaakonvehdin, mutta samalla sisäinen himoni muistuttaa minua, että onneksi kotona kaapissa odottaa 600 g suklaata... Illalla sitten...

Ahmin vain salaa ja yksin ollessani, toisten seurassa en ikinä.

Nyt olen nämä 10 päivää käynyt urheasti kaupassa mutta olen onnistunut kävelemään selkä suorana reippaasti karkkiosastojen ohi. En ole ostanut mitään herkkua. Kyllä kotona on vielä jotain mutta en halua syödä niitä.

Silmiini syöksyy kuva kavereista bikineissä ja se uskomattoman kapea vyötärö! Olin minäkin sellainen kauan aikaa sitten ja haluan olla taas!

Nyt olen alkanut syödä kaksi kunnon ruokaa päivässä. Jos teen lapsille jotain mistä en pidä (nakit, jauheliha jne) niin teen itselleni jotain muuta ruokaa enkä korvaa ateriaa herkuilla.

Mahani ei ole enää niin turpea. Siinä on vielä paljon ylimääräistä mutta aamuisin se näyttää jo melko hyvältä kun vertaa alkuun :)

Tänään ajattelin aloittaa kotijumpan. Kokeilen tätä:

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005621061.html

Ja tätä:

https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005652946.html

T. Lyllerö

Olen 170cm ja 66kg

Olenko mielestäsi sairaaloisen ylipainoinen?

Ja ei en mätä suklaata naamaani levykaupalla

Tehän - molemmat - olette normaalipainoisia. Kannattaa käyttää BMI-laskuria netistä.

"Lyllerö", sinä kärsit näköharhasta, kun vertailet itseäsi alipainosta kärsivään kaveriisi. Voihan olla, että hänellä on anoreksia tai jokin muu sairaus. Tai sitten hän ei vaan ole synnyttänyt vielä yhtään lasta. 

Sinänsä ihan hyvä, että olet lopettanut suklaan mättämisen.  Siinähän oli selkeästi ahmimishäiriön piirteitä (normaalin ruoan skippaaminen ja korvaaminen suklaalla ja muulla sokeriroskalla, salaa syöminen ahmimalla, jne.)

Rupea syömään terveellisesti. Syö normaalia, terveellistä kotiruokaa samaan aikaan kuin muukin perhe ja jätä karkit kauppaan. 

Ja ennen kaikkea lopeta itsesi inhoaminen. 

Jos tosiaankin olet synnyttänyt neljä lasta, on ihan normaalia, että vatsanahka on venähtänyt siitä jonkin verran. Jos lapsesi eivät ole enää vauvaiässä, saatat jo jaksaa ruveta tekemään voimisteluliikkeitä kotona. Me naiset tarvitsemme vatsalihaksiamme siinä missä muitakin lihaksia. Kannattaa pitää omasta kunnosta huolta, kunhan et siinäkin repsahda liiallisuuksiin, kuten suklaan syömisessäkin. 

Muista kohtuus kaikessa, ja lakkaa haukkumasta itseäsi lylleröksi. 

Vierailija
411/416 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1 banaani

Varmaan ihan hyvää, mutta ei se sokerinhimoa poista kuin hetkeksi. Varsinainen ongelma ei poistu sokeria syömällä.

Niin? Elämässäkö ei saa koskaan maistaa mitään makeaa? Jos on sellainen ihminen, että nauttii keksien syömisestä, nämä ovat parempi vaihtoehto kuin mättää naamaan kaupan keksipaketti.

Vierailija
412/416 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala ronkeliksi. Syöt vain yhtä kallista merkkiä,etkä mitään muuta sen lisäksi. Silloin ei voi syödä sitä herkkua kuin jotain halpisnäkkileipää aivan kuten söisi näkkileipää.

toimii

Haluaisi pidennykset=en ole käynyt kampaajalla 6 kk

Haluaisin irtoripset =en ota ei oo rahaa

Haluan suklaata= R-ltä 6 kilon levyä yhden hinnalla NOMSKIS NOMSKIS RÖYHHHHH

Vierailija
413/416 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen vielä viimeisen mietinnän juuri ennen kaupan kassalle menoa, että onko korissa jotain epäterveellistä ja tarpeetonta. Siellähän ne päätökset tehdään. Kun kerran ja toisenkin kieltää itseltään jotain tarpeetonta, se tulee tavaksi. Välillä voi herkkua ostaa, mutta vain harvoin. Sitä paremmalta se sitten maistuukin, kuin että lähes joka päivä mättäisi. Olo kevenee fyysisesti ja psyykkisesti, kun tämän tien valitsee!  :)

Vierailija
414/416 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on raudanpuute aiheuttanut makeanhimoa. Ja Mirena. Vois taas kokeilla rautakuuria...

Vierailija
415/416 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitää yleensäkään napostella mitään?? Ja ähkyyn syöminen on typerää.

Ainakin minua on hammaslääkäri kieltänyt napostelemasta ja olen ymmärtänyt hänen pointtinsa. Olen muutenkin kiinnostunut hampaideni terveydestä eli käytän hammaslankainta ja käyn säännöllisesti tarkastuksissa.

Sitä en ymmärrä minkä vuoksi oletetaan yleisesti, että kaikki naiset olisivat kiinnostuneita nimenomaan napostelusta! Minä syön sopivasti viisi kertaa päivässä eikä napostelu kiinnosta laisinkaan. Jos haluan joskus juhlissa palan kakkua niin silloin syön sen. Muuten minulla ei ole edes varaa mihinkään naposteluihin koska laitan kotiani mieleisekseni ja siihen menee rahaa.

Vierailija
416/416 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilarinen auttaa ja on tosi helppo. Ei tuu nälkä ja lähinnä tuntuu vaikealta saada syötyä kun vatsa tuntuu täydeltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi