Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pörssiyhtiöiden johtajien palkat taas uuteen ennätykseen!

Vierailija
17.04.2018 |

Johtajien ansiot nousivat uuteen ennätykseen – katso, ketkä saivat eniten palkkaa, bonuksia ja eläke­maksuja
Isojen pörssiyritysten johtajien palkat ja bonukset nousivat viime vuonna 13-kertaista vauhtia suomalaisten keskiansioihin verrattuna.
HS tiistai

Kiitos tästä! On ihana kikyttää , jotta saatte miljoonapalkkanne. Tunnen suurta kiitollisuutta.

Kommentit (207)

Vierailija
61/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painukaa nyt jo v*ttuun hokemasta tota ”kyllä yhtiö saa maksaa johtajalle mitä huvittaa”, samalla kun yritykset maksaa jatkuvasti vähemmän ja vähemmän veroja ja lobbaa lait ja säännöt itselleen mieluisiksi. Loput piilotetaan veroparatiisiin, alkaa olla pikkuhiljaa mitta täynnä teitä idiootteja.

Niin? Samaan aikaan maksetaan paljon enemmän niille, jotka eivät viitsi tehdä yhtään mitään, joten mitä ihmettä valitat. Jokainen veroparatiisiin viety euro on pois sinun harkinnanvaraisesta toimeentulotuestasi?

Eiköhän täällä oo kuule aika paljon asioita ennen sitä toimeentulotukeakin. Vastaa nyt ihan rehellisesti: mitä helvettiä kukaan suomalainen palkansaaja hyötyy siitä että yritykset maksavat koko ajan vähemmän ja vähemmän veroja?

Perkele pitäs ottaa pillistä kiinni tollasia

Minä hyödyn (kuten moni muukin palkansaaja) noin 3000 e/v netto siitä, että yritys maksaa minulle osinkoja eikä maksa valtiolle veroja, jotta sinä saat mitään tekemättä kaiken haluamasi. Neuvostoliitossa tapasi ajatella oli yleinen ja siellä puolueen jäsenet tomivat kuten sinä eli tekemättä mitään vaativat muilta.

Joo, ja mitään julkisia palvelujahan et missään nimessä käytä koskaan, asut myös kuplassa eikä sinua haittaa palvelujen, sosiaalisen koheesion ja infrastruktuurin rapistuminen ympärilläsi.

Kyllä se puolueen jäsen tuijottaa sinua sieltä peilistä. Lähinnä joku pikkuhännystelijä kylläkin.

Miksi yritysten pitäisi maksaa julkisen talouden kulut? Jo poistamalla asumistuet saataisiin aikaan huomattavia säästöjä valtion budjettiin. Minusta tulojen lisäämisen sijaan tulee pienentää kuluja ja opastaa kansalaisia itse vastaamaan itsestään sen sijaan, että taikaseinästä saa kaiken. Sairaista ja vanhuksista kuuluu pitää huolta, mutta terve aikuinen ei ansaitse saada euroakaan yhteiskunnalta vain siksi, että työ ei kelpaa.

Taikaseinä retoriikkaa toimii myös toisin päin. Oletat että sinulle siunaantuu taikaseinästä osaavia rehellisiä työntekijöitä tuottamaan sinulle ilmaista rahaa...T. Eri

Yritykset maksavat palkkaa ja osinkoja, joista kertyy taas verotuloja.

Eivät maksa siinä määrin kuin imevät taikaseinää. Ja miksi maksaisivat? Pääoma on globaalia ja tässäkin ketjussa neropatit hurraavat oman isänmaansa tuhoamiselle.

Tämä on vähän kaksiteräinen miekka, jos tuolle tielle lähdet. Yritykset tuovat työtä, verotuloja, monesti panostusta teknologiaan jne. Valtio tarjoaa infraa, koulutettua työvoimaa (tosin leikkaa koulutuksesta) jne. Win-win, niin kauan kuin toinen ei kuppaa toista liikaa.

Missä se raja menee onkin sitten vaikeampi pohdinta. Yleisesti itse kannatan niin kevyttä verotusta kuin mahdollista, jotta perustoiminnot vaan saadaan pyöritettyä. Mitä enemmän ihmisillä ja yrityksillä on rahaa, sitä enemmän raha kiertää ja sitä paremmin talous, eli me kaikki, voi.

Ei se ole mikään kaksiteräinen miekka kun eletään aikakautta jolloin yrityksillä on enemmän finanssivarallisuutta kuin koskaan ja ne keskittyvät lähinnä ajamaan asemiin ja jakamaan monopolioikeuksia keskenään. Se on yksiselitteisesti pois tavalliselta palkansaajalta ja hyödyllisestä taloudellisesta toiminnasta.

Thatcherilainen talouspolitiikka nyt vaan on pohjimmiltaan kapitalismin vastaista, siemenviljan syömistä. Sitä ei voi syödä loputtomiin, kasvun pitää tulla jostain.

Ja kun ollaan siinä pisteessä, sitten se tulee. Kautta historian vääryydet ovat korjanneet itseään siinä kohdassa, kun tilanne on mennyt mahdottomaksi. Niin tapahtuu nytkin ja jatkossa. Romahduksen kautta tai sivistyneemmin. Luuletko tosiaan, että elämme jotenkin ainutlaatuisia aikoja?

Mistä taikaseinästä se tulee? Luuletko itse, että se vain "on tullut" historiassa aiemmin? Ei nykyään ole mitään isoja massaliikkeitä vaatimassa muutosta, ihmiset on ajettu omiin karsinoihinsa, valta on keskitetty ennennäkemättömällä tavalla ja  "onnellista loppua" todennäköisempää on tällä kertaa yksinkertaisesti turhien hapentuhlaajien tappaminen tai ulkopuolelle sulkeminen (mitä varten luodaankin järjestelmiä kovaa vauhtia digitalisaation avulla).

Edelleen, mitä harvemmille valta keskittyy, sitä vaikeampi heidän on sitä säilyttää. Vallanpitäjät tarvitsevat massoja taaksensa.

Vierailija
62/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen elämässäni valinnut, että haluan vaurastua. Olen opiskellut, tehnyt töitä oikein urakalla, sijoittanut, venytellyt penniä ja niin pois päin.

Pidän eriskummallisena, että matkaani jarrutetaan koko ajan. Progressio esimerkiksi on tolkuttoman kova. Miksi minä en saisi valita vaurastumista? Mitä pahaa siinä on, jos minulla olisi rahaa hiukan enemmän kuin joillain toisilla? Varsinkin, kun ponnisteluni koituvat kyllä teidän muidenkin hyväksi, olkaa huoleti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas alkoi suunnaton parku suuryritysten palkkaeroista. Olisikohan mahdollista, että kullekin maksetaan antamansa panoksen mukaan? Surullista mutta totta: hyvässä tuloskunnossa olevan yrityksen johto on palkkansa ansainnut. Jos he tunaroivat, vahingot lasketaan sadoissa miljoonissa. Jos Matti Meikäläinen tunaroi, lasku on yleensä muutaman tonnin luokkaa.

Kaikki pomojen palkkoja itkevät, siitä vaan yrittämään, opiskelemaan ja kantamaan vastuuta.

Tätäkin paskaa on saatu kuunnella jostain 80-luvulta lähtien. Ei kenellekään makseta tässä maailmassa panoksensa mukaan vaan asemansa mukaan. Ja yleensä asemalla ei ole juuri mitään tekemistä sen kanssa millaisen panoksen annat, ainakaan jos sitä mitataan jonkinlaisilla yhteiskunnallisilla mittareilla.

Palkat määräytyvät kysynnän ja tarjonnan mukaan. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole.

Voisihan ne pakottaa lain ja asetuksin samoiksikin. Toki herää kysymys, että miksi juuri rahan kohdalla kukaan ei saisi valita ponnistelua kohti vaurautta? Sosiaalisia suhteita, parisuhdetta, seksiä, soittotaitoa, lihaksia, ulkonäköä tai mitään muutakaan ei tasata. Raha, yksi ainoa pienen pieni osa-alue elämässä, on poikkeus.

Tällöin tuo pakottaminen pitäisi tehdä koko maailmassa. 

Sopii minulle, jos muutkin asiat tasataan samalla. Kilttien miesten aika tulee...

Vierailija
64/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on. Leikataan, leikataan, vähennetään, pienennetään, leikataan, vähennetään, pienennetään, huononnetaan, leikataan, leikataan leikataan, vähennetään. Unohdinkohan mä jotain? Ai niin, leikataan.

Se on vaan kumma juttu, että oli talous kuinka kuralla tahansa, henkilöstöä vähennetään, tukia leikataan, palkkoja pienennetään, niin johtajien palkat vaan nousee joka vuosi.

Koskahan heiltä leikataan, pienennetään ja vähennetään?

Vierailija
65/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas alkoi suunnaton parku suuryritysten palkkaeroista. Olisikohan mahdollista, että kullekin maksetaan antamansa panoksen mukaan? Surullista mutta totta: hyvässä tuloskunnossa olevan yrityksen johto on palkkansa ansainnut. Jos he tunaroivat, vahingot lasketaan sadoissa miljoonissa. Jos Matti Meikäläinen tunaroi, lasku on yleensä muutaman tonnin luokkaa.

Kaikki pomojen palkkoja itkevät, siitä vaan yrittämään, opiskelemaan ja kantamaan vastuuta.

Tätäkin paskaa on saatu kuunnella jostain 80-luvulta lähtien. Ei kenellekään makseta tässä maailmassa panoksensa mukaan vaan asemansa mukaan. Ja yleensä asemalla ei ole juuri mitään tekemistä sen kanssa millaisen panoksen annat, ainakaan jos sitä mitataan jonkinlaisilla yhteiskunnallisilla mittareilla.

Palkat määräytyvät kysynnän ja tarjonnan mukaan. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole.

Niimpä kasanpäällä on kiva istua. Jos ei työllistä työttömiä, niin voi sanella palkkoja. Mikäs kiire se kasan päällä on, ei todellakaan ole mitään ihmeellistä hajaantukaa, älkääkä keskustelko. Raaka-aineiden hinnatkin määräytyvät kysynnän ja tarjonnan mukaa, mitään, siis ei mitään, siis ei todellakaan ole mitään ihmeellistä, ei varmastikkaan tarvitse millään tavalla ottaa huomioon taikka valvoa. Markkinathan säätelevät itseään tavallinen kansa voi olla vaikka simmut kiinni ja luottaa orjuuttajiin ihan hyvillä mielen. AY liikekkin on vain saastaa ja tarpeeton sekä ahne. Eikö? 

Tärkeintähän on että saa hyväksi käyttää omien etujensa mukaan planeettaa, juuri niinkuin parhaaksi näkee.

Erittäin hyvin normaali ihminen näkee miksi ei ole järkevää antaa etuuksia ja valtaa markkinoille ja keskittää rikkauksia muutamalle taholle ja miksi tämä otsikonmukainen uutinen on huolestuttava.

Vierailija
66/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painukaa nyt jo v*ttuun hokemasta tota ”kyllä yhtiö saa maksaa johtajalle mitä huvittaa”, samalla kun yritykset maksaa jatkuvasti vähemmän ja vähemmän veroja ja lobbaa lait ja säännöt itselleen mieluisiksi. Loput piilotetaan veroparatiisiin, alkaa olla pikkuhiljaa mitta täynnä teitä idiootteja.

Niin? Samaan aikaan maksetaan paljon enemmän niille, jotka eivät viitsi tehdä yhtään mitään, joten mitä ihmettä valitat. Jokainen veroparatiisiin viety euro on pois sinun harkinnanvaraisesta toimeentulotuestasi?

Eiköhän täällä oo kuule aika paljon asioita ennen sitä toimeentulotukeakin. Vastaa nyt ihan rehellisesti: mitä helvettiä kukaan suomalainen palkansaaja hyötyy siitä että yritykset maksavat koko ajan vähemmän ja vähemmän veroja?

Ala sijoittamaan ja lopeta ulina. Se on oikeasti sekä oma- että yhteiskunnan etu.

Mistä helvetistä mä sijoitan ja miten HELVETISSÄ se on yhteiskunnan etu? Saan palkankorotuksen niin hinnat nousee, en voi tehdä mitään ylimääräistä. Jos säästän menoissa ja sijoitan finanssitalouteen, se on suoraan pois reaalitalouden (kotimaisesta) kysynnästä (ja menee suoraan mm. sinne asumisen hintaan, joka nostaa taas jokaisen palkansaajan kustannuksia).

Ei tässä keskustelussa ole mitään järkeä kun täällä jotkut viiden pennin bisnesmiehet jakelee sijoitusneuvoja ilman pienintäkään ymmärrystä makrotalouden toiminnasta tai siitä mikä ero on elää omilla palkkatuloilla ja loisia muiden tekemällä työllä ja sijoittaa siitä saatu ylimääräinen aina vaan enempiin omaisuuseriin.

https://www.theguardian.com/inequality/2018/apr/12/use-inheritance-tax-…

Jopa OECD kaikista mahdollisista tahoista alkaa olla huolissaan siitä miten tätä maailmaa kiihdytetään kovaa vauhtia päin helvettiä.

Niin, itse olen ihan dunari, ikää alle 40v ja on omakotitalo, lapsia, vaimo, bmw, tuhti salkku, jne.

Oon ennenkin kuullut ihan työkavereilta ettei rahat riitä mihinkään, kyllä se vain suomalaisella keskituloisella on ihan siitä kiinni mihin haluaa priorisoida.

Suomen etu se omistaminen olisi siksi, että voitto valuisi osakkeen omistajien kautta suomeen, niin verotuloksi kuin ihan käyttöön. Nythän yhtiön voitto (osinko) menee ulkomaille, ellei sitä joku suomalainen omista.

Vierailija
67/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen elämässäni valinnut, että haluan vaurastua. Olen opiskellut, tehnyt töitä oikein urakalla, sijoittanut, venytellyt penniä ja niin pois päin.

Pidän eriskummallisena, että matkaani jarrutetaan koko ajan. Progressio esimerkiksi on tolkuttoman kova. Miksi minä en saisi valita vaurastumista? Mitä pahaa siinä on, jos minulla olisi rahaa hiukan enemmän kuin joillain toisilla? Varsinkin, kun ponnisteluni koituvat kyllä teidän muidenkin hyväksi, olkaa huoleti.

No eihän ne koidu muiden hyväksi vaan ainoastaan kasaat aarretta itsellesi. Rikkaus nyt yksiselitteisesti vaan on väärin maailmassa, jossa suurin osa ihmisistä joutuu kamppailemaan arjessa selviytymisestä. Onko sulle todellakin jotenkin vaikea käsittää, että ihmisillä on oikeudentaju?

Eikä oikeastaan kyse ole mistään oikeudesta, kyse on siitä että niillä joilla ei ole ei ole pidemmän päälle mitään järkeä kannattaa sellaisen järjestelmän olemassaoloa, joka ei heidän elämäänsä onnistu parantamaan millään tavalla tai sitä käytetään jopa etuoikeutettujen aseman pönkittämiseen entisestään. Tässä ei ole todellakaan mitään uutta, jo Aristoteleen ja Thomas Hobbesin kaltaiset menneet ajattelijat ymmärsivät, että viime kädessä poissuljetuille ihmisille ei vaan jätetä mitään muuta keinoa kuin kumota koko järjestelmä tai käyttää sitä omaksi edukseen (ja uudelleenjakaa omaisuus). Voit moralisoida sen "oikeutuksesta" niin paljon kuin haluat, mutta ensinnäkään moraalisaarnaasi ei voi syödä ja toiseksi täällä nyt vaan on muitakin ihmisiä kuin sinä. Älä syytä heitä siitä, että sinä et halunnut ottaa heitä huomioon.

Vierailija
68/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulit sitten esittämään mielipiteitä oman vaatimattoman ymmärryksesi mukaan?

Mitäs itse tulit tänne tekemään? Taas yksi neropatti puolustelemaan Suomen myymistä ulkomaille?

Jokaisen suomalaisen tulisi omistaa edes viisinumeroinen salkku. Paljonko SINÄ olet tehnyt sen eteen että suomalaiset yritykset eivät valuisi ulkomaille, vaan rahavirtoja saataisiin suomeen?

Painu nyt jo v*ttuun siitä viisastelemassa.

Meneekö ihon alle kun tajuaa itse olevansa väärässä, ja vastuussa omasta elämästään?

Vierailija
69/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hyödyn (kuten moni muukin palkansaaja) noin 3000 e/v netto siitä, että yritys maksaa minulle osinkoja eikä maksa valtiolle veroja, jotta sinä saat mitään tekemättä kaiken haluamasi. Neuvostoliitossa tapasi ajatella oli yleinen ja siellä puolueen jäsenet tomivat kuten sinä eli tekemättä mitään vaativat muilta.

Kuules nyt, ihan perus maalaisjärkeä taloudesta: voit seistä keskellä aavikkoa vaikka miljoona euroa laukussasi, mutta mitä sä sillä teet? Ja jos voitkin tehdä jotain, mitä luulet hintojen olevan keskellä ei-mitään?

Näissä keskusteluissa ongelma on se, että jos kannattaa mahdollisimman kevyttä verotusta, vastapuoli alkaa kirkua, kuinka ei oltaisi valmiita maksamaan senttiäkään. Ei tässä ole vaihtoehtoina vain, että veroprosentti on nolla tai sata. Julkiset palvelut saa tuotettua ilmankin, että kaikista imetään maksimimäärä rahaa irti ja pakotetaan ihmiset ja yritykset verosuunnittelun tielle. 

No kun ei ne yritykset ole valmiita maksamaan senttiäkään, ei verojenmaksussa ole mitään järkeä jos sen pystyy välttämään. Kysehän on vain siitä miten nopeasti taso saadaan hivutettua sinne nollaan kansallisvaltiot kilpailuttamalla. Ei yksinkertaisesti ole tarkoituskaan toteuttaa mitään julkisia palveluja vaan yksityistää ja markkinaehtoistaa lopulta kaikki, siis siirtää päätösvalta suurimmille korporaatioille.

Yritykset "pakottaa verosuunnittelun tielle" niiden toimintaperiaate, kaikki minulle, ei mitään muille. Ne käyttävät valtaansa vain oman etunsa ajamiseen, tämän kvartaalin jälkeen tulkoon vedenpaisumus. Heräiles siis pikkuhiljaa tuosta Ruususen unesta, ylikansallinen megakorporaatio ei ole mikään avuton uhri vaan politiikan sanelija ja demokratian tuhoaja.

Äh, luuletko tosiaan, että koskaan maailmanhistoriassa valta on pidemmän aikaa jakautunut tasaisesti?

Valta keskittyy aina. Joko älykkäimmille, häikäilemättömimmille, rikkaimmille tai jollain muulla kriteerillä. Sellaisia ihmisrodun edustajat vaan ovat.

Ei tässä ole nyt kyse siitä mitä on vaan siitä mitkä on realistisesti näköpiirissä olevat keinot tai syyt sen menon muuttumiselle. Sä muistutat jotain uskovaista joka odottaa Jeesusta. Se on kätevää kun itse ei tarvitse tehdä mitään, muutos "vain tulee". Noh, voin sanoa, että jos sinä et sitä tee niin ei tee kukaan muukaan.

Jeesusta? Oikeasti?

Kyllä minä tiedän, että muutos lähtee siitä, että yksilöt nousevat barrikaadeille. Kyse onkin siitä, onko suomalaisista siihen. Minä se en ole, olen jo elämässä yli keski-iän, lapset maailmalla ja pärjäävät. Nuorista se lähtee, jos on lähteäkseen.

Vierailija
70/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules nyt, ihan perus maalaisjärkeä taloudesta: voit seistä keskellä aavikkoa vaikka miljoona euroa laukussasi, mutta mitä sä sillä teet? Ja jos voitkin tehdä jotain, mitä luulet hintojen olevan keskellä ei-mitään?

Näissä keskusteluissa ongelma on se, että jos kannattaa mahdollisimman kevyttä verotusta, vastapuoli alkaa kirkua, kuinka ei oltaisi valmiita maksamaan senttiäkään. Ei tässä ole vaihtoehtoina vain, että veroprosentti on nolla tai sata. Julkiset palvelut saa tuotettua ilmankin, että kaikista imetään maksimimäärä rahaa irti ja pakotetaan ihmiset ja yritykset verosuunnittelun tielle. 

No kun ei ne yritykset ole valmiita maksamaan senttiäkään, ei verojenmaksussa ole mitään järkeä jos sen pystyy välttämään. Kysehän on vain siitä miten nopeasti taso saadaan hivutettua sinne nollaan kansallisvaltiot kilpailuttamalla. Ei yksinkertaisesti ole tarkoituskaan toteuttaa mitään julkisia palveluja vaan yksityistää ja markkinaehtoistaa lopulta kaikki, siis siirtää päätösvalta suurimmille korporaatioille.

Yritykset "pakottaa verosuunnittelun tielle" niiden toimintaperiaate, kaikki minulle, ei mitään muille. Ne käyttävät valtaansa vain oman etunsa ajamiseen, tämän kvartaalin jälkeen tulkoon vedenpaisumus. Heräiles siis pikkuhiljaa tuosta Ruususen unesta, ylikansallinen megakorporaatio ei ole mikään avuton uhri vaan politiikan sanelija ja demokratian tuhoaja.

Taas perus juntti huutaa että verosuunnittelu on väärin, vaikka asia hoietaan tiukasti lain kirjaimen mukaan.

Sitten sama juntti verosuunnitelee itse ja hakee rekkakuormallisen halvinta vodkaa virosta ja se on ihan ok?

Vierailija
71/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas perus juntti huutaa että verosuunnittelu on väärin, vaikka asia hoietaan tiukasti lain kirjaimen mukaan.

Sitten sama juntti verosuunnitelee itse ja hakee rekkakuormallisen halvinta vodkaa virosta ja se on ihan ok?

No niin, onkos tämän myötä ketjussa nähtykin teidän bottien perushokemat?

Vierailija
72/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän se on. Leikataan, leikataan, vähennetään, pienennetään, leikataan, vähennetään, pienennetään, huononnetaan, leikataan, leikataan leikataan, vähennetään. Unohdinkohan mä jotain? Ai niin, leikataan.

Se on vaan kumma juttu, että oli talous kuinka kuralla tahansa, henkilöstöä vähennetään, tukia leikataan, palkkoja pienennetään, niin johtajien palkat vaan nousee joka vuosi.

Koskahan heiltä leikataan, pienennetään ja vähennetään?

Kyllähän johtaja on palkkansa ansainnut jos saa tehtyä enemmän voittoa pienemmillä henkilöstö- (ja muilla) kuluilla.

Vierailija
73/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, onkos tämän myötä ketjussa nähtykin teidän bottien perushokemat?

Samoin, tosin mitään järkevää ja perusteltua argumentointia mielipiteitäni vastaan en ole nähnyt.

Vierailija
74/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän ne koidu muiden hyväksi vaan ainoastaan kasaat aarretta itsellesi. Rikkaus nyt yksiselitteisesti vaan on väärin maailmassa, jossa suurin osa ihmisistä joutuu kamppailemaan arjessa selviytymisestä. Onko sulle todellakin jotenkin vaikea käsittää, että ihmisillä on oikeudentaju?

Eikä oikeastaan kyse ole mistään oikeudesta, kyse on siitä että niillä joilla ei ole ei ole pidemmän päälle mitään järkeä kannattaa sellaisen järjestelmän olemassaoloa, joka ei heidän elämäänsä onnistu parantamaan millään tavalla tai sitä käytetään jopa etuoikeutettujen aseman pönkittämiseen entisestään. Tässä ei ole todellakaan mitään uutta, jo Aristoteleen ja Thomas Hobbesin kaltaiset menneet ajattelijat ymmärsivät, että viime kädessä poissuljetuille ihmisille ei vaan jätetä mitään muuta keinoa kuin kumota koko järjestelmä tai käyttää sitä omaksi edukseen (ja uudelleenjakaa omaisuus). Voit moralisoida sen "oikeutuksesta" niin paljon kuin haluat, mutta ensinnäkään moraalisaarnaasi ei voi syödä ja toiseksi täällä nyt vaan on muitakin ihmisiä kuin sinä. Älä syytä heitä siitä, että sinä et halunnut ottaa heitä huomioon.

Työ, mikä niiden saamiseksi on tehty on mitä suurimmassa määrin koitunut muiden hyväksi. Joku on halunnut maksaa minulle melko paljon rahaa vastineeksi siitä, mitä hän on minulta saanut. Eikö se kerro, että olen tehnyt toisille jotain hyvin arvokasta?

Vierailija
75/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, luuletko tosiaan, että koskaan maailmanhistoriassa valta on pidemmän aikaa jakautunut tasaisesti?

Valta keskittyy aina. Joko älykkäimmille, häikäilemättömimmille, rikkaimmille tai jollain muulla kriteerillä. Sellaisia ihmisrodun edustajat vaan ovat.

Ei tässä ole nyt kyse siitä mitä on vaan siitä mitkä on realistisesti näköpiirissä olevat keinot tai syyt sen menon muuttumiselle. Sä muistutat jotain uskovaista joka odottaa Jeesusta. Se on kätevää kun itse ei tarvitse tehdä mitään, muutos "vain tulee". Noh, voin sanoa, että jos sinä et sitä tee niin ei tee kukaan muukaan.

Jeesusta? Oikeasti?

Kyllä minä tiedän, että muutos lähtee siitä, että yksilöt nousevat barrikaadeille. Kyse onkin siitä, onko suomalaisista siihen. Minä se en ole, olen jo elämässä yli keski-iän, lapset maailmalla ja pärjäävät. Nuorista se lähtee, jos on lähteäkseen.

Miksi kukaan lähtisi minnekään? Maailma ja Suomi vaurastuu koko ajan. Kaikilla on Suomessakin riittävästi kaikkea. Ymmärrän kyllä kateuden tunteen, mutta harvoin se yksinään riittää viemään asiaa kotona tai Vauva-palstalla sadattelua pidemmälle.

Vierailija
76/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnosta lainkaan, mitä pörssiyhtiöiden johtajat tienaavat. Minulla on pieni yritys, joka työllistää itseni lisäksi kolme henkilöä. Parikymmentä vuotta on homma pyörinyt ja tulee pyörimään vielä 10 vuotta eläkkeeseen. Isoja euroja en ole tehnyt, mutta mitä minä niillä tekisinkään.

Vierailija
77/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että pörssiyhtiön omistajat päättävät maksaa johtajalle miljoonia ja maksavat sen itse on täysin OK. Se että verovaroin pyörivät tuottamattomat yhtiöt,  maksavat johtajille isoja palkkoja ei ole OK

Kyllä ne verovaroin pyörivät yhtiötkin tarvitsevat hyviä johtajia.

Vierailija
78/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus vai kateus? En tiedä, kumpaan haluan kuulua. Luulen tosin, että jälkimmäinen kuluttaa ihmistä enemmän, joten valitsen ahneuden.

Vierailija
79/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtajien ansiot nousivat uuteen ennätykseen – katso, ketkä saivat eniten palkkaa, bonuksia ja eläke­maksuja

Isojen pörssiyritysten johtajien palkat ja bonukset nousivat viime vuonna 13-kertaista vauhtia suomalaisten keskiansioihin verrattuna.

HS tiistai

Kiitos tästä! On ihana kikyttää , jotta saatte miljoonapalkkanne. Tunnen suurta kiitollisuutta.

Mistä johtuu, että heille maksetaan paljon ja sinulle vähän?

Siitä samasta syystä, miksi sinä maksat Louis Vuittonista paljon ja Seppälästä et paljon mitään.

Sinä olet työelämän Seppälä.

Pahoittelut. Pidä tämä mielessä, kun haukut halpoja kiinalaisia tuotteita seuraavan kerran.

Vierailija
80/207 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä kasanpäällä on kiva istua. Jos ei työllistä työttömiä, niin voi sanella palkkoja. Mikäs kiire se kasan päällä on, ei todellakaan ole mitään ihmeellistä hajaantukaa, älkääkä keskustelko. Raaka-aineiden hinnatkin määräytyvät kysynnän ja tarjonnan mukaa, mitään, siis ei mitään, siis ei todellakaan ole mitään ihmeellistä, ei varmastikkaan tarvitse millään tavalla ottaa huomioon taikka valvoa. Markkinathan säätelevät itseään tavallinen kansa voi olla vaikka simmut kiinni ja luottaa orjuuttajiin ihan hyvillä mielen. AY liikekkin on vain saastaa ja tarpeeton sekä ahne. Eikö? 

Tärkeintähän on että saa hyväksi käyttää omien etujensa mukaan planeettaa, juuri niinkuin parhaaksi näkee.

Erittäin hyvin normaali ihminen näkee miksi ei ole järkevää antaa etuuksia ja valtaa markkinoille ja keskittää rikkauksia muutamalle taholle ja miksi tämä otsikonmukainen uutinen on huolestuttava.

Vastaushan ei ole musta tai valkoinen, tai ahneus ja kateus, niinkuin sosiopaattiset ystävämme haluavat esittää. Kyse on valvonnan tarpeellisuudesta, jotta voimme luottaa siihen, että ihminen toimii yhteisen paremman tulevaisuuden eteen. Isoa osaa ihmisistä ei kiinnosta kumpikaan ahneus tai kateus vaan oikeudenmukaisuus ja kehittyvä yhteiskunta, sekä kehittyvä oma osaaminen ja sillä toimeentuleminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme