Rahojen tuhlaaminen matkusteluun on käsittämättömän typerää
Sitten itketään, että ei ole rahaa mihinkään. Parasta pysyä vain kotona.
Ottaa muutenkin niin päähän kaikki jotka tuhlaavat rahansa heti eivätkä sijoita niitä esim. osakkeisiin.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokone päästelee 20-40 grammaa hiilidioksidia per kilometri
Tietysti siellä oli laskuvirhe, eli tuplana tuo, 40-80 grammaa per kilometri. Eli Suomessa juna on reilusti vähäpäästöisempi, ulkomailla ei siltikään. Laiva ja bussi edelleen paljon huonompi vaihtoehto.
Laivaan menee kymmenen kertaa enemmän porukkaa kuin lentokoneeseen.
Nuo luvut olivat per matkustaja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko sun ottaa selvää mitä liikennevälineiden ja infrastruktuurin koko elinkaaret kuluttavat suunnitteluvaiheesta, louhittavien materiaalien määristä, jalostuksista, valmistuksista, ylläpidoista, romuttamisista ja kierrättämisistä, sen sijaan että horisisit pelkistä hiilidioksidipäästöistä?
Miksi hitossa mun pitäisi tuollaisia selvitellä? Mitään laskematta osaan jo arvata, että valtaosa päästöistä syntyy nimenomaan polttoaineista, eikä näistä mainitsemistasi. Varsinkin kun lentokoneilla se infra ei ole sieltä raskaimmasta päästä.
En tiedä mistä koirien päästelyistä sössötät.
Sinähän ne koirat otit puheeksi. Koirien aiheuttamista päästöistä tietenkin on kyse. Ruokaahan se pääasiallisesti on, erittäin pienissä määrin jotain puruleluja, lääkärikäyntejä sun muuta tietty.
Selitä mitä selität saastuttaja.
Tuliko itku kun joku korjasikin valheesi? Voi voi.
Toivottavasti matkustat edes talvella ja jätät kämppäsi lämmittämättä, niin edes hieman kompensaatiota syntyy.
En todella jätä lämmittämättä. Lämpöpumput ja ydinvoima kun ei pahemmin päästöjä aiheuta. Jokaisella maailman ihmisellä on mahdollista päästellä 3 tonnia hiilidioksidia vuosittain (luonnon hiilinielujen vuoksi) ilman että mistään ilmastonmuutoksesta tarvitsisi edes puhua. Siinä ei mitkään 0,2-0,4 tonnin lentomatkailut omalta osaltani tunnu yhtään missään. Ongelmana on pääasiallisesti autoilun öljynkulutus, nyt kun kivihiilestäkin ollaan pitkälti päästy eroon, josta siitäkin päästään eroon kunhan sähköautot yleistyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin mun pitäisi rahani sitten laittaa jos ei matkusteluun ja vaatteisiin? Kaksi asiaa joista saan hyvää fiilistä: shoppailu ja matkustelu. En mä rahoilleni muutakaan tekemistä keksi. Tilillä en niitä halua/aio pitää, sillä kyllä mä haluan itse tienaamani rahani tuhlatakkin johonkin.
Älä sitten itke pientä eläkettä kun et ole osannut sijoittaa rahojasi vaan tuhlannut ne heti johonkin turhaan. Minua odottaa eläkkeellä satojen tuhansien omaisuus, koska en ole vuosien aikana tuhlannut rahojani matkusteluun ja muuhun turhaan.
Jaah, mitä ajattelit tehdä niillä rahoillasi eläkkeellä? Maksaa palvelutalopaikasta, johon säästit koko elämäsi.
Kitupiikeillä on usein harhakuvitelma, että nyt kituuttavat ja alkavat sitten joskus ”nauttimaan” rahoistaan ja kuluttamaan niitä. Eivät ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko sun ottaa selvää mitä liikennevälineiden ja infrastruktuurin koko elinkaaret kuluttavat suunnitteluvaiheesta, louhittavien materiaalien määristä, jalostuksista, valmistuksista, ylläpidoista, romuttamisista ja kierrättämisistä, sen sijaan että horisisit pelkistä hiilidioksidipäästöistä?
Miksi hitossa mun pitäisi tuollaisia selvitellä? Mitään laskematta osaan jo arvata, että valtaosa päästöistä syntyy nimenomaan polttoaineista, eikä näistä mainitsemistasi. Varsinkin kun lentokoneilla se infra ei ole sieltä raskaimmasta päästä.
Sinähän ne koirat otit puheeksi. Koirien aiheuttamista päästöistä tietenkin on kyse. Ruokaahan se pääasiallisesti on, erittäin pienissä määrin jotain puruleluja, lääkärikäyntejä sun muuta tietty.
Toivottavasti matkustat edes talvella ja jätät kämppäsi lämmittämättä, niin edes hieman kompensaatiota syntyy.
En todella jätä lämmittämättä. Lämpöpumput ja ydinvoima kun ei pahemmin päästöjä aiheuta. Jokaisella maailman ihmisellä on mahdollista päästellä 3 tonnia hiilidioksidia vuosittain (luonnon hiilinielujen vuoksi) ilman että mistään ilmastonmuutoksesta tarvitsisi edes puhua. Siinä ei mitkään 0,2-0,4 tonnin lentomatkailut omalta osaltani tunnu yhtään missään. Ongelmana on pääasiallisesti autoilun öljynkulutus, nyt kun kivihiilestäkin ollaan pitkälti päästy eroon, josta siitäkin päästään eroon kunhan sähköautot yleistyvät.
Viestisi on täyttä soopaa ja tiedät sen itsekin. Miten lapsellinen voi edes olla puhuessaan matkustamisen yhteydessä pelkistä hiilidioksidipäästöistä. Juu säästetää sähköä kaikkialla muualla, mutta lisätään sitä autoiluun! Sittenhän niitä halpenevia öljyvaroja ei polteta kuten esim. kivihiiltä nyt.. Eiku joo, eiku ne öljyt jätetään kokonaan käyttämättä.. :D Lämmitysasioissa taas aivan yhtä ulalla menet. Ota selvää edes perusasioista, jos meinaat hupimatkailuasi jollain puolustaa, niin sitten edes jollain pätevillä argumenteilla mieluusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Muiden autoilu paha, sinun lentomatkailu ei. Urbaani ydinvoimapuolue Vihreiden kannattaja ilmeisesti. Ilmastonmuutos salaliittoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin mun pitäisi rahani sitten laittaa jos ei matkusteluun ja vaatteisiin? Kaksi asiaa joista saan hyvää fiilistä: shoppailu ja matkustelu. En mä rahoilleni muutakaan tekemistä keksi. Tilillä en niitä halua/aio pitää, sillä kyllä mä haluan itse tienaamani rahani tuhlatakkin johonkin.
Älä sitten itke pientä eläkettä kun et ole osannut sijoittaa rahojasi vaan tuhlannut ne heti johonkin turhaan. Minua odottaa eläkkeellä satojen tuhansien omaisuus, koska en ole vuosien aikana tuhlannut rahojani matkusteluun ja muuhun turhaan.
Et ehkä usko, mutta eläkkeellä et enää jaksa tehdä asioita kuten nuormpana. Saatat olla’myös jo kuollut pois. Perikunta kiittää.
Meillä on perheenä tapana lähteä joka vuosi 1,5-2kk kesällä ulkomaille. Ei siellä rillutella sen kummemmin kuin kotonakaan, tekee vaan hyvää mielelle päästä arjesta irti ja takuu lämpöön. Suomen kesästä kun ei koskaan tiedä, onko se vähä sateinen vai vähä luminen.
Sitte jaksaa taas töissä/kouluissa seuraavaan lomaa asti. Mitään ei viedä tästä maailmasta kuitenkaan mennessään, ei omaisuutta eikä muistoja mutta koitetaan elää siedettävää elämää täällä nyt kun ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Muiden autoilu paha, sinun lentomatkailu ei. Urbaani ydinvoimapuolue Vihreiden kannattaja ilmeisesti. Ilmastonmuutos salaliittoa?
Miten niin muiden autoilu? Bensalla se omakin vekotin kulkee. Yli puolet suomalaisten päästöistä syntyy öljystä. 17 000 km autolla ajo tuottaa helposti 3 tonnia päästöjä (2 tonnia jos vähäpäästöinen malli). Itse ajan alle 10 000 km. Kreetanmatka tuottaisi 0,32 tonnia päästöjä. Voisin vaikka istuttaa yhden puun kolmen vuoden välein, jolla voin korvata tuollaisen vuosittaisen lentomatkan.
Vihreät pitäisi kieltää lailla kuten muutkin faktakammoiset puolueet. Ilmastonmuutokseen ei lentomatkailu vaikuta, vaan fossiilisten polttoaineiden käyttö. Lentoliikenteen päästöille ei tarvitse tehdä yhtään mitään eikä niistä kannata kiinnostua (2-4 % päästöistä). Kivihiili ja öljy ovat se oikea ongelma. Nämä korjaantuisivat ydinvoimalla ja sähköautoilla/biopolttoaineilla.
Samaa mieltä, matkustaminen on tyhmää.
Itseä kun on alkanut Suomi vituttamaan niin olen muuttanut ulkomaille töihin. Kun asuu ulkomailla 5-10 vuotta niin taas jaksaa olla Suomessa pari vuotta. Tosin, eläkeikä alkaa jo häämöttämään niin taidamme muuttaa ulkomaille taas piakkoin ennen kuin yt-Suomi taas iskee.