Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin mieheni kirjoittaman viestin: "Akkakin on Turussa <3"

Vierailija
16.04.2018 |

Olin viime viikonlopun Turussa kavereiden kanssa reissussa. Kotiudun eilen. Vaikka nautinkin suuresti ystävieni seurasta, oli minulla ikävä miestäni ja oli ihanaa tulla eilen sunnuntaina kotiin.

Lauantaina oli tullut änärimatsi prime timeen eli poikkeuksellisesti jo alkuillasta ja mieheni oli keskustellut tästä whatsappissa kavereidensa kanssa. Tätä tulevaa peliä oli yhdessä hehkutettu ja lopuksi mieheni oli kirjoittanut kavereilleen: "Akkakin on Turussa <3"

Minulle tuli tästä viestistä tosi paha mieli ja loukkaannuin kyllä ja näytin tämän myös miehelleni. Mieheni yritti selittää, että hän tietää, että se oli huono vitsi ja typerää.

En tiedä edes kumpi on mielestäni oksettavampaa, se, että hän oikeasti ajattelisi näin, vai se, että hänen pitää esittää kavereilleen ajattelevansa näin ja kutsuvansa avovaimoaan akaksi.

(En siis lukenut salaa mieheni viestiä vaan näin viestin vahingossa, kun hän illalla selasi puhelintaan.)

Olenko mielestänne liian herkkä vai loukkaantuisitteko te tällaisesta asiasta? Minua ärsyttää suunnattomasti jo se, että kutsui hän minua akaksi. Hän saa sitä paisti ihan vapaasti katsoa jääkiekkoa niin paljon kuin haluaa, sillä tykkään myös itse sitä seurata.

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalla on kyllä yleistä tämä, että nainen ei ole missään nimessä ratsannut miehen puhelinta vaan ihan vain sattumalta on yksityiskohtaisesti perillä miehen viesteistä. Tosielämässä en ole tällaista ilmiötä huomannut.

AP ei ollut edes nähnyt vain yhtä viestiä, vaan osasi referoida koko keskustelun😂

Vierailija
42/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap sinällään, et ylitulkitsen iteki aina kaikkia yksityiskohtia ja haen selitystä kaiken takaa. Onneks oon ollu sen verran miesten kanssa tekemisissä (kavereissa paljon miehiä) että oon oppinu sen, et niitten kanssa toho tulkitsemiseen ei kannata alkaa, varsinkaa ku miesporukassa puhutaan. Eli nou worries, miehes rakastaa sua, vaikka onki (tai on esittäny) olevansa ilonen myös välillä yksinolemisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän hyväksyvästi, mitätöiden ja puolustellen ihmiset vielä tänäpäivänäkin suhtautuvat naisen halveksimiseen.

Siis hyväksyvät halventavan ja epäkunnioittavan käytöksen ja puheen puolustellen sitä. Ja mitätöivät niitä kenen mielestä ei ole ok.

Ja naiset vielä itse ovat tässä mukana. Ne muka paremmat naiset. Ette ole miesten mielestä yhtään arvokkaamia akkoja, kuin ne jotka eivät anna kohdella itseään huonosti. Jos oikein mietitte, niin ymmärrätte.

Vierailija
44/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla kotona yksin jee jee. Vässykäkin/lapanen/nysväke on Porissa <3

Onko hyvä?

Saivartelijoille tiedoksi: On turha yrittää lässyttää että ukko olisi "akan" vastine. Ei mene läpi. Ukossa ei ole samanlaista halveksuntaa ja epäkunnioitusta. Ukkoa ei käytetä haukkuma sanana.

Vierailija
45/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hyvä?

Saivartelijoille tiedoksi: On turha yrittää lässyttää että ukko olisi "akan" vastine. Ei mene läpi. Ukossa ei ole samanlaista halveksuntaa ja epäkunnioitusta. Ukkoa ei käytetä haukkuma sanana.

Kaikille akka ei ole negatiivinen ilmaisu, turhaa yrittää tulkita tuntemattoman ihmisen tarkoitusperiä. Sen sijaan "lässyttää" on selvästi epäkunnioittavasti sanottu.

Vierailija
46/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun kännykässä no viestittely näkyy keskusteluosastoon. Eli oikeassa reunassa näkyy minun lähettämät viestit puhekuplassa ja vasemmalla puhekuplissa saamani vastaukset. Eli yhdellä silmäyksellä näkyy hyvinkin 4-5 viestiä

Vierailija
47/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhasta naputat.

T.Vaimo, joka miehen ollessa äijäporukassa, on muija.

Onneksi ei emäntä :DD

Vierailija
48/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti juuri sanomani, että useat miehet puhuu emännästä. Ilman mitään haukkumista tai alentamista, on vain tottunut sanomaan.

Ukko, ukkeli, äijä, isäntä.

Akka, eukko, emäntä, muija, ei välttämättä pahasti sanottu, jos normaalitilantessa sanotaan.

Vihaisena tai riidellessä, asiayhteydestä riippuen, saattaa olla tarkoitus loukata.

Mutta aikuinen ihminen tajuaa kyllä milloin neutraali sanonta.

En kokisi, että mies kirjoitti loukkaavasti.

Miten muuten näit, itseasiassa, tuon ukkosi viestin?

Siis miten ja miksi oli sinun luettavissa?

Vierailija
49/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän hyväksyvästi, mitätöiden ja puolustellen ihmiset vielä tänäpäivänäkin suhtautuvat naisen halveksimiseen.

Ehkäpä ihmiset ova nykyisin älykkäämpiä ja huumorintajuisempia.

Vierailija
50/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastuit joksikin hirmuksi. Akka. 

Vierailija
51/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme jopa keskustelleet mieheni kanssa näiden akka- ja emäntäsanojen käytöstä puhuttaessa omasta vaimosta tai tyttöystävästä. Olen miehelleneni tehnyt varsin selväksi, että minua ei tarvi sitten kutsua kummallakaan nimellä, vaan ihan tyttöystäväksi tai vaikka oikein etunimelläni. Hän on ollut itsekin samaa mieltä, että akka on vähän negatiivinen ilmaus. (muija ei mielestäni ole edes niin paha, kun joku sitä täällä toi esiin.)

Ja joku vielä kyseli, miksi keskustelun näin, niin vastaus löytyy aiemmasta viestistäni. Ja kuten joku tuolla jo mainitsi, whatsappissa näkee kerralla n. viisi edellistä viestiä tai enemmänkin jos ne ovat lyhyitä, kuten akkakin on Turussa ❤️-tyyppisiä puheenvuoroja.

Terveisin aloittaja

Vierailija
52/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näkeekö whatsappissa toisen viestejä?

Siis miten ne näkee, ilman että menee selaamaan sen toisen puhelinta?

Näkeekö omasta puhelimesta toisen ihmisen puhelimen viestejä?

Sehän on kummallista. Siis mun mukaan ei pitäis näkyä, tietosuojan kannalta.

Miten kukaan haluaa, että omat viestit näkyy toiselle, tai toisen puhelimessa, vaikka ei olisi mitään salattavaakaan, en minä ainkaan.

Mulla ei ole siis mitään hajua ko. toiminteesta.

Vierailija
53/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen jatkossa käyttämään miehestä tituleerausta "vellimuna".

Etelä-Pohjanmaalla naisia akatellaan yleisesti, mutta niinpä sikäläiset miehet ovatkin vellimunia.

Vierailija
54/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hyvä?

Ukko tarkoittaa alunperin vanhaa miestä ja akka vanhaa naista. Sama sävy niissä minusta on, asiayhteys ratkaisee.

Tampereen yliopiston ylioppilaskunnassa oli muuten aikoinaan feministiporukka nimellä Akkaryhmä, myöhemmin nimi muutettiin tasa-arvojaostoksi.

Vierailija
55/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saattaisin itekkinnjos yksin jäisin niin laittaa kaverille viestin,et ihan luxusta..lapset ja ukko mökillä😃Eikä se tarkoita etten niitä rakasta..harvoin kun oon yksin niin oishan se luxusta❤️

Vierailija
56/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta. On se hyvä suorittaa vastineeksi anomuumina virtuaalinen interwebkuohinta noin törkeästä toiminnasta. Oppii siitä sitten niinnii!

Vierailija
57/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ärsyttäisi että kutsuu mua akaksi, kuulostaa kamalalta vanhalta haahkalta, rumalta ja ilkeältä... Enkä sitä mielestäni ole, vaan ihan hyvännäköinen, mukava, 27v lapseton nainen :D

Itse kutsun miestäni ihan lempinimellä vaan, jos laitan kavereille viestiä. Tyyliin "todellakin mennään tyttöporukalla terdelle, Santtukin on reissussa!".

Vierailija
58/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me too. Ihan samaa tämä on miesten taholta kuin häirintä ja ahdistelu. Ja se vain pitäisi naisten "ymmärtää".

Vierailija
59/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ottaisi yhdeltäkään kumppanilta tällaista käytöstä. Minua kohdellaan kunnioittavasti, ja itse kunnioitan kumppaniani. Ei tulisi mieleenkään ikinä kirjoittaa kumppanistani mitään halventavaa. Se merkitsisi sitä, että suhde on loppu.

Vierailija
60/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin viime viikonlopun Turussa kavereiden kanssa reissussa. Kotiudun eilen. Vaikka nautinkin suuresti ystävieni seurasta, oli minulla ikävä miestäni ja oli ihanaa tulla eilen sunnuntaina kotiin.

Lauantaina oli tullut änärimatsi prime timeen eli poikkeuksellisesti jo alkuillasta ja mieheni oli keskustellut tästä whatsappissa kavereidensa kanssa. Tätä tulevaa peliä oli yhdessä hehkutettu ja lopuksi mieheni oli kirjoittanut kavereilleen: "Akkakin on Turussa <3"

Minulle tuli tästä viestistä tosi paha mieli ja loukkaannuin kyllä ja näytin tämän myös miehelleni. Mieheni yritti selittää, että hän tietää, että se oli huono vitsi ja typerää.

En tiedä edes kumpi on mielestäni oksettavampaa, se, että hän oikeasti ajattelisi näin, vai se, että hänen pitää esittää kavereilleen ajattelevansa näin ja kutsuvansa avovaimoaan akaksi.

(En siis lukenut salaa mieheni viestiä vaan näin viestin vahingossa, kun hän illalla selasi puhelintaan.)

Olenko mielestänne liian herkkä vai loukkaantuisitteko te tällaisesta asiasta? Minua ärsyttää suunnattomasti jo se, että kutsui hän minua akaksi. Hän saa sitä paisti ihan vapaasti katsoa jääkiekkoa niin paljon kuin haluaa, sillä tykkään myös itse sitä seurata.

Siis jos viesti liittyi kavereiden kanssa pelaamiseen, niin olet liian herkkänahkainen. Jos se oli viesti tyttöystävälle, niin et ole liian herkkänahkainen.

Kaveriporukassa voidaan puhua muijista ja akoista, eikä se tarkoita mitään pahaa.

Uskooko joku nainen oikeasti tämän? Jos uskoo, on kyllä todella naivi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän