Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan oikeasti: mitä mun pitää tehdä, että saan kumppanin? 27v edition

Vierailija
17.04.2018 |

Luin tuon toisen keskustelun joka oli päälle 40-vuotiaan aloittama, ja mulla on samanlainen ongelma.
Itse tosin olen ollut tinderissä vuosia, treffaillut ahkerasti miehiä sieltä ja myös kavereiden kautta tutustunut uusiin miehiin. Silti ei kumppania löydy. Enkä ymmärrä miks? Olen tosiaan 27v lapseton, amk-koulutus ja vakituinen työpaikka, oma asunto, harrastan liikuntaa, olen normaalipainoinen ja ihan nätti, en kuitenkaan "liian kaunis" mielestäni. En keksi mikä mussa muka olisi niin pahasti vialla, joten en todellakaan ymmärrä miksen saa kumppania. Toisia ja kolmansia treffejä joo, en parisuhdetta.

Kommentit (215)

Vierailija
201/215 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kommentteja jälleen kerran täällä epäilemättä näiltä ikisinkuilta naisvihaajilta. Jos on pakko aina vaan vääntää näistä tasoista, niin oman kokemukseni mukaan pahimpia arvostelijoita ja "tasoilijoita" ovat ne mr keskiverrot joilla on tai on ollut itseään komeampia ja mukavampia ja koulutetumpia ystäviä (=tasokkampia), joille naisia riittää. Jos alfan ex-nainen hairahtuu tällaiseen wanna be -alfaan, häntä odottaa armoton negaaminen ja lyttääminen itseään heikompilaatuisen miehen puolelta. "Laatu-puheella" viittaan tässä siis siihen hännystelijämiesten luomaan kuvioon, jossa se pitkä ja komea akateeminen mies on heistä joku huipputason yksilö, joka saa muka kenet tahansa mihin tahansa milloin tahansa.

Millaisia ihmeellisiä naisia näillä kaikein komeimmilla miehillä sitten muka on? Harvemmin mitään nuoria missejä, yleensä heillä on ihan perusnättejä ja hoikkia taviksia, joilla on asiat kaikin puolin kunnossa. Harvemmin nämä miesten mielestä "alfat" vaihtavat lennosta nuorempaa naiseen jne. Ne miehet, joilla on varaa valita, toimivat tod.näk. samalla tavalla kuin naiset toimivat eli tunteiden perusteella mennään, eikä epätoivo tai tietynlaisen kumppanin toive sanele heidän rakastumisiaan sillä lailla mitä heidän kateellisten kavereiden, joiden on pakko esittää olevansa yhtä haluttuja kuin kaveri on.

Olin itse melko kaunis nainen nuorempana, ainakin sain monilta treffikumppanilta rakkauskirjeitä vuosia tapaamisen jälkeenkin ja tapailin tällöin mielestäni todella ihania miehiä (juuri niitä pitkiä, komeita ja akateemisia), jotka vaihtoivat minut joskus mielestäni itseäni vanhempaan ja rumempaan naiseen (no, ainakin yksi satuttamaan päässyt vaihtoi selkeästi lihavampaan itsensä ikäiseen), koska rakastuivat heihin, eivätkä minuun. Onneksi löysin lopulta myös oman kultani, mutta näiden selkeästi ei-tavoiteltujen komeiden miesten kaverimiesten käytös jäi mieleen. Juuri siellä rehotti kaikki sellainen epäterve suhtautuminen pariutumiseen, niin miesten kuin naisten osalta. Naiset voivat kadehtia kauniimpaa kaveriaan ja haukkua tätä seläntakana ties miksi, mutta heidän omiin rakastumisiinsa sellainen harvemmin vaikuttaa. Miehet ovat sitten eri juttu. Heistä kaikkein surkeimmille nainen on kuin joku auto, joka muka määrittää ajajansa statusta.

Ne miehet, jotka kaikkein hanakammin vääntävät näitä tasopuheita ja kuiskuttelevat naisten korvaan täällä ja muualla, ettei heidän spekseillä ole varaa vaatia mitään alfaa vaan tyytyä pitäisi siihen alfan siipimieheen, ovat itse kaikkea sitä, mistä he syyttävät naisia. Juuri he tavoittelevat itseään parempaa puolisoa negaamalla ja syyttelemällä kohdettaan tarkoituksenaan alistaa nainen tyytymään johonkin, jota hän ei välttämättä halua. Näillä dissaajilla vaan tuppaa olla ikävän luonteen ja rumien tapojen lisäksi useimmiten muitakin heikkouksia, joita he pyrkivät  häivyttämään ahkeralla muiden arvostelullaan. Alemmuuskompleksi jonkin asian suhteen ilmenee just tuolla tavalla; luultavasti samat miehet haukkuvat sitä itseään "parempaa" naista parisuhteessakin esim. omaansa paremmasta koulutuksesta, läskivihakin on usein lyhyiden miesten ongelma, jolloin tyttöystävän ulkoisen olemuksen arviointi ääneen voi kääntää parisuhteen valtapoolia sinne heikomman suuntaan. Juuri näille epätoivoisille k-päille nousee myös uloste päähän, jos kerrankin saavat "kaadettua" itseään tasokkaamman saaliinsa omilla puheillaan. Just nää on niitä huo*ittelijoita, leimaajia, kaksinaamaisia uhrina esiintyviä kuvotuksia, jotka eivät osaa lopulta muuta kuin haukkua muita.

Vielä kerran näille kysymys, millaisia naisia niillä "alfoilla" on? Sellaisiako, joita juuri te haluaisitte?

Ylemmän tason miehillä on enemmän valinnanvaraa, kun naisia katsellaan. Joka kaveriporukassa on se yksi komea mies, jota naiset lähestyvät baarissa, kun tavikset joutuvat itse jahtaamaan ja ottamaan pakkeja vastaan. Useimmat tavikset kuitenkin hyväksyvät tilanteensa ja löytävät tasoisensa kumppanin ja ovat onnellisia. Toki on sitten myös näitä, jotka uhoavat että vain missi kelpaa  ja luuhaavat sitten siellä baarissa yksin loppuelämänsä.

Vierailija
202/215 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko juttua läpi, mutta onko ap sitten ollut koskaan ihastunut näihin tapailemiinsa miehiin vai onko vaan ns kelpuuttanut heidät jatkoon? Itse miehenä en oikein ymmärrä tätä. Seurustelen vain niiden naisten kanssa johon olen ihastunut, ja heitä on ollut aika laidasta laitaan. Tosin todella ylipainoisiin en ole ihastunut eikä muutenkaan tunteita herännyt. Osa on tietenkin todella mukavia, mutta se ei riitä parisuhteeseen. 

m -72

Tätä nämä tasoteoreetikot kreikkalaisine kirjaimineen eivät ymmärrä. Voi olla NS. Paperilla toisilleen täydellisesti toistensa kriteereitä vastaavat ihmiset ja silti heidän välilleen ei synny yhtään mitään. Kyllähän sen nyt jokainen , joka on aidosti ihastunut ja rakastunut edes kerran tietää, että toisten kanssa vaan kaikki natsaa ja toisten kanssa ei. Vaikka nämä ehdokkaat olisivat kuinka tasaveroisia ulkoisesti, taloudellisesti ja koulutuksellisesti. Mielenkiintoista tässä on myös se, että voi ihastua myös sellaiseen ihmiseen, joka ei alunperin ole yhtään sellainen kuin ajattelisin unelmani ehdi olevan.

Tämä on ihan totta, vaikka kaksi fiksua ja filmaattista kohtaa niin se ei vielä tarkoita että kemia toimisi ja homma johtaisi mihinkään. Mutta tasot aiheuttavat sen, että harvemmin neloset ja ysit edes istuvat samaan pöytään tai ajattelevat toisiaan potentiaalisina kumppaneina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/215 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko juttua läpi, mutta onko ap sitten ollut koskaan ihastunut näihin tapailemiinsa miehiin vai onko vaan ns kelpuuttanut heidät jatkoon? Itse miehenä en oikein ymmärrä tätä. Seurustelen vain niiden naisten kanssa johon olen ihastunut, ja heitä on ollut aika laidasta laitaan. Tosin todella ylipainoisiin en ole ihastunut eikä muutenkaan tunteita herännyt. Osa on tietenkin todella mukavia, mutta se ei riitä parisuhteeseen. 

m -72

Tätä nämä tasoteoreetikot kreikkalaisine kirjaimineen eivät ymmärrä. Voi olla NS. Paperilla toisilleen täydellisesti toistensa kriteereitä vastaavat ihmiset ja silti heidän välilleen ei synny yhtään mitään. Kyllähän sen nyt jokainen , joka on aidosti ihastunut ja rakastunut edes kerran tietää, että toisten kanssa vaan kaikki natsaa ja toisten kanssa ei. Vaikka nämä ehdokkaat olisivat kuinka tasaveroisia ulkoisesti, taloudellisesti ja koulutuksellisesti. Mielenkiintoista tässä on myös se, että voi ihastua myös sellaiseen ihmiseen, joka ei alunperin ole yhtään sellainen kuin ajattelisin unelmani ehdi olevan.

Hienosti väistelit tasoteoreetikkojen ranskalaisten viivojen sanomaa, ja rakensit olkiukon. Etenkin toi loppu, jolla yritit mukamas tuoda toisenkin puolen mukaan. Hitsi mitä valheellista argumentoitia.

"Kemiaa" ei tietenkään synny vain koska ollaan samalla tasolla, mutta sitä ei todellakaan synny jos mies on vitonen ja nainen seiska. Vaikka nainen tietenkin kuvittelee suurimman osan parisuhteista juuri tämmöisiksi, koska naisilla on niin vinoutunut näkymä mieskomeudesta.

Vierailija
204/215 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon älyllistä epärehellisyyttä täälläkin esiintyy. Nämä tasoista valittajat ovat kyllä uskomattomia kiemurtelijoita. Siinä ei kuule ole mitään noloa myöntää, että jokaisella meistä on se naamaraja. Nolottaa ihan muutaman teidän puolesta, jotka yrittävät nostaa itseään tämän universaalin totuuden yläpuolelle.

Ulkonäkökin on tiettyyn pisteeseen asti makuasia, mutta yksikään ysin mies ei näytä kutoselta tai seiskalta kenenkään mielestä.

Vierailija
205/215 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisukeskeinen lähestyminen:

- treenaa älyttömän kovalla työllä tosi laiha sporttinen kroppa ja pukeudu trendikkään naisellisesti

- hommaa pitkät hiukset

- tee naamallesi kaikki mikä tehtävissä ilman leikkauksua, jos mahdollista

Äijää tulee varmasti ja paljon. Sorry, mut ulkonäkö ratkasee niin mulle ku sullekki. Kemiat kyl monen kans mätsää vaik oisit suht kusipääki, se ei oo ongelma.

Vierailija
206/215 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m -72

Hienosti väistelit tasoteoreetikkojen ranskalaisten viivojen sanomaa, ja rakensit olkiukon. Etenkin toi loppu, jolla yritit mukamas tuoda toisenkin puolen mukaan. Hitsi mitä valheellista argumentoitia.

"Kemiaa" ei tietenkään synny vain koska ollaan samalla tasolla, mutta sitä ei todellakaan synny jos mies on vitonen ja nainen seiska. Vaikka nainen tietenkin kuvittelee suurimman osan parisuhteista juuri tämmöisiksi, koska naisilla on niin vinoutunut näkymä mieskomeudesta.

Kuka sen mieskomeuden määrittää jos ei kerta naisten mielipiteillä ole väliä?

Vierailija
207/215 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän paljon älyllistä epärehellisyyttä täälläkin esiintyy. Nämä tasoista valittajat ovat kyllä uskomattomia kiemurtelijoita. Siinä ei kuule ole mitään noloa myöntää, että jokaisella meistä on se naamaraja. Nolottaa ihan muutaman teidän puolesta, jotka yrittävät nostaa itseään tämän universaalin totuuden yläpuolelle.

Ulkonäkökin on tiettyyn pisteeseen asti makuasia, mutta yksikään ysin mies ei näytä kutoselta tai seiskalta kenenkään mielestä.

Nolottaa sellaisten puolesta jotka parisuhdetta käsittelevässä keskustelussa jankuttavat vain ulkonäöstä.

Vierailija
208/215 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono seksissä?

Tylsä luonne?

Erilaiset rakkauden kielet?

Vierailija
209/215 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m -72

Kuka sen mieskomeuden määrittää jos ei kerta naisten mielipiteillä ole väliä?

Hyvä kysymys. Koska naisilla on niin vinoutunut käsitys, naisten antamat arvosanat pitää suhtettaa siten, että saadaan normaalijakauman kellokäyrä. Miesten mielipiteet naisista ovat valmiiksi semmoisia, ei tarvitse tehdä mitään niille. 

Naisten "80% keskiarvo", tarkoittaa oikeasti sitä, että naiset eivät edes ota huomioon yli puolet miehistä. Jos unohdetaan alin 50-60% miehistä, vasta silloin kasin miestä voidaan kuvitella keskimääräiseksi tavikseksi, kuten naiset tekee. Asteikko on tietty 1-10, ei kouluarvosanoja.

Vierailija
210/215 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös kevyestä tapailusta tai ihan rehellisestä seksisuhteestakin voi ajan myötä kehittyä kunnollinen parisuhde. Kokemusta on. Siksi ei välttämättä kannata torpata miehiä, jotka sanovat etsivänsä vain hauskanpitoa. Se voi olla sitoutumispelkoa, mutta mieli saattaa muuttua, kun tapailu jatkuu. Stereotyyppinen yleistys, mutta miehet eivät useinkaan ole niin valmiita syöksymään suinpäin ns. vakavaan suhteeseen. Mutta asiat etenevät usein omalla painollaan. Et maininnut minkä ikäisiä miehiä olet deittaillut, mutta vähän vanhemmat (30+) ovat ehkä yleisesti enemmän sujut sitoutumisen kanssa kuin parikymppiset.

Tietenkään sinun ei tarvitse suostua yhtään mihinkään, mikä itsestä tuntuu väärältä. Olet vielä nuori, anna itsellesi armoa.

Seli seli.. koitat vain selittä asiaa paremmin päin, vastoin selviä faktoja. KARU TOTUUS: miehille kelpaa panosuhteeseen huomattavastikin itseään alempitasoinen nainen.

Vierailija
211/215 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

47v on hedelmällinen ikä!! naiset hei.. 35v on se rajapyykki, jonka jälkeen vuosi vuodelta hedelmällisyys droppaa eksponentiaalisesti!! Tosi tarina!!

Vierailija
212/215 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolottaa sellaisten puolesta jotka parisuhdetta käsittelevässä keskustelussa jankuttavat vain ulkonäöstä.

Mitään parisuhdetta ei ikinä tule olemaankaan, jos toinen ei ole edes autettavasti toisen mielestä miellyttävän näköinen. Harvoinpa ensisilmäyksellä kukaan rakastuu, mutta jos toinen osapuoli, ei yllä siihen minimiin, niin sitten ei tule yhtään mitään. 

Vierailija
213/215 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitäisi yhtäkkiä pystyä laskemaan rimaa ku on tottunut ns. tiettyyn tasoon? Ei ne "huonommat" sillon paljon houkuttele

No sitten olet yksin etkä tee tällaisia valitusketjuja koska olet itse omalla toiminnallasi aiheuttanut tilanteen..

Miehet ei saa ketään ja naisille ei kelpaa kukaan..

Tämä ei ollut ap, ihan mielenkiinnosta kysyin. Että miten sitä saisi itsensä sitten kiinnostumaan "huonommista" miehistä, sellaisista joista ei ennen olisi kiinnostunut? Jos kiinnostaa vaan paremmisyta

Ihan samalla tavalla miestenkin pitää vain yrittää kiinnostua jostakusta joka ei kovin paljoa kiinnosta.

Minäkin aion kohta pyytää 35v naista treffeille vaikka tiedän jo etukäteen että en halua noin vanhaa naista, mutta ei ole muitakaan vaihtoehtoja.

Jos todella ajattelet kyseisestä naisesta tällä tavalla, niin toivon että hän saa sen selville jossakin vaiheessa ja ottaa hatkat. Itse en tuhlaisi sekunttiakaan mieheen, joka ei ole jutussa mukana 100%:sesti.

Vierailija
214/215 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteen mahdollisuus avautuu vasta, kun naamaraja on ylitetty. Se on siis ensimmäinen komponentti parisuhteen muodostumisessa. Ei tarvitse olla malli, mutta vastapuolen henkilökohtainen minimiodotus täytyy ylittää.

Vierailija
215/215 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tosiaan 27v lapseton, amk-koulutus ja vakituinen työpaikka, oma asunto, harrastan liikuntaa, olen normaalipainoinen ja ihan nätti, en kuitenkaan "liian kaunis" mielestäni. En keksi mikä mussa muka olisi niin pahasti vialla, joten en todellakaan ymmärrä miksen saa kumppania. Toisia ja kolmansia treffejä joo, en parisuhdetta.

Ap antaa tässä itsestään kuvan naisesta, jolle tärkeää on ulkoiset asiat ja se miltä näyttää muiden silmissä, mutta ei oikeastaan kerro mitään itsestään persoonana. Jos treffeillä olet yhtä pidättyväinen, en ihmettele ettei kumppania löydy. Ainakaan itse en halua seurustella vakituisen työpaikan ja oman asunnon kanssa, ja jos et pysty määrittelemään itseäsi mitenkään muuten esim. arvojen ja kiinnostuksen kohteiden kautta, ei jäljelle oikein jää mitään persoonallista tarttumapintaa. Tästä sitten seuraa treffejä, jotka ovat ihan kivoja mutta eivät herätä kummempia tunteita. Ehkä sinussa on paljonkin kiinnostavaa, mutta se ei vain pääse esille, jos pidät luettelemiasi asioita tärkeimpinä asioina itsessäsi. Tuon kuvauksen perusteella voisit olla melkein kuka tahansa ikäisesi nainen.

Tämä on itse asiassa vähän samanlaista kuin mitä miehet joskus kirjoittavat palstalle. "Minulla on työpaikka enkä ole hakannut ketään, miksi en kelpaa?". Ei siihen voi vastata muuta kuin että joillekin työpaikka on ehkä olennainen kriteeri rakastumisessa, mutta heillekään se ei vielä riitä.

Tää oli hyvin sanottu. AP ehkä treffailee miehiä, joilla on vieläkin korkeammat standardit kuin hänellä. "Liian kiinnostavia" miehiä. Siis enhän minä tiedä, mutta voi olla, että miehillä on enemmän ajatuksia ja kulttuuriharrastuksia ja muuta.

Mitä tarkoittaa korkeammat standardit kuin AP:lla? Nykyään miehillekään ei enää riitä, että nainen huolehtii itsestään jotenkuten ja näyttää ookoolta. Pitää olla korkealle tähtäävä soittoharrastus, vaikuttaa paikallisessa puolueessa, liikkua tavoitteellisesti ja käydä salilla.

Jos ap sulle riittää tavallinen mukava elämä, jossa ei ylisuoriteta joka osa-alueella, joudut katsomaan niitö tavallisem näköisiä miehiä, jotka vaikuttaa aluksi tylsiltä, mutta tutusyumisen jälkeen ovat luotettavia, sitoutuvia ja hauskoja.

Älä tuijota trimmattua vatsaa, kauppakorkean tutkintoa tai riippuliitoharrastusta... Et tule riittämään näille miehille.

Katso amk insinöörejä, putkimiehiä ja sen sellaisia. Tutustu rohkeasti sellaiseen, joka näyttää kiltiltä ja kivalta, mutta ei tee vaikutusta oikein missään.... Koska et tee sinäkään. Vaikuttakaa toinen toisenne olemalla hyviä ihmisiä ja omaamalla samat arvot ja huumorintaju.

Itse huomasin deittaillessa, että mulla on eri standardit kuin deiteilläni. Mä olen luonnonläheisempi, ei kiinnosta saada mahd nopeasti hienoo autoa ja uraa. Mä mietin paljon elämää ja vaikutan kulttuurin saralla, mutta en vaikutu siitä, että jotakuta kiinnostaa vaan mun status. Mitä jos lopetan kaikki "tärkeät" harrastukseni? Olenko enää mitään näille miehille? En ole se basic bitch, jota suurin osa etsii. Sitä joka laittautuu joka päivä, on tiptop koti ja työ on elämän suola. En tavannut ketään tinderistä toista kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi