Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin mieheni kirjoittaman viestin: "Akkakin on Turussa <3"

Vierailija
16.04.2018 |

Olin viime viikonlopun Turussa kavereiden kanssa reissussa. Kotiudun eilen. Vaikka nautinkin suuresti ystävieni seurasta, oli minulla ikävä miestäni ja oli ihanaa tulla eilen sunnuntaina kotiin.

Lauantaina oli tullut änärimatsi prime timeen eli poikkeuksellisesti jo alkuillasta ja mieheni oli keskustellut tästä whatsappissa kavereidensa kanssa. Tätä tulevaa peliä oli yhdessä hehkutettu ja lopuksi mieheni oli kirjoittanut kavereilleen: "Akkakin on Turussa <3"

Minulle tuli tästä viestistä tosi paha mieli ja loukkaannuin kyllä ja näytin tämän myös miehelleni. Mieheni yritti selittää, että hän tietää, että se oli huono vitsi ja typerää.

En tiedä edes kumpi on mielestäni oksettavampaa, se, että hän oikeasti ajattelisi näin, vai se, että hänen pitää esittää kavereilleen ajattelevansa näin ja kutsuvansa avovaimoaan akaksi.

(En siis lukenut salaa mieheni viestiä vaan näin viestin vahingossa, kun hän illalla selasi puhelintaan.)

Olenko mielestänne liian herkkä vai loukkaantuisitteko te tällaisesta asiasta? Minua ärsyttää suunnattomasti jo se, että kutsui hän minua akaksi. Hän saa sitä paisti ihan vapaasti katsoa jääkiekkoa niin paljon kuin haluaa, sillä tykkään myös itse sitä seurata.

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies yrittää esittää äijää kaveriporukassaan. Säälittävää.

Eipäs vaan esittää vaimolle että "se oli vitsi".

Kaikkihan sanoo noin

Vierailija
82/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ottaisi yhdeltäkään kumppanilta tällaista käytöstä. Minua kohdellaan kunnioittavasti, ja itse kunnioitan kumppaniani. Ei tulisi mieleenkään ikinä kirjoittaa kumppanistani mitään halventavaa. Se merkitsisi sitä, että suhde on loppu.

Sinun suhteesi loppui tosiasiassa jo ennen kuin se alkoikaan. Tuskin kukaan tuollaisen heinäseiväs perseessä kulkevan kanssa jaksaisi aikaansa viettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas mielenkiintoisia trolleja liikkeellä.

Musta tuo on epäkunnioittavaa, ja siksi en tykkäisi. Akalla on aika negatiivinen sävy ja sitä käytetään aika paljon haukkumistarkoituksessa, toisin kuin ukkoa, eli ei ole suoraan verrattavissa. (poisluettuna se, jos joku käyttää sanaa itseironisesti.)

Kyllä musta halveksuvan sanan käyttö puolisosta ja puolison poissaololla ilakointi osoittaa nimenomaan epäkunnioitusta. En itsekään kehtaisi puhua noin miehestä, tai jos puhuisin, hävettäisi.

Luultavasti tosin esittää kavereilleen, mutta silti säälittävää eikä paljon paranna tilannetta. Itse se silti näitä asioita suustaan päästää, tai tässä tapauksessa kirjoittaa...

Kyllä akka ja ukko on ihan rinnasteisia sanoja. Ihan samanlainen sanapari kuin vaimo ja aviomies tai äiti ja isä. Ehkä se ukko-sanan negatiivinen sävy ei vain naisia häiritse, mutta harvaa miestä ukoksi kutsuminen imartelee. Mieluummin vaikka isäntä.

Ei ole vastaava pari, ukko-sanalla on puhtaasti positiivisia käyttöpaikkoja, kuten lumiukko, mutta kerropas yksikin rehellisen positiivinen vastaava sana akalle. Noita-akka? Akka ei sanana ikinä tarkoita mitään positiivista.

Almanakka.

Vierailija
84/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ärsyttäisi että kutsuu mua akaksi, kuulostaa kamalalta vanhalta haahkalta, rumalta ja ilkeältä... Enkä sitä mielestäni ole, vaan ihan hyvännäköinen, mukava, 27v lapseton nainen :D

Itse kutsun miestäni ihan lempinimellä vaan, jos laitan kavereille viestiä. Tyyliin "todellakin mennään tyttöporukalla terdelle, Santtukin on reissussa!".

Luulen kuitenkin, että tuo akasta puhuminen on just miesporukassa yleistä ja tässä yhteydessä se että olit poissa parahiksi juuri pelin takia. Ei häiriötekijöitä vaan voi keskittyä kavereiden kanssa pelin seuraamiseen. Onko joskus ollu teillä eripuraa jonkun urheilujutun takia ja häneltä jäänyt peli näkemättä.

Ei vielä mielestäni sen vakavampaa munkaan mielestä. Toki en tunne miestäsi mutta jos muutoin kaikki ollut hyvin niin en tästä menettäisi yöuniani. Olen siis nainen ja miesten touhuja sivusta seuranneena näin päättelen.

Vierailija
85/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verna-Vellamo kirjoitti:

Parisuhde perustuu keskinäiseen kunnioitukseen, jota osoitetaan mm. kutsumalla puolisoa kauniilla ilmauksilla. Vaimo ja mies ovat neutraaleja; akka ja ukko, eukko ja äijä ovat halventavia nimityksiä, joista on arvostus kaukana.

Ja vitut.

Vierailija
86/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jeesus sentään! Mä kutsun miestäni välillä vaikka kyrvänpidikkeeksi tai ukoksi tai laiskiaiseksi ja se on hänelle ok! Ja mua hän kutsuu välillä pirttihirmuksi tms, ihan sama! Ei tollaisesta voi ottaa hernettä nenään!

Vierailija
87/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ottaisi yhdeltäkään kumppanilta tällaista käytöstä. Minua kohdellaan kunnioittavasti, ja itse kunnioitan kumppaniani. Ei tulisi mieleenkään ikinä kirjoittaa kumppanistani mitään halventavaa. Se merkitsisi sitä, että suhde on loppu.

Sinun suhteesi loppui tosiasiassa jo ennen kuin se alkoikaan. Tuskin kukaan tuollaisen heinäseiväs perseessä kulkevan kanssa jaksaisi aikaansa viettää.

Hyvin sanottu!😂😂😂

Vierailija
88/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaahan tuollainen akottelu ja muijittelu korvaan, mutta tähän ikään tottunut, että jotkut miehet puhuu niin keskenään tarkoittamatta sillä loppupeleissä enempiä. Ehkä.

Kyllä mä olisin parikymppisenä ärsyyntynyt. Kuten silloin seurustelun alkuvaiheessa naisista puhuivat sanalla "kökö". MIKÄ?!?! Jäänyt niin mieleen, kun mieleni silloin pahoitin. Kökö tarkoitti silloin naista, jonka kanssa vielä ollaan vaiheessa, että tuleeko vakavaa vai ei. No, kaikesta huolimatta tuli. 25 vuotta yhdessä..

Vierailija
89/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka nimityksestä en loukkaantuisi mutta toi sydän <3 viestin lopussa herättäisi vähintään ihmetystä 💚

Vierailija
90/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ärsyttäisi että kutsuu mua akaksi, kuulostaa kamalalta vanhalta haahkalta, rumalta ja ilkeältä... Enkä sitä mielestäni ole, vaan ihan hyvännäköinen, mukava, 27v lapseton nainen :D

Itse kutsun miestäni ihan lempinimellä vaan, jos laitan kavereille viestiä. Tyyliin "todellakin mennään tyttöporukalla terdelle, Santtukin on reissussa!".

Miksi käytät  (oletan)  n. 20-30-vuotiaista kavereistasi nimitystä "tyttö", jos nimitys "akka" on kuitenkin ääri-no-no? Samalla laillahan se on pielessä.

Vierailija
91/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ne vaan on sellasia mielensäpahoittajia ja uhriutujia että huhhuh!

Kukaan tuntemani mies ei varmasti loukkaantuisi vaikka sanoisin että v*ttu sä olet k*rpä

Vierailija
92/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä akka on haukkumanimi. Jos mies käyttää vaimostaan nimeä akka tai äm*ä, ei se miehestä kovinkaan kaksista kuvaa anna. 

Vierailija
93/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan tuntemani mies ei varmasti loukkaantuisi vaikka sanoisin että v*ttu sä olet k*rpä

No miksi loukkaantuisi? Tuossahan on molempien sukupuolielimet mainittuna.

Vierailija
94/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä akka on haukkumanimi. Jos mies käyttää vaimostaan nimeä akka tai äm*ä, ei se miehestä kovinkaan kaksista kuvaa anna. 

Eikä naisesta. Itse sanon vaimoa akaksi koska hän on kotona kamala akka

Vierailija
95/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi loukkaantuisi? Tuossahan on molempien sukupuolielimet mainittuna.

Ai sulla on vittu? Sä oot vissiin sitte viiden lapsen äiti tai hevonen:D

Vierailija
96/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas mielenkiintoisia trolleja liikkeellä.

Musta tuo on epäkunnioittavaa, ja siksi en tykkäisi. Akalla on aika negatiivinen sävy ja sitä käytetään aika paljon haukkumistarkoituksessa, toisin kuin ukkoa, eli ei ole suoraan verrattavissa. (poisluettuna se, jos joku käyttää sanaa itseironisesti.)

Kyllä musta halveksuvan sanan käyttö puolisosta ja puolison poissaololla ilakointi osoittaa nimenomaan epäkunnioitusta. En itsekään kehtaisi puhua noin miehestä, tai jos puhuisin, hävettäisi.

Luultavasti tosin esittää kavereilleen, mutta silti säälittävää eikä paljon paranna tilannetta. Itse se silti näitä asioita suustaan päästää, tai tässä tapauksessa kirjoittaa...

Kyllä akka ja ukko on ihan rinnasteisia sanoja. Ihan samanlainen sanapari kuin vaimo ja aviomies tai äiti ja isä. Ehkä se ukko-sanan negatiivinen sävy ei vain naisia häiritse, mutta harvaa miestä ukoksi kutsuminen imartelee. Mieluummin vaikka isäntä.

Ei ole vastaava pari, ukko-sanalla on puhtaasti positiivisia käyttöpaikkoja, kuten lumiukko, mutta kerropas yksikin rehellisen positiivinen vastaava sana akalle. Noita-akka? Akka ei sanana ikinä tarkoita mitään positiivista.

Onhan. Aina ovat ne tietyn laisissa tarinoissa ja saduissa esiintyvä pariskunnat "ukko ja akka". Ei ole #metoo:ta eikä #sijaismielensäpahoittaja:ia

Vierailija
97/135 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuosta nyt kannata loukkaantua. Ukko vaan ollut pelistä innoissaan ja kaljan jälkeen tuulettanut kavereilleen kun pääsee katsomaan matsia. Ei tuo suoranaisesti sinuun "liity".

M40

Miks sitten vaimo on otettu puheeksi?

Akoittelu on kyllä anteeksiantamattoman tympeää kielenkäyttöä. Aina.

Ohis, miesten (90% fiksujen) keskellä arkeaan elävä nainen

Ai jesta. Mies kirjoittaa kerran viestiin "akka" ja sinä suutut, koska se yksi ainoa sana on niin ANTEEKSIANTAMATON virhe... Säälin vilpittömästi perheenjäseniäsi. Ajatella jos heistä joku joskus suutuspäissään vaikka kiroilee?!? Mahdatteko ilman terapiaa selvitä niin hirvittävästä asiasta?

Nyt on suomen kielen ymmärrys pahasti hukassa. ”anteeksiantamattoman tympeää” tarkoittaa samaa kuin vaikkapa ”auttamattoman tympeää”. En kirjoittanut kenenkään tekevän tuolla anteeksiantamatonta virhettä.

Suutun? No, en todellakaan ole sanonut niin. 😂

Melkoisia tulkintoja heität.

Säästä sääli niille, jotka ovat sen tarpeessa.

(Onko oman kielen ilmauksen tajuaminen oikeasti näin hukassa ihmisiltä? Täytyypä muistaa jatkossa vääntää ihan rautalangasta.)

Vierailija
98/135 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukahyveelliset naiset täällä moraalisoivat :D

Vierailija
99/135 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitus oli mielestäni nolo.

Vierailija
100/135 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jesta. Mies kirjoittaa kerran viestiin "akka" ja sinä suutut, koska se yksi ainoa sana on niin ANTEEKSIANTAMATON virhe... Säälin vilpittömästi perheenjäseniäsi. Ajatella jos heistä joku joskus suutuspäissään vaikka kiroilee?!? Mahdatteko ilman terapiaa selvitä niin hirvittävästä asiasta?[/quote]

Nyt on suomen kielen ymmärrys pahasti hukassa. ”anteeksiantamattoman tympeää” tarkoittaa samaa kuin vaikkapa ”auttamattoman tympeää”. En kirjoittanut kenenkään tekevän tuolla anteeksiantamatonta virhettä.

Suutun? No, en todellakaan ole sanonut niin. 😂

Melkoisia tulkintoja heität.

Säästä sääli niille, jotka ovat sen tarpeessa.

(Onko oman kielen ilmauksen tajuaminen oikeasti näin hukassa ihmisiltä? Täytyypä muistaa jatkossa vääntää ihan rautalangasta.)[/quote]

Aloittaja täällä taas. Enpä olisi uskonut, että tämä aloitukseni kiinnostaa näin paljon, että joku alkaa esiintyä minuna :D Mutta ei siinä mitään, ihan asiallisia pointteja hänellä :) Joka tapauksessa tämä säälijän kommentti oli kyllä typerä. Vaikka olenkin ehkä herkkä, niin ilkeä en kyllä ole, toisin kuin tämä kommentoija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi