Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kyllästynyt että työparini saavat valita lomansa joka kesä koska heillä on lapsia ja minun pitää tyytyä kevääseen tai syksyyn.

Vierailija
12.04.2018 |

Meitä on 3 samassa työssä, olemme olleet työkavereita jo monta vuotta. Kesälomittaja tulee tänä vuonna kesäkuun puolestavälistä elokuun puoleen väliin ja osaksi mennään vajaalla miehityksellä koska kesällä muutenkin hiljaisempaa. Olen jo monta vuotta spitänyt lomani joko ekana tai vikana koska muiden pitää olla koulujen loma-aikoina lomalla, yleensä itse asiassa kahdessa pätkää eli pari vviikoa ihan alkukesästä ja pari viikkoa ihan loppukesäsätä. Tulevana kesänä menen naimisiin 14.7, tämä on ollut tiedossa jo kesästä 2016 ja olen kokoajan puhunut että haluan silloin lomaa niin että olisin kerrankin lomalla heinäkuun (haluan järjestää häitä alkuloman ja viettää kuheruslomaa loppuloma). Minua on aina myötäilty koska olenhan aina itse joustanut ja ovat saaneet silläkin ehdolla pitää edellisvuosina lomat niinkuin haluavat, olen joustanut koska olen luullut että hekin joustavat. Nyt nyt meidän esimies sanoi maanantaina että lyödään lomat lukkoon niin nämä molemmat alkoivat valittamaan ettei ole mitään järkeä että minä lapseton lomailen koulujen loma-aikoina koska minulla ei ole lapsia ja tästä on syntynyt kamala sota töissä. Voi s**tana. Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (590)

Vierailija
481/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis; meillä oli talvilomat listattu jo tammikuussa. Kaksi viikkoa ennen mun lomaa pomo kysyy enkö voisi pitää kahta päivää enemmän lomaa, kun toisen toimipisteen työntekijällä pitäisi päästä niiksi päiviksi töihin kun sillä ei lomat riitä. ( Siis meillä sen pisteen työntekijät on lomalla, kun paikka on kiinni.. kyseessä koulun keittiö). En tosiaankaan omia lomia siihen tuhlaa, kun joku ei osaa laskea riittääkö lomapäivät vai ei. Pomo oli itse ne kyseiset päivät lomalla, että sai sen tyypin töihin. Ehkä sain paskapään leiman, mutta minusta on väärin viime tingassa tehdä noin..ja olettaa sen olevan ihan ok.

Eli pomo oli työssään myöhässä. Näin se menee meilläkin. Lomia ei kukaan saanut vahvistettua silloin kun piti, koska johtaja lähti itse lomalle palaverille sovituksi päiväksi. Nyt odotellaan seuraavaa miitinkiä.

Vierailija
482/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun työnantaja rekrytoi perheellisen, hän tekee sen valinnan, että tällä henkilöllä on velvollisuuksia, jotka toisinaan menevät ohitse työn velvollisuuksista. Jos työntekijä on riittävän hyvä, hänet kannattaa ottaa tästä huolimatta.

Useimmat työnantajat myös tajuavat, että perheellisen elämää ei kannata hankaloittaa torppaamalla tämän lomatoiveet. Siinä on pian entinen tai vähintäänkin tyytymätön työntekijä. Kompromisseja toki kannattaa yrittää tehdä, jos kaikki jostain syystä haluavat lomat samaan aikaan.

Ihan yhtä lailla, sillä lapsettomalla saattaa olla velvollisuuksia, jotka menee töiden ohi. Edelleen ne lapset ei ole mikään etuoikeus saada lomat tietylle kuulle. Samassa työpaikassa saattaa olla monta muutakin jotka sen saman kuun tarvitsee samasta syystä.

Lapset ovat kestosyy. Heidän hoitonsa vaatii ihan eri tavalla panostusta kuin mikään muu.

Ei kai kukaan halua palata aikaan, kun lapset jätettiin yksin tai ensimmäisen ja halvimman "hoitajan" armoille. Jokainen voi muistella omaa menneisyyttään ja miettiä mikä meni oikein ja mikä ei.

Kunnan järjestelmät muuttuu nykyään niin usein, että lapsia suunnitellessa saa olla aika fakiiri jos tietää miten asiat on vaikka viiden vuoden kuluttua. Eihän kukaan muukaan tiedä tulevaisuuttaan.

Jaa. Sanoisin, että esimerkiksi vanhusten ja vammaisten hoito vaatii paljon enemmän panostusta. Katse ylös sieltä omasta navasta nyt. t.eri

Onko normaalia, että perheessä on vanhus tai vammainen..? Kyllä mä sanoisin että kotonaan asuvia lapsia on enemmän ja he ovat jokapäiväinen asia, jonka hoidosta voi odottaa hyviä tuloksia kunhan se tehdään oikein...🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika lapsellisia kommentteja täällä. Minä, minä, minä...

Pienet 7-13 vuotiaat eivät voi olla yksin kotona paria kuukautta eikä kaikilla ole tukiverkostoja. Onhan se tosi kurjaa jos joku joutuu aina joustamaan, mutta sitten jos sinulle siunaantuu niitä lapsia niin ymmärrät miten vaikeaksi yhteiskunta tekee lapsen kasvattamisen työnohella.

Lapset joutuvat ihan hirmu pienestä alkaen pärjäämään yksin itse, koulumatkoissa ja kotona. Ei lapsuuskaan kauan kestä.

Höpöhöpö. Älä puhu kaikkien perheellisten puolesta ja anna kuvaa, kaikki olemme noin kädettömiä ja aivottomia. Lastenhoidon järjestämiseen on miljoona vaihtoehtoa. Jos ei muuta keksi niin lyö rahaa tiskiin ja palkkaa sen hoitajan.

Ja monella se oma palkka voi olla vähemmän kuin se, mitä hoitajalle pitäisi maksaa.

Ja tämäkö tulee yllätyksenä siinä vaiheessa kun aletaan kuset housussa miettiä sitä lastenhoitoa. Valtavan monilla myös esim. autot, lomamatkat, kodin rempat jne. maksaa enemmän kuin heidän kuukausipalkkansa on mutta mitenköhän ihmeessä he niitä kuitenkin pystyvät kustantamaan... hmmm.

No hieman eri asia säästää remonttiin tai autoon, kuin maksaa siitä, että saa käydä töissä. Sitten on parempi todeta, että pitää palkatonta tai irtisanoutua, jos ei onnistu.

Eikös se lapsen normaali päivähoitokin ole tuota että vanhempi maksaa siitä että saa käydä töissä. Miten se on kesällä eri asia?

No jos kuukaudessa jää paritonnia nettoa ja siitä maksaa 200e päivähoidosta, on aika eri asia kuin että maksaisi sen koko 2000e palkkaa hoitajalle kotiin. Jos ymmärrät.

Onneksi Suomessa kenenkään ei tarvitse kesälomakuukausina maksaa tuhansia euroja saadakseen lapselle hoitoa, vaan kunta on velvollinen järjestämään tässä tapauksessa varahoitopaikan. Sille tietenkään me lapsettomat emme voi mitään, ettei se varahoitopaikka hoidu tutussa paikassa ja tutuin hoitajin, mutta joskus elämässä pitää sietää hieman epämukaviakin muutoksia.

Pienet koululaiset eivät kunnan päivähoitoa saa. Ja eka-tokaluokkalainen ei ainakaan vielä pärjää koko päiviä yksin, vaikka pari tuntia ehkä voikin olla. Jolloin jäljelle jää sukulaisten armollisuus tai maksullinen hoitaja, jolle pitää maksaa ihan kunnon tuntipalkka.

Miten olisi vaikkapa se, että sen eka-tokaluokkalaisen kanssa harjoitellaan kotona yksinoloa, tai sovitaan vaikka eka-tokaluokkalaiden kavereiden kanssa jonkinlainen järjestely, että vaikka leikkivät keskenään vanhempien työpäivän ajan? Tai hankitaan vaikka 4H:lta mukava teini-ikäinen vahtimaan lapsia työpäivän ajan. 

... Ai niin, ja eikös tämä ongelma ole koko koulun kesäloman, eikä pelkkä heinäkuun ongelma? Miksi siis nimenomaan se heinäkuu pitäisi ehdottomasti saada lomaksi? 

No sanotaanko vielä kerran. Kesäkuussa on leirejä. Heinäkuussa ei. Kesäkuussa on niitä kavereita kyllä maisemissa. Heinäkuussa vähemmän. Teinejä ei tuosta vaan löydy ja ihan oikeaa palkkaa nekin haluavat. Vai maksetaanko pimeästi 20e/päivä?

Kyl me 90-luvun lapset ollaan ihmeellisesti pysytty hengissä kun ei äiti ainakaan ikinä pitänyt heinäkuuta lomaa. Ihan oltiin ykkösluokasta asti kesät kotona kun äiti oli töissä. Katsos kun sen pennun kasvattaa ja opettaa pärjäämään siellä kotona niin kyllä se pärjää. Ihme pullamössö kansaa.

Anteeksi mitä? Meillä kyllä isovanhemmat jne auttavat ne viikot, kun minä tai mieheni ei saa lomaa, mutta todellakaan ei tuo ekaluokkalainen itsekseen pärjäisi pitkiä päiviä viikkotolkulla. Vaikka on ihan reipas ja osaa vaikkapa välipalan tehdä ja on tottunut aamuisin heräämään ja lähtemään yksin kouluun. Nyt jotain valoja päälle näihin huuteluihin. Ymmärrän, että haluatte ampua alas kaikki perheellisen huolenaiheet, mutta pliis, älkää kutsuko pieniä lapsia rumilla ja halventavilla nimillä harmituksenne vuoksi.

Jotkut pennut pärjää, jotkut ei. Oma on vikas jos sun penikkas ei pärjää.

No jos jonkun ekaluokkalainen vanhempiensa mielestä pärjää päivittäin 8-10 tuntia itsekseen, niin suosittelen pikaista huostaanottoa. Lapsettoman mielipiteillä tai sillä miten tehtiin 70-90-luvuilla ei ole mitään merkitystä.

Ihan olen syntynyt 90-luvulla harvoin sitä samantien synnäriltä kouluun mentiin 😂😂 koulut olen käynyt 2002-2011. Eikä kukaan tehnyt lasia 😂

Ei, näkyisi varm kaikenlaista kun lähempää katsoisi.

Vierailija
484/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa varahoitopaikkoja, isommat lapset leireille, vähävaraisille on omat leirinsä, mummolat ja pappalat, lapset on tärkeitä niin kumpikin vanhempi pitää erikseen lomat. Monesti kesälomien jälkeen alkaa erobuumi kuten joulun jälkeenkin. Itsellä ei ollut ongelmaa mihin laitan ainoan lapseni koska en ollut kesiä töissä. 

Vierailija
485/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on 3 samassa työssä, olemme olleet työkavereita jo monta vuotta. Kesälomittaja tulee tänä vuonna kesäkuun puolestavälistä elokuun puoleen väliin ja osaksi mennään vajaalla miehityksellä koska kesällä muutenkin hiljaisempaa. Olen jo monta vuotta spitänyt lomani joko ekana tai vikana koska muiden pitää olla koulujen loma-aikoina lomalla, yleensä itse asiassa kahdessa pätkää eli pari vviikoa ihan alkukesästä ja pari viikkoa ihan loppukesäsätä. Tulevana kesänä menen naimisiin 14.7, tämä on ollut tiedossa jo kesästä 2016 ja olen kokoajan puhunut että haluan silloin lomaa niin että olisin kerrankin lomalla heinäkuun (haluan järjestää häitä alkuloman ja viettää kuheruslomaa loppuloma). Minua on aina myötäilty koska olenhan aina itse joustanut ja ovat saaneet silläkin ehdolla pitää edellisvuosina lomat niinkuin haluavat, olen joustanut koska olen luullut että hekin joustavat. Nyt nyt meidän esimies sanoi maanantaina että lyödään lomat lukkoon niin nämä molemmat alkoivat valittamaan ettei ole mitään järkeä että minä lapseton lomailen koulujen loma-aikoina koska minulla ei ole lapsia ja tästä on syntynyt kamala sota töissä. Voi s**tana. Mitä pitäisi tehdä?

AP pitää lomansa tuolloin jos on jo kaksi vuotta aikaisemmin siitä maininnut. Näillä kahdella on ollut se KAKSI VUOTTA aikaa varautua. Täytyyhän APkin päästä naimisiin ja tekemään niitä lapsia, että voi jatkossa pitää ihan syyllä ne lomat lasten loma-aikoina.

Vierailija
486/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kateelliset lapsettomat ei käsitä että kyse on tasauksesta, ei edusta. Lapsia ei voi hyllyttää tai hillota työelämän tieltä.

Hoitaisivat itse jotain elollista vuosien ajan, ympäri kellon. Vaikka eläintä tai vanhempiaan. Jos oma aika on kokonaan omaa, ei pitäisi olla mitään mistä ruikuttaa. Varsinkin jos sille työelämälle sitten annetaan kaikki mitä itsestään irtoaa, ainakin puheissa.

Ihmettelen missä perunakellarissa nämä on kasvatettu kunnes osasivat pitää huolta itsestään.

Kenenkään ei ole pakko hankkia kakaroita

Ei, on parempi että ne hankkivat jotka todella haluavat. Ja että he saavat apua kun tarvitsevat, kasvattaessaan niitä jotka jatkavat kun me luovutamme.

Vierailija
487/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa varahoitopaikkoja, isommat lapset leireille, vähävaraisille on omat leirinsä, mummolat ja pappalat, lapset on tärkeitä niin kumpikin vanhempi pitää erikseen lomat. Monesti kesälomien jälkeen alkaa erobuumi kuten joulun jälkeenkin. Itsellä ei ollut ongelmaa mihin laitan ainoan lapseni koska en ollut kesiä töissä. 

No mitä todella tiedät tästä ongelmasta, jos sinulla on aina ollut paikka jossa lapsi on hyvässä tallessa?

Vierailija
488/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP pitää lomansa tuolloin jos on jo kaksi vuotta aikaisemmin siitä maininnut. Näillä kahdella on ollut se KAKSI VUOTTA aikaa varautua. Täytyyhän APkin päästä naimisiin ja tekemään niitä lapsia, että voi jatkossa pitää ihan syyllä ne lomat lasten loma-aikoina.

Olisikin jännä tietää kuinka silloin käy.

Vierailija
489/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet 7-13 vuotiaat eivät voi olla yksin kotona paria kuukautta eikä kaikilla ole tukiverkostoja. Onhan se tosi kurjaa jos joku joutuu aina joustamaan, mutta sitten jos sinulle siunaantuu niitä lapsia niin ymmärrät miten vaikeaksi yhteiskunta tekee lapsen kasvattamisen työnohella.

Lapset joutuvat ihan hirmu pienestä alkaen pärjäämään yksin itse, koulumatkoissa ja kotona. Ei lapsuuskaan kauan kestä.

"Siunaantuu", hyi vit*u mikä sana tässä yhteydessä. Vauvat ja pikkulapset ovat oksettavia.

Ainakaan ne eivät käyttäydy tahallaan törkeästi vieraille ihmisille.

Vierailija
490/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikin jännä tietää kuinka silloin käy.

Seuraa tappelua siitä kenen lapsi on tärkein 🤔

Vierailija
491/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee niin, että lähipomon pitää aina saada olla heinäkuun lomalla. Hän viis veisaa päiväkotien kiinnioloajoista, häämatkoista tai muista asioista, joiden vuoksi muut haluaisivat olla heinäkuun lomalla. Olemme neljän hengen tiimi (suuren organisaation sisällä) ja työmme on sellaista, että voisimme ihan hyvin pistää koko putiikin kiinni heinäkuussa. Mutta ei, pomo on sitä mieltä, että heinäkuussakin vähintään kahden henkilön pitää olla töissä, mutta ei hänen. Pomo tekee käytännössä samaa työtä kuin me muut tiimiläiset, mutta paremmalla palkalla. Isompi pomo ei puutu meidän lomiin.

Vierailija
492/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos on oikeasti kunnolla pomon kanssa asian sopinut, eikä miettinyt itsekseen, että olisipa kiva tehdä näin tai ohimennen työkaverille jutellut.

Vierailija
493/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitakaa sinkut työkavereittenne lapsia ainakin osan aikaa lomastanne tai tarjoutukaa hankimaan apua. Sitten saatte käsityksen toisten elämästä.

Hoitakaa lapselliset sinkkutyökavereittenne asioita ainakin osan aikaa lomastenne tai tarjoutukaa hankkimaan apua. Siten saatte käsityksen toisten elämästä.

Niinhän me tehdäänkin. Tosin meidän työpäivä ei mahdollisesti pääty siihen että ovi menee kiinni,eikä "ylityöstä" makseta. Mutta ainakin tehdään tärkeää hommaa josta jää jotain jälkeemme.

Vierailija
494/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me yritimme etsiä teiniä ekaluokkalaisen kaveriksi (kesäkuulle) pari vuotta sitten facen kautta alueemme ryhmissä, tutuilta kysellen ja viemällä lappuja kauppojen ilmoitustauluille. Iso kaupunki kyseessä. Yhtäkään edes kyselyä ei tullut, vaikka palkka oli ihan varmasti järkevällä tasolla ja tänne on helppo kulkea. Eikai kukaan vaan halua sitoutua nykyään pidemmäksi ajaksi, vaan nuoretkin mieluummin lomailevat.

Että ei niitä teinejäkään ihan tuosta noin vaan joka oksalle ole.

Joo, jotkut tosiaan luulevat, että sen maksullisen hoitajan saa tuosta vaan. Työttömälle tuollainen muutaman viikon pätkä on tukien kannalta hankala, opiskelijat haluavat ensisijaisesti oman alan kesätöitä ja teinit, no, osa on halukkaita tienaamaan omaa rahaa ja sitoutuvat, mutta paljon on näitä, jotka haluavat lomailla kesät ja ehkä joskus tehdä satunnaista lapsenvaihtikeikkaa - ei mitään viikkoja joka päivä.

Vierailija
495/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitti:

Meillä menee niin, että lähipomon pitää aina saada olla heinäkuun lomalla. Hän viis veisaa päiväkotien kiinnioloajoista, häämatkoista tai muista asioista, joiden vuoksi muut haluaisivat olla heinäkuun lomalla. Olemme neljän hengen tiimi (suuren organisaation sisällä) ja työmme on sellaista, että voisimme ihan hyvin pistää koko putiikin kiinni heinäkuussa. Mutta ei, pomo on sitä mieltä, että heinäkuussakin vähintään kahden henkilön pitää olla töissä, mutta ei hänen. Pomo tekee käytännössä samaa työtä kuin me muut tiimiläiset, mutta paremmalla palkalla. Isompi pomo ei puutu meidän lomiin.

Miehen pomot kielsivät EHDOTTOMASTI lomat ennen ja jälkeen joulun. Tietysti- he lomailivat yhtä putkea itse.

Vierailija
496/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Älä puhu kaikkien perheellisten puolesta ja anna kuvaa, kaikki olemme noin kädettömiä ja aivottomia. Lastenhoidon järjestämiseen on miljoona vaihtoehtoa. Jos ei muuta keksi niin lyö rahaa tiskiin ja palkkaa sen hoitajan.

Ja monella se oma palkka voi olla vähemmän kuin se, mitä hoitajalle pitäisi maksaa.

Ja tämäkö tulee yllätyksenä siinä vaiheessa kun aletaan kuset housussa miettiä sitä lastenhoitoa. Valtavan monilla myös esim. autot, lomamatkat, kodin rempat jne. maksaa enemmän kuin heidän kuukausipalkkansa on mutta mitenköhän ihmeessä he niitä kuitenkin pystyvät kustantamaan... hmmm.

No hieman eri asia säästää remonttiin tai autoon, kuin maksaa siitä, että saa käydä töissä. Sitten on parempi todeta, että pitää palkatonta tai irtisanoutua, jos ei onnistu.

Eikös se lapsen normaali päivähoitokin ole tuota että vanhempi maksaa siitä että saa käydä töissä. Miten se on kesällä eri asia?

No jos kuukaudessa jää paritonnia nettoa ja siitä maksaa 200e päivähoidosta, on aika eri asia kuin että maksaisi sen koko 2000e palkkaa hoitajalle kotiin. Jos ymmärrät.

Onneksi Suomessa kenenkään ei tarvitse kesälomakuukausina maksaa tuhansia euroja saadakseen lapselle hoitoa, vaan kunta on velvollinen järjestämään tässä tapauksessa varahoitopaikan. Sille tietenkään me lapsettomat emme voi mitään, ettei se varahoitopaikka hoidu tutussa paikassa ja tutuin hoitajin, mutta joskus elämässä pitää sietää hieman epämukaviakin muutoksia.

Pienet koululaiset eivät kunnan päivähoitoa saa. Ja eka-tokaluokkalainen ei ainakaan vielä pärjää koko päiviä yksin, vaikka pari tuntia ehkä voikin olla. Jolloin jäljelle jää sukulaisten armollisuus tai maksullinen hoitaja, jolle pitää maksaa ihan kunnon tuntipalkka.

Miten olisi vaikkapa se, että sen eka-tokaluokkalaisen kanssa harjoitellaan kotona yksinoloa, tai sovitaan vaikka eka-tokaluokkalaiden kavereiden kanssa jonkinlainen järjestely, että vaikka leikkivät keskenään vanhempien työpäivän ajan? Tai hankitaan vaikka 4H:lta mukava teini-ikäinen vahtimaan lapsia työpäivän ajan. 

... Ai niin, ja eikös tämä ongelma ole koko koulun kesäloman, eikä pelkkä heinäkuun ongelma? Miksi siis nimenomaan se heinäkuu pitäisi ehdottomasti saada lomaksi? 

No sanotaanko vielä kerran. Kesäkuussa on leirejä. Heinäkuussa ei. Kesäkuussa on niitä kavereita kyllä maisemissa. Heinäkuussa vähemmän. Teinejä ei tuosta vaan löydy ja ihan oikeaa palkkaa nekin haluavat. Vai maksetaanko pimeästi 20e/päivä?

Kyl me 90-luvun lapset ollaan ihmeellisesti pysytty hengissä kun ei äiti ainakaan ikinä pitänyt heinäkuuta lomaa. Ihan oltiin ykkösluokasta asti kesät kotona kun äiti oli töissä. Katsos kun sen pennun kasvattaa ja opettaa pärjäämään siellä kotona niin kyllä se pärjää. Ihme pullamössö kansaa.

Anteeksi mitä? Meillä kyllä isovanhemmat jne auttavat ne viikot, kun minä tai mieheni ei saa lomaa, mutta todellakaan ei tuo ekaluokkalainen itsekseen pärjäisi pitkiä päiviä viikkotolkulla. Vaikka on ihan reipas ja osaa vaikkapa välipalan tehdä ja on tottunut aamuisin heräämään ja lähtemään yksin kouluun. Nyt jotain valoja päälle näihin huuteluihin. Ymmärrän, että haluatte ampua alas kaikki perheellisen huolenaiheet, mutta pliis, älkää kutsuko pieniä lapsia rumilla ja halventavilla nimillä harmituksenne vuoksi.

Jotkut pennut pärjää, jotkut ei. Oma on vikas jos sun penikkas ei pärjää.

Aivan varmasti 2 vuotiaskin pärjää 9 tuntia yksin, onkin sitten eri asia onko se lapsen edunmukaista. Lasta kohtaan oikein.

Monesti nämä vanhemmat joiden pennut pärjää, syövät mitä haluavat, valvovat niin kauan kuin haluavat, kampaavat tukkansa ja pesevät hampaansa JOS haluavat.

Lapsella on oikeus turvalliseen aikuiseen. Suomessa eletään keskiajalla tässä asiassa.

Vierailija
497/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitakaa sinkut työkavereittenne lapsia ainakin osan aikaa lomastanne tai tarjoutukaa hankimaan apua. Sitten saatte käsityksen toisten elämästä.

Hoitakaa lapselliset sinkkutyökavereittenne asioita ainakin osan aikaa lomastenne tai tarjoutukaa hankkimaan apua. Siten saatte käsityksen toisten elämästä.

Niinhän me tehdäänkin. Tosin meidän työpäivä ei mahdollisesti pääty siihen että ovi menee kiinni,eikä "ylityöstä" makseta. Mutta ainakin tehdään tärkeää hommaa josta jää jotain jälkeemme.

Ettekä tee. Haukutte ja pidätte heidän elämäänsä huonompana. Kellä jää, kellä ei. Suurin osa nykylapsista on huonosti kasvatettuja. Tänään näin, kun joku hellantelttu potki vammaisen pyörätuolia.

Vierailija
498/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekä tee. Haukutte ja pidätte heidän elämäänsä huonompana. Kellä jää, kellä ei. Suurin osa nykylapsista on huonosti kasvatettuja. Tänään näin, kun joku hellantelttu potki vammaisen pyörätuolia.

Nokun ei ne vanhemmat saa olla kotona kasvattamassa edes kesällä...

Vierailija
499/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se väärin, jos joutuu aina pitämään lomansa huonona ajankohtana jonku toisen kakaroiden takia.

Lomat kiertoon vaan. 

Vierailija
500/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokun ei ne vanhemmat saa olla kotona kasvattamassa edes kesällä...

Pohdinkin, pitäisikö lisätä viestiin, että tämä johtui selkeästi siitä, etteivät vanhemmat ole saaneet heinäkuuta vapaaksi. Kyllä se ongelma on jossain muualla. Lopettakaa se uhrautuminen.