Näin mieheni kirjoittaman viestin: "Akkakin on Turussa <3"
Olin viime viikonlopun Turussa kavereiden kanssa reissussa. Kotiudun eilen. Vaikka nautinkin suuresti ystävieni seurasta, oli minulla ikävä miestäni ja oli ihanaa tulla eilen sunnuntaina kotiin.
Lauantaina oli tullut änärimatsi prime timeen eli poikkeuksellisesti jo alkuillasta ja mieheni oli keskustellut tästä whatsappissa kavereidensa kanssa. Tätä tulevaa peliä oli yhdessä hehkutettu ja lopuksi mieheni oli kirjoittanut kavereilleen: "Akkakin on Turussa <3"
Minulle tuli tästä viestistä tosi paha mieli ja loukkaannuin kyllä ja näytin tämän myös miehelleni. Mieheni yritti selittää, että hän tietää, että se oli huono vitsi ja typerää.
En tiedä edes kumpi on mielestäni oksettavampaa, se, että hän oikeasti ajattelisi näin, vai se, että hänen pitää esittää kavereilleen ajattelevansa näin ja kutsuvansa avovaimoaan akaksi.
(En siis lukenut salaa mieheni viestiä vaan näin viestin vahingossa, kun hän illalla selasi puhelintaan.)
Olenko mielestänne liian herkkä vai loukkaantuisitteko te tällaisesta asiasta? Minua ärsyttää suunnattomasti jo se, että kutsui hän minua akaksi. Hän saa sitä paisti ihan vapaasti katsoa jääkiekkoa niin paljon kuin haluaa, sillä tykkään myös itse sitä seurata.
Kommentit (135)
Parisuhteessa taistelunsa kannattaa valita. Tämä ei todellakaan ole niin tärkeä asia, että minä valitsisin nostaa sen tikunnokkaan ja aiheuttaa konfliktin. Itse en tosin edes loukkaantuisi sanasta akka, mutta en tekisi konfliktia yhdestä, varmasti ihan viattomin mielin heitetystä, itseäni loukkaavastakaan sanavalinnasta.
Miehesi ei tarkoittanut sinulle pahaa eikä halunnut loukata sinua. Se viesti ei alunperin ollut sinun silmillesi tarkoitettu ensinkään. Jos hän haluaisi loukata sinua, hän varmaan haukkuisi ihan päin naamaa siinä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuosta nyt kannata loukkaantua. Ukko vaan ollut pelistä innoissaan ja kaljan jälkeen tuulettanut kavereilleen kun pääsee katsomaan matsia. Ei tuo suoranaisesti sinuun "liity".
M40
Miks sitten vaimo on otettu puheeksi?
Akoittelu on kyllä anteeksiantamattoman tympeää kielenkäyttöä. Aina.
Ohis, miesten (90% fiksujen) keskellä arkeaan elävä nainenMiksi "akka" on haukkumista, mutta "ukko" ei?
Koska naiset ovat paljon miehiä herkempiä loukkaantumaan. Miehillä on parempi itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi käyttää sydän-hymiötä tuollaisessa viestissä?!
Tätä itsekin mietin. :D
Epäilisin provoksi. 2/5
Mielestäni tuo oli asiatonta. Jätä se sika.
Aloittaja vielä vastaa:
Joku epäili perheenjäsenieni hyvinvointia. Voin kertoa, että he voivat hyvin ja rakastavat minua kovasti ja minä heitä. Olen kyllä herkkä ja se varmaan näkyy välillä niin hyvässä kuin pahassa. Siksihän tätä asiaa alun perinkin täällä kysyin, kun halusin tietää reagoisivatko muut samalla tavalla.
Tuo sydänhän tuolla viestin lopussa on tarkoitettu korostamaan sen asian ihanuutta, että akka tosiaan on poissa. Näin tulkitsisin mieheni tuntien.
Ja tosiaan, en ole mieheni viestejä salaa lukenut, vaan viesti osui silmiini kun mieheni kännykkäänsä vieressäni selasi.
Enemmän oon huolissani siitä, että mies käyttää sydämiä <3 kirjottaessaan kavereilleen...Ite käytin noita vuosia sitten kun emojit ei oltu keksittykään.
No millainen viesti olisi AP:lle kevannut?
Vierailija kirjoitti:
No millainen viesti olisi AP:lle kevannut?
En ole AP, mutta mieheni ja hänen kaverinsa tuntevat minut ihan etunimeltäni. Eikä kellään ole tarvetta nimitellä mitenkään. Mieheni ei myöskään kiroile suutuspäissään eikä käy kiinni mikäli on riitaa.
Kyyläät siis miehesi selän takana, kun hän selaa puhelintaan!!!!! Uskomatonta!
Onpa taas mielenkiintoisia trolleja liikkeellä.
Musta tuo on epäkunnioittavaa, ja siksi en tykkäisi. Akalla on aika negatiivinen sävy ja sitä käytetään aika paljon haukkumistarkoituksessa, toisin kuin ukkoa, eli ei ole suoraan verrattavissa. (poisluettuna se, jos joku käyttää sanaa itseironisesti.)
Kyllä musta halveksuvan sanan käyttö puolisosta ja puolison poissaololla ilakointi osoittaa nimenomaan epäkunnioitusta. En itsekään kehtaisi puhua noin miehestä, tai jos puhuisin, hävettäisi.
Luultavasti tosin esittää kavereilleen, mutta silti säälittävää eikä paljon paranna tilannetta. Itse se silti näitä asioita suustaan päästää, tai tässä tapauksessa kirjoittaa...
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja vielä vastaa:
Joku epäili perheenjäsenieni hyvinvointia. Voin kertoa, että he voivat hyvin ja rakastavat minua kovasti ja minä heitä. Olen kyllä herkkä ja se varmaan näkyy välillä niin hyvässä kuin pahassa. Siksihän tätä asiaa alun perinkin täällä kysyin, kun halusin tietää reagoisivatko muut samalla tavalla.
Tuo sydänhän tuolla viestin lopussa on tarkoitettu korostamaan sen asian ihanuutta, että akka tosiaan on poissa. Näin tulkitsisin mieheni tuntien.
Ja tosiaan, en ole mieheni viestejä salaa lukenut, vaan viesti osui silmiini kun mieheni kännykkäänsä vieressäni selasi.
Älä jaksa. Yksikään mies ei käyttäisi sydänhymiötä tuollaisessa yhteydessä.
Mene kouluun tai opiskelemaan tai hanki harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuosta nyt kannata loukkaantua. Ukko vaan ollut pelistä innoissaan ja kaljan jälkeen tuulettanut kavereilleen kun pääsee katsomaan matsia. Ei tuo suoranaisesti sinuun "liity".
M40
Miks sitten vaimo on otettu puheeksi?
Akoittelu on kyllä anteeksiantamattoman tympeää kielenkäyttöä. Aina.
Ohis, miesten (90% fiksujen) keskellä arkeaan elävä nainenMiksi "akka" on haukkumista, mutta "ukko" ei?
Kuka on sanonut, että se ois sen parempi?
Ei tulisi mieleen ukotella miestäni. Yäks.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja vielä vastaa:
Ei se toisen kädessä olevan kännykän viesti silmiin vahingossa osu. Lakkaa kyttäämästä miestäsi. Miehet puhuvat keskenään eri tyylillä, eivätkä nämä keskustelut ole sinulle tarkoitettu.
Mun mielestä tuosta on ihan aiheellista loukkaantua. Kysymyshän on epäkunnioittavasta sanamuodosta ja se vielä yhdistettynä vaimon poissaoloon.
Ilmeneekö suhteessa muuten vähättelyä tai muuta epäkunnioittava käytöstä?
Mä en ainakaan ymmärrä, miksi pitäisi edes riidellessä mennä henkilökohtaisuuksiin tai loukata toista tahallisesti. Sellainen suhde on aika pian onneton suhde.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti tosin esittää kavereilleen, mutta silti säälittävää eikä paljon paranna tilannetta.
Miestenvälisessä kommunikoinnissa ei olla niin tosikoita, läppää lentää. Ei tuota viestiä varmasti ole loukkaavaksi tarkoitettu. Jos tämä AP:tä ihan oikeasti häiritsee, olisi hänen parasta tehdä miehelleen palvelus ja erota.
No olet kyllä herkkis. Ihan turha riitä.