Ärsytän ihmisiä, mutta en tiedä miksi
Olen huomannut, että ärsytän monia ihmisiä. Eniten puolituttuja tai sellaisia, erityisesti naispuoleisia. En vain yhtään tiedä miksi. Olen useammalta minut hyvin tuntevalta ihmiseltä kysynyt että mikä minussa on sellaista, että se ärsyttää monia uusia ihmisiä, mutta en ole saanut vastausta. Kuvittelet itse olevani uusille ihmsille ja puolitutuille ja kavereiden kavereille ja sellaisille ystävällinen, kohtelias, mukava jne. Miten saan selville että miksi ärsytän? En halua olla sellainen, josta ei tykätä.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin näistä kommenteista monta ärsyttäväksi ilmoitettua asiaa, jotka täsmäävät minuun.
Musta huumori, jota ilmeisesti osa ei ymmärrä. Analyyttisyys ja se ettei mielistele. Ei omista telkkaria joten ei osaa puhua tv-ohjelmista. Ei roiku somessa eikä päivitä mitään someen. Ajattelee asioista monesta näkökulmasta ja analyyttisesti, se tulkitaan haasteelliseksi ja ylimieliseksi.
Ap.
Musta huumori on vaikea laji.
Jos esim. alkaa vääntää hautajaisaiheista vitsiä ihmiselle joka on hiljattain menettänyt läheisen, ei ole vitsikäs, vaan julma tai moukka.
Mustaa huumoria voi katsella elokuvista. Mutta en suosittele sen viljelyä. Paitsi jos tekee pilaa itsestään.
Teen pilaa lähinnä itsestäni. En koskaan muista ihmisistä. Ap.
Aika selkeä ongelma näyttää kyllä osalla olevan, myös ap:lla. Ylimielisyys. Todella älykäs unohtaa sen ylimielisyyden ja tulee tollojenkin kanssa juttuun, pelkkä älykäs ärsyyntyy typeristä jutuista. Siinä on älykkään ja huippuälykkään ero. T. se, joka ärsyttää besserwisserismillä. Ihan tavallisia asioita voi puhua ilman, että se on juoruilua. Muustakin kuin säästä.
Ap. miten on peseytymisen laita..haju haittaa ihmisiä
Työpaikalla työskentelee eräs henkilö joka haisee. Hän on ollut pitkään talossa eikä kukaan ole pystynyt hänelle asiasta mainitsemaan. Hän ei ole niin paljon liikuntarajoitteinen, etteikö itse pystyisi hygieniaansa hoitamaan.
Voisiko olla niin että likaisuus on ikään kuin valta-asema; koska olen jotenkin erilainen niin voin kätevästi terrorisoida haisemalla koska tuosta asiasta on kiusallista mennä toiselle huomauttamaan koska todennäköinen reaktio on suuttuminen - suuttuminen siitä että tämä asia mainitaan ja toinen syy suuttua - että on annettu asian olla näin kauan eikä ole sanottu.
Onko mitään muuta keinoa saada joku terästäytymään hygienian hoidossa kuin suora sanominen? Kukaan ei uskalla sanoa koska ei haluta loukata...
olen saman pannut merkille, joillaan tuppaa unohtua toi hygienia puoli tyystin. Onko siinä jo syrjäytymisen merkkejä havaittaessa vai mitä. Varsinkin jos kyseessä on naisihminen. Tänäpäiväna toi lomautus ja irtisanomis lappu heilahtaa tosi helposti, niin vois luulla että, monelle on työpaikka tärkeä, ja nykyisin ei muusta puhutakaan työpaikoilla, kun sosiaalisuudesta ja yhteisöllisyydellä, niin silloin vesi, saippua ja deodorantti olisi tuttuja hyödykkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Hei raivokkaat lesbot.
Häipykää häiritsemästä meidän heteroitten kivaa keskustelua!!!
Ei tuo enää mikään ongelma ole kun on nää eheyttämis läkkeet, muistaa vaan ottaa heteroxit aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin näistä kommenteista monta ärsyttäväksi ilmoitettua asiaa, jotka täsmäävät minuun.
Musta huumori, jota ilmeisesti osa ei ymmärrä. Analyyttisyys ja se ettei mielistele. Ei omista telkkaria joten ei osaa puhua tv-ohjelmista. Ei roiku somessa eikä päivitä mitään someen. Ajattelee asioista monesta näkökulmasta ja analyyttisesti, se tulkitaan haasteelliseksi ja ylimieliseksi.
Ap.
Musta huumori on vaikea laji.
Jos esim. alkaa vääntää hautajaisaiheista vitsiä ihmiselle joka on hiljattain menettänyt läheisen, ei ole vitsikäs, vaan julma tai moukka.
Mustaa huumoria voi katsella elokuvista. Mutta en suosittele sen viljelyä. Paitsi jos tekee pilaa itsestään.Teen pilaa lähinnä itsestäni. En koskaan muista ihmisistä. Ap.
Miksi sitten kiusaat täällä tytöistä tykkääviä naisia?
Voisin kirjoittaa kuin ap itsestäni.
En tyrkytä itseäni uusille tuttavuuksille ja olen ystävällinen kaikille.
Työpaikallani esim. ärsytän osaa naisista.
Näen sen heidän käytöksestään minua kohtaan. Minua katsotaan päästä varpaisiin ja puhetyyli on ennemminkin epäystävällistä.
Niinpä teen työni ja pysyttelen ennemmin taka-alalla ja vältän näitä ikäviä työkavereita niin paljon kuin työnteolta se on mahdollista.
Jännä juttu, että moni vetää hajun mukaan inhoamisen syyksi. On paljon sairauksia, jotka saa aikaan hajua, peseytymisestä huolimatta.
Jos oikeasti inhoaa toista hajun perusteella, silloin voi nostaa käden ja julistaa: Olen pelkkä elukka, ja annan nenän päättää aivojen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että ärsytän monia ihmisiä. Eniten puolituttuja tai sellaisia, erityisesti naispuoleisia. En vain yhtään tiedä miksi. Olen useammalta minut hyvin tuntevalta ihmiseltä kysynyt että mikä minussa on sellaista, että se ärsyttää monia uusia ihmisiä, mutta en ole saanut vastausta. Kuvittelet itse olevani uusille ihmsille ja puolitutuille ja kavereiden kavereille ja sellaisille ystävällinen, kohtelias, mukava jne. Miten saan selville että miksi ärsytän? En halua olla sellainen, josta ei tykätä.
Aha..ap, vihaa kaikkia naisia..just just
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, että moni vetää hajun mukaan inhoamisen syyksi. On paljon sairauksia, jotka saa aikaan hajua, peseytymisestä huolimatta.
Jos oikeasti inhoaa toista hajun perusteella, silloin voi nostaa käden ja julistaa: Olen pelkkä elukka, ja annan nenän päättää aivojen sijaan.
kerro joku sairauden haju?
Haiseeko esim syöpä?
Mun on aina ollut vaikeaa saada kavereita. Kerran koulussa eräs tyttö tokaisi mulle kylmän viileästi, että kukaan ei halua olla kaverini, koska olemuksessani on jotain ällöttävää. Ei eritellyt että mitä.
Ja ilmeisesti provosoivaakin koska mua kiusattiin yli 15 vuotta eri kouluasteilla. Suurin osa ihmisistä kuitenkin pärjää mun kanssa ja pitää mukavana. Mutta silti yhä nuo kouluaikojen kokemukset saa mut päivittäin pohtimaan, että onkohan mussa sittenkin jotain vikaa ja olenko arvoton.
Mikä sairaus voisi aiheuttaa tämän?
Hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.
Luin ekan ja vikan sivun, mutta joskus joitain saattaa myös ärsyttää ihmiset jotka ovat niin itsevarmoja ja tuo sitä esille. Esim. kyllä se joskus kyllä ehkä minuakin hiukan ärsyttää, mutta en nyt oikein tiedä. Kerrankin jossain kahvilassa mun kaveri otti mukaansa hänen kaverinsa joka oli ihan järkyn itsevarma ja siihen lisäksi juurikin sen verran että oikein ilmaisi kuinka hän uskalsi pitää nämä hänen ”bucket listin” tavoitteet (kuukausi vegaanina, ja vaikka mitä muuta, joka oli turhaa, enkä tarkoita että vegaanina kuukauden oleminen olisi turhaa) ja se alkoi vähän tökkimään itseä ja ärsyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kerro joku sairauden haju?
Haiseeko esim syöpä?
Googlaa kalanhajuoireyhtymä.
Besserwisseröinti ja kyvyttömyys myöntää virheitään. Molemmat ärsyttävät, erityisesti töissä tietysti mutta myös lasten urheiluseurassa. Besserwisser tietää kaikesta kaiken ja kun lauseet alkavat esim.
- minä tunnenkin Katjan (asiakas) hyvin, oltiin jo silloin ja silloin samassa tilaisuudessa. Silloin jo puhuin tästä asiasta (joku muu tekee kaupan ja ottaa humblebragilla kunnian vuoden 1992 tapaamisen perusteella).
- kun minä olin joukkueenjohtaja niin.... ihan mikä tahansa asia
- olen ollut joukkueenjohtajana 5 vuotta ja.....
- Ei tätä asiaa ole koskaan hoidettu noin (muistaa edellisvuoden puffan täysin eri lailla kuin sitä järjestäneet)
- Silloin kun minä hoidin tätä asiaa, niin.... (mikä tahansa kehu joka sopii aiheeseen)
- Katja (asiakas) sanoi, että onneksi olet täällä, muuten en olisi tähän tilaisuuteen tullutkaan!
- Kun minä tein tarjoukset niin tuli soittoja miten mukava saada kerrankin näin selkeä tarjous!
Eiii me olla apinoita...
Se on ihmeellistä, miten ihmisluonto ei tajua olevansa biologiansa orja. Sitä miettii:
tuo ärsyttää, koska on ylimielinen.
Ei: Tuo ärsyttää, koska kuulostaa ylimieliseltä.
Pelkkiä eläimiä kaikki, ei yhtään ajatuskykyä.
Täällä aika moni, joka tuntee ärsyttävänsä muita, kertoo olevansa analyyttinen ja ajattelevansa asiaa monelta kantilta, mutta korostaa olevansa aina muille ystävällinen. Jos te jatkuvasti ärsytätte muita, niin joku syyhän siihen on, epäilen sen liittyvän tohon asioitten monelta kantilta vääntämiseen. Todennäköisesti muut kokevat teidän jutut besserwisseröimiseltä, ei ole niin pientä asiaa, etteikö sitä voisi tarkastella vähän eri kulmasta. Muut ei jaksa sitä vääntämistä ja oman ajattelun korostamista. Työpaikalla rasittaa eniten nää joka asian asiantuntijat ja kakkossijalla vali vali marisiat, joilla on aina hirveä haloo menossa jokaisesta vastoinkäymisestä.
Joillain on asperger eivätkä osaa kommunikoida tai lukea toisia ihmisiä. Syntyy outoja tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Joillain on asperger eivätkä osaa kommunikoida tai lukea toisia ihmisiä. Syntyy outoja tilanteita.
Lukea toisia ihmisiä? Jos vaaditaan kykyä lukea ajatuksia, niin moneltako onnistuu...
En niin, kuka niin väitti? Oonpa mä hyvä ärsyttämään. Ei siis ap, mutta tuo.