Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus suunnittelee seuraavaksi, että asuntokin viedään

Vierailija
15.04.2018 |

Niin on ovelasti suunniteltu, että rahat minimiin ja maksat itse vuokrasta suuremman osan, mutta enää ei olekaan millä maksaa. Että toimeentulotuki ei kattaisikaan asumiskuluja. Mitä se sitten kattaa, kun asuntokin saa mennä alta? Saavatko ne nuo ideat itse Saatanalta?

Kommentit (265)

Vierailija
1/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Tiesitkö että valtaosa maksaa asumisensa ihan kokonaan itse.

Vierailija
2/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa ne jotka eivät pysty, oikeastaan aika moni ei maksa. Nykyinen asumistukijärjestelmä on nostanut hintoja vuosikymmeniä mikä ollut suuri katastrofi. Yhteiskunnan pitää nyt sitten tukea entistä enemmän asumista koska asumisesta on tehty kannattavin bisnes maassamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai näin. Vanhoista kouluista, tehdashalleista ym. saa kommuuniasumiseen tarvittavia kiinteistöjä ja parhaassa tapauksessa pihoilla on tilaa vuokraviljelyyn (valtio ottaa välistä tietenkin). Yhteistilat ja suihku, halvaksi tulee. Ylimääräiset tavarat tulee myydä, niin niillä jo saa muutaman vuokran maksettua.

Ruokaa tehdään yhteiskeittiössä ja pyykkitupa palvelee edullisesti. Säästöjä, eiku siis työttömien aktivointia. Ei ole pienet lapsetkaan työnteon esteenä, hoitajia riittää. Ompelimossa tehdään vaatteet, matot ja verhokankaat. Verstaissa korjaillaan. Ja rahaa tulee ulkopuolisista asiakkaista. Työttömille 10% ja valtiolle loput. Koulujakin voidaan lakkauttaa, akateemisia on joukossa tietenkin mukana opettamassa lapsia. Aikuiskoulutustakin omalla vapaa-ajalla voi harjoittaa.

Vierailija
4/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön asumistukisysteemi ei ole vuokralaisten syy. Taustalla on rikkaiden ahneus. Jossain sitä on pakko asua.

Vierailija
5/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sinulla on taas yksi syy äänestää jotakin muuta kuin hallituspuolueita. Siis meinasithan äänestää etkä odota, että asiat tapahtuu netissä valittamalla?

Vierailija
6/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kuten työssäkäyvät omistusasujat, jotka saavat verovähentää lainan korot?

On taas suora tulonsiirto köyhiltä rikkaille!

Vierailija
7/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetön asumistukisysteemi ei ole vuokralaisten syy. Taustalla on rikkaiden ahneus. Jossain sitä on pakko asua.

Asumistuki sortaa eniten hieman keskitulon alle tienaavia. He eivät saa mitään tukia, mutta kaikki rahat valuvat kuitenkin asumiseen. 

Vierailija
8/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen katto pitäisi olla matalammalla. Pitäkööt vuokraisännät kämppänsä tyhjillään, jos alempi vuokra ei kelpaa.

Vierailija
9/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki sortaa eniten hieman keskitulon alle tienaavia. He eivät saa mitään tukia, mutta kaikki rahat valuvat kuitenkin asumiseen. 

Entäs jos omistaa asunnon ja saa valtiolta korkoja pois?

Vierailija
10/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 70-luvulla asuttiin omakotitalojen yläkerrassa tai ns. palvelijanhuoneessa alivuokralaisina. Samassa yksiössä saattoi asua 3 toisilleen tuntematonta tyttöä. Kun ei ollut varaa vuokrata koko asuntoa, vuokrattiin yhdessä. Samahan se on vaikka Lontoossa: siellä on ihan tavallista, että kaksion jakaa kaksi toisilleen tuntematonta, jotka molemmat ovat keskipalkkaisissa töissä. Miksi Suomessa tulottomalla on oikeus asua pääkaupungin keskustassa tuliterässä kaksiossa, jonka koko vuokran maksaa yhteiskunta?

Vierailija
11/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa sä yrität näille sanoa ettei rahaa tule taikaseinästä. Edes vastikkeeton raha ei miellytä, pitäisi kelan varmaan vielä kiitoskortit laittaa "asiakkailleen".

Vierailija
12/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei makseta isoja korkoja...

Vierailija
13/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytäs joku erittely omasta asumisestas, lainan verovähennykset sun muut?

Vierailija
14/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukeeko valtio korkotuella omistusasujia vai ei?

Vierailija
15/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain  pienen osan koroista. Se ei vaikuta oikeastaan mitenkään.Älä  levitä väärää tietoa  dille.

Vierailija
16/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos omistaa asunnon ja saa valtiolta korkoja pois?

En tiedä, koska en omista asuntoa. Siinä pari tonnia brutto tienaavana en ole oikeutettu asumis- tai mihinkään muuhunkaan tukeen, joten palkasta menee melkoinen prosentti asumiseen. Pk-seudulla siis.

Vierailija
17/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukeeko valtio korkotuella omistusasujia vai ei?

Paljon vähemmän kuin vuokralla asujia.Korkovähennys on murto-osan siitä  mitä  asumistukiin vuosittain syydetään.

Vierailija
18/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko ihan pakko asua pääkaupunkiseudulla, kun muualla Suomessa voi asua paljon halvemmalla?

Vierailija
19/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen katto pitäisi olla matalammalla. Pitäkööt vuokraisännät kämppänsä tyhjillään, jos alempi vuokra ei kelpaa.

Tämä olisi ideaali mutta Pk-seudulla ei juurikaan ole muita kuin kalliita vuokra-asuntoja. Luultavasti kuka tahansa haluaisi asua edullisemmin.

Vierailija
20/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytäs joku erittely omasta asumisestas, lainan verovähennykset sun muut?

Ei tuollainen "maksan veroistani muiden elämisen"-pellekommentoija uskalla.

Varmasti kuppaa yhteiskunnan tukia omiin taskuihin "sijoitus"asunnosta tai parista, jotka on käynyt hamstraamassa ensiasunnonostajien nenän edestä.

Onneksi tuleva lama ja asuntokupla hoitelee tuollaisetkin huijarit 90-luvun tyyliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi