Hallitus suunnittelee seuraavaksi, että asuntokin viedään
Niin on ovelasti suunniteltu, että rahat minimiin ja maksat itse vuokrasta suuremman osan, mutta enää ei olekaan millä maksaa. Että toimeentulotuki ei kattaisikaan asumiskuluja. Mitä se sitten kattaa, kun asuntokin saa mennä alta? Saavatko ne nuo ideat itse Saatanalta?
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Tiesitkö että valtaosa maksaa asumisensa ihan kokonaan itse.
Ai kuten työssäkäyvät omistusasujat, jotka saavat verovähentää lainan korot?
On taas suora tulonsiirto köyhiltä rikkaille!
Ensinnäkin korot ovat ennätysmatalat tällä hetkellä, ollut jo monta vuotta, ja toiseksi verovähennys pienenee vuosi vuodelta, ja jää pois jossain vaiheessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yli 70% asuu omistuasunnossa. Vuokralaiset ovat siis selvä vähemmistö. Kaikki vuokralaiset eivät ole köyhiä ja tukien saajia. Itsekään en tunne ainuttakaan sellaista. Tuntemani vuokralla-asuvat asuvat vuokralla, koska se sopii heille. Asumistuen lopettaminen ei vaikuttaisi heidän ostohalukkuuteensa millään tavalla. Joku on vuokralla vuodesta toiseen, koska, jos ostaisi asunnon, muuttaisi yhteen puolisonsa kanssa, mutta suhde ei vakiinnu. Toinen ei tiedä jääkö Suomeen asumaan, kolmannella on kyse siitä, että kun ostetaan asunto, on lapsikin jo tulossa ja näin ei vielä ole. Oma vuokralaiseni esim. tienaa paremmin kuin minä itse.
Mitäs tilastosi kertoo kerrostaloissa asuvista?
Yllättäen jossain perähikiällä ei asuta vuokratorpassa.
Myös omakotitaloja vuokrataan, jos et sattunut tietämään.
En tiennyt, kiitos tiedosta.
Mikäs mahtaa olla % vuokra/omistus ok-talojen maailmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin korot ovat ennätysmatalat tällä hetkellä, ollut jo monta vuotta, ja toiseksi verovähennys pienenee vuosi vuodelta, ja jää pois jossain vaiheessa
Miksi sitten ei poisteta heti?
Jakovaraa ei ole sanoi Orvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yli 70% asuu omistuasunnossa. Vuokralaiset ovat siis selvä vähemmistö. Kaikki vuokralaiset eivät ole köyhiä ja tukien saajia. Itsekään en tunne ainuttakaan sellaista. Tuntemani vuokralla-asuvat asuvat vuokralla, koska se sopii heille. Asumistuen lopettaminen ei vaikuttaisi heidän ostohalukkuuteensa millään tavalla. Joku on vuokralla vuodesta toiseen, koska, jos ostaisi asunnon, muuttaisi yhteen puolisonsa kanssa, mutta suhde ei vakiinnu. Toinen ei tiedä jääkö Suomeen asumaan, kolmannella on kyse siitä, että kun ostetaan asunto, on lapsikin jo tulossa ja näin ei vielä ole. Oma vuokralaiseni esim. tienaa paremmin kuin minä itse.
Koko ajan kasvava. Tyypillisestihän nämä ovat niitä, joista on töiden tms. vuoksi muutettu pois, mutta ei ole saatu myytyä. Sellaisia riistokapitalisteja nämä vuokraisännät.
Mulle kävisi aivan loistavasti että korkotuki lakkautetaan ja samalla myös asumistuki. Vaikka mulla velkaa kämpästä onkin vielä 170keur, loppuisi ainakin tämä kitinä ja ulina asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan kasvava. Tyypillisestihän nämä ovat niitä, joista on töiden tms. vuoksi muutettu pois, mutta ei ole saatu myytyä. Sellaisia riistokapitalisteja nämä vuokraisännät.
Lukuja eikä jargonia kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin asunnon, koska se tuli halvemmaksi kuin vuokra. Työttömyysaikana maksoin vain korot. Asunto tuli maksettua n. 10 vuoden aikana. Nykyään korot ovat matalia. Kai sinä joskus töihin menet ja jos et, perusta kolhoosi.
Ohis, mutta minne voi vaan MENNÄ töihin?
Trollien mielestä minne vaan.
Mä vielä joku päivä teen tuon. Ilmoitan vaikkapa kokoomuksen puoluesihteeri Pesoselle, että olen töitä vailla, milloin voin aloittaa? Tai Kelaan tai TE-toimistoon. Toki muihinkin paikkoihin jos selviää missä on puhuttu että töitä kyllä löytyy kun vaan menee. Pölähdän aamupalaveriin, jossa sitten katotaan ne mun hommat :-) nykyisin ei vissiin vaadittu mitään koulutusta tai osaamista alalta oliko näin? Tosi hyvä juttu, sillä vielä joku aika sitten piti joka helkutin hommaan vähintäänkin joku kurssi käytynä. Tämähän laajensi mahdollisuuksia valtavasti! Mä tykkäisin tehdä vaikka rakennusmestarin hommia kun niitähän tais nyt olla tarjolla? Varmasti pystyy henk.koht.avustajan koulutuksella tuota tekemään...? Ja hei, työ on paras opettaja! Vitsi mä olen ollut tyhmä kun en ole tajunnut että se onkin näin helppoa! Problem solved, mahtavaa! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainan korkoja saadaan vähentää n. 80 euroa vuodessa eli ei tunnu missään hulppeisiin vuokratukiin verrattuna. T. Köyhä omaa asuntoa maksava asuntovelkainen työssäkäyvä perheenäiti
Paitsi että edelleen, vuokralainen ei hyödy noista tuista mitenkään sen sijaan asunnon omistaja kylläkin.
Ilmainen asunto ei ole hyöty?
Itseltäni menee puolet nettopalkasta asumiseen.
Pitäisikö sun maksaa loput palkastas sitten yksityisille turvapalveluille jos kerran haluat anarkian maahan?
Niin lapsellista kuvitella etteikö mikä tahansa tuki parantaisi myös rahakkaampien elämänlaatu.
Muuta jonnekin banaanivaltioon ja puhu sitten.
Eli olet sittenkin sitä mieltä, että ilmainen asuminen onkin hyöty, jopa merkittävä ja suuri hyöty, koska et toistanut outoa väitettäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainan korkoja saadaan vähentää n. 80 euroa vuodessa eli ei tunnu missään hulppeisiin vuokratukiin verrattuna. T. Köyhä omaa asuntoa maksava asuntovelkainen työssäkäyvä perheenäiti
Paitsi että edelleen, vuokralainen ei hyödy noista tuista mitenkään sen sijaan asunnon omistaja kylläkin.
Ilmainen asunto ei ole hyöty?
Itseltäni menee puolet nettopalkasta asumiseen.
Pitäisikö sun maksaa loput palkastas sitten yksityisille turvapalveluille jos kerran haluat anarkian maahan?
Niin lapsellista kuvitella etteikö mikä tahansa tuki parantaisi myös rahakkaampien elämänlaatu.
Muuta jonnekin banaanivaltioon ja puhu sitten.
Eli olet sittenkin sitä mieltä, että ilmainen asuminen onkin hyöty, jopa merkittävä ja suuri hyöty, koska et toistanut outoa väitettäsi.
??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin asunnon, koska se tuli halvemmaksi kuin vuokra. Työttömyysaikana maksoin vain korot. Asunto tuli maksettua n. 10 vuoden aikana. Nykyään korot ovat matalia. Kai sinä joskus töihin menet ja jos et, perusta kolhoosi.
Nykysuomalainen kuvittelee että yhteiskunta tekee kaiken yksilön puolesta, penätään ja halutaan vain oikeuksia ilman mitään velvollisuuksia. Anna kun arvaan...työnhaku ja varsinkin sen tekeminen on sula mahdottomuus.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävisi aivan loistavasti että korkotuki lakkautetaan ja samalla myös asumistuki. Vaikka mulla velkaa kämpästä onkin vielä 170keur, loppuisi ainakin tämä kitinä ja ulina asiasta.
Tämä olisi loppupeleissä hyvä ratkaisu, vaikka radikaali onkin.
Ihmiset joutuisivat muuttamaan pois asunnoistaan, ja jonkun ajan päästä hinnat tippuisi, jolloin ihmisillä olisi taas varaa vuokrata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi loppupeleissä hyvä ratkaisu, vaikka radikaali onkin.
Ihmiset joutuisivat muuttamaan pois asunnoistaan, ja jonkun ajan päästä hinnat tippuisi, jolloin ihmisillä olisi taas varaa vuokrata
Mutta kokkareita äänestävät sijoittajat kärsivät, joten ei käy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vielä joku päivä teen tuon. Ilmoitan vaikkapa kokoomuksen puoluesihteeri Pesoselle, että olen töitä vailla, milloin voin aloittaa? Tai Kelaan tai TE-toimistoon. Toki muihinkin paikkoihin jos selviää missä on puhuttu että töitä kyllä löytyy kun vaan menee. Pölähdän aamupalaveriin, jossa sitten katotaan ne mun hommat :-) nykyisin ei vissiin vaadittu mitään koulutusta tai osaamista alalta oliko näin? Tosi hyvä juttu, sillä vielä joku aika sitten piti joka helkutin hommaan vähintäänkin joku kurssi käytynä. Tämähän laajensi mahdollisuuksia valtavasti! Mä tykkäisin tehdä vaikka rakennusmestarin hommia kun niitähän tais nyt olla tarjolla? Varmasti pystyy henk.koht.avustajan koulutuksella tuota tekemään...? Ja hei, työ on paras opettaja! Vitsi mä olen ollut tyhmä kun en ole tajunnut että se onkin näin helppoa! Problem solved, mahtavaa! :D
Siis mitä, alanuoli vaikka mä ratkaisin näin ison ongelman positiivisesti! Teille ei kyllä kelpaa mikään! Miten se nyt sitten oli, pitikö sinne töihin MENNÄ vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytäs joku erittely omasta asumisestas, lainan verovähennykset sun muut?
Ei tuollainen "maksan veroistani muiden elämisen"-pellekommentoija uskalla.
Varmasti kuppaa yhteiskunnan tukia omiin taskuihin "sijoitus"asunnosta tai parista, jotka on käynyt hamstraamassa ensiasunnonostajien nenän edestä.
Onneksi tuleva lama ja asuntokupla hoitelee tuollaisetkin huijarit 90-luvun tyyliin.
Tuskin maltan odottaa, kun vinkujat ovat menettäneet rahansa ylihinnoiteltuihin asuntoihin ja kaikenmaailman grynderit ja muut lunastavat kivilinnan pilkkahintaan. Tää on nääs uus- ja isojako, ja kohta edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä, alanuoli vaikka mä ratkaisin näin ison ongelman positiivisesti! Teille ei kyllä kelpaa mikään! Miten se nyt sitten oli, pitikö sinne töihin MENNÄ vai ei?
En tiedä miksi edes vaivaudun tähän kommentoimaan, mutta kuten sinä(kin) tiedät että töihin MENNÄÄN jos sinulle sellaista osoitetaan. Normaalisti (vielä näin toivon) ihmiset kylläkin etsii itse töitä eikä oleta jonkun muun tekevän sen puolestaan. Jos et työllisty niin katso peiliin, kaikki ratkaisun avaimet siellä sinua tuijottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Keski-Euroopassa ja täällä ihmiset asuvat kimppakämpissä, jos ei ole varaa asua yksin kalliissa vuokra-asunnossa. Eli vuokrataan vain huone talosta ja eletään yhdessä vieraiden ihmisten kanssa.
Ai lapsiperheetkin?
Kyllä. Asuin myös Keski-Euroopassa. Meitä oli 3 perhettä (lapsia yhteensä 6) ja aikuisia 7, joista 2 sinkkua. Toimi hyvin, lapsilla aina kavereita, ei tarvinnut keksimällä keksiä heille tekemistä. Nyt teineinä puhuvat kolmea kieltä sujuvasti.
Maalla vai kaupungissa? Millainen asunto ja oliko helppo löytää? Edustatteko jotain ideologiaa vai sopiiko joukkoon vaikkapa introvertti insinööri perheineen?
Kaupungissa. Asunnossa 9 huonetta. Ei mitään ideologiaa, joukossa kaikenlaisia, yksi insinöörikin. 1 vanha hippi, 1 opettaja, 2 raksamiestä...Eli sekalainen seurakunta. Oli mielenkiintoinen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykysuomalainen kuvittelee että yhteiskunta tekee kaiken yksilön puolesta, penätään ja halutaan vain oikeuksia ilman mitään velvollisuuksia. Anna kun arvaan...työnhaku ja varsinkin sen tekeminen on sula mahdottomuus.
Ou vau...tämä nykysuomalainen TIETÄÄ (ei tarvii kuvitella), että vaikka yrittäisit miten ja huolehtisit asioistasi, et yhteiskunnalta apua saa vaan energia ja aika menee hädin tuskin selviämiseen ja taisteluun ihan kaikesta ja siinä kepittämisessä ja nöyryyttämisessä tuhoutuu loputkin mahdollisesti jäljellä olevasta työkyvystä...kuka muka luulee, että tämä on helppoa?! Ei ole vaan päinvastoin! Suomalaisen virkamiehen tehtävä ei tunnu olevan auttaminen (vaikka juuri SIITÄ hän saa palkkaa...) vaan jopa lainvastaiset kielteiset päätökset jotka tiputtavat ihmisen pian kokonaan pohjalle sen sijaan että oikeasti autettuna olisi voinut päästä vielä jaloilleen! Te ette todellakaan tiedä mitä tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei makseta isoja korkoja...
Tyhmä argumentti.
Oletko laskenut paljonko valtion budjetista menee tähänkin turhaan rahareikään?
Valtion budjetista ei mene Pennin jeniä tähän "rahareikään". Eli se mikään reikä ole.
Kaverini asuu Luxemburgissa, ja siellä on ihan yleistä asua kommuunissa korkean vuokratason takia. Yhdestä huoneestakin voi joutua maksamaan 600 euroa kuluineen.
Aiempi "sijoittaja" oli fantasioimassa vuokralaiset ojaan.
Mistä porukat kaikkiin asuntoihin ympäri maata?
Ja muista se asuntomarkkinoiden vaikutus, äläkä pelkästään tuijota kehä3:sen sisälle.