Suomalaismiesten lapsettomuus on maailman korkeinta, ja suurin osa lapsettomaksi jääneistä suomalaismiehistä olisi halunnut lapsia
Näin kertoo Väestöliiton tutkimusprofessori Anna Rotkirch. Millaisia ajatuksia tämä sinussa herättää?
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/vaestoliitto-suomalaismies…
Kommentit (661)
Vierailija kirjoitti:
Vela -72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet ovat ihan uskomattoman itsekkäitä. Tasa-arvo ymmärretään niin, ettei omasta perheestä pidetä enää huolta eikä oma vaimo saa "hyötyä" miehestä mitenkään. Menköön töihin ja maksakoon osansa! Vaikka hoitaisi miehen lapsia kotona. Ihan erilaisia ovat joidenkin muiden maiden miehet, nähdään kunnia asiana se että pidetään perheestä huolta ja ollaan "perheen pää" vaikka kotona vamo päättäisikin asioista ;)
Minua asiassa on rassannut aina se, että naisellani on ollut pyrkimys "luksukseen" johon hänellä ei itsellä ole varaa, mutra mielellään on minulla maksattanut noita juttuja. Lomamatkat erittäin hyvä esimerkki, niin kauan reissattiin kunnes sanoin "se maksaa joka reissuun haluaa" - kummasti reissaaminen on vähentynyt...
Sehän on hyvä että sait sanottua. Minusta perheessä pitää olla sama elintaso kaikilla, mutta se pitää määritellä aika paljon sen pienituloisemman osapuolen maksukyvyn mukaan. Ei ole reilua, jos toinen joutuu maksamaan toiselle luksusta, kuten ei olisi sekään, että köyhempi osapuoli joutuu käyttämään joka pennin omista rahoistaan pystyäkseen maksamaan osuutensa yhteisistä kuluista.
Niin että, naisetko ei sitten ole lompakkoloisia jotka eivät yritä korottaa elintasoaan miehen lompakon kautta ?? Miehellä ei ole MINKÄÄNLAISTA velvollisuutta alkaa murentamaan omaa elitasoaan puoliskonsa hyväksi, Se että jotku niin tekevät OMAEHTOISESTI, ei tee siitä mitään automaatioita tai velvollisuutta.
Nythän eletään sitä tasa-arvon aikaa, joten ei muuta kuin naiset, menkää sellaisiin töihin että alkaa sitä kunnon palkkaa ja elintasoa pukkaamaan ilman että sitä tarvii toosallaan hankkia. Teillähän on tasan samat mahdollisuudet käydä kouluja ja hankkia ammatti jossa tienaa kuin miehilläkin, sitähän te jaksatte ja muistatte muistuttaa kuinka koulutettuja ja päteviä te olette joka asiassa. Aina ollaan suuna ja päänä länkyttämässä kuinka naiset pystyy samaan kuin miehetkin, mutta kummasti kun laitetaan suu säkkiä myöden niin alkaa se jurnutus jostain miesten maailmasta, sovinismista yms. kun ei suksi *yllättäen* luistakkaan kuin aikaisemmin kehuttiin. Se kun nyt vain on kiistämätön tosiasia että naiset EIVÄT ole, eivätkä koskaan tulekkaan olemaan miehen vertaisia. Ja siihen on omat syynsä miksi niin on, on ollut ja tulee olemaan myös vastaisuudessakin.
Näinhän miehet ja yhteiskunta tuntuu ajattelevan. Olen nainen 30 v ja tätsin väsynyt tähän keskusteluun. Joo naisia ei tarvita mihinkään ja olemme kuluerä teimme niin tai näin. Sitten kuitenkin pitäisi se nainen löytyä kun halutaan perhe ja kun ei löydy on selin naisten syy. Ei vaan jaksa enää yhtään äijää kun olen pienipalkkainen sh enkä yllä insinöörin tulotasoon. En uskaltaisi olla äippälomalla jos mies alkaisi sanomaan mua lompakkoloiseksi jne. Kaveri sai vauvan ja oli tosi kipeä sektion takia sen jälkeen psyykkisrsti ja fyysisesti. Siihen vielä joku haukkumaan ja syyllistämään... Olkaa miehet keskenänne ja perustakaa se perhe keskenänne niin ei tarvitse katsoa ketään loisimassa.
Ei kannata vielä masentua. Se on kyllä totta, että jos tämän palstan perusteella pitäisi mielikuva vastakkaisesta sukupuolesta luoda, ihmiskunta kuolisi todennäköisesti sukupuuttoon alle vuosisadassa. 😉 Mutta trolleja täällä lienee aika moni. Oikeassa elämässä on ihan tavallisia kivoja miehiä paljon ja jotkut heistä välillä käyvät täälläkin, kuten esimerkiksi tämä M35.
Tuo tyyppi, jonka viestiin vastasit, on yksi palstan vakituisista riidanhaastajista. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, hän tulee ketjussa räyhäämään vielä ämmien täysin turhista äitiyslomaloisimisista, akkojen vielä turhemmista julkisen sektorin suojatyöpaikoista ja asevelvollisuudesta, ei tosin välttämättä tässä järjestyksessä. Oikein ärsytettynä hän saattaa suuttua myös kuukautissuojista. Ei hänestä kannata välittää, toki toisinaan on aika viihdyttävää seurata kuinka homma eskaloituu ja tyyppi kiihtyy nollasta sataan käsittämättömän pienessä ajassa. 😂
Totta joka sana. Ja listasta unohtui vielä nämä miesten tekemät varainsiirrot naisille ja syöpäseulonnat. "Miksi naisille järjestetään yhteiskunnan(lue mieste rahoilla, naisethan ei tämän sankarin mielestä käy töissä ja maksa veroja, ja jos käyvätkin, niin niissä kunnan ja valtion suojatuöpaikoissa, joista ei ilmeisesti makseta palkkaa ollenkaan.) varoilla papa-seulontoja. Ne rahat on kaikki suoraan pois miehiltä. Ja rintasyöpäseulonnat myös. Ihan turhia". Ja akat joutaa elättämään itse mukulansa, ei niitä kukaan mies ole halunnut.
Ja tästä päästään näppärästi siihen, kuinka miehet perustavat kaikki kasvuyritykset, ja muutenkin ihan yksin ja pelkästään naisten hyväksi ja hyödyksi ylläpitävät yhteiskunnan peruspilareita. Ja samaan aikaan ahneet ja turhat akat vaan laulaa muumilauluja (sen minkä kaikenmaailman seulonnoiltaan joutaa)... 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha... Minä taas olen lapseton nainen joka haluaisi perheen. Mitenkäs on, käydäänkö kimppaan ja pannaan lapsi alulle saman tien? Ai ei vai, minäkö olen näin kolmenkympin puolivälissä ainakin 10 vuotta liian vanha yksinäisen nelikymppisen miehen kumppaniksi, ja minulla on ollut miessuhteita aikaisemmin jolloin se kallisarvoinen neitsyyskin meni. Muutama kilo ylipainoakin näkyisi olevan joten kai se on lapsettoman miesparan vaan jatkettava haaveilua siitä kuumasta misukasta jonka kanssa hankkia niitä lapsia...
Nämä miesten "perheenperustamistoiveet" on kyllä nähty moneen kertaan. Ette te ketään huijaa.
Kyllä minulle kelpais hyvin itseni ikäinen nainen. Ei tässä itsekkään mitään alusvaatemalleja olla. Eipä vaan tunnu itseni ikäisiä naisia kiinnostavan. Tinderissä on tullut 1 mätsi, joka ei puhu mitään. En kuitenkaan mistään metsästä repäisty ole. Vaki töissä insinöörinä, pari vuotta sitten eronnut, lapsia ei, koira on . En tupakoi, alkoa silloin tällöin.
No näillä mennään mitä on annettu.
M35
Minusta kuulostat hyvältä noilla vähillä tiedoilla ja viesteillä, joita olen sinusta lukenut. Tinderissä varmaan matchaisin, varmaksi en tietysti osaa sanoa. Jotain tällaista luulisin muutenkin sinulle olevan tarjolla (kirjoitan siis itsestäni ikäänkuin deitti-ilmoituksen, voit arvioida kelpaisiko näin teoriassa):
Olen itse 29v. 4-vuotiaan lapsen äiti. Isä mukana kuvioissa, siis yhteishuoltajuus. Ei mikään hullu ex.
Minulla on amk-koulutus, jatkan varmaankin joskus opiskeluja maisteriksi työn ohella. Työpaikka on, palkka pari sataa alle 3000 euroa.
Bmi 23. Kauniiksikin on joskus kutsuttu, muutkin kuin äiti, mutta yleisesti ottaen olen tavallisen näköinen. Pitkät hiukset, siisti, ehkä ihan vähän hipstertyylinen pukeutuminen. En ole erityisen liikunnallinen, mutta kesäisin käyn esimerkiksi vaeltamassa. Ei minulla liikuntaa vastaan mitään sinänsä ole, ei vain ole mitään tiettyä lajia jota tällä hetkellä harrastan. Voin kuitenkin lähteä pyöräilemään, salille tai metsään samoilemaan. Tupakoin ja käytän alkoa satunnaisesti. Pidän lukemisesta, politiikasta ja tunnen hyvin historiaa. Olen sosiaalinen ja ihmisistä usein hauskaa seuraa, olen aika eloisa ja vitsikäs, en mikään tosikko.
Pidän eläimistä, omia ei ole. Olen kasvissyöjä, mutta sinun lihansyöntisi ei aiheuta minussa pakonomaista tarvetta pitää saarnaa. Tietysti toivoisin että söisit kasvisruokaa, jota valmistan. Lapsia voisin hankkia lisää max. 2. jos taloustilanne sallii.Sitten "vaatimukset", jotta saa kuvaa, mitä haen. Mieheltä toivoisin erityisesti lämmintä luonnetta ja mustaa huumoria. Toivoisin ns. perusfiksua miestä. Ei minkään asian äärityyppiä, varsinkaan rajat kii-tyyppiä, minulla on paljon ulkomaisia ystäviä. Voit kuitenkin kritisoida tehtyä politiikkaa, mikäli siihen ei liity toisten ihmisarvon vähättely. Ulkonäöllä ei ole minulle suurta merkitystä, toivoisin ettei ole huomattavaa yli- tai alipainoa. Lihaksilla tms. ei merkitystä. Silmälaseista plussaa, sekä analyyttisesta, mutta ei kylmästä ajattelutavasta. Työlläsi tai koulutuksellasi ei ole väliä, toivon kuitenkin että olet kiinnostunut työelämästä, tarkoittaen sitä, että mikäli olet työtön, yrität töitä saada tulevaisuudessa.
Toivoisin myös että olisit pituiseni tai minua pitempi, mikä ei varmaan ole mitenkään vaikeaa, sillä olen itse 162cm pitkä (tai lyhyt?).Miltä kuulostaa? Luulen että kaltaisistani naisista löytyisi sinulle seuraa, jos tällaisilla spekseillä kelpaa. Peli ei todellakaan oke vielä menetetty!
Kyllä mulle kelpais oikein hyvin. Itse olen 180cm. Jäi aikaisemmin pois. Ei ollut pahat vaatimukset sinulla miehelle jos minulta kysytään.
M35
Olipa vähän tylsä vastaus oikeasti ihan hauskaan, kivasti kirjoitettuun viestiin. Soriiii, ei pahalla!
OhisOlen katsos tylsä insinööri :) Olet täysin oikeassa, että oli kiva viesti tältä naiselta. Eipä tuollaisia naisia ole vielä vastaan tullut.
M35
Tai siis kyllähän niitä tinderissä on, mutta ei ne mulle sydäntä painele:)
M35
En itseasiassa ole Tinderissä, kokemukseni mukaan se on kovin pinnallinen alusta, vaikka kyllähän sitä kautta jotkut parisuhteenkin löytää. Kavereilta olen kuullut aika monista huonoista kokemuksista. Ihmiset pelaavat aika paljon.
Itseäni ei oikein innosta sarjadeittailu. Ulkonäöllisesti ehkä pärjäisinkin "kilpailussa", mutta pelkään, että olisin lapsen vuoksi siellä monille jossain ihmeellisessä "voin käydä panemassa"-osastossa. En halua päätyä tilanteeseen, jossa tutustuisin ja ehkä kiinnostuisinkin miehestä, joka loppujen lopuksi haluaisikin vain vakipanoa tms.
Treffeillä olen satunnaisesti käynyt kavereiden tuttujen kanssa, ja pidän silmät auki harrastuksissa ja töissä :)
Tsemppiä kuitenkin etsintöihisi!
"Deitti-ilmoituksen" kirjoittanut nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummummmum kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin voisin lapsia haluta, mutta taitaa alkaa olla tässä iässä myöhäistä löytää enää sellaista naista. Juna vähän niinku meni jo.
M35
No ei todellakaan! Miehet saa lapsia hyvin vielä 50v. Ja saat naisen kun uskot itseesi. Usko että olet viehättävä vaikka olisit läski. Läskitkin saa lapsia ja mitä kummemman näköiset ihmuset. Ja sairaat. Kaikki. Naisia kyllä on ja löytyy. Voit löytää jonkun ihanan puristeltavan pehmosen löllykän. Ei oo ulkonäkökysymys. Oikeasti. Laske rimaa. Ja usko että voit. Jos ajattelet ettet voi tuskin saatkaan. Koska se epätoivo huokuu susta ulospäin. Luota itseen.
Lapseni päiväkodissa yhden lapsen isä on huomattavan ylipainoinen, mutta tyylikäs parrakas mies. Tämä mies on jotenkin nallekarhumaisella tavalla tosi seksikäs. (en ole yleensä viehättynyt kovin ylipainoisista miehistä, pieni pullukkuus ei ole haitannut).
Hän on todella mukava ja ystävällinen ihminen, joka varmaan vaikuttaa kuvaani hänestä. Vaimonsa on kaunis ja hoikka, varmaan muutaman (3-5) vuotta tätä miestä nuorempi.
Ylipainon ei siis ainakaan pitäisi olla este, jos on muuten tosi hyvä tyyppi.Kuinka pitkä mies on? Oon huomannut, että ns. nallekarhumiehet ovat suosittuja joidenkin naisten keskuudessa, mutta vain jos mies on pitkä (tai ainakin yli 170cm)
eri
On varmaan lähemmäs 180cm. Olisiko pitänyt olla 160cm että saisin pitää häntä viehättävänä ihmisenä? Alkaako nyt joku pituus-leukaperät-jankkaus?
Itsekin olen lähinnä, että jos tuuri kävisi Tinderissä. Olen oikeastaan jo asennoitunut, että yksin eletään ja rakennan tulevaisuutta sen mukaisesti.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin myös että olisit pituiseni tai minua pitempi, mikä ei varmaan ole mitenkään vaikeaa, sillä olen itse 162cm pitkä (tai lyhyt?).
Onhan se hemmetin vaikeaa, jos on alle tuon mitan
No kyllä on häviävän pieni osa suomalaisista miehistä alle 162 pitkä. Ja huom, siinä kirjoitettiin toivoisin, ei että olethan. Minä ainakin tulkitsen että voi olla joustovaraa. Ja kyllähän sitä saa itseään pidempiä haluta, ongelmaksi se muodostuu siinä vaiheessa jos ei sellaista löydy, kärsii tilanteesta, muttei kriteeriä suostu muuttamaan.
Et tainnut ihan ymmärtää. Pituuskriteerin täyttäminen on todella vaikeaa, jos on kriteeristä väärään suuntaan ja pituuskasvu loppunut. Esimerkiksi kriteeri "juoksee Cooperissa yli 3500m" on jo todella paljon helpompi toteuttaa, vaikka vaikeaa sekin on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin myös että olisit pituiseni tai minua pitempi, mikä ei varmaan ole mitenkään vaikeaa, sillä olen itse 162cm pitkä (tai lyhyt?).
No kyllä on häviävän pieni osa suomalaisista miehistä alle 162 pitkä. Ja huom, siinä kirjoitettiin toivoisin, ei että olethan. Minä ainakin tulkitsen että voi olla joustovaraa. Ja kyllähän sitä saa itseään pidempiä haluta, ongelmaksi se muodostuu siinä vaiheessa jos ei sellaista löydy, kärsii tilanteesta, muttei kriteeriä suostu muuttamaan.
Et tainnut ihan ymmärtää. Pituuskriteerin täyttäminen on todella vaikeaa, jos on kriteeristä väärään suuntaan ja pituuskasvu loppunut. Esimerkiksi kriteeri "juoksee Cooperissa yli 3500m" on jo todella paljon helpompi toteuttaa, vaikka vaikeaa sekin on
Oletko koskaan kuullut huumorista? Ilmaisutapa taisi olla tyypin itseironiaa omaa pituittaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herttinen. Jos ei täytä jonkun kriteerejä, niin sitten ei täytä. Sitten se ei ollut sulle oikea ihminen, eikä tarvitse lähteä venytyshoitoon. En minäkään itke, että joku tykkääkin tosilaihoista aasialaisnaisista, kun itse olen tällainen sinisilmäinen persevä blondi. Että kun on niin vaikee täyttää toi aasialaiskriteeri, eikö se mies nyt vois vähän ajatella muuta kun itteensä ja ihastua muhun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Eikö ihmisellä saa olla kumppanille mitään sellaisia toiveita, joita kaikki eivät voi saavuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Koska tyyppillinen suomalainen mies näyttää jättävän naisen kun hän on raskaana tai viimeistään vuoden päästä lapsen syntymästä. Lisäksi toimen nainen aina mukana, ku oman naisen leho muuttui raskauden aikana ja tuli paha mieli.
Naisethan ne erot ottaa eikä mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tyyppillinen suomalainen mies näyttää jättävän naisen kun hän on raskaana tai viimeistään vuoden päästä lapsen syntymästä. Lisäksi toimen nainen aina mukana, ku oman naisen leho muuttui raskauden aikana ja tuli paha mieli.
Naisethan ne erot ottaa eikä mies
Naiset laittavat eropaperit eteenpäin koska luuserimiehet eivät viitsi sitäkään tehdä itse.
Ryhde toimeen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin voisin lapsia haluta, mutta taitaa alkaa olla tässä iässä myöhäistä löytää enää sellaista naista. Juna vähän niinku meni jo.
M35
Älä nyt hulluja puhu - olet mies parhaassa iässä . Sinun ikäisesi nainen sen sijaan on jo pulassa, valitettavasti ja kiitos biologian.
Tsemppiä!
YH:n ottaminen tarjoaa miehille myös mahdollisuuden perhe-elämän kokemiseen. Naisille sekään ei ole oikein mahdollista, koska yksinhuoltajamiehiä on niin vähän.
Mitä se YH auttaa asiaan?
Ei se lapsi miehen ole. Joten ei auta tippaakaan.
Harva mies saa itseään selvästi nuorempaa naista.
No ei varmasti "suurin osa" lapsettomista miehistä halua lapsia.
Minkäs asialle mahtaa, ihanteellisessa vauvantekoiässä nyt oleva sukupolvi on elänyt kahden eri laman läpi, lapsuuden 90-luvun laman ja juuri työuran alkutaipaleella alkanut 2008-lama. Ei sitä lapsia kasvateta jos työt on kortilla ja hädin tuskin itsellä varaa vuokraan ja ruokaan. 80-luvun lopulla syntyneet ovat niitä epäonnisia väliiputoajia, ikävä kyllä. 2000-luvun muksut ovat kasvaneet vähän paremmissa oloissa joten todennäköisemmin heistä aikanaan kasvaa varmemmin perheenperustajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on miehen hirveän helppo sanoa, että kyllä minä lapsia haluaisin. Se on ihan eri juttu, onko tuon sanojasta minkäänlaiseksi isäksi. Lapsen kasvattamainen aikuiseksi kunnolla on ihan hirveän iso urakka.
On se tietysti niinkin, mutta ovatko suomalaiset miehet muka maailman kelvottominta isäainesta? En usko.
Syrjäydytään, ei osata lukea, fyysinen kunto heikkenee, ollaan työttöminä, ei kelvata armeijaan, ei saada lapsia, mielenterveysongelmat senkun lisääntyy...
Vierailija kirjoitti:
Minkäs asialle mahtaa, ihanteellisessa vauvantekoiässä nyt oleva sukupolvi on elänyt kahden eri laman läpi, lapsuuden 90-luvun laman ja juuri työuran alkutaipaleella alkanut 2008-lama. Ei sitä lapsia kasvateta jos työt on kortilla ja hädin tuskin itsellä varaa vuokraan ja ruokaan. 80-luvun lopulla syntyneet ovat niitä epäonnisia väliiputoajia, ikävä kyllä. 2000-luvun muksut ovat kasvaneet vähän paremmissa oloissa joten todennäköisemmin heistä aikanaan kasvaa varmemmin perheenperustajia.
Tähän mä itsekin uskon, että seuraava sukupolvi saattaa jo lisääntyä enemmän. Tämä mun sukupolvi joutuu elämään parhaan perheenperustamisajan sellaisessa epävarmuudessa, että ei tähän edes tee mieli tehdä lapsia. Jos toinen vanhempi joutuu työttömäksi ja pakotetaan hakemaan töitä kaukaa, siten, että joutuu asumaan viikot ihan toisella paikkakunnalla, kyllä siinä äkkiä "lähi"vanhemmalta loppuu paukut kesken. Ja taas ihmetellään, miksi ihmiset ei jaksa. Toivottavasti me yhteiskuntana osataan tehdä sellasia päätöksiä, jotka auttaa ihmisiä, jotka lois työpaikkoja. Ja katsottais näitä asioita myös siltä kantilta, että miten ne vaikuttaa ihmisten elämään kokonaisuudessaan, eikä vain sen yhden pienen asian kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Ryhde toimeen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Älä nyt hulluja puhu - olet mies parhaassa iässä . Sinun ikäisesi nainen sen sijaan on jo pulassa, valitettavasti ja kiitos biologian.
Tsemppiä!
YH:n ottaminen tarjoaa miehille myös mahdollisuuden perhe-elämän kokemiseen. Naisille sekään ei ole oikein mahdollista, koska yksinhuoltajamiehiä on niin vähän.
Tässä sen miesten "lapsentekohalun" näkee. Halutaan vain jatkaa sukua, mutta perhe-elämä ei kelpaa. Jos oikeasti haluaisit lapsen, jota rakastaa, hoitaa ja kasvattaa, sinulle ei pitäisi olla mikään ongelma se yh:kaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryhde toimeen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Tsemppiä!
Tässä sen miesten "lapsentekohalun" näkee. Halutaan vain jatkaa sukua, mutta perhe-elämä ei kelpaa. Jos oikeasti haluaisit lapsen, jota rakastaa, hoitaa ja kasvattaa, sinulle ei pitäisi olla mikään ongelma se yh:kaan.
Onkohan se puhdasta v**uilua, tämä toisten miesten lapsien tuputus, ikään kuin se ei olisi valtava miinus. Vai onko se aivopesun yritystä, kuten big is beautiful.
Ja miehet on niin emaskuloituja, että jotkut menevät mukaan tähän... Ei ihmekään, että sanasta cuck on tullut niin yleinen haukkumasana selkärangattomalle valkoritarille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herttinen. Jos ei täytä jonkun kriteerejä, niin sitten ei täytä. Sitten se ei ollut sulle oikea ihminen, eikä tarvitse lähteä venytyshoitoon. En minäkään itke, että joku tykkääkin tosilaihoista aasialaisnaisista, kun itse olen tällainen sinisilmäinen persevä blondi. Että kun on niin vaikee täyttää toi aasialaiskriteeri, eikö se mies nyt vois vähän ajatella muuta kun itteensä ja ihastua muhun?
Kysymys ei ole kriteereistä itsessään vaan väitteestä, että pituuskriteerin täyttäminen ei olisi vaikeaa. Aasialaistaustaisuus on hyvä esimerkki. Olkoon väite: "Toivoisin sinun olevan aasialaistaustainen, mikä ei varmaan ole mitenkään vaikeaa." Oman taustan muuttaminen on ihan yhtä hankalaa kuin pituuden kasvaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ei ole kriteereistä itsessään vaan väitteestä, että pituuskriteerin täyttäminen ei olisi vaikeaa. Aasialaistaustaisuus on hyvä esimerkki. Olkoon väite: "Toivoisin sinun olevan aasialaistaustainen, mikä ei varmaan ole mitenkään vaikeaa." Oman taustan muuttaminen on ihan yhtä hankalaa kuin pituuden kasvaminen
Silloin se vaatimus/kriteeri ei ole sinulle henkilökohtaisesti vaan jollekin, joka sen voi täyttää. Tämän nyt pitäisi olla jokaiselle normaalisti ajattelevalle ihmiselle ihan selkeä juttu. Jos en työtä hakiessani täytä työnantajan vaatimuksia, ei tehtävä ole minulle vaan jollekin muulle sopiva ja minä löydän itselleni sopivamman paikan jostain muualta.
Tai siis kyllähän niitä tinderissä on, mutta ei ne mulle sydäntä painele:)
M35