Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sadistikätilön "raiskattavana"

itku pitkästä kivusta
17.04.2018 |

Synnytin 3 yötä sitten ihanan terveen vauvan. Mutta 4 tuntia sitä ennen kestänyt syöksysynnytys (mikä on erittäin kivulias muutenkin) oli hirveä. kätilö epäsi epiduraalin vaikka etukäteen sanoin etten halua poissulkea sitä.ainoa kivunlievitys alussa oli amme ja ilokaasu jonka letku irtoili jatkuvasti, ja hän nihkeili ilokaasunkin kanssa"kokeile jos kestäisit ilman" hän sanoi, mutta sanoin että haluan ilokaasua"no mä laitan 50 prosenttia sitä". Siinä vaiheessa kun en enää kyennyt puhumaan, vain huutamaan, hän sitten kyseli "no nostanko ilokaasua? nostanko? nostanko"en tiedä nostiko kun kerran en kyennyt sanomaan "joo".tosin irtoileva letku vei senkin avun. kesken hirveän kivun kätilö pakotti minut ammeesta selälleni vuoteelle jotta antaisi pudentaalipuudutuksen. selällään oo oli jo hirveä tuska, mutta hirvein hetki seurasi:ketarat levälleen ja piikillä pisto emättimeen, joka sattui järjettömästi eikä puuduttanut yhtään. Huusin kivusta. "Mun pitää antaa vielä toinen toisellekin puolelle, kätilö ilmoitti. "Mä annan sen supistuksen aikana." ja toinen kidutuspiikki. "No, nyt ponnistat. jos et ponnista, kipu ei lopu. ala ponnistamaan. Tajuatko että tämä on ohi heti kun vain nyt ponnistat.älä nyt huuda, se vie energiaa ponnistamiselta."Hän hoki kuin idiootille näitä lauseita loppuun asti. Sen ohessa hän yritti että ponnistaisin selälleen vuoteessa. yritin kammeta puoli-istuvaan asentoon mutten kyennyt, ja sanoin etten halua synnyttää selälläni,ja kätilö totesi vain että "no, sä itse valut siihen." Sitten hän yritti saada minut synnytysjakkaralle mistä kieltäydyin koska olen kokeillut eikä se sovi minulle, sain todella taistella vastaan hirveän kivun keskellä. En kyennyt ponnistamaan kun kipu oli niin järjetön. Taistelin että pääsin takaisin ammeeseen kun tajusin etten mitään muuta lievitystä tule saamaan. Suuta kuivasi järjettömästi ja pyysin vettä."Ei käy. Nyt me ponnistetaan."kätilö sanoi. Tämä oli kaikista hetkistä se järjettömin. "Miksen saa edes vettä? Miksi?" En saanut vastausta. Kuitenkin hän alussa ilmoitti että ammeessa ollessa on tärkeää juoda. Mutta kertaakaan hän ei tarjonnut vettä."tajuatko että kipu lakkaa heti kun sinä nyt vain uskaltaisit ponnistamaan."Hän hoki ja hoki. En voinut kuin itkeä ja huutaaTuolla hetkellä taannuin yksivuotiaaksi joka koki olevansa kidutettavana ja raiskattavana, tuomittuna rikoksesta jota ei ymmärrä tehneensä. Hänelle ollaan rajattoman vihaisia ja häntä syytetään ja satutetaan. Lapsi kyllä yrittää mutta se ei kelpaa. En tiedä miten sain tuon syvimmän henkisen ja fyysisen rääkkäyksen keskeltä työnnettyä lapseni jotenkin tähän maailmaan. Hän voi hyvin ja siitä olen onnellinen. Mutta minä en pysty muuhun kuin itkemään.

Kommentit (229)

Vierailija
201/229 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin heti kärkeen, että ”meille lapsi on tietysti ykkönen” ja sen kyllä huomasi! Äidistä vius!

Tuntuu, että ainakin Suomessa synnyttävää naista pidetään kuin poikivana lehmänä. Viis veisataan tuskista, mukavuudesta, ergonomiasta ja omista tuntemuksista ja toiveista. Synnyttäminen on vaarallisin asia, minkä nainen yleensä elämässään tekee ja siinä voi mennä mikä tahansa pieleen, karuin seurauksin. Kyllähän naisen hengen ja terveyden tulee tulla ensimmäisenä, sitten syntyvä vauva. Todella törkeää sanoa synnyttävälle, että ei me sinusta niin piitata.

Vierailija
202/229 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi kauhistus, miten kamala kokemus sinulla on ollut :'( En voi edes kuvitella tuota tuskaa. Kyllä ainakin meille synnytysvalmennuksessa painotettiin moneen otteeseen, kuinka tärkeää kivunlievitys on ja sitä pitää pyytää ja saada tarvittaessa. Noh, onneksi en joutunut koskaan alatiesynnytykseen, koska vaadin suunnitellun sektion. Siinä oli kyllä kivunlievitykset paikoillaan.

Siellä synnytysvalmennuksessa on myös varmasti kerrottu, että kätilö ei saa antaa kaikkia puudutteita. Osan voi antaa vain anestesialääkäri. Ja siellä on varmasti kerrottu myös, että erityisesti öisin niitä anestesialääkäreitä on rajallisesti saatavilla. Myöskään kaikkia puudutteita ei voi antaa koska vain. Jos synnytys on liian pitkällä ei voi antaa epiduraalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/229 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot itse ollut ihan karsea synnyttäjä. Kätilöt on siellä vaan töissä ja sä, iso ihminen vingut siellä kuin pikkupentu. Eikö sua yhtään edes hävetä ? No saapahan henkilökunta hyvän naurunaiheen susta kahvihuoneeseen. Jos sun synnytys oli paska niin turhaan syytät kätilöitä, olisit työntänyt sen lapsen ulos etkä vinkunut

Vierailija
204/229 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko Ap kuvailla hieman tarkemmin kätilön ulkonäköä ja asusteita? Lisäksi kätilön tuoksusta olisi törkeää kuulla tuon teon kuluessa. Oliko havaittavissa hien tai kiihottuneisuuden tuoksua? Pesemättömyyttä, huolimatonta pepun pyhintää?,

Vierailija
205/229 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi kauhistus, miten kamala kokemus sinulla on ollut :'( En voi edes kuvitella tuota tuskaa. Kyllä ainakin meille synnytysvalmennuksessa painotettiin moneen otteeseen, kuinka tärkeää kivunlievitys on ja sitä pitää pyytää ja saada tarvittaessa. Noh, onneksi en joutunut koskaan alatiesynnytykseen, koska vaadin suunnitellun sektion. Siinä oli kyllä kivunlievitykset paikoillaan.

Siellä synnytysvalmennuksessa on myös varmasti kerrottu, että kätilö ei saa antaa kaikkia puudutteita. Osan voi antaa vain anestesialääkäri. Ja siellä on varmasti kerrottu myös, että erityisesti öisin niitä anestesialääkäreitä on rajallisesti saatavilla. Myöskään kaikkia puudutteita ei voi antaa koska vain. Jos synnytys on liian pitkällä ei voi antaa epiduraalia.

Tarkoitatko, ettei sairaalassa ole riittävästi henkilökuntaa, kuin virka-aikana?

Jos lapsi päättääkin syntyä virka-ajan ulkopuolella, äiti jää ilman kivunlievitysti, kun kätilö ei saa tai ehdi antaa, eikä lääkäreitä ole paikalle.

Tähånkö Suomen terveydenhoito on mennyt?

Toisaalta, tänään uutisoitiin erään vanhuksen olleen kotona kuolleena viikkoja, vaikka oli julkisen terv.hoidonpiirissä ja kotihoidon piti käydä päivittäin.

Säälittää synnyttävät äidit ja heikkokuntoiset vanhukset, kun lukee juttuja.

Vierailija
206/229 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tarinoissa on aina tärkeää kertoa myös mahdollisesta katsekontaktista tekijän ja uhrin välillä.

Vierailija
207/229 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kun tämä uhri on itse hakeutunut paikkaan jossa tiesi alapäätään ronkittavan. Olisi jäänyt kotiinsa. Mutta valitsi väärin ja nyt se on muiden syy

Vierailija
208/229 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä aloittaja oli synnytyssuunnitelmaan tehnyt, ainakin hän oli itse pyytänyt pudentaalin sillä ei ne kätilöt sitä pistä jos sitä ei pyydä. Miten ohmeessä aloittaja luuli ettei puudutuspiikin laitto satu? Hammaslääkärissäkin ikeneen pistäminen sattuu ja tuntuu ja kun pistetään kohdunkaulan alueelle sattuu aivan tuhottomasti. Tiedän tämän kun olen kokenut sen. Ammeeseen kätilö ei varmaankaan voinut enää päästää jos oli yksin hoitamassa synnytyksen jostain syystä, sillä kuka ottaa lapsen vastaan ammeessa ja kuka auttaa ja pitää synnyttäjää ettei hän liu veden alle jos voimat loppuu kesken? Se vauva pitää nostaa kerralla ylös vedestä sitä ei saa pompottaa veden ja ilman välillä jottei vedä vettä keuhkoon. Tämä tapahtuu heti kun kasvot nousee vedenpinnan päälle ja napanuoran vaikutus lakkaa. pKertomuksesta tuli sellainen kuva että paikalla oli vain kätilö ja synnyttäjä.

Kätilön kielenkäyttö vaikutti napakalta, mutta millä sävyllä se sanottiin tietää vain paikallaolijat. En siis puolustele huonoa käytöstä. Itselleni kätilö sanoi kovalla äänellä, melkein huusi, että älä huuda! ponnistusvaiheessa mutta ei heti selittänyt miksi ei, sitten vasta seuraavalla ponnistuksen aikana. Loukkaannuin moisesta aikanani, nyt se ei ole merkitsevää ja sain asiasta puhua neuvolassa, se auttoi. Lisäksi synnytyksestäni lapsi vietiin lähes heti pois koska oli hengittänyt vihreää lapsivettä ja näin hänet uudestaan vasta puolentoista vuorokauden päästä koska minua ei siirretty Helsinkiin koska” olin tarpeeksi hyvinvoiva” Kotiuduin mahdollisimman nopeasti kun sain luvan jotta pääsin näkemään lapseni. Imetystä aloittelin hänen kuvansa kanssa ja pumppasin käsin elintärkeitä ensimaitotippoja joita vein hänelle. Maito nousi kunnolla vasta 4. päivänä kun pääsin hänen kanssaan lastenosastolle 24h.

Eli aloittajan kannattaa pyytää päästä puhumaan synnytyksestä kunnolla jotta se ei jää vaivaamaan loppuelämäksi vaan pääset keskittymään lapseesi täysillä. Itselläni synnytyksen hoitanut kätilö ei päässyt sairaalassa keskustelemaan vuorojen vuoksi ja synnytyskeskustelu oli yhtä tyhjän kanssa silloin kun olimme enemmän huolissamme lapsesta kuin mitä synnytyksessä tapahtui. Keskustelijakin ei ollut ottanut selvää mitä lapsellemme kuluu vaan kyseli meiltä miten hänellä menee. Olimme siinä vaiheessa saaneet puhelinnumeron Helsinkiin osastolle ja kysyneet vointia. Ehkä tietosuoja oli jo voimassa ja synnytysosasto ei saanut tietoa enää Helsingistä.

Missä käyt hammaslääkärissä? Puudutuspiikin laitto EI satu. Ensin alue paikallispuudutetaan geelillä ja sitten kun se on vaikuttanut laitetaan piikki. Ei satu yhtään.

Ei ole ikinä missään hammaslääkärissä julkisella jossa olen ollut, ole annettu vaihtoehtoa mihinkään puudutegeeliin. Ehkä jos sanoisi että on neulakammo tai hammaslääkäripelko niin ehkä sitten. Ja yksi hammas on poistettu alaleuasta kirurgisesti pelkän puudutteiden kanssa. Silloin kyllä pelotti ja oli inhoittavaa se piikkien laitto ja niitä tuli monta ympäri leukoja.

Kyllä suurin osa hammaslääkäreistä, ainakin nuoremman sukupolven hammaslääkäreistä laittavat puudutusgeelin ja sen jälkeen ekaksi antavat pienen annoksen puudutusainetta, jonka antavat hetken vaikuttaa, jonka jälkeen vasta varsinainen puudutus. Tietysti tämä vie ylimääräistä aikaa. Näin on aina minulle tehty, vaikka en ole pyytänyt ja kipukynnys on korkea, eikä ole pelkotiloja. Nykyisin tämä on itsestään selvä juttu.

Riippuu tosiaan sen hammaslääkärin valveutuneisuudesta eikä sitä tiedä ennenkuin menet hammaslääkärille julkisella, siellä ei voi paljoa valita kuka hampaitasi hoitaa. Minulla on nyt 40 v. vain 3-4 paikattua hammasta joten viime kerrasta on jo aikaa. Viimeisin hammaspuudutuspiikit oli tuo hampaan poisto kirurgisesti n. 4 vuotta sitten julkisella.

Vierailija
209/229 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten tulisi alkaa synnyttämään. Tulisi vähemmän rutinoita.

Ja onhan sen puolen pää saatu jo aukikin. Kohta ei ole enää lapsettomia poikamiehiä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005628254.html

Vierailija
210/229 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

—jii— kirjoitti:

Voisiko Ap kuvailla hieman tarkemmin kätilön ulkonäköä ja asusteita? Lisäksi kätilön tuoksusta olisi törkeää kuulla tuon teon kuluessa. Oliko havaittavissa hien tai kiihottuneisuuden tuoksua? Pesemättömyyttä, huolimatonta pepun pyhintää?,

Myös katsekontakti tekijän ja uhrin välillä teon eri vaiheissa olisi tärkeä lisätieto.

Vierailija
211/229 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin kun tämä uhri on itse hakeutunut paikkaan jossa tiesi alapäätään ronkittavan. Olisi jäänyt kotiinsa. Mutta valitsi väärin ja nyt se on muiden syy

Mikä vi...tu sinua oikein vaivaa?

Vierailija
212/229 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin ihan rehellisesti sanoa, että raiskaus ei ollu mitään verrattuna synnytykseen.

Sanokaa mitä sanotte, mutta niin se vain on. Raiskauksen tiesin loppuvan jossain kohtaa, vaikka olin lukittuna autoon, mutta synnytyksessä olin täysin varma kuolemasta.

Vierailija
213/229 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä valitus tällaisesta kätilöstä. Hyvä jos mädät omenat saadaan pois tästä ammattiryhmästä.

Tällä on ihan jo vaikutusta siihen, että suomalaiset naiset jättävät useamman lapsen hankkimatta, jos aikaisempi synnytys on traumaattinen. Huonoa kohtelua ei tule sietää, ei edes synnyttäessä. Tällaisella kohtelulla on myös terveydellisiä vaikutuksia ja se maksaa tulevaisuudessa käytettyjen terveyspalvelujen vuoksi moninkertaisesti kuin asiallisen kivunlievityksen antaminen. Vieläkö nykyisin ollaan tässä pisteessä terveydenhuollossa, että tätä simputtamista tapahtuu? Kätilön työ on asiakaspalvelua ja huonot voivat hyvin mennä työttömyyskortistoon ja tilalle voidaan ottaa ammattitaitoinen kätilö.

Vierailija
214/229 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on turha ihmetellä, miksi suomalaiset naiset eivät tee lapsia, kun kivunlievitys perustuu henkilökunnan työvuorolistoihin ja monet äidit kokevat epäasiallista kohtelua, eikä heitä kuunnella, puhumattakaan että saisi kysymyksiinsä vastauksen.

Kävin juuri hammaslääkärissä ja tehtiin juurihoito, lääkäri ei edes kysynyt puudutuksesta, vaan sain pyytämättä ennen toimenpidettä puudutusgeelin, sen jälkeen hitaasti pienillä annoksilla puudus, ennen varsinaista puudutusta. Ja lääkäri kysyi toimenpiteen aikana usean kertaan kivuista.

Vierailija
215/229 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on turha ihmetellä, miksi suomalaiset naiset eivät tee lapsia, kun kivunlievitys perustuu henkilökunnan työvuorolistoihin ja monet äidit kokevat epäasiallista kohtelua, eikä heitä kuunnella, puhumattakaan että saisi kysymyksiinsä vastauksen.

Kävin juuri hammaslääkärissä ja tehtiin juurihoito, lääkäri ei edes kysynyt puudutuksesta, vaan sain pyytämättä ennen toimenpidettä puudutusgeelin, sen jälkeen hitaasti pienillä annoksilla puudus, ennen varsinaista puudutusta. Ja lääkäri kysyi toimenpiteen aikana usean kertaan kivuista.

Todennäköisemmät syyt ovat huono taloudellinen tilanne tai ettei yksinkertaisesti koe tarvetta lisääntyä. Jos lapsia haluaa niin se synnytys on kuitenkin aikas pieni hetki kun miettii sitä tulevaa elämää lapsen kanssa. Jos tosissaan lapsen haluaa, tuskin sitä haavetta synnytyskipujen takia kuopataan.

Vierailija
216/229 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisemmät syyt ovat huono taloudellinen tilanne tai ettei yksinkertaisesti koe tarvetta lisääntyä. Jos lapsia haluaa niin se synnytys on kuitenkin aikas pieni hetki kun miettii sitä tulevaa elämää lapsen kanssa. Jos tosissaan lapsen haluaa, tuskin sitä haavetta synnytyskipujen takia kuopataan.

Tarkoitatko, että synnyttäviä äitejä voi kohdella miten tahansa, kun ne synnyttävät joka tapauksessa, kun haluavat lapsia?

Vähän samalla tavalla, kun eräs virkamies totesi, kuinka omaishoitajatukea voi leikata, kun kotona asuvan vanhuksen omaiset kuitenkin hoitavat hänet, maksettiinko siitä vai ei. Sama jos perheessä on vammainen lapsi, hänet hoidetaan, jos suinkin mahdollista viimeiseen asti, eikä anneta laitokseen ja ihan sama auttaako yhteiskunta vai ei.

On syytä kysyä, miksi maksamme korkeita veroja, jos niille ei saada vastiketta?

Vierailija
217/229 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisit synnyttänyt normaalisti sängyssä maaten ja epiduraalit hoidettuna. Samperin typerä akka kun pitää tavoitella erikoisuutta ja sitten valittaa kun sattuu ja kätilö joutuu tekemään työtään kiireessä.

Vierailija
218/229 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että synnyttäviä äitejä voi kohdella miten tahansa, kun ne synnyttävät joka tapauksessa, kun haluavat lapsia?

Vähän samalla tavalla, kun eräs virkamies totesi, kuinka omaishoitajatukea voi leikata, kun kotona asuvan vanhuksen omaiset kuitenkin hoitavat hänet, maksettiinko siitä vai ei. Sama jos perheessä on vammainen lapsi, hänet hoidetaan, jos suinkin mahdollista viimeiseen asti, eikä anneta laitokseen ja ihan sama auttaako yhteiskunta vai ei.

On syytä kysyä, miksi maksamme korkeita veroja, jos niille ei saada vastiketta?

Huoh joo niinhän minä sanoin. Ei, en sanonut, että kenenkään pitäisi kokea kivulias synnytys vaan, että se tuskin on se yleisin syy lasten tekemättä jättämiseen. Opettele vielä luetunymmärtämistä ennen kuin vauhkoonnut.

Vierailija
219/229 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisit synnyttänyt normaalisti sängyssä maaten ja epiduraalit hoidettuna. Samperin typerä akka kun pitää tavoitella erikoisuutta ja sitten valittaa kun sattuu ja kätilö joutuu tekemään työtään kiireessä.

Onko täällä kommentoimassa ihan itse kätilö?

Missä on ystävällisyys ja hienotunteisuus, kun asian voi niinkin ilmaista.

Vierailija
220/229 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin heti kärkeen, että ”meille lapsi on tietysti ykkönen” ja sen kyllä huomasi! Äidistä vius!

Tietysti puolustuskyvytön lapsi on ykkönen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme