Tiedätkö sen fiiliksen, kun hyvätuulisena menet kampaajalle ja penkillä katsoessa peiliin tunnet itsesi niin rumaksi.. :(
Liekkö huono päivä vai mikä. Kampaus ok mutta väsyneenä en näyttänyt hyvälle..
Kommentit (145)
Minusta taas näytän siinä kampaajan peilissä käsittämättömän kuumalta ja hemaisevalta, mutta auta armias, kun siirryn jonkin muun peilin ääreen tai peilaan itseäni seuraavassa paikassa. Olen ajatellut, että kampaamoissa on tarkoituksella kaunistava ja siloittava valaistus, että saavat tarjottua joka sortin lisämaksullista tupsua ja hoitoa, kun siinä tuolissa tulee olo kuin filmitähdellä.
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan perusnätti nainen, mutta kampaajan peilistä takaisin katsoo aina huonoihoinen, mustilla silmänalusilla varustettu suohirviö, jonka piirteet ovat epäsymmetriset ja omituiset. Ei itseään viitsi edes katsoa, uppoudun lehteen.
Sieltä katsoo takaisin juurikin totuudenmukainen näky naisesta, jonka sinä olet kovin armeliaasti luokitellut perusnätiksi.
Wau, ehta ääliö linjoilla :D
Hienoa että osasit vastata asiallisesti ja viestin sisältöä etkä viestin kirjoittajaa kohti hyökäten. Juuri kuten fiksut ihmiset tekevät.
Oma viestintätapasi on niin fiksu että.. Katso peiliin, vastasit tuolle kirjoittajalle todella rumasti. Kertoo sinusta kaiken oleellisen.
Sinusta kertoo kaiken oleelllisen se, että käytät sanontaa "kertoo kaiken oleellisen". Olet n. 16-vuotias?
Minusta ei ole millään tavalla rumaa huomauttaa, että peili kertoo totuuden. Ehkä naisilla on omakuva vähän vääristynyt, kun he ovat niin tottuneita katsomaan itseään vain edullisesta kuvakulmasta ja mairittelevassa valaistuksessa, muokatuista kuvista puhumattakaan. Sitten kun pitäisi nähdä itsensä sellaisena kuin me muut näemme, niin se todellinen ulkonäkö onkin kestämättömän vaatimaton.
Miksipä se erityisen epäedullisesti valaistu kuvajainen olisi realistisempi ja "todempi" kuin erityisen mairitteleva? Molemmat vääristyneitä.
- eriEi se kampaajan valaistus ole mitenkään erityisen epäedullinen. Vertaapa omaa lärviäsi siihen 20-vuotiaaseen, oikeasti perusnättiin kampaajaneitoseen, niin ymmärrät, että sinä et vain oikeasti ole kovin viehättävän näköinen. Siksi näytät rumalta siinä peilissä.
Minä olen 23-vuotias, NÄTTI nainen (revi siitä) ja näytän kampaajan peilissä sämpylätaikinalta.
Tämä johtuu siitä, että sinä olet siihen kampaajaan verrattuna sämpylätaikina. Hän on siis NÄTIMPI.
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan perusnätti nainen, mutta kampaajan peilistä takaisin katsoo aina huonoihoinen, mustilla silmänalusilla varustettu suohirviö, jonka piirteet ovat epäsymmetriset ja omituiset. Ei itseään viitsi edes katsoa, uppoudun lehteen.
Sieltä katsoo takaisin juurikin totuudenmukainen näky naisesta, jonka sinä olet kovin armeliaasti luokitellut perusnätiksi.
Wau, ehta ääliö linjoilla :D
Hienoa että osasit vastata asiallisesti ja viestin sisältöä etkä viestin kirjoittajaa kohti hyökäten. Juuri kuten fiksut ihmiset tekevät.
Oma viestintätapasi on niin fiksu että.. Katso peiliin, vastasit tuolle kirjoittajalle todella rumasti. Kertoo sinusta kaiken oleellisen.
Sinusta kertoo kaiken oleelllisen se, että käytät sanontaa "kertoo kaiken oleellisen". Olet n. 16-vuotias?
Minusta ei ole millään tavalla rumaa huomauttaa, että peili kertoo totuuden. Ehkä naisilla on omakuva vähän vääristynyt, kun he ovat niin tottuneita katsomaan itseään vain edullisesta kuvakulmasta ja mairittelevassa valaistuksessa, muokatuista kuvista puhumattakaan. Sitten kun pitäisi nähdä itsensä sellaisena kuin me muut näemme, niin se todellinen ulkonäkö onkin kestämättömän vaatimaton.
Miksipä se erityisen epäedullisesti valaistu kuvajainen olisi realistisempi ja "todempi" kuin erityisen mairitteleva? Molemmat vääristyneitä.
- eriEi se kampaajan valaistus ole mitenkään erityisen epäedullinen. Vertaapa omaa lärviäsi siihen 20-vuotiaaseen, oikeasti perusnättiin kampaajaneitoseen, niin ymmärrät, että sinä et vain oikeasti ole kovin viehättävän näköinen. Siksi näytät rumalta siinä peilissä.
Minä olen 23-vuotias, NÄTTI nainen (revi siitä) ja näytän kampaajan peilissä sämpylätaikinalta.
Revin siitä; tämä on hauska. No miksipä ei sämpylätaikinakin ole jonkun mielestä nätti. Itse pidän enemmän pullataikinasta.
Juu olen itse kampaamon omistaja, ja tiedän tuon tunteen. Se on se kappa mikä sen tekee. Ja itsekriittisyys ;)
Ja mikä tulee koviin valoihin, jotka näyttää herkästi epäkohdat. Niin ne on pakko kampaamoissa olla, jotta työskentely on tarpeeksi tarkkaa. Halogeenit on kuitenkin ehdoton nou nou.
Onneksi on niin huono näkö, että kampaajalla voi heti ottaa lasit pois ja näkee vain vaalean läiskän peilistä ja sitten uuden hehkeän kampauksen, kun laittaa ne lopuksi päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu olen itse kampaamon omistaja, ja tiedän tuon tunteen. Se on se kappa mikä sen tekee. Ja itsekriittisyys ;)
Ja mikä tulee koviin valoihin, jotka näyttää herkästi epäkohdat. Niin ne on pakko kampaamoissa olla, jotta työskentely on tarpeeksi tarkkaa. Halogeenit on kuitenkin ehdoton nou nou.
Mistä lähtien naiset ovat muka olleet itsekriittisiä? Minusta he ovat aina olleet oman ulkonäkönsä suhteen hyvinkin armollisia. Jos on läskiä, niin sitten ollaan kurvikkaita (vaikka kurveja olisi lähinnä vyötäröllä). Jos on ohuet hiukset (kuten usein on), niin sitten sitä poikatukkaa ylistetään vuolaasti. Jos on aknea vielä kolmekymppisenä, niin sitä pidetään jonain nuorekkuuden merkkinä.
Kyllä naiset osaa olla tietyissä asioissa itsekriittisiä. Nuo sinun esimerkit ei ole oikein verrannollisia tähän keskusteluun.
^ ja muutenkaan ei kannata laittaa kaikkia naisia samaan muottiin :)
Itse näytän pukukopissa ihan hyvältä, ne peilit on kivoja. Mutta jos joku otaa valokuvan...masennun kyllä niistä totaalisesti.
Mun pää näyttää aina valtavalta verrattuna kampaajan päähän siinä peiliin tuijottaessa.
Tiedän tunteen! Tämän takia käyn kampaajalla, joka on keski-ikäinen ja hieman pullukka. Nostaa edes hieman itsetuntoa.
Joooo tuttua. Oon aina ku p*rseeseen ammuttu karhu, ku tuun kampaajalta kotiin. Ihan sama, miten kiva lopputulos on, niin ei auta mielentilaan, ku on 2 h tuijottanu sitä (suo)hirviötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien naiset ovat muka olleet itsekriittisiä? Minusta he ovat aina olleet oman ulkonäkönsä suhteen hyvinkin armollisia. Jos on läskiä, niin sitten ollaan kurvikkaita (vaikka kurveja olisi lähinnä vyötäröllä). Jos on ohuet hiukset (kuten usein on), niin sitten sitä poikatukkaa ylistetään vuolaasti. Jos on aknea vielä kolmekymppisenä, niin sitä pidetään jonain nuorekkuuden merkkinä.
On ihan tutkittu, että naiset arvioivat oman ulkonäkönsä huonommaksi mitä muut. Sinun aivovammainen naisvihaan perustuva mutuilusi ei tätä faktaa muuta.
Miksi täällä koko ajan poistuu kommenttini, jonka osoitin tuolle naisvihaa tuputtavalle. Ihan asiallinen vastaus oli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä koko ajan poistuu kommenttini, jonka osoitin tuolle naisvihaa tuputtavalle. Ihan asiallinen vastaus oli.
No mitäs vastasit? Jos oli asiallinen niin tuskin syyttä poistui . Olet naisvihamielinen, se nyt on päivänselvää tuossa vuodatuksessasi. Suosittelen sinulle terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs vastasit? Jos oli asiallinen niin tuskin syyttä poistui . Olet naisvihamielinen, se nyt on päivänselvää tuossa vuodatuksessasi. Suosittelen sinulle terapiaa.
Täh? Sanoin että osoitin sen kommenttini tuolle naisvihaa tuputteneelle, en ole siis kirjoittanut noita ihmeellisiä avautumisia miten naiset hakevat sympatiaa yms. :D
Kaksi kertaa kirjoitin hänelle että miksi jankuttaa täällä ihmeellisiä vertauksia, ja tuputtaa naisvihaa, kun täällä keskustellaan siitä miksi kampaajalla näyttää siltä miltä näyttää. Ja että menisi muualle avautumaan. Moderointi vissiin taas huipussaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Sanoin että osoitin sen kommenttini tuolle naisvihaa tuputteneelle, en ole siis kirjoittanut noita ihmeellisiä avautumisia miten naiset hakevat sympatiaa yms. :D
Kaksi kertaa kirjoitin hänelle että miksi jankuttaa täällä ihmeellisiä vertauksia, ja tuputtaa naisvihaa, kun täällä keskustellaan siitä miksi kampaajalla näyttää siltä miltä näyttää. Ja että menisi muualle avautumaan. Moderointi vissiin taas huipussaan...
Aa, sori. :D luulin että vastasit mulle ja että olet toi naisvihamielinen jankkaajamies.
Täällä on myös jotkut ihan ihmeelliset sanat kiellettyjä.
T. Se joka mainitsi naisvihan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan tutkittu, että naiset arvioivat oman ulkonäkönsä huonommaksi mitä muut. Sinun aivovammainen naisvihaan perustuva mutuilusi ei tätä faktaa muuta.
Laitapa linkki tutkimukseen, niin mä voin analysoida tuloksen ja selittää sen sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa linkki tutkimukseen, niin mä voin analysoida tuloksen ja selittää sen sinulle.
Eli mitään tarkastelun kestävää tutkimusta ei ollut olemassakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mitään tarkastelun kestävää tutkimusta ei ollut olemassakaan?
Heh, kaikki eivät ole täällä 24/7.
http://www.sirc.org/publik/mirror.html
Eli miehet yliarvioivat oman ulkonäkönsä, naiset taas ovat itsekriittisiä.
Samalla tavalla kotona peilin ääressä vartaloni näyttää ihan mukavalta mutta vaatekauppojen pukukopeissa läskiltä ja selluliittiselta.
Kampaamossa en koskaan katsele itseäni peilistä. Silmälasit pois vain ja lehteä lukemaan! Minulla ei ole edes voimia rupatella kampaajan kanssa. Usein katsonkin ensimmäisen kerran peiliin vasta siinä vaiheessa, kun tukka on värjätty, leikattu ja laitettu.