Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastustin #metoo -kampanjaa kun se tuli mutta

Vierailija
11.04.2018 |

sitten tajusin syyn sille, miksi vastustin. Olen siis nainen.

syy on se, että oon rakentanut mun koko elämän sille miten pärjään tässä maailmassa niin kuin se on ollut viimeiset 20 vuotta.

Oon oppinut miten "miehiä käsitellään". Eli jos haluaa edetä ammatillisesti, täytyy osata ohittaa pokailuyritykset, mutta sellaisella tavalla, ettei asiakas tai yhteistyökumppani koe oloaan vaivautuneeksi. Se on taitolaji.

Ja jos joku puristelee tai yrittää hämmentää härskeillä jutuilla, osaan vastata ja reagoida nasevasti. Nuorempana menin lukkoon ja en saanut koskaan asemaa työpaikoilla, koska käytökseni oli varautunutta siinä pelossa että joku alkaa puhua jotain sopimatonta.

Eli koen, että jos tää häirintäkulttuuri loppuu, mä menetän ison kilpailuedun: kyvyn selviytyä äijämaailmassa.

Mut sit toisaalta mä mietin, että mitä helvettiä mä teen sellasella kyvyllä? Sehän on ihan perseestä koko kyky. Mä oon kovettanut itteni ja tää mun niin sanottu itsetunto on täysin pinnallista.

Mä haluun tähän muutoksen, koska haluun että mä saisin itekin muuttua. Mä en enää jaksa tätä. Alkaa käydä arvokkuudelle kun nuoremmat osaa vaatia omat rajansa ja mä vedän tuolla jonain "hyvänä jätkänä". Noloa koko naissukupuolelle.

Peace

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi, se miten miehet asiasta puhuvat. Juuri Välimäki tai joku muu kokki kertoi kokemastaan ahdistelusta ja lisäsi jotain sen suuntaista että olihan se aika imartelevaa. Okei, no kiva, mutta kun naiselle ahdistelu ei suurimmassa osassa tapauksia ole ollenkaan kivaa tai imartelevaa ja siksi tässä nyt pidetään meteliä. Että pitäiskö miesten itsensä katsoa ensin peiliin kun kysyvät miksei miesten kokemasta ahdistelusta synny vastaavaa kohua. Puhua myös toisille miehille, ei vain naisille. Sanoa että lopetetaan me miehet tämän asian vähättely, jolloin ne miehet pääsee paremmin ääneen jotka ei koe tuollaista imartelevaksi vaan ahdistavaksi.

Välimäki/joku muu kokki = kaikki miehet?

Minäkin alan käyttämään kaikista naisista esimerkkinä jatkossa Tiina Jylhää ja Johanna Tukiaista. Ei ole muunlaisia naisia. Kaikki naiset ovat juuri mainitsemieni kaltaisia.

Lehdessä oli uutinen poikaoppilaastaan hyväksikäyttäneestä hyvännäköisestä opettajasta ja kommenttiosio alkoi täyttyä miesten toiveista että kumpa minuakin olisi hyväksikäyttänyt tuon näköinen opettaja tms. Silloin kun luin oli varmaan kymmenen kommenttia joista yksi kyseenalaisti tämän asenteen.

Ja nämäkin muutamat vammaiset iltapaskojen vakiosetämieskommentoijat = kaikki miehet?

Kumpaa sinä edustat naistyyppinä, Jylhää vai Tukiaista?

Kummasti ne iltapaskojen vakiotätikommentoijat kuitenkin puuttuvat jotka huokailevat että kumpa minuakin olisi ahdistelu.

Vierailija
102/107 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että jostain syntyy iso somevellonta edellyttää että suuri osa ihmisiä kokee asian jotenkin koskettavan itseään. Kuten suuret määrät naisia kokee seksuaalisen häirinnän koskevan itseään. Kurhisen case jossa heiluteltiin venäjän lippua pettyneiden suomifanien keskellä ei ole asia jolla tuntuisi olevan kovinkaan suurta yhteiskunnallista merkitystä. Jos tuota tapahtuisi joka päivä lukuisille lipun heiluttelijoille kohu lähtisi varmaankin syntymään.

Hienosti vähätelty hermanni. Tuota tapahtuu jatkuvasti lukuisille eri ryhmille, Kurhisellakin on muistaakseni kaksi muuta tapausta tuon lätkämatsin jälkeisen hyökkäyksen lisäksi ollut julkisuudessa. Eikä tuo esimerkki tullut edes keskusteluun sen takia että verrattaisiin eri ongelmien kokoa, vaan osoitukseksi siitä, minkä kokoluokan juttuja poliisi jättää tutkimatta ihan rutiininomaisesti.

Koko juttu lähti siitä että onko teidän perheestä lähdetty talikon kanssa kostamaan niille miehille jotka ovat kourineet ilman lupaa siskojesi tai äitisi persettä. Ei ole. Ensimmäistäkään tällaista tapausta ei ole.  Alunperin ei ollut edes tarkoitus väittää että perseen kourimisen pitäisi olla poliisiasia, se on ihan sinun oma ajatuksesi. Kuten myös se että isien taholta tuleva uhka estäisi autokouluopettajia tai huoltomiehiä  tai ketä tahansa miehiä kourimasta tyttöjä ja naisia. Se on taas vain yksi yritys vähätellä naisten kokemaa ahdistelua väitteillä joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa. Mutta kouri kaikin mokomin sitä nuorta tissiä kun olet töissä. Tissi ei enää tyydy menemään nurkkaan häpeämään ja sille et voi mitään.

Aika pihalla olet, jos luulet että entisaikoina ei tapeltu kylillä paljonkin naisten kähmimisen takia. Silloin tapeltiin monistakin syistä paljon yleisemmin kuin nykyään, ja tuo oli yksi riidan aihe josta syntyi nokkapokkaa. En tiedä minkä takia vedit poliisit ja rangaistukset keskusteluun, jos tarkoitus ei ollut alleviivata että kähmiminen on pääsääntöisesti poliisitutkinnan arvoinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että jostain syntyy iso somevellonta edellyttää että suuri osa ihmisiä kokee asian jotenkin koskettavan itseään. Kuten suuret määrät naisia kokee seksuaalisen häirinnän koskevan itseään. Kurhisen case jossa heiluteltiin venäjän lippua pettyneiden suomifanien keskellä ei ole asia jolla tuntuisi olevan kovinkaan suurta yhteiskunnallista merkitystä. Jos tuota tapahtuisi joka päivä lukuisille lipun heiluttelijoille kohu lähtisi varmaankin syntymään.

Hienosti vähätelty hermanni. Tuota tapahtuu jatkuvasti lukuisille eri ryhmille, Kurhisellakin on muistaakseni kaksi muuta tapausta tuon lätkämatsin jälkeisen hyökkäyksen lisäksi ollut julkisuudessa. Eikä tuo esimerkki tullut edes keskusteluun sen takia että verrattaisiin eri ongelmien kokoa, vaan osoitukseksi siitä, minkä kokoluokan juttuja poliisi jättää tutkimatta ihan rutiininomaisesti.

Koko juttu lähti siitä että onko teidän perheestä lähdetty talikon kanssa kostamaan niille miehille jotka ovat kourineet ilman lupaa siskojesi tai äitisi persettä. Ei ole. Ensimmäistäkään tällaista tapausta ei ole.  Alunperin ei ollut edes tarkoitus väittää että perseen kourimisen pitäisi olla poliisiasia, se on ihan sinun oma ajatuksesi. Kuten myös se että isien taholta tuleva uhka estäisi autokouluopettajia tai huoltomiehiä  tai ketä tahansa miehiä kourimasta tyttöjä ja naisia. Se on taas vain yksi yritys vähätellä naisten kokemaa ahdistelua väitteillä joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa. Mutta kouri kaikin mokomin sitä nuorta tissiä kun olet töissä. Tissi ei enää tyydy menemään nurkkaan häpeämään ja sille et voi mitään.

Aika pihalla olet, jos luulet että entisaikoina ei tapeltu kylillä paljonkin naisten kähmimisen takia. Silloin tapeltiin monistakin syistä paljon yleisemmin kuin nykyään, ja tuo oli yksi riidan aihe josta syntyi nokkapokkaa. En tiedä minkä takia vedit poliisit ja rangaistukset keskusteluun, jos tarkoitus ei ollut alleviivata että kähmiminen on pääsääntöisesti poliisitutkinnan arvoinen asia.

Tissin kähmiminen ei ole poliisiasia mutta se on että isä lähtee talikon kanssa kouluttamaan tytärtä kourivaa autokoulunopettajaa. Mitä ei siis Suomessa tapahdu koskaan vaikka tästä yritettiin tehdä jotain perustelua taivas tietää mille. Se tyttö jonka rintaa nipistettiin oli maksava asiakas joka oli kaiken lisäksi pulittanut sievoisen summan rahaa. Silti kohdeltiin kuin lihapalaa.

Vierailija
104/107 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tissin kähmiminen ei ole poliisiasia mutta se on että isä lähtee talikon kanssa kouluttamaan tytärtä kourivaa autokoulunopettajaa. Mitä ei siis Suomessa tapahdu koskaan vaikka tästä yritettiin tehdä jotain perustelua taivas tietää mille. Se tyttö jonka rintaa nipistettiin oli maksava asiakas joka oli kaiken lisäksi pulittanut sievoisen summan rahaa. Silti kohdeltiin kuin lihapalaa.

Tissin kähmiminen ON poliisiasia.

Vierailija
105/107 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tissin kähmiminen ON poliisiasia.

Sen pitäisi olla mutta onko se. Mitä sanoo poliisi? Luultavasti nauraa koska Jarmo 45 v.

Vierailija
106/107 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olettivat, että kyllä mies antaa naisille tietä. No juuri ennen törmäystä laitoin kyynärpään suojaksi eteeni ja lähimpänä minua kävellyt nainen lensi kunnolla muita päin. Tämä kampanja on voimaannuttanut minut miehenä ja olen tajunnut, että minun ei tarvitse isompana ja vahvempana väistää ja palvella naisia.

:------D

Vierailija
107/107 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olettivat, että kyllä mies antaa naisille tietä. No juuri ennen törmäystä laitoin kyynärpään suojaksi eteeni ja lähimpänä minua kävellyt nainen lensi kunnolla muita päin. Tämä kampanja on voimaannuttanut minut miehenä ja olen tajunnut, että minun ei tarvitse isompana ja vahvempana väistää ja palvella naisia.

:------D

Kiitos nyt kuitenkin tuolle kirjoittajalle että on tähän asti palvellut naisia olemalla kaatamatta heitä kumoon.

Buahahaha :D. Ei tuon reppanan juttuihin voi muuta sanoa kuin nauraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi