Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahojen tuhlaaminen matkusteluun on käsittämättömän typerää

Vierailija
15.04.2018 |

Sitten itketään, että ei ole rahaa mihinkään. Parasta pysyä vain kotona.

Ottaa muutenkin niin päähän kaikki jotka tuhlaavat rahansa heti eivätkä sijoita niitä esim. osakkeisiin.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitamme kaikki liikenevät rahat matkustamiseen. En keksi, mikä olisi lapsille parempaa pääomaa kuin nähdä pienestä pitäen maailmaa, oppia tulemaan toimeen vieraassa kulttuurissa vieraalla kielellä ja saada kaiken kaikkiaan näkemys siitä, että elämää on sen oman lähiön ulkopuolellakin. Tahdon opettaa lapsilleni, että koko maailma on avoinna eikä sitä lähiamiksen opintotarjontaa kannata pitää ainoina vaihtoehtoina.

Olen myös opiskellut pitkään, jotta pääsin nykyiseen hyväpalkkaiseen työhön, samoin puoliso. Toivon, että lapset ottavat mallia meistä eivätkä ole riippuvaisia siitä suuresta perinnöstä, jota ei matkustelun vuoksi ole tulossa.

Vierailija
62/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan olla sitä mieltä, että kaikki kannattaa tuhlata mukavaan elämään.

Sitten vanhana joutuisi muuten käyttämään hoitoonsa säästämään, joten mitä järkeä on säästää. Jos ei oo säästöjä, saa hoitopaikan sossun rahoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua säästää jättipottia sitä varten, että sitten eläkkeellä on rahaa. Ajattelen, että elämää kannattaa elää kun on terve ja jaksaa asioita tehdä. En ole ennustaja, enkä voi tietää koska kuolen eli pääsenkö edes eläkkeelle koskaan tai jos pääsen eläkkeelle ja olenkin niin sairas, etten voi kaikkia haluamiani asioita enää tehdä. Tottakai säästän rahaa joka kuukausi sitä varten, että jos tulee joku yllättävä iso meno. Auto hajoaa tms. Mutta todellakin myös tuhlaan rahaa asioihin, joista nautin.

Vierailija
64/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne jotkut väittää, itse tuhlaan kaikki rahani matkusteluun.

Viimeisin valittaja kuoli just ennen kuin pääsi eläkkeelle, syöpä vei, mutta oli varmaan onnellinen kun pankkitilin saldo oli kuusi numeroinen ja ensimmäisen kerran elämässään ”matkusti” Helsinkiin kuolemaan.

Pankkitilin sisältö menee perillisille. Kuollut ei mitään matkusteluja muista, joten siinäkin mielessä matkustelu on aivan turhaa.

Ja mitäs ne perilliset niillä tekee? Syö, juo, ostaa turhia tavaroita. Tai matkustavat. Ja kerran kuolevat hekin.

Vierailija
65/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisin valittaja kuoli just ennen kuin pääsi eläkkeelle, syöpä vei, mutta oli varmaan onnellinen kun pankkitilin saldo oli kuusi numeroinen ja ensimmäisen kerran elämässään ”matkusti” Helsinkiin kuolemaan.

Pankkitilin sisältö menee perillisille. Kuollut ei mitään matkusteluja muista, joten siinäkin mielessä matkustelu on aivan turhaa.

Kuoltuaan ne perillisetkään eivät muista mitä rahoilla tekivät, joten turhaa kaikki! Mielenkiintoinen ajattelutapa kyllä tuo, että elämä ei merkitse mitään, vain jäljelle jäävä raha!

Vierailija
66/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaaminen? Itselleni jää joka päivä rahaa säästöön jotka vietän Suomea halvemmassa maassa. T: Eläkeläinen

Vierailija
67/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona oli kulissit tiptop, mutta ei matkusteltu. Katkera äiti selitti ettei ole aikaa kotkotuksiin.

Nyt sitten vanhana, kun ilmotan reissuunlähdöstä, hän on joskus sanonut että siellä (kohteessa) on kuulemma hienoa ja olisi ollut kiva käydä, tietyllä äänensävyllä.

Että ei ihmisiä kaduta se mitä ne on tehnyt, vaan se mitä on jättänyt tekemättä.

Vierailija
68/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoltuaan ne perillisetkään eivät muista mitä rahoilla tekivät, joten turhaa kaikki! Mielenkiintoinen ajattelutapa kyllä tuo, että elämä ei merkitse mitään, vain jäljelle jäävä raha!

Niin, tarpeeksi pitkälle kun ajattelee niin kaikki on todellakin turhaa. Koko universumi luultavasti lopettaa laajentumisen joku päivä ja poksahtaa takaisin kasaan kuin kuminauha tuhoten kaikki, joten millään ei ole mitään väliä.

Vierailija
69/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe käyttää rahaa tosi mielellään matkusteluun. Näkee uusia paikkoja ja kulttuureja. Reissuja suunnitellaan ja muistellaan pitkään. Viime vuonna käytiin jenkeissä, tänä vuonna lähdetään Kiinaan. Asunto on lähes velaton enkä näe järkeä laittaa kaikkia rahoja sijoituksiinkaan. Mieluummin käytän rahaa elämyksiin nyt kun on vielä nuori ja terve.

Vierailija
70/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko elämästä parempaa jos koko elämänsä elää mahdollisimman niukasti keräten koko ajan lisää/suurempaa varallisuuspottia? Missä vaiheessa pitää/voi käyttää omaan elämäänsä?

Silläkö elämästä tulee parempaa, että saastuttaa taivasta lentokoneella?

En aja autoa, koska en sellaista edes omista. Talvisin käytän julkisia, keväästö syksyyn kuljen kävellen ja pyörällä. Jos matkustan kerran viidessä vuodessa lentokoneella ulkomaille, saastutan mielestäni vähemmän kuin vaikka ne, jotka ajavat autolla päivittäin jopa parin kilometrin matkoja.

Tämä ei ole mielipidekysymys vaan laskettavissa oleva seikka. Jos et saastuttaisi muuten lainkaan(jota teet), nii voisit tehdä yhden kaukomatkan kymnenessä vuodessa ollaksesi "tasoissa". Tosin jotkut isojen koirien omistajat sun muut vievät voiton vielä tästäkin.

Vierailija
71/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämättömän typerää, mutta huippuhauskaa.

Vierailija
72/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teinistä asti säästänyt suunnitelmallisesti rahaa matkusteluun. Elän niukalla ja säästän pari kk, että pääsen myöhemmin matkustelemaan.

Lentäminen ei ole ekologista, siispä olen matkustanut pitkiäkin matkoja paljon laivalla, junalla, bussilla, fillarilla, liftaten. Tiesitkö, että Helsingistä pääsee Pekingiin melko helposti junalla?

Se on sitä oikeaa matkustamista, matkan teko kestää, näkee maan pinnan muotojen vaihtumisen, maat, kielet, kulttuurit ja kansallisuudet vaihtuvat. Matkatessa tapaa ihmisiä, pääsee maistelemaan uusia ruokia ja näkemään aivan ennalta kuvittelemattomia asioita. Olen oppinut valtavasti toisista kulttuureista, historiasta ja itsestäni, mutta ennen kaikkea muista ihmisistä.

On aivan käsittämätön ajatus, että en elämäni aikana olisi matkustanut ollenkaan. Saattaisin olla kyllä tuhansia euroja "rikkaampi", mutta olisin aivan varmasti käyttänyt rahat kuitenkin johonkin muuhun. Keittiöremonttiin, uuteen sisustukseen, vaatteisiin, ravintola-illallisiin...

Tosin, jos Ap tarkoitti matkustamisella ruotsinlaivaristeilyä, jossa ei nousta maihin lainkaan, tai all inclusive -kaukopakettimatkoja, joissa turret eivät poistu hotellialueelta, niin ymmärrän tavallaan kritiikin.

Siltikin, mitä sitä rahaa kannattaa pankkitilillä makuuttaa, kun elämä on tässä ja nyt?

Vierailija
73/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksamme asuntolainaa (= säästöpossumme) n 15000€ vuodessa. Suunnilleen saman verran käytämme vuodessa matkustamiseen.

Jos joku haluaa istua koneella tuijottamassa osakesalkun saldoa - fine - mutta meitä ei kiinnosta. Elämä on tässä ja nyt.

Meillä ei mene rahaa turhaan, emme käy (Suomessa) ulkona syömässä, kahviloissa tosi harvoin, ei ole mökkiä/venettä eikä kalliita harrastuksia, emme golfaa emmekä osta Suomesta ns merkkivaatteita (reissusta kyllä kun on -70%)

Vierailija
74/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mun elämä on ainakin tässä ja nyt. On ihan todennäköistä etten näe eläkepäiviä, ainakaan terveitä. Ja rahalla ei terveyttäni takaisin saa. Haluan matkustaa ja kokea huolettomia hetkiä sen aikaa kun vielä kykenen.

Elämä yllätti viisi vuotta sitten siihen asti terveen. Niin voi käydä kenelle vaan. Jotkut asiat ovat omaisuutta tärkeämpiä.

Et sinä kuolleena niitä matkusteluja muista. Rahat sen sijaan menevät lapsille.

Entä, jos ei ole lapsia?

Vierailija
75/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mun elämä on ainakin tässä ja nyt. On ihan todennäköistä etten näe eläkepäiviä, ainakaan terveitä. Ja rahalla ei terveyttäni takaisin saa. Haluan matkustaa ja kokea huolettomia hetkiä sen aikaa kun vielä kykenen.

Elämä yllätti viisi vuotta sitten siihen asti terveen. Niin voi käydä kenelle vaan. Jotkut asiat ovat omaisuutta tärkeämpiä.

Et sinä kuolleena niitä matkusteluja muista. Rahat sen sijaan menevät lapsille.

Entä, jos ei ole lapsia?

Niin tai jos antaa rahaa lapsille eläessään. Ei mene perintöveroa.

Vierailija
76/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin mun pitäisi rahani sitten laittaa jos ei matkusteluun ja vaatteisiin? Kaksi asiaa joista saan hyvää fiilistä: shoppailu ja matkustelu. En mä rahoilleni muutakaan tekemistä keksi. Tilillä en niitä halua/aio pitää, sillä kyllä mä haluan itse tienaamani rahani tuhlatakkin johonkin.

Älä sitten itke pientä eläkettä kun et ole osannut sijoittaa rahojasi vaan tuhlannut ne heti johonkin turhaan. Minua odottaa eläkkeellä satojen tuhansien omaisuus, koska en ole vuosien aikana tuhlannut rahojani matkusteluun ja muuhun turhaan.

Mihin ajattelit ne rahat aikanaan eläkkeellä käyttää, matkusteluun, vai?

Vai aiotko säästää ja sijoittaa vielä sittenkin, jolloin olet elänyt koko elämäsi kuin köyhä. Paljonpa raha on lämmittänyt.

Ei täältä lähtiessään kukaan mitään saa mukaan.

Vierailija
77/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos meillä on jo sata tonnia osakkeissa ja sijoituksissa, plus velaton iso talo, niin emmekö saa matkustaa. Miksi?

Miksi minä en saa säästää?

Onko joku aloittanut sellaisenkin ketjun? Kysy sieltä.

Vierailija
78/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juma. Satuitko sekunttiakaan ajattelemaan, että ihmiset pitää eri asioista?? Sinä voit kykkiä siellä kotona, jotkut ihmiset haluaa nähdä maailmaa ja sen kauneuksia. Itse oon saanut elämäni parhaat kokemukset matkustellessa ja nähnyt niin upeita maisemia mitä ei kyllä suomessa näe vaikka kaunis luonto onkin. Ja mitäs Jos kuolet ennen niitä eläkerahojas nii sinne meni kuule osakkees ja säästämiset. Aina on hyvä olla jonkun verran sivussa rahaa tietty mutta en ite ainakaan ajattele jotain eläkepäiviä vähän alle 30-vuotiaana? Ootko kuullu sellasta sanontaa, että nauti elämästäsi ja tästä hetkestä? Tekis kuule hyvää sullekin :D

Vierailija
79/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni on typerää tuhlata esim päihteisiin tai turhaan tavaraan vain ostamisen ilosta.

Mutta jos matkustelu on typerää, niin mikä on viisasta? Vanha sanonta menee että ne vasta on köyhiä, joilla on pelkkää rahaa. Et myöskään kuulosta kovin onnelliselta ihmiseltä. Matkustaminen avartaisi. Ahaaelämyksiä, hymyjä, uusia kulmia ja ihmisiä ja puistoja ja näköaloja.. mitä vain! Suosittelen. Mutta laita hymy naamalle ja lähde vähemmän passikuvasi näköisenä matkaan.

Vierailija
80/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen on rahan sijoittamista omaan hyvinvointiin. Matkustimme 5 kertaa viime vuonna. Ja jokainen euro oli sen arvoista. Elämämme perusasiat on kunnossa. Asunto,, autot yms maksettu. Ei velkaa ja vakituiset hyvät työpaikat. Haudassa rahalla ei tee mitään. Eläkkeellä voi terveys olla sen verran huono ettei matkustaminen ole mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän