Hallitus suunnittelee seuraavaksi, että asuntokin viedään
Niin on ovelasti suunniteltu, että rahat minimiin ja maksat itse vuokrasta suuremman osan, mutta enää ei olekaan millä maksaa. Että toimeentulotuki ei kattaisikaan asumiskuluja. Mitä se sitten kattaa, kun asuntokin saa mennä alta? Saavatko ne nuo ideat itse Saatanalta?
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Keski-Euroopassa ja täällä ihmiset asuvat kimppakämpissä, jos ei ole varaa asua yksin kalliissa vuokra-asunnossa. Eli vuokrataan vain huone talosta ja eletään yhdessä vieraiden ihmisten kanssa.
Ai lapsiperheetkin?
Kyllä. Asuin myös Keski-Euroopassa. Meitä oli 3 perhettä (lapsia yhteensä 6) ja aikuisia 7, joista 2 sinkkua. Toimi hyvin, lapsilla aina kavereita, ei tarvinnut keksimällä keksiä heille tekemistä. Nyt teineinä puhuvat kolmea kieltä sujuvasti.
Maalla vai kaupungissa? Millainen asunto ja oliko helppo löytää? Edustatteko jotain ideologiaa vai sopiiko joukkoon vaikkapa introvertti insinööri perheineen?
Kaupungissa. Asunnossa 9 huonetta. Ei mitään ideologiaa, joukossa kaikenlaisia, yksi insinöörikin. 1 vanha hippi, 1 opettaja, 2 raksamiestä...Eli sekalainen seurakunta. Oli mielenkiintoinen kokemus.
Ok, kiitos kun vastasit, kuulosti niin kiinnostavalta. Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta ja voi olla tosi hauska kokemus. Tuossa vaan ei voi olla melusta ja hälinästä kärsivä ja tuskin masentunutkaan sopii asujaksi, sillä ymmärrettävästi muut eivät varmasti hyväksy sitä ettei jaksa/pysty osallistumaan taloustöihin jos omia jälkiäkään ei jaksa siivota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Tiesitkö että valtaosa maksaa asumisensa ihan kokonaan itse.
Ai kuten työssäkäyvät omistusasujat, jotka saavat verovähentää lainan korot?
On taas suora tulonsiirto köyhiltä rikkaille!
Lainan korkoja saadaan vähentää n. 80 euroa vuodessa eli ei tunnu missään hulppeisiin vuokratukiin verrattuna. T. Köyhä omaa asuntoa maksava asuntovelkainen työssäkäyvä perheenäiti
Paitsi että edelleen, vuokralainen ei hyödy noista tuista mitenkään sen sijaan asunnon omistaja kylläkin.
Ilmainen asunto ei ole hyöty?
Itseltäni menee puolet nettopalkasta asumiseen.
Pitäisikö sun maksaa loput palkastas sitten yksityisille turvapalveluille jos kerran haluat anarkian maahan?
Niin lapsellista kuvitella etteikö mikä tahansa tuki parantaisi myös rahakkaampien elämänlaatu.
Muuta jonnekin banaanivaltioon ja puhu sitten.
Näin taas kerran pompsahti näkyviin vasemmiston väkivaltafantasiat: Jollette anna meille rahaa, me hakataan teidät.
Vierailija kirjoitti:
Vielä 70-luvulla asuttiin omakotitalojen yläkerrassa tai ns. palvelijanhuoneessa alivuokralaisina. Samassa yksiössä saattoi asua 3 toisilleen tuntematonta tyttöä. Kun ei ollut varaa vuokrata koko asuntoa, vuokrattiin yhdessä. Samahan se on vaikka Lontoossa: siellä on ihan tavallista, että kaksion jakaa kaksi toisilleen tuntematonta, jotka molemmat ovat keskipalkkaisissa töissä. Miksi Suomessa tulottomalla on oikeus asua pääkaupungin keskustassa tuliterässä kaksiossa, jonka koko vuokran maksaa yhteiskunta?
En asu pääkaupunkiseudulla, tämä asunto oli pakko ottaa koska muuta ei saanut merkintöjen takia, ensivuonna onneksi nollaantuu tiedot, saadaan valita seuraava asunto jopa, avokki tienaa kipurajoilla ja minä yritän päästä kouluun opiskelee uutta ammattia jotta ei menis elämä hukkaa...
Vierailija kirjoitti:
Hei vaan. Tiesitkö sinä, että myös valtaosa yrityksistä maksaa toimintansa kulut ja osinkonsa suurelta osin ihan kokonaan itse. Sitten on niitä hyvin verkostoituneita yrityksiä, joille Kokoomuksen, Keskustan ja Perussuomalaisten hallitus maksaa 4 000 000 000 euroa yritystukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin asunnon, koska se tuli halvemmaksi kuin vuokra. Työttömyysaikana maksoin vain korot. Asunto tuli maksettua n. 10 vuoden aikana. Nykyään korot ovat matalia. Kai sinä joskus töihin menet ja jos et, perusta kolhoosi.
Ohis, mutta minne voi vaan MENNÄ töihin?
Trollien mielestä minne vaan.
Mä vielä joku päivä teen tuon. Ilmoitan vaikkapa kokoomuksen puoluesihteeri Pesoselle, että olen töitä vailla, milloin voin aloittaa? Tai Kelaan tai TE-toimistoon. Toki muihinkin paikkoihin jos selviää missä on puhuttu että töitä kyllä löytyy kun vaan menee. Pölähdän aamupalaveriin, jossa sitten katotaan ne mun hommat :-) nykyisin ei vissiin vaadittu mitään koulutusta tai osaamista alalta oliko näin? Tosi hyvä juttu, sillä vielä joku aika sitten piti joka helkutin hommaan vähintäänkin joku kurssi käytynä. Tämähän laajensi mahdollisuuksia valtavasti! Mä tykkäisin tehdä vaikka rakennusmestarin hommia kun niitähän tais nyt olla tarjolla? Varmasti pystyy henk.koht.avustajan koulutuksella tuota tekemään...? Ja hei, työ on paras opettaja! Vitsi mä olen ollut tyhmä kun en ole tajunnut että se onkin näin helppoa! Problem solved, mahtavaa! :D
Siis mitä, alanuoli vaikka mä ratkaisin näin ison ongelman positiivisesti! Teille ei kyllä kelpaa mikään! Miten se nyt sitten oli, pitikö sinne töihin MENNÄ vai ei?
En tiedä miksi edes vaivaudun tähän kommentoimaan, mutta kuten sinä(kin) tiedät että töihin MENNÄÄN jos sinulle sellaista osoitetaan. Normaalisti (vielä näin toivon) ihmiset kylläkin etsii itse töitä eikä oleta jonkun muun tekevän sen puolestaan. Jos et työllisty niin katso peiliin, kaikki ratkaisun avaimet siellä sinua tuijottaa.
Puhutaan nyt eri asiasta. Mun oli sarkastinen kannanotto noihin perustelemattomiin heittoihin joista voi ymmärtää että kuka vaan voi saada töitä täysin tilanteestaan riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainan korkoja saadaan vähentää n. 80 euroa vuodessa eli ei tunnu missään hulppeisiin vuokratukiin verrattuna. T. Köyhä omaa asuntoa maksava asuntovelkainen työssäkäyvä perheenäiti
Paitsi että edelleen, vuokralainen ei hyödy noista tuista mitenkään sen sijaan asunnon omistaja kylläkin.
Pitäisikö sun maksaa loput palkastas sitten yksityisille turvapalveluille jos kerran haluat anarkian maahan?
Niin lapsellista kuvitella etteikö mikä tahansa tuki parantaisi myös rahakkaampien elämänlaatu.
Näin taas kerran pompsahti näkyviin vasemmiston väkivaltafantasiat: Jollette anna meille rahaa, me hakataan teidät.
Vasemmisto ei halua köyhiä kadulle, se on ihan kokkarien toiveuni.
Josta kaikki muut kuin kokkarit joutuisivat kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei vaan. Tiesitkö sinä, että myös valtaosa yrityksistä maksaa toimintansa kulut ja osinkonsa suurelta osin ihan kokonaan itse. Sitten on niitä hyvin verkostoituneita yrityksiä, joille Kokoomuksen, Keskustan ja Perussuomalaisten hallitus maksaa 4 000 000 000 euroa yritystukia.
Perussuomalaiset eivät ole hallituksessa. Tarkista faktasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei makseta isoja korkoja...
Tyhmä argumentti.
Oletko laskenut paljonko valtion budjetista menee tähänkin turhaan rahareikään?
Valtion budjetista ei mene Pennin jeniä tähän "rahareikään". Eli se mikään reikä ole.
Mutta euroja menee.
Kuka tuo Penni muuten on, en tunne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo naurettava pelleilyanarkiakortti tulee näiltä ulisijoilta. Mä maksan ansiotuloistani veroja 40% jotta meillä on toimiva armeija. Ihan turhaa ulinaa tollanen anarkiapelleily, fakta kun on vaan se että tietty joukko (vink. vink.) aina haluaa loisia toisten rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Asun Keski-Euroopassa ja täällä ihmiset asuvat kimppakämpissä, jos ei ole varaa asua yksin kalliissa vuokra-asunnossa. Eli vuokrataan vain huone talosta ja eletään yhdessä vieraiden ihmisten kanssa.
Miten tää onnistuu jos on sellaisia mt-ongelmia että se on tuhoontuomittua asua kimppakämpässä? Vai suljetaanko ne sitte johonkin laitokseen siellä keski-Euroopassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen tarkoitushakuista vasemmistotrollausta. TUKIA ei ole lähellekään tuota määrää. Se että verotus on tolkun tasolla edes yrityksille EI OLE tukia paitsi vasemmiston mielestä, jonka mielestä kaikki raha on valtion rahaa. Eli ensinnä pitäisi lähtä liikkeelle siitä että onko verotus itseisarvo kuten vasemmistolla, vai onko se välttämätön paha. Mitä matalampi vero, sitä parempi pääsääntöisesti. Verotus itsessään ei luo hyvinvointia, muiden kuin vassareiden ideologiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa...ne ei muuten ole mitään "teidän rahoja" ja sulleko on ylläri että (väki)vallan käyttöön vastataan jossain vaiheessa väkivallalla? On täysin luonnollista, että sorretut ja hyljeksityt nousee kapinaan sillä asiat ei ole mustavalkoisesti vain ihmisen omissa käsissä (ei putoaminen eikä menestyskään). Samoin kukaan ihminen ei ole toisen yläpuolella jolle vain kuuluisi joku tietty rahapotti, joten ajatus halveksunnasta ja riistosta on kestämätön. Siksi vastakapina nousee aina jossain vaiheessa ja niin kuuluu ollakin. Joka itsensä ylentää, se alennetaan, sillä kukaan ihminen ei ole siinä asemassa että voisi niin tehdä, ei kukaan. Mutta tämän kykenee ymmärtämään vain syvällisesti asioita ymmärtävä älykäs ja sensitiivinen ihminen joten valitettavasti tätä on aika turha tänne kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet? Nuo päätökset on sovittu jo keväällä 2017. Kokoomus, Keskusta ja apupuolue Perussuomalaiset, yhteisessä rintamassa ja koko kansan parhaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei makseta isoja korkoja...
Tyhmä argumentti.
Oletko laskenut paljonko valtion budjetista menee tähänkin turhaan rahareikään?
Valtion budjetista ei mene Pennin jeniä tähän "rahareikään". Eli se mikään reikä ole.
Mutta euroja menee.
Kuka tuo Penni muuten on, en tunne?
ei mene euroakaan. Näytä minulle valtion budjetista se momentti jossa näkyy nämä eurot. Siellä ei tälläistä menoerää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa sä yrität näille sanoa ettei rahaa tule taikaseinästä. Edes vastikkeeton raha ei miellytä, pitäisi kelan varmaan vielä kiitoskortit laittaa "asiakkailleen".
Väärin.
Asunto"sjoittajat" eli roistot saavat taikarahaa valtiolta asumistuen muodossa.
Asuntosijoittaja tässä hei.
Minulle sopii oikein hyvin, että asumistukijärjestelmä lakkautetaan. Sijoitusasuntoni on sellainen, että siihen on kyllä tulijoita, vaikka kukaan ei saisi asumistukea. Nykyisen vuokralaisen tukitilannetta en tiedä, mutta jos hän muuttaisi pois asumistukijärjestelmän lakattua, tilalle tulisi maksukykyisempi uusi vuokralainen. Vuokraakin voisin halutessani korottaa jopa 150 eurolla/kk nykyisestä, ja silti saisin asuntoon vuokralaisen. Tiedän tämän siitä, että minulle tarjottiin tuollaista, pyytämääni korkeampaa summaa, kun viimeksi järjestin näytön vuosia sitten. En kuitenkaan tarttunut tarjoukseen, koska halusin valita vuokralaiseksi juuri tämän henkilön, joka nyt asunnossani asuu.
Asumistukia maksetaan käsittääkseni siitä syystä, että pienituloisillakin olisi mahdollisuus asua kohtuullisen matkan päässä omalta työpaikalta myös silloin, kun työpaikka sijaitsee esim. Helsingin keskustassa.
Et sitten ymmärrä, että jos vuokrataso laskee ja vastaavan asunnon saa muualta puolta halvemmalla, niin ei sun hinnoilla sun asuntoon enää ole tunkua?
Tuskin laskee. Tuollainen muutos johtaa myös siihen, että sijoittajat vetävät rahaa pois vuokramarkkinoilta, eli myyvät asuntojaan pois, jolloin pienempi vuokra-asuntojen määrä riittää kyllä maksukykyisille vuokralaisille ja vuokrataso pysyy ennallaan. Kärsijät ovat ne pienituloiset, joille vuokra-asuntoa ei markkinalta enää löydy lainkaan.
Vuokrakatto tiputtaisi vuokrat, joka taas tiputtaisi asuntojen hinnat. Ne joilla ei nyt ole varaa ostaa omaa asuntoa, pystyisivät sen ostamaan. Miksi he maksaisivat sinun vuokra-asunnostasi enemmän kun samalla tai halvemmalla hinnalla saisivat oman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tää onnistuu jos on sellaisia mt-ongelmia että se on tuhoontuomittua asua kimppakämpässä? Vai suljetaanko ne sitte johonkin laitokseen siellä keski-Euroopassa?
Sitä yleensä maailmalla ajatellaan, että yksinäisyys ja hyödyttömyys ne on mielenterveyden kannalta myrkkyä. Suomessahan kuvitellaan, että se on jotenkin hyvä juttu ja lykitän eläkkeelle ja maksellaan sille hullulle yksiökin vielä. Muualla maailmassa ollaan yhteisön sisällä ja toimitaan oman kunnon mukaan muillekin hyödyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa sä yrität näille sanoa ettei rahaa tule taikaseinästä. Edes vastikkeeton raha ei miellytä, pitäisi kelan varmaan vielä kiitoskortit laittaa "asiakkailleen".
Väärin.
Asunto"sjoittajat" eli roistot saavat taikarahaa valtiolta asumistuen muodossa.
Asuntosijoittaja tässä hei.
Minulle sopii oikein hyvin, että asumistukijärjestelmä lakkautetaan. Sijoitusasuntoni on sellainen, että siihen on kyllä tulijoita, vaikka kukaan ei saisi asumistukea. Nykyisen vuokralaisen tukitilannetta en tiedä, mutta jos hän muuttaisi pois asumistukijärjestelmän lakattua, tilalle tulisi maksukykyisempi uusi vuokralainen. Vuokraakin voisin halutessani korottaa jopa 150 eurolla/kk nykyisestä, ja silti saisin asuntoon vuokralaisen. Tiedän tämän siitä, että minulle tarjottiin tuollaista, pyytämääni korkeampaa summaa, kun viimeksi järjestin näytön vuosia sitten. En kuitenkaan tarttunut tarjoukseen, koska halusin valita vuokralaiseksi juuri tämän henkilön, joka nyt asunnossani asuu.
Asumistukia maksetaan käsittääkseni siitä syystä, että pienituloisillakin olisi mahdollisuus asua kohtuullisen matkan päässä omalta työpaikalta myös silloin, kun työpaikka sijaitsee esim. Helsingin keskustassa.
Et sitten ymmärrä, että jos vuokrataso laskee ja vastaavan asunnon saa muualta puolta halvemmalla, niin ei sun hinnoilla sun asuntoon enää ole tunkua?
Tuskin laskee. Tuollainen muutos johtaa myös siihen, että sijoittajat vetävät rahaa pois vuokramarkkinoilta, eli myyvät asuntojaan pois, jolloin pienempi vuokra-asuntojen määrä riittää kyllä maksukykyisille vuokralaisille ja vuokrataso pysyy ennallaan. Kärsijät ovat ne pienituloiset, joille vuokra-asuntoa ei markkinalta enää löydy lainkaan.
Vuokrakatto tiputtaisi vuokrat, joka taas tiputtaisi asuntojen hinnat. Ne joilla ei nyt ole varaa ostaa omaa asuntoa, pystyisivät sen ostamaan. Miksi he maksaisivat sinun vuokra-asunnostasi enemmän kun samalla tai halvemmalla hinnalla saisivat oman?
Koska he eivät ole vuokralla maksukyvyttömyytensä vuoksi vaan elämäntilanteensa vuoksi. Miksi vaikka juuri eronnut mies ostaisi asunnon, jos tarkoitus on löytää piakkoin uusikin puoliso.
Ei saatana vaan Santander auttaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siniset ja Perussuomalaiset ovat sitä yhtä ja samaa eri paketeissa. Ikäväähän se on kun joutuu vastaamaan tekemisistään, eikä bluffi mene enää läpi. Eikös vain?
Ei niin, ja valtio ottaa kyllä omansa takaisin varainsiirtoveron muodossa..