Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitatko huonommat autonrenkaat eteen vai taakse?

Vierailija
18.04.2018 |

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/629603-paremmat-renkaat-eteen…

Kummallakin on kannattajansa.

Laitatko huonommat autonrenkaat eteen vai taakse?

Vaihtoehdot

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaat kierrätetään joka vaihdossa.

Vierailija
2/54 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan paremmat renkaat vetäville pyörille, eli etuvetoisessa eteen. Näin siis huonommat menee taakse ja renkaat kuluvat tasaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, onko etuvetoinen vai takavetoinen. Eli en voi vastata kysymykseen.

Vierailija
4/54 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Renkaat kierrätetään joka vaihdossa.

Meillä siis neliveto. Renkaat, jotka oli viime kesänä edessä, menee tänä kesänä taakse jne.

5/54 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteen tietysti, koska etupyörät ohjaavat. 

---

KORJAUS: Meni väärinpäin. Huonommat taakse, paremmat eteen.

Vierailija
6/54 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taakse tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/54 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka oli edessä viimeksi menee taakse ja päinvastoin. Näin renkaat kestävät lähes kaksi kertaa kauemmin hyvänä.

Vierailija
8/54 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toinen pari selkeesti parempi, niin se taakse, riippumatta siitä, onko etu - vai takaveto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/54 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätän edestä taakse ja toisin päin niin eivät pääse kulumaam epätasaisesti. Jos tulee ajettua kovinkin paljon niin pitää vaihtaa kerran kesken kauden.

Jos laittaa paremmat aina taakse niin kuluvat kyllä liian epätasaisesti eikä sekään ole hyvä.

Vierailija
10/54 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltamossa laittoivat uudet renkaat eteen ja vanhat taakse. Kyseesä etuvetoauto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/54 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taakse aina parempi pito. Kuorma-autoissakin pitää olla takana ja peräkärrissä parempi pito ja huonommat jarrut. Muuten lähtee lapasesta.

Vierailija
12/54 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat pitäisi aina laittaa taakse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/54 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltamossa laittoivat uudet renkaat eteen ja vanhat taakse. Kyseesä etuvetoauto. 

Vetotavasta riippumatta paremmat pitäisi laittaa taakse turvallisuusmielessä.

Vierailija
14/54 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätän edestä taakse ja toisin päin niin eivät pääse kulumaam epätasaisesti. Jos tulee ajettua kovinkin paljon niin pitää vaihtaa kerran kesken kauden.

Jos laittaa paremmat aina taakse niin kuluvat kyllä liian epätasaisesti eikä sekään ole hyvä.

Huonommat edessä on parempi vaihtoehto kuin huonommat takan tai huonot edessä ja takana.

Epätasainen kuluminen ei ole huono juttu koskaan muulloin kuin silloin että menee laittamaan ne huonommat taakse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/54 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka oli edessä viimeksi menee taakse ja päinvastoin. Näin renkaat kestävät lähes kaksi kertaa kauemmin hyvänä.

höpö höpö, ihan yhtä paljon ne kuluu sijoittelusta riippumatta. Jos pitää koko ajan paremmat takana, niin etuvetoisessa eturenkaat loppuu ensin, mutta ne voi voi vaihtaa uusiin (uudet taakse ja vanhat eteen). Pitkässä juoksussa maksaa ihan saman verraan, eikä tarvi ostaa kuin kaksi rengasta kerrallaan.

Vierailija
16/54 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, onko etuvetoinen vai takavetoinen. Eli en voi vastata kysymykseen.

Ei riipu, paremmat aina taakse.

Tuollainen luulo on kai jäänne siltä ajalta kun autot olivat takavetoisia ja kehoitettiin kierrättämään renkaita. Mutta silloinkin syy oli se että takana tulisi olla paremmat, ei siksi että takana oli vetävät pyörät vaan siksi että auto pysyy paremmin suunnassa, kun takana on paremmat.

Vierailija
17/54 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan paremmat renkaat vetäville pyörille, eli etuvetoisessa eteen. Näin siis huonommat menee taakse ja renkaat kuluvat tasaisesti.

Etkä ole ainoa typerys liikenteessä, moni tekee noin.

Jos turvallisuutta ajatellaan, niin aina paremmat taakse.

Toki kierrätän itsekkin renkaita turvallisuuden kustannuksella siitä syystä että ei tarvitsisi ostaa renkaita, vaan ne kestäisi auton vaihtovälin.

Vierailija
18/54 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätän edestä taakse ja toisin päin niin eivät pääse kulumaam epätasaisesti. Jos tulee ajettua kovinkin paljon niin pitää vaihtaa kerran kesken kauden.

Jos laittaa paremmat aina taakse niin kuluvat kyllä liian epätasaisesti eikä sekään ole hyvä.

No mikä siinä on huonoa jos takarenkaat on paremmat? Oletko vakavassasi sitä mieltä että on parempi jos sekä edessä että takaana on loppuun kuluneet renkaat, verrattuna siihen että takana olisi selvästi paremmat?

Vierailija
19/54 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taakse aina parempi pito. Kuorma-autoissakin pitää olla takana ja peräkärrissä parempi pito ja huonommat jarrut. Muuten lähtee lapasesta.

Jos perässä on huonommat jarrut (tai renkaat), niin perä pyrkiin keulan ohi jarrutuksessa, eli auto pyörähtää ja suhahtaa pusikkoon.

Vierailija
20/54 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteen. Oli sitten etu- tai takaveto. Molempia on vuosien saatossa ollut ja vanhalla takavetoisella oli pieni peränheitto pienempi paha, kuin jarruttaessa jarrujen lukittuminen ja auton luistaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi