Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdä mustikkapiirakka pakastemustikoista ilman vetistymistä?

Vierailija
11.04.2018 |

JA ILMAN PERUNAJAUHOJA, KOSKA NIIDEN KANSSA PIIRAKKAAN JÄÄ INHOTTAVIA HYYTELÖKLIMPPEJÄ !!

Eli miten tehdä mustikka/marjapiirakka pakastemarjoista ilman perunajauhoja ja vieläpä niin, ettei ne marjat sula liikaa ja piirakasta tule liian vetistä? Ja perunajauhoja en enään ikinä tule käyttämään, niin monesti piirakat menneet pilalle typerän pottujauhon takia.

Uskaltaako kokeilla että laittaa valmiin taikinan päälle ne marjat ja sokeria päälle? Vai tuleeko liian vetistä?

Hitsit kun mulla ois ihan mielettömästi marjoja pakastimessa, smoothieen käytän niitä, mutta johonkin muuhunkin pitäs käyttää tai ne ei lopu tätä menoa koskaan.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa marjoja...anna mulle tai tee vaan piiraita, maksan sulle niistä. Kaikki makeat marjat käy, mustikka, mansikka, vadelma...

Vierailija
82/85 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiskohan marmeladisokeri? Tulee kyllä ällömakea piiras.

Miten sä ne perunajoauhot laitat? Itse jauhotan kohmeiset mustikat ja sitten piirakan päälle ja uuniin.

Nimenomaan näin, pyöritellään jäiset marjat perunajauhossa. En edes ymmärrä, miten perunajauhon saisi sulaneisiin marjoihin tasaisesti. Varmaan tulee klimppejä. Kermaviiliä en ole koskaan ymmärtänyt marjapiirakassa, tulee karsean väristäkin. Marjat marjoina taikinan päälle, parhaassa mustikkapiirakassa laitetaan marjojen päälle vielä erillinen murutaikina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt pullapohjaisena ja ristikot päälle- hillosokeria- se sitoo. Oikein kuohkee pullataikina-kardemummaa myös.

Kun antaa jäähtyä- ei valu mustikka, siis niin hyvää. Sopisiko sulle tämmöinen ehdotus?

On ongelmia tehdä mansikkakermakakkua talvella, niin silloinkin  siihen päälle sen koristemansikan ympärille varovasti kehys- hillosokerista- ei levähdä kermavaahtoon.

Vierailija
84/85 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan ole mitää klimppejä tullut .Sekoita mustikoihin ennen piirakanpohjalle laittoa, tai sekoita perunajauho sokerin kanssa, hiukan korppujauhoa myös auttaa

Vierailija
85/85 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös laittaa hillosokeria tavallisen sokerin sijaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme