Hallitus suunnittelee seuraavaksi, että asuntokin viedään
Niin on ovelasti suunniteltu, että rahat minimiin ja maksat itse vuokrasta suuremman osan, mutta enää ei olekaan millä maksaa. Että toimeentulotuki ei kattaisikaan asumiskuluja. Mitä se sitten kattaa, kun asuntokin saa mennä alta? Saavatko ne nuo ideat itse Saatanalta?
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sun maksaa loput palkastas sitten yksityisille turvapalveluille jos kerran haluat anarkian maahan?
Niin lapsellista kuvitella etteikö mikä tahansa tuki parantaisi myös rahakkaampien elämänlaatu.
Muuta jonnekin banaanivaltioon ja puhu sitten.
Näin taas kerran pompsahti näkyviin vasemmiston väkivaltafantasiat: Jollette anna meille rahaa, me hakataan teidät.
Joo, tuo naurettava pelleilyanarkiakortti tulee näiltä ulisijoilta. Mä maksan ansiotuloistani veroja 40% jotta meillä on toimiva armeija. Ihan turhaa ulinaa tollanen anarkiapelleily, fakta kun on vaan se että tietty joukko (vink. vink.) aina haluaa loisia toisten rahoilla.
Kuulehan itseriittoinen jätekasa, vaikka sä maksasit 90% veroja, sä et ole mikään asettumaan kenenkään yläpuolelle! Ja edelleen, ei ole mitään sun rahoja, usko nyt jo. Ja kuka HALUAA sun mielestä loisia? Sairaat? Eläkeläiset? Ne ketkä eivät saa töitä? Vai ketkä? Nyt ihmisj äte suuta pienemmälle.
Sulla ei näköjään kapasiteetti riitä kuin provoiluun. A) Eläkeläiset ovat veronsa maksaneet (ainakin iso osa) ja ansainneet eläkepäivänsä, toisilla isompi eläke ja toisilla pienempi. B) Sairaat pääsevät sairauseläkkeelle jos eivät kykene työelämään C) Työtön on velvollinen etsimään jatkuvasti työtä ja/tai muuttamaan ja korjaamaan omia vaatimuksiaan, tai valintojaan ja näin työllistymään myös muussa kuin unelma-ammatissaan. Meillä on se ero että mä itse maksan omat menoni ja sä maksatat ne muilla. Oliko riittävän selvästi sanailtu? Anna mä arvaan....et tajunnut sanaakaan.
Noinhan tuo asia _yksinkertaistettuna_ on ja tuon ymmärtänee apukoululainenkin, MUTTA asiat eivät kulta pieni koskaan ole ihan noin yksiselitteisiä ja SEN ymmärtäminen näyttää sujuvan ehkä noin 10 %:lla väestöstä jos silläkään ja ei pahalla, mutta sä et selkeästi kuulu tuohon joukkoon joten antaa olla. Tässä pitäisi siis osata ymmärtää ja yhdistää laajasti historiaa, yhteiskuntatieteitä, psykologiaa ym. ym. Eli hahmottaa se "iso kuva"...
Hyvin olet itsellesi perustellut ja antanut "synninpäästön" omalle toiminnallesi. Jos kerran et halua (vaikka ilmeisesti olet terveytesi puolesta kyvykäs) osallistua yhteiskunnan rakentamiseen muuten kuin roikkumalla toisten taskuilla, niin antaapa olla.
Synninpäästön?! Niin ja vaikka mulla ajattelu kyllä toimii, niin sillä en pysty parantamaan kroonistunutta masennustani, väsymystäni, migreeniäni ja PTSD:a. Olen myöskin haukuttu, nöyryytetty ja kepitetty jo niin vereslihalle, etten voi enää sietää teitä pölvästejä, joten lienee parempi että syöpänne hoitaa joku joka ei jo valmiiksi halveksi teitä vai mitä luulet?
Kävitkö sotimassa? Lähi-idässä?
?!? Ihan osaa suomalaisetkin raiskata, hakata, kiusata ja halveksia ja kaikki on teidän mielestä uhrin omaa syytä eli siinä saa tuplakärsimyksen vaikka sulta on viety kaikki. Miten vajaa sä oikein olet? Että oikein sodassa...kuule ne sieltä tulleet näyttää paljon vähemmän kärsineiltä kuin minä (poislukien sinne jääneet/leireille päässeet). Ja tiedätkö ne saa apua ja empatiaa, mä haukkuja! Mitähän luulet sen ihmiselle tekevän?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Tiesitkö että valtaosa maksaa asumisensa ihan kokonaan itse.
Ai kuten työssäkäyvät omistusasujat, jotka saavat verovähentää lainan korot?
On taas suora tulonsiirto köyhiltä rikkaille!
Ostin asunnon, koska se tuli halvemmaksi kuin vuokra. Työttömyysaikana maksoin vain korot. Asunto tuli maksettua n. 10 vuoden aikana. Nykyään korot ovat matalia. Kai sinä joskus töihin menet ja jos et, perusta kolhoosi.
Ohis, mutta minne voi vaan MENNÄ töihin?
Trollien mielestä minne vaan.
Nykysuomalainen kuvittelee että yhteiskunta tekee kaiken yksilön puolesta, penätään ja halutaan vain oikeuksia ilman mitään velvollisuuksia. Anna kun arvaan...työnhaku ja varsinkin sen tekeminen on sula mahdottomuus.
Ou vau...tämä nykysuomalainen TIETÄÄ (ei tarvii kuvitella), että vaikka yrittäisit miten ja huolehtisit asioistasi, et yhteiskunnalta apua saa vaan energia ja aika menee hädin tuskin selviämiseen ja taisteluun ihan kaikesta ja siinä kepittämisessä ja nöyryyttämisessä tuhoutuu loputkin mahdollisesti jäljellä olevasta työkyvystä...kuka muka luulee, että tämä on helppoa?! Ei ole vaan päinvastoin! Suomalaisen virkamiehen tehtävä ei tunnu olevan auttaminen (vaikka juuri SIITÄ hän saa palkkaa...) vaan jopa lainvastaiset kielteiset päätökset jotka tiputtavat ihmisen pian kokonaan pohjalle sen sijaan että oikeasti autettuna olisi voinut päästä vielä jaloilleen! Te ette todellakaan tiedä mitä tämä on.
Voi raukkaa. Yhteiskunta maksaa synnytyksesi, päivähoitosi, koulutuksesi, asumisesi, toimeentulosi, terveydenhuoltosi, tietyssä määrin lääkkeesi, sekä vieläpä korvauksen työttömyydestä tai työkyvyttyömyydestä, mutta sinä se et mitään apua saa. Kun mikään ei riitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainan korkoja saadaan vähentää n. 80 euroa vuodessa eli ei tunnu missään hulppeisiin vuokratukiin verrattuna. T. Köyhä omaa asuntoa maksava asuntovelkainen työssäkäyvä perheenäiti
Paitsi että edelleen, vuokralainen ei hyödy noista tuista mitenkään sen sijaan asunnon omistaja kylläkin.
Ilmainen asunto ei ole hyöty?
Itseltäni menee puolet nettopalkasta asumiseen.
Pitäisikö sun maksaa loput palkastas sitten yksityisille turvapalveluille jos kerran haluat anarkian maahan?
Niin lapsellista kuvitella etteikö mikä tahansa tuki parantaisi myös rahakkaampien elämänlaatu.
Näin taas kerran pompsahti näkyviin vasemmiston väkivaltafantasiat: Jollette anna meille rahaa, me hakataan teidät.
Älä jaksa...ne ei muuten ole mitään "teidän rahoja" ja sulleko on ylläri että (väki)vallan käyttöön vastataan jossain vaiheessa väkivallalla? On täysin luonnollista, että sorretut ja hyljeksityt nousee kapinaan sillä asiat ei ole mustavalkoisesti vain ihmisen omissa käsissä (ei putoaminen eikä menestyskään). Samoin kukaan ihminen ei ole toisen yläpuolella jolle vain kuuluisi joku tietty rahapotti, joten ajatus halveksunnasta ja riistosta on kestämätön. Siksi vastakapina nousee aina jossain vaiheessa ja niin kuuluu ollakin. Joka itsensä ylentää, se alennetaan, sillä kukaan ihminen ei ole siinä asemassa että voisi niin tehdä, ei kukaan. Mutta tämän kykenee ymmärtämään vain syvällisesti asioita ymmärtävä älykäs ja sensitiivinen ihminen joten valitettavasti tätä on aika turha tänne kirjoittaa.
Kenen rahoja ne sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei vaan. Tiesitkö sinä, että myös valtaosa yrityksistä maksaa toimintansa kulut ja osinkonsa suurelta osin ihan kokonaan itse. Sitten on niitä hyvin verkostoituneita yrityksiä, joille Kokoomuksen, Keskustan ja Perussuomalaisten hallitus maksaa 4 000 000 000 euroa yritystukia.
Jälleen tarkoitushakuista vasemmistotrollausta. TUKIA ei ole lähellekään tuota määrää. Se että verotus on tolkun tasolla edes yrityksille EI OLE tukia paitsi vasemmiston mielestä, jonka mielestä kaikki raha on valtion rahaa. Eli ensinnä pitäisi lähtä liikkeelle siitä että onko verotus itseisarvo kuten vasemmistolla, vai onko se välttämätön paha. Mitä matalampi vero, sitä parempi pääsääntöisesti. Verotus itsessään ei luo hyvinvointia, muiden kuin vassareiden ideologiassa.
Kerropa mulle YKSIKIN maa, jossa EI KERÄTÄ mitään veroja. Kerro sitten myös miten siellä asiat on. Jään odottamaan.
Monaco. Ihan kivasti siellä kansalaisilla näyttää menevän. Tai no, kyllä sielläkin yritysten tuloksesta ja arvonlisävero kerätään, mutta kansalaisilta ei mitään. En minä ole sanonutkaan että verosta pitää päästä kokonaan eroon, vaan että sen pitäisi olla TOLKUN tasolla. Suomessa ollaan valtaosassa veroista jo itseasiassa sillä tasolla että veroprosentin nosto laskee verotuottoa. Verojen maksimointi valtion kassaan ei saa olla tavoite, koska se ei ole hyvästä. Veroja pitää kerätä vain niin vähän kuin ehdottomasti pakko.
Olipa tosi hyvä esimerkki tuollainen vain miljonäärejä asukkaiksi huoliva sisäsiittola! Eihän tuo ole mikään normi valtio, jossa sinä tai minä voitaisiin asua! Ja tottakai verotasossa täytyy tasapainoilla, mutta niiden jatkuva suoranainen demonisointi on täysin naurettavaa. Olis muuten kiva kuulla miten te rakentaisitte kaiken infran jos veroja ei lainkaan kerättäisi...miten tiestö ja sillat? Vesi-, viemäröinti ym.? Kuka rakentaa ja millä rahalla? Entäpä media, vain yksityisellä rahalla? Turvallisuus ja vankilat? Lapset ja vanhukset saman katon alla eli perheet huolehtii itse? Mikäpä siinä, jos se on noin yksinkertaista ja tuota haluaa.
NO noihin korostetuihin ensin. Tiedätkö paljon noihin menee vuodessa rahaa per capita?
Turvallisuus:
PUolustusvoivat 513 €/vuosi
Yleinen järjestys ja turvallisuus (poliisi, vankilat, palokunta) 478€/vuosi
Asuminen ja yhdyskunnat (viemärit, tiestö jne) 158€/vuosi.
Next?
Ja ne on tyhjästä taiottu vai...? Kustannukset voi ollakin nyt nuo kun maa on jo valmiiksi rakennettu, mutta ne pitää laskea alusta asti rakennuskustannuksineen (suunnittelu, palkat, materiaalit ym.) pölvästi. Verovaroilla ne nimittäin on aikoinaan rakennettukin eli kokonaiskustannukset oli se juttu tässä...
Vierailija kirjoitti:
Fakfa on se, että pienituloiset, joilla ei ole oikeutta etuuksiin, asuvat ahtaasti. Vanhemmat nukkuu olohuoneessa ja lapsillekaan ei ole omia huoneita, jotta rahaa jäisi enemmän käyttöön. Toimeentulotuella elävät asuvat leveämmin. Vuokranormit on sen verran suuret, että se mahdollistaa isomman asunnon. Vuokranormeja pitäisi laskea ja ihmisten sopeutua asumaan ahtaammin, jos ei ole itsellä varaa maksaa isoa asuntoa. Ei ole mitään järkeä, että Kela tukee väljää asumista, mutta niin tällä hetkellä on. Toimeentulotukea saavat eivät saisi olla pienituloisia palkansaajia paremmassa asemassa, mutta monesti näin on.
Jep, heti kun syntyy vauva muutetaan kaksiosta kolmioon, koska vauvan johdasta huomioidaan kolmen henkilön vuokraraja. Pienituloiset vanhemmat jäisi vauvan kanssa asumaan kaksioon pidemmäksi aikaa. Ja muutotkin tietty yhteiskunnan varoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei vaan. Tiesitkö sinä, että myös valtaosa yrityksistä maksaa toimintansa kulut ja osinkonsa suurelta osin ihan kokonaan itse. Sitten on niitä hyvin verkostoituneita yrityksiä, joille Kokoomuksen, Keskustan ja Perussuomalaisten hallitus maksaa 4 000 000 000 euroa yritystukia.
Jälleen tarkoitushakuista vasemmistotrollausta. TUKIA ei ole lähellekään tuota määrää. Se että verotus on tolkun tasolla edes yrityksille EI OLE tukia paitsi vasemmiston mielestä, jonka mielestä kaikki raha on valtion rahaa. Eli ensinnä pitäisi lähtä liikkeelle siitä että onko verotus itseisarvo kuten vasemmistolla, vai onko se välttämätön paha. Mitä matalampi vero, sitä parempi pääsääntöisesti. Verotus itsessään ei luo hyvinvointia, muiden kuin vassareiden ideologiassa.
Kerropa mulle YKSIKIN maa, jossa EI KERÄTÄ mitään veroja. Kerro sitten myös miten siellä asiat on. Jään odottamaan.
Monaco. Ihan kivasti siellä kansalaisilla näyttää menevän. Tai no, kyllä sielläkin yritysten tuloksesta ja arvonlisävero kerätään, mutta kansalaisilta ei mitään. En minä ole sanonutkaan että verosta pitää päästä kokonaan eroon, vaan että sen pitäisi olla TOLKUN tasolla. Suomessa ollaan valtaosassa veroista jo itseasiassa sillä tasolla että veroprosentin nosto laskee verotuottoa. Verojen maksimointi valtion kassaan ei saa olla tavoite, koska se ei ole hyvästä. Veroja pitää kerätä vain niin vähän kuin ehdottomasti pakko.
Olipa tosi hyvä esimerkki tuollainen vain miljonäärejä asukkaiksi huoliva sisäsiittola! Eihän tuo ole mikään normi valtio, jossa sinä tai minä voitaisiin asua! Ja tottakai verotasossa täytyy tasapainoilla, mutta niiden jatkuva suoranainen demonisointi on täysin naurettavaa. Olis muuten kiva kuulla miten te rakentaisitte kaiken infran jos veroja ei lainkaan kerättäisi...miten tiestö ja sillat? Vesi-, viemäröinti ym.? Kuka rakentaa ja millä rahalla? Entäpä media, vain yksityisellä rahalla? Turvallisuus ja vankilat? Lapset ja vanhukset saman katon alla eli perheet huolehtii itse? Mikäpä siinä, jos se on noin yksinkertaista ja tuota haluaa.
NO noihin korostetuihin ensin. Tiedätkö paljon noihin menee vuodessa rahaa per capita?
Turvallisuus:
Next?
Nyt vasta tuli kiinnostavia lukuja. Mistä nämä luvut on otettu? Haluaisin lukea lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainan korkoja saadaan vähentää n. 80 euroa vuodessa eli ei tunnu missään hulppeisiin vuokratukiin verrattuna. T. Köyhä omaa asuntoa maksava asuntovelkainen työssäkäyvä perheenäiti
Paitsi että edelleen, vuokralainen ei hyödy noista tuista mitenkään sen sijaan asunnon omistaja kylläkin.
Ilmainen asunto ei ole hyöty?
Itseltäni menee puolet nettopalkasta asumiseen.
Älä jaksa...ne ei muuten ole mitään "teidän rahoja" ja sulleko on ylläri että (väki)vallan käyttöön vastataan jossain vaiheessa väkivallalla? On täysin luonnollista, että sorretut ja hyljeksityt nousee kapinaan sillä asiat ei ole mustavalkoisesti vain ihmisen omissa käsissä (ei putoaminen eikä menestyskään). Samoin kukaan ihminen ei ole toisen yläpuolella jolle vain kuuluisi joku tietty rahapotti, joten ajatus halveksunnasta ja riistosta on kestämätön. Siksi vastakapina nousee aina jossain vaiheessa ja niin kuuluu ollakin. Joka itsensä ylentää, se alennetaan, sillä kukaan ihminen ei ole siinä asemassa että voisi niin tehdä, ei kukaan. Mutta tämän kykenee ymmärtämään vain syvällisesti asioita ymmärtävä älykäs ja sensitiivinen ihminen joten valitettavasti tätä on aika turha tänne kirjoittaa.
Nousee, nousee, heti kun "joku muu" viitsisi sen kapinan ja vallankumouksen aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin asunnon, koska se tuli halvemmaksi kuin vuokra. Työttömyysaikana maksoin vain korot. Asunto tuli maksettua n. 10 vuoden aikana. Nykyään korot ovat matalia. Kai sinä joskus töihin menet ja jos et, perusta kolhoosi.
Nykysuomalainen kuvittelee että yhteiskunta tekee kaiken yksilön puolesta, penätään ja halutaan vain oikeuksia ilman mitään velvollisuuksia. Anna kun arvaan...työnhaku ja varsinkin sen tekeminen on sula mahdottomuus.
Ou vau...tämä nykysuomalainen TIETÄÄ (ei tarvii kuvitella), että vaikka yrittäisit miten ja huolehtisit asioistasi, et yhteiskunnalta apua saa vaan energia ja aika menee hädin tuskin selviämiseen ja taisteluun ihan kaikesta ja siinä kepittämisessä ja nöyryyttämisessä tuhoutuu loputkin mahdollisesti jäljellä olevasta työkyvystä...kuka muka luulee, että tämä on helppoa?! Ei ole vaan päinvastoin! Suomalaisen virkamiehen tehtävä ei tunnu olevan auttaminen (vaikka juuri SIITÄ hän saa palkkaa...) vaan jopa lainvastaiset kielteiset päätökset jotka tiputtavat ihmisen pian kokonaan pohjalle sen sijaan että oikeasti autettuna olisi voinut päästä vielä jaloilleen! Te ette todellakaan tiedä mitä tämä on.
Voi raukkaa. Yhteiskunta maksaa synnytyksesi, päivähoitosi, koulutuksesi, asumisesi, toimeentulosi, terveydenhuoltosi, tietyssä määrin lääkkeesi, sekä vieläpä korvauksen työttömyydestä tai työkyvyttyömyydestä, mutta sinä se et mitään apua saa. Kun mikään ei riitä...
Ja taas on puurot ja vellit niin sekasin että...joo saan, mutten todellakaan helposti ja automaationa kuten aiempi kirjoittaja antoi ymmärtää, vaan prosessi ja teidän haukkuminen päälle on niin kovaa, että se hajottaa ihmisestä loputkin! Enkä ottanut kantaa rahamääriin (lukutaito olis kiva...) vaan ainoastaan siihen miten raskasta ja vaikeaa tuilla on kepitettynä, jatkuvasti uhkailtuna ja nöyryytettynä olla elää. En ole IKINÄ ollut käsiojossa, kehtaatkin vielä sinäkin haukkua!
Luulisi, että oltaisiin jo Herran vuonna 2018 tajuttu, että asuminen on oikeus eikä ihmisellä ole oikeutta riistää toiselta sen takia, että sattuu omistamaan asunnon.
Ihmisillä on harhakäsitys, että jossain muussa kuin kapitalistisessa järjestelmässä ihminen ei saisi omistaa asuntoa ("joudut jakamaan hammasharjankin toisten kanssa!"). Saisi omistaa, mutta ihminen ei saisi kyykyttää toisia sen perusteella, että sattuu omistamaan asunnon (=laittaa muut maksamaan perusoikeudestaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvallisuus:
Next?
Nyt vasta tuli kiinnostavia lukuja. Mistä nämä luvut on otettu? Haluaisin lukea lisää.
Kyllä, mutta muista laskea kokonaiskulut aina suunnittelusta käyttöönottoon. Sen jälkeen sitten huolto- ja käyttökustannukset palkkoineen kaikkineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetön asumistukisysteemi ei ole vuokralaisten syy. Taustalla on rikkaiden ahneus. Jossain sitä on pakko asua.
Asumistuki sortaa eniten hieman keskitulon alle tienaavia. He eivät saa mitään tukia, mutta kaikki rahat valuvat kuitenkin asumiseen.
Entäs jos omistaa asunnon ja saa valtiolta korkoja pois?
En tiedä, koska en omista asuntoa. Siinä pari tonnia brutto tienaavana en ole oikeutettu asumis- tai mihinkään muuhunkaan tukeen, joten palkasta menee melkoinen prosentti asumiseen. Pk-seudulla siis.
Joo, no mitäs sitten valitat jos on töitä, kaikilla ei Suomessa ole.
Ohjaa vihasi niihin kiskurihintoja pyytäviin vuokranantajiin.
Tarkoitatko esimerkiksi ammattiliittojen omistamia huonokuntoisia asuntoja, joissa todella suuret vuokrakulut. Samaa mieltä ammattiliitot kuriin, vuokrat oikealle tasolle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo naurettava pelleilyanarkiakortti tulee näiltä ulisijoilta. Mä maksan ansiotuloistani veroja 40% jotta meillä on toimiva armeija. Ihan turhaa ulinaa tollanen anarkiapelleily, fakta kun on vaan se että tietty joukko (vink. vink.) aina haluaa loisia toisten rahoilla.
Kuulehan itseriittoinen jätekasa, vaikka sä maksasit 90% veroja, sä et ole mikään asettumaan kenenkään yläpuolelle! Ja edelleen, ei ole mitään sun rahoja, usko nyt jo. Ja kuka HALUAA sun mielestä loisia? Sairaat? Eläkeläiset? Ne ketkä eivät saa töitä? Vai ketkä? Nyt ihmisj äte suuta pienemmälle.
Sulla ei näköjään kapasiteetti riitä kuin provoiluun. A) Eläkeläiset ovat veronsa maksaneet (ainakin iso osa) ja ansainneet eläkepäivänsä, toisilla isompi eläke ja toisilla pienempi. B) Sairaat pääsevät sairauseläkkeelle jos eivät kykene työelämään C) Työtön on velvollinen etsimään jatkuvasti työtä ja/tai muuttamaan ja korjaamaan omia vaatimuksiaan, tai valintojaan ja näin työllistymään myös muussa kuin unelma-ammatissaan. Meillä on se ero että mä itse maksan omat menoni ja sä maksatat ne muilla. Oliko riittävän selvästi sanailtu? Anna mä arvaan....et tajunnut sanaakaan.
Noinhan tuo asia _yksinkertaistettuna_ on ja tuon ymmärtänee apukoululainenkin, MUTTA asiat eivät kulta pieni koskaan ole ihan noin yksiselitteisiä ja SEN ymmärtäminen näyttää sujuvan ehkä noin 10 %:lla väestöstä jos silläkään ja ei pahalla, mutta sä et selkeästi kuulu tuohon joukkoon joten antaa olla. Tässä pitäisi siis osata ymmärtää ja yhdistää laajasti historiaa, yhteiskuntatieteitä, psykologiaa ym. ym. Eli hahmottaa se "iso kuva"...
Jotenkin säälittävää ja tahattoman koomista lukea näitä viestejäsi, joissa kirjoitat ympäripyöreää puutaheinää samalla kun ihailet ja kehut itseäsi jonain suurena aikamme ajattelijana. Hieman todellisuutta pöytään: olet syntynyt ja elänyt maassa, joka on tarjonnut sinulle kaikki mahdollisuudet menestymiseen ja onnistumiseen elämässä ja antanut paremmat lähtökohdat tämän saavuttamiseen kuin oikeastaan mikään muu maailmassa, ja tekstiesi perusteella olet epäonnistunut tästä huolimatta täydellisesti ja tuloksesi elämässä on täysi mahalasku. Mitä se tekee sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa sä yrität näille sanoa ettei rahaa tule taikaseinästä. Edes vastikkeeton raha ei miellytä, pitäisi kelan varmaan vielä kiitoskortit laittaa "asiakkailleen".
Väärin.
Asunto"sjoittajat" eli roistot saavat taikarahaa valtiolta asumistuen muodossa.
Ammattiliitot pahimpina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas on puurot ja vellit niin sekasin että...joo saan, mutten todellakaan helposti ja automaationa kuten aiempi kirjoittaja antoi ymmärtää, vaan prosessi ja teidän haukkuminen päälle on niin kovaa, että se hajottaa ihmisestä loputkin! Enkä ottanut kantaa rahamääriin (lukutaito olis kiva...) vaan ainoastaan siihen miten raskasta ja vaikeaa tuilla on kepitettynä, jatkuvasti uhkailtuna ja nöyryytettynä olla elää. En ole IKINÄ ollut käsiojossa, kehtaatkin vielä sinäkin haukkua!
Lisään vielä, että tämä ei siis ole mitään auvoista ja helppoa elämää, sillä tämä ei ole elämää lainkaan! Te ette tiedä mistä te puhutte, joten olisitte hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että oltaisiin jo Herran vuonna 2018 tajuttu, että asuminen on oikeus eikä ihmisellä ole oikeutta riistää toiselta sen takia, että sattuu omistamaan asunnon.
Ihmisillä on harhakäsitys, että jossain muussa kuin kapitalistisessa järjestelmässä ihminen ei saisi omistaa asuntoa ("joudut jakamaan hammasharjankin toisten kanssa!"). Saisi omistaa, mutta ihminen ei saisi kyykyttää toisia sen perusteella, että sattuu omistamaan asunnon (=laittaa muut maksamaan perusoikeudestaan).
Kunnat tarjoavat sosiaalista asuntotuotantoa ja hätämajoitusta tarvitseville. Yksityiset vuokra-asunnot ovat eri asia. Minun perusoikeutenani on harjoittaa elinkeinotoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli ts. pitäisi antaa asuntonsa muille ilmaiseksi?
Sijoitusasunnon omistaja ottaa tietyn riskin kun ostaa, ja vuokraa asunnon eteenpäin, vastike nousee, tulevat remontit, vuokralaiset tuhoaa asuntoa ym ym. Ei kukaan laita rahansa kiinni mihinkään, ilman "porkkanaa".
Vuokrat on karanneet pilviin just tuon asumistukijärjestelmän takia. Työssä käyvillä ei ole varaa asua sopivan kokoisessa asunnossa, yhteiskunnan eläteille sen sijaan on mahdollista asua isossa perheasunnossa. Ei ole reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvallisuus:
Next?
Ja ne on tyhjästä taiottu vai...? Kustannukset voi ollakin nyt nuo kun maa on jo valmiiksi rakennettu, mutta ne pitää laskea alusta asti rakennuskustannuksineen (suunnittelu, palkat, materiaalit ym.) pölvästi. Verovaroilla ne nimittäin on aikoinaan rakennettukin eli kokonaiskustannukset oli se juttu tässä...
Niitä mitään ole valmiiksi rakennettu. Kokoajan korjataan, uudelleen rakennetaan, uusitaan, rakennetaan. Tuo on se oikea kustannus mikä niihin menee kaikkinensa. Uponneilla ja jo käytetyillä rahoilla ei ole mitään merkitystä tässä yhtälössä. Sinun matematiikallasi kaikki maksaisi kaikki kustannuksen yhä uudelleen siten että joka vuosi ne sen vuoden kustannukset tulevat edellisten kustannusten päälle. Eli jos nyt on vuosi 0, ja maksetaan 100 tasapainossa, ensivuonna sinun logiikallasi pitäisi maksaa 200, sitä seuraavan 300....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin säälittävää ja tahattoman koomista lukea näitä viestejäsi, joissa kirjoitat ympäripyöreää puutaheinää samalla kun ihailet ja kehut itseäsi jonain suurena aikamme ajattelijana. Hieman todellisuutta pöytään: olet syntynyt ja elänyt maassa, joka on tarjonnut sinulle kaikki mahdollisuudet menestymiseen ja onnistumiseen elämässä ja antanut paremmat lähtökohdat tämän saavuttamiseen kuin oikeastaan mikään muu maailmassa, ja tekstiesi perusteella olet epäonnistunut tästä huolimatta täydellisesti ja tuloksesi elämässä on täysi mahalasku. Mitä se tekee sinusta?
No jos kaltoinkohtelu tosiaan on minun syytä niin sitten olen epäonnistunut. Luuletko tosiaan i dari, että älykkyys auttaa kun sut raiskataan? Hakataan ja kiusataan? Pyydät apua, muttet saa eli oma vika? Ja sitten äly hoitaa masennuksen ja kroonisen migreenin ja väsymyksen? Luulet että älykäs osaa taikoa niinkö? Pikku vinkki, äly ei noissa autta vaan kipu vieläpä kovenee kun tiedät miten väärin tuo kaikki on ja saat vielä tyhmien ivat päälle...niin ja meinaatko, että neuvolan ja peruskoulun lämmin muisto parantaa nuo em. asiat vai miten nekään tähän liittyi? Ja puuta heinää nämä on vain teille, joiden kapasiteetti ei riitä ymmärtämään, sori. Älä siis nolaa itseäsi enempää kirjoittamalla koomisuudesta tai muusta hölyn pölystä kun et tajua itse tajua asioita.
Tällaisen taviksen mielestä, mutta siellä asuville ilmeisesti ihan ok.