Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4-v mm puree vauvaa. Voiko tai kannattaako oikeusteitse vaatia tapaamissopimukseen muutosta toisen lapsen osalta

Vierailija
17.04.2018 |

kun meno on mennyt miehen nuoremman lapsen kans ihan mahdottomaksi viimeisen vuoden aikana, kun meille syntyi kuopus. Miehen lapset on meillä viikko-viikko, vanhemman kans jutut sujuu mut tää nuorempi on suoraan sanottuna täys hirviö välillä. Lasten äiti ei (tietenkään) halua luopua lapsivapaista viikoistaan eikä perheneuvolasta ole ollu apua.
Kannattaisko hakea esimerkiks oikeusteitse muutosta nuoremman lapsen asumiseen toistaiseksi vai mitä voi tehdä, tällaisenaan kun tilanne ei voi enää jatkua? Olemme miehen kanssa molemmat tällä kannalla. Lapsista miehellä on ex-vaimon kanssa yhteishuoltajuus.

Kommentit (357)

Vierailija
121/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei saa päästää puremaan missään tapauksessa vauvaa. Vauvaa pitäisi suojella ensimmäisenä. Vaikka eri asunnot nopeasti, jos muu ei auta.

Vierailija
122/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentyneenä luen tätä ketjua. Ihan ydinperheellisenä äitinä jäin miettimään, ihanko todella aikuisten oikeasti te jotkut kommentoijat olette tuota mieltä? Että vika on äitipuolessa, ja lapsen biologinen äiti toimii kuten hänellä "on oikeus"?

Todella yllättävää. Itselläni ihan neutraalina sivusta"lukijana" mun sympatiat menee äitipuolelle, jonka koen tulleen hyväksikäytetyksi. Kuulostaa äärimmäisen raskaalta tilanteelta, ja ap kuitenkin symppikseltä. VOIMIA.

No, kyllä minäkin enemmän näen vikaa miehessä joka reissaa ja äidissä, joka on juonut raskausaikana. Äitipuoli ei valitettavasti saa minulta suurta sympatiaa siksi, että ei tässä kovin vastuullisesti ole alun alkaen toimittu. Purija-lapsi on ollut noin 1-vuotias kun mies on äitipuolen kanssa laittanut alulle ensimmäisen lapsensa. Olkoonkin vanhinko. Kuinka vanha se ydinperheen nuorin kun ap alkoi tapailla miestä? Alle vuoden? Mietin vaan itse, ydinperheen äitinä myös, miltä tuntuisi jos mies lähtisi nuorimmaisen synnyttyä toisen naisen matkaan ja ilmoittaisi vielä saavansa lapsen uuden naisen kanssa kun omamme on vasta 1 v. Ei ole toisen naisen vika ei, mutta ei kauheasti sympatiapisteitä keräisi minulta, enkä varmaan kovin joustava olisi järjestelyjen suhteen.

Ja tuohon tilanteeseem vielä: toinen lapsi heti perään, kun ensimmäinen ”ei-suunniteltu” on vasta vuoden. Varmaan on isän reissutyökin ollut tiedossa jo tuolloin.

Ihmeellinen uutta naista syyllistävä viesti taas. Vihjaatko tuossa, että ap on jotenkin ihmeesti vietellyt miehen ensimmäisestä ydinperheidyllistään? Itse miehenä voin sanoa, että jos lapseni äiti joisi raskausaikana niin, että syntymätön lapseni vammautuisi sen takia loppuiäkseen, jättäisin tuon naisen vaikken ikinä enää toista naista saisi.

Saisi ensimmäisten lasten "äiti" olla kiitollinen, että uusi heitä viitsii hoitaa silläkin intensiteetillä, mitä alkup. kirjoittajan viesteistä on luettavissa.

Tiesin kyllä, että kirjoitan jyrkästi mielipidettä jakavasti, mutta ajattelinkin miltä se tuntuisi jos mies lähtisi ja noin nopeasti perustaisi uuden perheen. Vaikka syyllinen olisi kuinka rationaalisesti ajateltuna tahansa minä itse. Sanoin myös, että ei ole naisen vika ei, mutta nykyiseen tilanteeseensa olisi voinut vaikuttaa miettimällä hiukan kokonaistilannetta ja kenties antamalla ajan hiukan kulua ennen kuin toisen lapsen hankkii miehen kanssa, joka ei lapsiaan hoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletteko ihan tosissanne? Että ei voi 5min suihkussa käydä (itkuhälytin vieressä) , jos talossa on pieniä lapsia? okei, ehkä olen sitten paska äiti. Tai sitten te ette tajua sitä, mikä ero on mahdollisella tahattomalla vahingolla joka siinä ajassa voi käydä, ja sillä, että sun kotona on lapsi, joka oikein väijyy pienintäkin  tilaisuutta satuttaa ja tuhota. Ja miten se voi viedä voimat. ap

Vierailija
124/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se hirviömukula hittoon sieltä! Itse vastaat jos vauvalle käy jotenkin. Haloo!

Vierailija
125/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ap omaan asuntoon lastesi kanssa. Ihan vain turvallisuuden ja jaksamisesi takia. Ei sinun tarvitse olla viiden lapsen yh, joistz yksi erityislapsi. Mies huolehtikoon omistaan parhaalla katsomallaan tavalla.

Mies tossa mättää.

Vierailija
126/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletteko ihan tosissanne? Että ei voi 5min suihkussa käydä (itkuhälytin vieressä) , jos talossa on pieniä lapsia? okei, ehkä olen sitten paska äiti. Tai sitten te ette tajua sitä, mikä ero on mahdollisella tahattomalla vahingolla joka siinä ajassa voi käydä, ja sillä, että sun kotona on lapsi, joka oikein väijyy pienintäkin  tilaisuutta satuttaa ja tuhota. Ja miten se voi viedä voimat. ap

Lue oma tekstisi. Miksi pidät lapsihirviötä kotonasi?

Vierailija
127/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska ukko. En ihmettele, että ex joi.

Vierailija
128/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinhan mä sit tehdä uuden vauvan jos lapsihirviö tappaa sen. Vauvat ovat ihania. Ap

Vierailija
129/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinhan mä sit tehdä uuden vauvan jos lapsihirviö tappaa sen. Vauvat ovat ihania. Ap

Toi ei oo hauska. Edes porvoosta.

Vierailija
130/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida nyt olla ihan todellinen tapaus. Sinulla on siis vauva, kaksivuotias, neljävuotias joka on erityistarpeinen ja ksksi eskaria yksin vastuullasi. Tuossa tilanteessa KUKAAN tavan aikuinen ei pidä realistisena yksin suihkussa käymistä. Jos oikeasti olet tuossa tilanteessa niin hanki käytännön apua ja sano miehellesi että reissutyöt loppuvat nyt.

Vierailija
131/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue oma tekstisi. Miksi pidät lapsihirviötä kotonasi?

KERTOKAA MITÄ MÄ VOIN TEHDÄ? AUTTAKAA!!, siksihän mä tän aloituksen tein koska oon ihan umpikujassa! Ei ole apua ollut perheneuvolasta, ei lapsen äidistä, mies ei voi lopettaa töitään ja vaikka lopettaisi, tuskin siitä pysyvää apua olisi. Lapsi on rakas vaikka vaikea, onko sitten ainoa vaihtoehto todella vaan se, että menee sijoitukseen? Kyyneleet tuli silmiin jo nyt kun edes tänne kirjoitin tämän, mutta totuus on että mä en jaksa enää kun mitään toivoa paremmasta ei näy, pahenee vaan. ap

Vierailija
132/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että on uusperhe kyseessä:D mun,sun,exien ja yhteiset... kasvattaa ei muista kukaan.

Vierailija
133/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lähinnä sitä 2-vuotiasta ei saa jättää yksin, vaikka ei olis vauvaakaan. Ihan maalaisjärkeä.

Vierailija
134/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu eipä ollut tuo mun viesti. Jos tää tähän täällä menee niin en jaksa enää edes kommentoida. Oikeasti kun on hätä. ap

Vierailija
135/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitukseen hirviölapsi. Mies jatkaa työssä.

Vierailija
136/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä uhriudu. Sinulla on elävää oppimateriaalia ja silti huudat vääryyttä etteikö muka voi jättää lapsia yksin edes suihkun ajaksi. Ei voi!

Vierailija
137/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida nyt olla ihan todellinen tapaus. Sinulla on siis vauva, kaksivuotias, neljävuotias joka on erityistarpeinen ja ksksi eskaria yksin vastuullasi. Tuossa tilanteessa KUKAAN tavan aikuinen ei pidä realistisena yksin suihkussa käymistä. Jos oikeasti olet tuossa tilanteessa niin hanki käytännön apua ja sano miehellesi että reissutyöt loppuvat nyt.

Käyn suihkussa päivällä silloin kun ne 2 eskaria on eskarissa, vauva ja 2-v päiväunilla ja tämä 4-v katsoo (sovitusti) videota. Tai siis sen pitäisi katsoa, niin on sovittu. Tämä järjestely on tiedossa ihan perheneuvolassa, ja siellä heistä se on oikein ok. Joten siksi en nyt oikein osaa ottaa itseeni av-mammojen haukkuja, kun lastenpsykologien mielestä olen toiminut ihan hyväksytysti. ap

Vierailija
138/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu eipä ollut tuo mun viesti. Jos tää tähän täällä menee niin en jaksa enää edes kommentoida. Oikeasti kun on hätä. ap

Ei sun viesti. Mutta asenne vauvan turvallisuudesta on tätä luokkaa. Olen pahoillani.

Vierailija
139/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalipäivystykseen yhteyttä ja heti!

Vierailija
140/357 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukitset sen huoneen oven jossa vauva nukkuu, siksi aikaa kun käyt vaikka vessassa.

Saako villi 4v tarpeeksi liikuntaa? Jos saa luvan kanssa "riehua", virtaa ei ehkä riitä kiusaamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi