Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahojen tuhlaaminen matkusteluun on käsittämättömän typerää

Vierailija
15.04.2018 |

Sitten itketään, että ei ole rahaa mihinkään. Parasta pysyä vain kotona.

Ottaa muutenkin niin päähän kaikki jotka tuhlaavat rahansa heti eivätkä sijoita niitä esim. osakkeisiin.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin mun pitäisi rahani sitten laittaa jos ei matkusteluun ja vaatteisiin? Kaksi asiaa joista saan hyvää fiilistä: shoppailu ja matkustelu. En mä rahoilleni muutakaan tekemistä keksi. Tilillä en niitä halua/aio pitää, sillä kyllä mä haluan itse tienaamani rahani tuhlatakkin johonkin.

Älä sitten itke pientä eläkettä kun et ole osannut sijoittaa rahojasi vaan tuhlannut ne heti johonkin turhaan. Minua odottaa eläkkeellä satojen tuhansien omaisuus, koska en ole vuosien aikana tuhlannut rahojani matkusteluun ja muuhun turhaan.

Mitä joku vanha huuska tekee sadoilla tuhansilla euroilla? Ei yhtään mitään. 66-v ystäväni sai vuosi sitten perinnön eikä ole käyttänyt senttiäkään noista rahoista koska ei keksi niille mitään tekemistä. Elämässä häntä ei kiinnosta muu kuin tupakka ja kalja ja noihin riittää rahat ihan eläkkeestäkin.

Vierailija
42/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheiden mopopojat tuhoavat muiden elämän häiriköinnillään. Vanhemmat vielä oikein käskevät mennä muualle päristelemään. Tekopyhät paskat.

Minäkään en oikein ymmärrä tuota että lapselle ostetaan kovaääninen mopo jolla vielä todennäköisesti lapsi pääsee hengestään kun keulii jossain "miitissä" päin autoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin mun pitäisi rahani sitten laittaa jos ei matkusteluun ja vaatteisiin? Kaksi asiaa joista saan hyvää fiilistä: shoppailu ja matkustelu. En mä rahoilleni muutakaan tekemistä keksi. Tilillä en niitä halua/aio pitää, sillä kyllä mä haluan itse tienaamani rahani tuhlatakkin johonkin.

Älä sitten itke pientä eläkettä kun et ole osannut sijoittaa rahojasi vaan tuhlannut ne heti johonkin turhaan. Minua odottaa eläkkeellä satojen tuhansien omaisuus, koska en ole vuosien aikana tuhlannut rahojani matkusteluun ja muuhun turhaan.

Mihin aiot ne sitten käyttää. Palvelutalossa palveluihin?

En ole niin huonossa kunnossa kuin sinä, että 60-vuotiaana joutuisin palvelutaloon.

Eli rahasi menevät siis?

Elämiseen. Ellet ole vielä keksinyt, niin eläke on huomattavasti pienempi kuin mitä ansiot olivat. Lisäksi voin jäädä aikasemmin eläkkeelle kuin muut todennäköisesti joutuvat olemaan töissä 90-vuotiaiksi tässä tulevaisuuden Suomessa.

Vierailija
44/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten itketään, että ei ole rahaa mihinkään. Parasta pysyä vain kotona.

Ottaa muutenkin niin päähän kaikki jotka tuhlaavat rahansa heti eivätkä sijoita niitä esim. osakkeisiin.

Mulla on sekä varaa sijoittaa että matkustella. Ottaako  päähän?

Vierailija
45/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan eläkkeellä Tesla Model S:n. Siihen menee ainakin se 100 000 euroa. Tällä sitten matkustelen lähes päästöttömästi, koska Suomessa sähköntuotanto on yli 80% hiilineutraalia, tuohon aikaan todennäköisesti 100%.

Vierailija
46/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä aina länkytetään, ett vanhuksena maataan palvelutalossa. En aio maata, kotoani lähden viimeisen kerran, monikansalliset veronkiertopuljut ei mun rahoja vie. Vaikka olisin dementoitunut, helvettiäkö se kenellekään kuuluu jos olen sitä yksin kotonani. Siinäpähän sitten kuolen, luonnollisesti kotiini.

Vierailija
47/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun elämä on ainakin tässä ja nyt. On ihan todennäköistä etten näe eläkepäiviä, ainakaan terveitä. Ja rahalla ei terveyttäni takaisin saa. Haluan matkustaa ja kokea huolettomia hetkiä sen aikaa kun vielä kykenen.

Elämä yllätti viisi vuotta sitten siihen asti terveen. Niin voi käydä kenelle vaan. Jotkut asiat ovat omaisuutta tärkeämpiä.

Vierailija
48/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mun elämä on ainakin tässä ja nyt. On ihan todennäköistä etten näe eläkepäiviä, ainakaan terveitä. Ja rahalla ei terveyttäni takaisin saa. Haluan matkustaa ja kokea huolettomia hetkiä sen aikaa kun vielä kykenen.

Elämä yllätti viisi vuotta sitten siihen asti terveen. Niin voi käydä kenelle vaan. Jotkut asiat ovat omaisuutta tärkeämpiä.

Et sinä kuolleena niitä matkusteluja muista. Rahat sen sijaan menevät lapsille.

Vierailija
49/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä aina länkytetään, ett vanhuksena maataan palvelutalossa. En aio maata, kotoani lähden viimeisen kerran, monikansalliset veronkiertopuljut ei mun rahoja vie. Vaikka olisin dementoitunut, helvettiäkö se kenellekään kuuluu jos olen sitä yksin kotonani. Siinäpähän sitten kuolen, luonnollisesti kotiini.

Niin ja dementoituneena kotona säästämilläsi rahoilla ei ole käyttöä. Tai tuskin itse niitä tuhlaat...

Vierailija
50/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne jotkut väittää, itse tuhlaan kaikki rahani matkusteluun.

Viimeisin valittaja kuoli just ennen kuin pääsi eläkkeelle, syöpä vei, mutta oli varmaan onnellinen kun pankkitilin saldo oli kuusi numeroinen ja ensimmäisen kerran elämässään ”matkusti” Helsinkiin kuolemaan.

Vierailija
51/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin aiot ne sitten käyttää. Palvelutalossa palveluihin?

En ole niin huonossa kunnossa kuin sinä, että 60-vuotiaana joutuisin palvelutaloon.

Eli rahasi menevät siis?

Elämiseen. Ellet ole vielä keksinyt, niin eläke on huomattavasti pienempi kuin mitä ansiot olivat. Lisäksi voin jäädä aikasemmin eläkkeelle kuin muut todennäköisesti joutuvat olemaan töissä 90-vuotiaiksi tässä tulevaisuuden Suomessa.

Olen kyllä matkuseltuani huomannut, että minulla on eläkkeellä hyvin tällä pienelllä eläkkeelläni elää herroiksi muualla. Meillä on tarkoitus ostaa asunto Espanjasta ihan lähiaikoina, kun saamme asunnon maksettua noin vuoden kuluttua.

Vierailija
52/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisin valittaja kuoli just ennen kuin pääsi eläkkeelle, syöpä vei, mutta oli varmaan onnellinen kun pankkitilin saldo oli kuusi numeroinen ja ensimmäisen kerran elämässään ”matkusti” Helsinkiin kuolemaan.

Pankkitilin sisältö menee perillisille. Kuollut ei mitään matkusteluja muista, joten siinäkin mielessä matkustelu on aivan turhaa.

Vierailija
53/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu vaan kotona, äläkä näe ja koe yhtään mitään.

Todella kapeakatseista ap:lta.

Vierailija
54/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, varsin outoa tällainen "haluan kokea uutta ja ihmeellistä"-touhu kun sitten kuollessa ei millään ole mitään väliä, kun ihminen lakkaa olemasta. Ei säästäväinen tee rahoillaan mitään siellä haudassa, eikä elämäänsä täysillä elänytkään niillä kokemuksillaan. Joten se on yks ja sama miten elää.

Vierailija
55/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkitilin sisältö menee perillisille. Kuollut ei mitään matkusteluja muista, joten siinäkin mielessä matkustelu on aivan turhaa.

Jep ja perilliset lähti Meksikoon nauttimaan elämästä:)

Vierailija
56/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, varsin outoa tällainen "haluan kokea uutta ja ihmeellistä"-touhu kun sitten kuollessa ei millään ole mitään väliä, kun ihminen lakkaa olemasta. Ei säästäväinen tee rahoillaan mitään siellä haudassa, eikä elämäänsä täysillä elänytkään niillä kokemuksillaan. Joten se on yks ja sama miten elää.

Ne rahat menevät lapsille. Mutta jos vihaat lapsiasi niin, että tuhlaat varasi matkusteluun, jota et haudassa muista, niin se on tietty sinun asiasi.

Vierailija
57/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meksikossa nautitaan lähinnä huumesotien luodeista..

Vierailija
58/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko elämästä parempaa jos koko elämänsä elää mahdollisimman niukasti keräten koko ajan lisää/suurempaa varallisuuspottia? Missä vaiheessa pitää/voi käyttää omaan elämäänsä?

Silläkö elämästä tulee parempaa, että saastuttaa taivasta lentokoneella?

En aja autoa, koska en sellaista edes omista. Talvisin käytän julkisia, keväästö syksyyn kuljen kävellen ja pyörällä. Jos matkustan kerran viidessä vuodessa lentokoneella ulkomaille, saastutan mielestäni vähemmän kuin vaikka ne, jotka ajavat autolla päivittäin jopa parin kilometrin matkoja.

Vierailija
59/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meksikossa nautitaan lähinnä huumesotien luodeista..

He ainakin olivat nauttineet ihan eri jutuista;) ja taas näyttää olevan seuraava matka varattuna.. ukko pyörii varmaan haudassaan:D

Vierailija
60/109 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Mutta lapset muistavat minut onnellisena ihmisenä, ja ovat kyllä reissunneet mukananikin. Rahaa he saavat isovanhempiensa perintönä. Sitä rahaa, minkä keräämisestä koko lapsuuteni kärsin kun joka asiasta piti sairaalloisesti säästää ja monesta työstä hankkia. Hyvä jos sai puhdasta vaatetta päälleen. Työtä kyllä riitti pikkusisarusten hoitamisesta lähtien kun se päivähoito oli niin kallista, jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi