Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* JOULUn tähtösten viikolopputurinat*

21.04.2006 |

uusi pino viikonlopun kunniaksi. En ainakaan nähnyt toista vielä...???

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisiko joukkoon vielä yksi jouluvauvan odottaja? meille on vauva tulossa la olis kaiketi 22.12. Viime tiistaina testi oli plussaa, neuvolaan ei oo vielä soiteltu. Meille on siis kolmas tulollansa, jos kaikk menee vain hyvin.

Vierailija
22/48 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se en ole tänne keskusteluihin päässyt jotain 2 viikkoon. Jostain syystä en ole vaan saanut sivua auki ja mun teknisillä taidoilla ainut konsti korjata asiaa on reipas potku koneelle. Noooo...sitä en kokeillut.

Lilia: Olet siis Kotkasta. Minä se Kotkasta Haminaan muuttaneena olisin kysellyt, että miten nämä Haminan ultrat on? En muistanut puhelimessa kysyä, kun varasin neuvola-aikaa.

Mulla on ollut Kotkan puolella ensimmäinen neuvola jotain viikkojen 6-8 tietämillä. Tuo 6 viikolla oli siksi, että meidän yhdellä muksulla oli neuvola-aika silloin ja pyysin samaan, kun oli helpompi päästä silloin töissä ollessa samalla kerralla. Jos teillä on myös sama äitiys- ja lastenterkka, niin voithan ehkä päästä samaan aikaan lapsesi kanssa neuvolaan.

Omasta olosta: oksettaa ja väsyttää. Pahoinvointia on, jos syö liian harvoin tai yhtään liikaa. Aika vaikea siis löytää sopivaa balanssia... Väsymystä ei kerkeä potemaan, siitä pitää huolen 3 ihanaa tyttöstä.

piipero ja pikkuinen 7+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän on esittelyjen mukaan mukana monta neljättä muksua odottavaa.

piipero edelleen

Vierailija
24/48 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ultrakuulumisia. Ihanaa, meille tulee vauva!!!!!!! Siellä pieni sydän sykki vimmatusti jo, koko vastasi täysin mun omia laskuja oviksen mukaan eli 6+4 /6+5. Kaveri oli 7,2mm pitkä ja NIIN IHANA!!!!!!!!!!

Nyt lopetan tämän stressaamisen ja alan nauttia tästä! Pientä pahaa oloakin on ollut nyt illalla, mutta ei pahasti häiritsevää onneksi kuitenkaan.

L-A lääkärin mukaan 12.12, eli siirtyi päivällä mun omista laskelmista.

Päivikille pidän huomiseksi peukkuja!!!

hyvin onnellinen äitikuu rv 6+4

Vierailija
25/48 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa äitikuu! Varmasti helpottaa, kun kuulee sydänäänet. Tässä meillä sitä odottelua on siis vielä viikon...

Tänään on pahoinvoinnin kannalta ollut helpompi päivä, mutta ihmeellistä repivää vihlontaa vatsanseudulla on ollut melkein koko päivän. Enpä siitä varmasti muuten stressaisi, mutta kun eilen neuvolan pissakokeessa olivat leukosyytit koholla. Aamulla vein uuden näytteen labraan, täytyy maanantaina soitella vastauksia. Kun ei vaan mitään tulehdusta olisi... Epäilin vielä aamulla flunssaa, kun mieskin on juuri vasta toipumassa kunnon räkätaudista, mutta nämä oudot vatsakivut vähän aiheuttavat levotonta mieltä. Vähän liian tuoreessa muistissa on vielä edellisen raskauden keskeytyminen... Vaikka toisaalta, se kyllä alkoi ihan yllättäen ja aluksi täysin kivuttomana. Mutta...Ei kai tässä auta kuin olla positiivisella mielellä ja ajatella, että normaalista kipuilusta on kyse.

Viikonloppu menee vähän yksinäisissä tunnelmissa, kun mies lähtee reissuun. No, täytyy keksiä jotain kivaa tekemistä ja vaikka kilpailla kissan kanssa siitä, kummalla on pahempi närästys =)

Kaikille aurinkoista viikonloppua! Kohta pääsee pihahommiin...

-nasuli-

Vierailija
26/48 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Onnittelut Empula ja Äitikuu + kaikki muut sydänäänet ultrassa todenneet. Ultralaitteet kunniaan, vähentävät stressiä:)[/color]

[color=blue]MYYTÄVÄNÄ: väsymystä ja KYLMYYTTÄ!! hermothan tässä menee kun on kävelevä ja jäätyvä zombie... voisin vaikka ykätäkin jos ei olis kylmä ja silmät menis kiinni kesken lauseen. Ei oikein helpota työssä olemista :) mutta kaiken se kestää kaiken se kärsii....[/color]

[color=green]Neuvola on varattu tännekin ja se on 2 viikon päästä. Sitten onkin enää muutama viikko siihen NP-ultraan. Ajattelin osallistua siihen ihan vain siksi että saan ilmaiseksi nähdä pienokaisen. :)

Joko olette miettineet nimiä lapselle???

Pojan nimeä on niin vaikea keksiä. Vaikka en kyllä tiedä minkä niistä sadasta ehdotuksesta antaisin tytöllekään....[/color]

[color=lila]Ultra: kävin siis ultrassa ja toisessa sikiöpussissa 11,1mm pieni elävä sikiö. Toisessa oletettavasti ei mitään(huono näkyvyys) ja tulee pois omia aikojaan. Tuo ensimmäinen vastasi vko 7+3 vaikka oikeasti menkkojen mukaan oli 6+6 ja oviksen mukaan 6+4... LA olisi 8.12 mutta voipi olla että leikataan jo aikaisemmin.

Eipä muuta kuin uusille tervetuloa mukaan!!

Ja kaikille oikein hyvää viikonloppua.

Ilmis rv 7+1

Vierailija
27/48 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suuresti onnitteluja ÄITIKUULLE! Itse ei ole vielä edes soitellut lääkärille...Yikes! Oishan se kiva doplerilla kuulla ne pikku sydänäänet!

Juuri tuossa oltiin lasten kanssa puistossa. Kylläpäs sitä väsähdinkin kotiin kävellessä, kun on meillä jo tänään 17 astetta lämmintä. Ihanaa... Mutta tietysti vessahätäkin iski siihen päälle, et nyt kyllä pitkän kävelylenkin perään nukuttais ihan kivasti. Jospa noi tyttäretikin alkais päikkäreille, kun temmelsivät siellä puistossä aika laillla.

Tinurin kanssa (vai kukas se tästä kirjoittikaan?) olen samoilla noitten seulontojen yms suhteen. En ole edellisissä raskauksissa osallistunut enkä nytkään aijo osallistua mihinkään sen kummoisempaan, ellei sit ole jotain muuta selvempää merkkiä siitä, etta ois vaavilla jokin vinossa. Sithän se ois tietty hyvä, että jos vois raskaana ollessa tai sit heti synnytyksen jälkeen asian eteen jotain tekeen....

Mutta joo, nyt on kyllä jo ajatukset niin sikin sokin, että on pakko päästä nukkumaan vähäksi aikaa!

UM 7+6

Vierailija
28/48 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi jouluntähtösen odottaja varovasti voisi ilmottautua mukaan joukkoonne somaan :) Tiistaina plussasin, vähän odottamatta, la olisi laskurien mukaan 17.12 mutta saattaapi vielä muuttua kun kiertoni eivät ole kovin säännölliset enkä osaa edes arvata hedelmöitysajankohtaa. Nyt menossa siis rv5+3, ehkä..

Onko täällä muuten ketään muuta oireetonta odottajaa? Kun väliin epäilyttää niin kovin että olenko ees raskaana kun ei mitään oireita näy eikä kuulu:( Ainoastaan rinnat hellänä ja väliin vähäsen särkee alaselkää. Alkuraskauden ultraan olen menossa todnäk heti vapun jälkeen, jos sinne saadaan aika, ensi viikolla olis varmaan liian aikaista vielä. Pakko saada tietää onko masussa oikeasti joku, ei jotenkin osaa aiemmin vielä iloita kunnolla.

Paljon onnea kaikille jotka jo ovat ultrassa käyneet, äitikuu oli ainakin!

-nesselia-

Vierailija
29/48 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan ja hyvää viikonloppua!

Minä olen tässä pari päivää seuraillut vain, miten teillä muilla menee. Oma tilanteeni on se, että positiivisen testin jälkeen ja ihan omien arvailujeni perusteella olisi 6 viikkoa ja 4 päivää koossa. Olo on ollut suhteellisen mukava mutta muutaman päivän olen kärsinyt jatkuvasta kuvotuksesta. Ensimmäisen raskauden kanssa siitä ei ollut tietoakaan ja lähdin silloin (3 v sitten kesällä) ollessani viikolla 8 tai vastaavaa ihan muina miehinä Tanskaan fillariretkelle - parhaimman päivän matkaennätys oli 100 km?!? Nyt vain pyörittelen päätäni enkä voi ollenkaan ymmärtää, että miten kummassa se on ollut mahdollista? Oksettaa (vaikken olekaan oksentanut) ja puistattaa ja väsyttää ja hengästyttää ihan armottomasti. Ja se mihin oikeastaan reagoin ilmalaivan viestissä oli tuo mainittu kylmyys. Palelen koko ajan ihan kuin olisi kuumetta. En tiennyt, että sekin on raskausoire. Paleltaako muitakin? Mutta enpä silti liikaa voi valittaa. En ole mitenkään lamautunut tai toimintakyvytön.

Ja onneksi olkoon kaikille, jotka ovat saaneet positiivisia viestejä ultrien kautta sykkeestä sun muista. Mukavaa lukea niitä!

Vierailija
30/48 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, siis palelee.. Aloin palelemaan viikkoa ennen plussaamista, luulin kipeäksi tulevani ja sitä on jatkunut kaikki nämä viikot sen jälkeen.

Työkaverit vähän ihmetteli, kun mulla on hirveesti päällä ja aina vaan hytisen.. Yksi niistä tänään arvasikin mistä on kyse, enkä sit jaksanutkaan keksiä mitään valkoista valhetta vaan kerroin, että hän oli oikeassa. Näin tää " salaisuus" pikku hiljaa multa lipsahtelee, vaikkei vielä ollutkaan tarkoitus :-)

Mä luulin, että hän oli arvannut sen mm mun harmaasta naamasta, kun olen niin huonovointinen mutta väitti ettei ollut huomannut sellaista ollenkaan. Olin kuulemma vaan tavallista onnellisemman oloinen.. :o)

Soitin tänään ajan np-ultraan, se on viikolla 12+ jotain. Neuvolanhan sain viikolle 10+. Eli niitä odotellessa...

Viikonloppuja kaikille !

Caroline 8+0

Vierailija
31/48 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIVAN järkkyä , mulla alkoi särkeen hammasta illalla :( otin eilen yötä vasten särkylääkkeen , jonka olen espanjan matkalta tuonnut 600mg (neobrofenia) . piiitkän pohdinnan jälkeen pistin sen pieneksi palaseksi ja otin pillerin. oli aivan pakko kun muuta särkylääkäettä ei ollut...tänään pitää kipaista apteekissa hakemassa banadolia ja soittaa hammaslääkäriin. mä pelkään ihan hirveästi hammaslääkäriä.

Oltiin eilen synttärijuhlissa, isoissa sellaisissa. Olen ihan rättipoikkipuhki , nyt. Sain varmaan kaikkien juhlijoiden krapulat päälleni , ainakin olo on sellainen. Anoppi ihmetteli kun en juonut mitään..mutta hyvä tekosyy oli se että olin kuskina..sen enempää sitä ei sitten ihmetelty :-) ilman viinaakin oli hauskaa.

Vierailija
32/48 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin nyt uskaltautuisin kirjoittelemaan tänne joulukuisiin. Ensimmäinen haamu tuli kp36/29-32 ja vahvan plussan sain eilen kp40. Ja itsellä kyllä oli varma olo raskaudesta niin paha olo sitä on ajoittain ollut. Ajoittainen pahoinvointi alkoi jo melko pian ovulaation jälkeen. Nyt rv6 on ollut enemmän huono olo. Muita oireita on ainakin hengästyminen, päänsärky, lisääntynyt valkovuoto, mielen herkkyys, hiusten rasvoittuminen.

Pikkukakkosta odotellaan ja laskettuaika on 18.12. Synnytyspaikkana Jorvi. Esikoistyttö on juuri täyttänyt vuoden. :)

Ekan neuvolan sain vasta sinne rv 10+. Vielä kun sinne asti malttaisi odottaa, tekisi niin kovasti mennä yksityiselle ultraan jo ennen sitä. Ihan oman mielenrauhan takia. :)

Onnea teille jo ultrassa käyneille! :)

Nimiä on jo mietitty, varsinkin tytölle olisi paljonkin vaihtoehtoja. :) Pojalle vaikeampi keksiä.

Aurinkoista viikonlopun jatkoa!! :)

Vierailija
33/48 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi eilen kummallinen tuhruvuoto, semmoinen limainen ja siinä vähän verta mukana. Sitä tulee siis vaan vessassa käydessä pyyhkiessä. Ja tänä aamuna näytti sama jatkuvan. Rupeen oleen jo sairaan huolestunut ja pelkään et mitä jos alkava keskenmeno. Mulla neljäs raskaus ja aikaisemmissa ei ole ollut tälläistä. Raskausoireet kyllä ovat ennallaan. Tänä aamuna varsinkin ollut tosi huono ja vetämätön olo. Onko muilla ollut tommoista vuotoa ja voiko kaikki vielä päättyä hyvin vai onko tää raskaus jo tuhoon tuomittu.Kertokaa jotain kokemuksia et saisin edes jonkinlaisen mielenrauhan. Me yritettiin 9 pitkää kuukautta, joten tuntuu ettei voimia enää riittäis uuteen yritykseen.

Äitikuulle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Kauheasti tekis mieli mennä nyt ultraan et sais selville onko siellä masussa edes ketään kun on kerran tätä vuotoa. Varmaan maanantaina soittelen neuvolaan ja kysyn mitä tän vuodon kanssa kannattais tehdä.

Shannon ja nelikko sekä miniskidi 6+0 (ainakin vielä)

Vierailija
34/48 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syke näkyi ja vastasi viikkoja! Ai että se pienen sydämen vipatus näytti ihanalta. Kyllä taas jaksaa oksentaa!!!

Ja ilmakin on niin ihana! Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Äitikuu, kävin aamulla heti täällä kurkkimassa, miten ultrasi eilen meni. Hienoa, että syke näkyi sinullakin. Samoilla viikoilla mennään edelleenkin.

t.päivikki 6+5

Vierailija
35/48 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan jo toista viikkoa kauheessa räkätaudissa, eikä jaksaisi tehdä mitään. Muksuilla oli molemmilla silmätulehdus ja pienemmälle kun tulee lisäksi hampaitakin niin yöt on ollut varsin levottomia. Kai se tästä pikkuhiljaa helpottaa.

Neuvolankin sain viimein soitettua ja sain ajan vasta 15.5 viikkoja on silloin jo 11+4, näin neuvolan täti sen laski, tän laskutavan mukaan la menisi kyllä jo marraskuulle, mutta eiköhän se taas ultrassa tarkennu takaisin joulukuulle, joten täällä pysyttelen.

Varmaan sitten menee aika pitkälle se ensimmäinen ultrakin, kurjaa. Edellisessä raskaudessa kun kävin np-ultrassa niin ultraaja kysyi mitataanko niskaturvotus ja sanoin ettei tarvitse. Neuvolassa olivat sitä mieltä ettei siihen ultraan voisi mennä ollenkaan jos ei mitata, mutta halusin päästä kurkkaamaan vauvaa ja suostuin sitten vaikkei kuitenkaan tarvinnut mittaa ottaa.

Nimet on meillä päätetty jo aikaa sitten, tosin olen alkanut vähän epäröidä tuon pojan nimen suhteen, nyt kun on niin vahvasti poika olo. Saas nähdä onko tunne tällä kertaa oikea, edellisistä kyllä oli. Vaikka ultrassa sanottiinkin esikoisesta että tyttö tulossa, en sitä uskonut ja poikahan se olikin.

Onnea niille jotka ovat jo saaneet ihania ultra tuloksia.

Vierailija
36/48 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan!

Ja onnea myos ultrissa hyvia uutisia saaneille!

[b]Kaneli-omena:[/b] itsellani on myos kovat allergiaoireet, enka uskalla oikein mitaan laakkeita kayttaa. Tuskaa vasinkin yolla kun poika heraa ja kun itse yrittaa uudestaan nukahtaa, nena valuu ja tarttisi niistaa koko ajan.

[b]Shannon:[/b] toivottavati kaikki on pikkuisella ok ja tuo vuoto ei tarkoita mitan bdbdbd

[b]).( :[/b] tilasin viikolla ekan gyneajan, joka on 5.5. Viikkoja silloin 6+5. Tylsaa, mun oma gyne on poissa toukokuun loppuun. Toivottavasti tulee edes silloin takaisin. Viime raskaudessa kavi meinaan niin, etta oma gyne oli paikalla ekan kerran ja loppuajan sairaslomalla. Hanta paikannut tyyppi oli todella tylsa, kun esimerkiksi kerroin etta oli selka tosi kipea, han vain kaski pitaa selan suorassa! No, tarkistin, ettei saman tyypin pitaisi olla talla kertaa tuuraamassa.

Ilmoittauduin myos jo synnarille, taalla kun pitaa ottaa tosi ajoissa, jotta " saa paikan" . Toivottavasti ei tarvitse peruuttaa paikkaa... Muutetaan tuossa ennen la:ta, mutta paatin menna kuitenkin tassa nyt lahimpana olevaan sairaalaan, sen kun ainakin nyt tuntee ekan synnytyksen jaljilta. Se oli muuten ihan ok paikka, mutta siella ei ole kuin 2 hengen huoneita, eika edes verhoja sankyjen valissa! Ilmeisesti ei ole taallapain tapana...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Töötsi rv 4+6

Vierailija
37/48 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen tuossa ollut vaähän niin kuin vaan sivusta lukijana vahän aikaa mutta nyt päätin sitten kirjoitella.

Täällä ei vieläkään oikein kunnolla ole raskausoireita mitä nyt hiemen rintoja aristaa ja kivistää ja joskus hieman kuvottaa jos ei ole muistanut tarpeeksi usein suuhun jotain laittaa, mutta muuten on ihan hyvä- ja normaaliolo.

Onnittelut muuten niille jotka ultrassa olivat käyneet ja saaneet iloisia uutisia. Itse en ajatellut mennä kun vasta sitten siihen np- ultraan. Neuvolan tuossa viime viikolla varailin ja menee sinne 12.5 vasta ja viikkoja olisi silloin vissiin 8 ja jotain.

Mutta aurinkoiset viikon loput....

Tanja, Katriina04 ja vaaveli 5+3

Vierailija
38/48 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen varasin neuvolaan aikaa, antoivat ajan vasta 16.5. Ei jaksaisi odottaa niin kauaa..

Kauheaa kun on sormet ihan turvonneet ettei voi edes sormusta pitää sormessa. =) Eilen illalla alkoi olemaan kylmä, vaikka muut pärjäsivät t-paita päällä. Ja nyttenkin sormet ihan jäässä..

Pari päivää piti olla poissa töistä kun oli niin kauhean huono olo.. Ja osa syynä myös 10-11 tunnin raskaat työpäivät.. :(

No, jospa tämä tästä..

bejpi ja jotain 4+

Vierailija
39/48 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin [color=blue]palelee[/color], hrr! Ja samaan aikaa jalkapohjat tuntuvat ihan [color=red]tulikuumilta[/color]. Ihan samanlaiset oireet kuin esikoisesta muuten, mutta pahoinvointi ja väsymys ovat tuntuvampia. Olisikohan syy kuitenkin siinä, että tuon vilkkaan uhmaikäisen kanssa ei paljoa lepäillä eikä todellakaan oteta päivänokosia..!? VÄ-SYT-TÄÄ!

Nyt ei edes mies voi lähteä tytön kanssa ulkoilemaan, että saisin vähän torkahtaa, tyttö on ollut kuumeessa.

Välillä hirvittää, että mihin sitä on oikein päänsä pistänyt!? Esikoisenkin kanssa oltiin lujilla, tämä kun osoittautui moniallergiseksi eikä nukkunut yhtään täyttä yötä ennen kuin täytti 2 vuotta. Pahimpaan aikaan heräily oli sellaista, että järki oli lähteä. ...Täytyykin etsiä haulla niitä sen aikaisia kirjoituksia, että muistaisi siitä ajasta jotain. Tuli vissiin aika paljon kirjoitettua " vaativa vauva" ja " uupuneet äidit" -tyyppisiin pinoihin ;P ...Täällä ei taida vielä olla yhtään " tuttua" odottajaa esikoisen vauva-ajalta (syntyi 05/03), jolloin tänne enemmän kirjoittelin.

Onnea kaikille pikkuisensa jo ultrassa nähneille :) Ja Shannon, toivottavasti vuoto on jotakin vaaratonta!

Vierailija
40/48 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein testin ja haalea plussahan sieltä tuli. :) Meille siis tulossa jouluvauva, laskettuaika 20.12. Se onkin mun syntymäpäivä!!:)

Mitään raskausoireita ei ole, kait. En ole ainakaan tiedostanut raskausoireita. Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää. Nyt täytyy mennä touhuamaan tuon 8 kk poitsun kanssa.

- lillamaar rv 5+ -