Mitä kouluaikaisesta kiusaajastasi tuli aikuisena?
Kommentit (73)
Toisesta lääkäri ja toisesta juristi. Vaikeaa oli puuttua älykkäiden kiusaajien touhuihin. Tyhmät olisin kestänyt paremmin.
Yhdestä tuli sairaanhoitaja, yksi työskentelee kätilönä (ihastuttava ajatus!) ja yksi kävi merkonomiksi, oli kaupan kassana, mutta tietääkseni on nyt vain kotiäitinä tai ainakin oli pitkään.
Moni koulun kiusaajista (tytöistä) päätyi sairaanhoitajaksi.
Kahdesta tuli koulunkäyntiavustaja vai mikä lieneekään nimike, iltapäiväkerhoja pitävät pikkukoululaisille. Yksi on töissä päiväkodissa. Mukavaa että valitsivat tällaiset ihmisläheiset ammatit...
En tiedä. Pidättekö te yhteyttä kiusaajiinne? Vai mistä tiedätte heidän ammattinsa?
Nuoria äitejä kumpikin, toinen vieläpä vanhalla kotipaikkakunnalla. Toinen kokki ja toinen pinta-käsittelijä eli amiksiksi jäivät. Tässä kohtaa voin tietoisen epäkypsästi, mutta onnellisena todeta, että LOL vaan itellenne! XD
Akateemikko kirjoitti:
Nuoria äitejä kumpikin, toinen vieläpä vanhalla kotipaikkakunnalla. Toinen kokki ja toinen pinta-käsittelijä eli amiksiksi jäivät. Tässä kohtaa voin tietoisen epäkypsästi, mutta onnellisena todeta, että LOL vaan itellenne! XD
Varmasti olet akateeminen, kun et edes tiedä, mitä akateemikko tarkoittaa. Mitä uskot sen tarkoittavan? AMK-opiskelijaa? Oho, kiusasinko nyt?
Oli aikuinen. Ensimmäisen ja toisen luokan opettaja ala-asteella. Akka.
Tiedän että on kuollut. Nauttikoot helvetin tulessa.
Näissä toistuu aina sama kaava: kuollut/alkoholisti, suorittavassa amistyössä, menestynyt ja korkeasti koulutettu.
Mun luokalla oli kiusaamista ja sitä harrasti ns. hyvät tytöt. En joutunut kiusatuksi, varmaan voisi joku luokitella "peesaajaksi" eli olin hiljaa tai myhäilin mukana. Mä näen, että kyse oli vaan siitä, että fiksuilla ja reippailla tytöillä oli tylsää. Viihdyttivät itseään pitämällä yhtä tollukkaa pilkkanaan. Samaa vähän mullakin, vaikken ollut mukana kiusaamisessa aktiivisesti. Koulussa piti keksiä jotain hauskaa, ettei ihan kuole pystyyn. Korostan nyt, etten itse ollut aktiivinen kiusaaja, mutta niitä hiljaisia seuraajia. Harmittaa kyllä, etten puolustanut kyseistä tyttöä, kun kuitenkin ajoittain säälinkin häntä ja tajusin tilanteen kohtuuttomuuden.
Mitä näistä kiusaajista tuli? Akateemisesti koulutettuja menestyjiä.
Kiusaaminen ei todellakaan ole aina häiriintyneiden julmureiden hommaa, joiden kotona hakataan tai koulu ei suju. Usein sitä harrastaa ihan fiksut oppilaat vain huvitellakseen.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja ja lähäri, kolmannesta en tiedä, mutta fb:seen kirjoitteli siihen malliin työstään, että hoitoalalla on hänkin. (Joo, kävin vakoilemassa, hyi minua.)
Mikä tällä alalla tuntuu vetävän niin paljon entisiä koulukiusaajia puoleensa? Siskoni luokalla olleet kiusaajat suuntasivat myös hoitoalalle.
Fb:seen XDDD Ei ole oikeasti niin vaikeaa kirjoittaa oikein...
En tiedä kuin yhdestä, koska hän esiintyy välillä telkkarissa ja lehdissä. Nainen, 40 tänä vuonna.
Lääkäri. Olen jo päättänyt, että mieluummin kuolen kuin suostun hänen hoidettavakseen, jos tulee tällainen tilanne, että pitää valita.
En rehellisesti sanottuna tiedä. En pidä yhteyttä lapsuudenkavereihin, eivätkä he pidä yhteyttä minuun, joten en oikeasti tiedä. Toisaalta, ei kyllä kiinnostakaan. Olen antanut ne ajat anteeksi sekä itselleni että kiusaajille (kyllä, kiusaaminen oli pahaa, minua hakattiin ja yritin tappaa itseni teininä) ja jatkanut elämääni eteenpäin. Jos johonkin noista ihmisistä törmään, en luultavasti edes tunnistaisi heitä enää.
Narkkari. Hän purki omaa pahaa oloaan minuun, ja ilmeisesti ei koskaan saanut omia ongelmiaan hoidettua ja katosi päihteisiin.
En sääli hetkeäkään tai anna anteeksi, hän teki koulunkäynnistäni helvettiä. Vaikeata oli kotona muillakin.
Olin asioimassa virastorakennuksessa ja odotellessani odotustilassa pääsyä omalle puolelleni näin / kuulin kiusaajani kerjäävän sossusta maksusitoumuksia ruokaan. Mukana oli sekava ja epäsiisti miesystävä, oli tainnut ennen niin suositulla kiusaajalla lähteä elämänhallinta pahemmin lapasesta. Kuvittelin aina, että minä tulisin olemaan loppuelämäni se surkea naurettava luuseri niin kuin mulle vuosia uskoteltiin.
Nyt olen muuttanut Helsinkiin töiden ja muiden unelmien perässä, mutta vielä parin vuoden jälkeenkin tämä tapahtuma nostaa hymyn huulille. Varsinkin kun tiedän, että pääkaupunkiin muuttaminen oli myös yksi kiusaajani haaveista. Onhan täällä mukavaa, kuka onnistuu tavoitteissaan kuka ei 8-)!
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja ja lähäri, kolmannesta en tiedä, mutta fb:seen kirjoitteli siihen malliin työstään, että hoitoalalla on hänkin. (Joo, kävin vakoilemassa, hyi minua.)
Mikä tällä alalla tuntuu vetävän niin paljon entisiä koulukiusaajia puoleensa? Siskoni luokalla olleet kiusaajat suuntasivat myös hoitoalalle.
Helppo kiusata, kun työyhteisö on naisvaltainen ja pääosin auttamishaluinen ja kiltti. Kiusaajalle ihanteellinen ympäristö, kun muut eivät sano vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo kiusata, kun työyhteisö on naisvaltainen ja pääosin auttamishaluinen ja kiltti. Kiusaajalle ihanteellinen ympäristö, kun muut eivät sano vastaan.
Lisään vielä, että potilaatkin ovat monesti aika avuttomia, joten heitäkin on mahdollista kiusata. Tästähän oli joku juttukin joskus, että narsistisia piirteitä omaavat ihmiset hakeutuvat ammattiin, jota ihmiset eivät mielellään arvostele, koska työ on yhteiskunnallisesti arvokasta. Esimerkiksi poliisi, opettaja ja sairaanhoitaja.
Ruumis