Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaismiesten lapsettomuus on maailman korkeinta, ja suurin osa lapsettomaksi jääneistä suomalaismiehistä olisi halunnut lapsia

Vierailija
18.04.2018 |

Näin kertoo Väestöliiton tutkimusprofessori Anna Rotkirch. Millaisia ajatuksia tämä sinussa herättää?
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/vaestoliitto-suomalaismies…

Kommentit (685)

Vierailija
681/685 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne miehet lapsia ole niin kovin paljoa halunneet jos eivät ole suostuneet edes ulkoilmaan naisia tapaamaan. Tai olisivat halunneet perheen, ilman että tarvitsee itse tehdä mitään sen eteen.

Vierailija
682/685 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velmukelmu kirjoitti:

Yhä useampi suomalainen mies katsoo naista idästä Venäjältä tai Aasiasta, missä naiset vielä arvostavat naisellisuutta ja panostavat naisellisiin arvoihin. Feminismin vaikutus on siis merkittävä syy, miksi yhä vähemmän suomalaiset pariutuvat keskenään.

Kannattaa tehdä muutakin kuin vain katsoa. Katsomalla et saa ketään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/685 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa lapsia, etsii naisen joka haluaa lapsia. Niitä on netin treffipalstat väärällään.

Ulkonäkö ei silloin voi olla päällimmäinen kriteeri.

Luulen että lapsettomaksi jääneistä osa ei ole aktiivisesti ajatellut perheen perustamista ennen kuin sitten kun ikää on jo tullut. Elämässä käy niin, jos esim et ajoissa opiskele, vaikea tehdä mitään kun vanhempana onkin työ kurjaa tai tulot tai eläke pienet.

Paljon ihmiset vain ajautuu ja ajelehtii, osaamatta asettaa itselleen mitään elämän tavoitteita. Sellaista ei voi auttaa ulkoapäin.

Kyllä se kriteeri voi olla ja pitäisikin olla. Vanhempien ulkonäkö kuitenkin vaikuttaa lapsenkin ulkonäköön, n. 60-80% ulkonäöstä on "perinnöllistä". 

Vierailija
684/685 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velmukelmu kirjoitti:

Yhä useampi suomalainen mies katsoo naista idästä Venäjältä tai Aasiasta, missä naiset vielä arvostavat naisellisuutta ja panostavat naisellisiin arvoihin. Feminismin vaikutus on siis merkittävä syy, miksi yhä vähemmän suomalaiset pariutuvat keskenään.

Kannattaa tehdä muutakin kuin vain katsoa. Katsomalla et saa ketään. 

Paitsi jos olet nainen, sitten riittää, että odottelet. 

Vierailija
685/685 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Ainakaan kukaan mies ei halunnut mun kanssa lapsia, kun olin lastentekoiässä. Ja en ollut ruma enkä lihava. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi