Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikätovereiden hiustenleikkuupainostus

Vierailija
07.04.2018 |

Olen lähes 50v ja minulla on paksut, pitkät hiukset. Ikätoverini eivät jostain syystä tykkää niistä. Saan jatkuvasti kehotuksia leikkauttaa joku "nuorekas" lyhyt kampaus tai edes polkka. Lisäksi pitäisi laittaa kuulemma jotain värikkäitä raitoja.

En halua lyhythiuksiseksi. Olen nuorena pariinkin otteeseen kokeillut lyhyttä mallia enkä kokenut sitä omakseni silloin enkä usko, että asia olisi nyt toisin. Koetan selittää asiaa, mutta rakkaat ystävättäreni eivät ymmärrä ja yrittävät taas uudestaan selittää, miten mahtavaa olisi, jos minulla olisi yhtä nuorekkaat lyhyet hiukset kuin heillä.

No, kaipa kestän. En vaan aina jaksaisi tuota hiuskeskustelua! Mitä sanoisitte ystävättärilleni minun sijassani? Vai saattavatko he olla jopa oikeassa? Onko väärin tai rumaa tai vanhentavaa, että viiskymppisellä on pitkät hiukset?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nainen on 68-vuotias, katsokaa tuota tukkaa! Ei todellakaan kannata leikata.

https://www.google.fi/search?q=pia+gronning&client=safari&hl=fi-fi&prmd…

Wauuuu, toivottavasti itsekin olisi 68 vuotiaana niin mahtavan,iloisen ja onnellisen näköinen.

Vierailija
42/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu siitä, millaiset ne hiukset ja tyyli muutenkin ovat. Oletko sellainen henkilö, joka ei tee ikinä mitään muutoksia ulkonäköön? Siinä voi helposti alkaa näyttää kulahtaneelta kun ikää kertyy. Nuorilla menee läpi yksinkertaiset "en näe mitään vaivaa" lookit paremmin läpi. Vanhemmat voivat näyttää helposti hompsuisilta. Tässä esim. makeover, jossa hiusten pituutta leikattiin aika lailla, mutta kyllä nuo silti pitkät hiukset ovat ja sopivat vanhemmallekin naiselle. Lopputulos on paljon aikaisempaa siistimpi ja modernimpi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on. Minusta painostus on aivan päinvastaista, koko ajan ihme jankutusta "nuorekkaasta" ja "naisellisesta" pitkästä tukasta.

Minusta pitkä tukka on tylsä ja mallia karjakko. Toki jos on oikeasti tuuhea tukka ja se sopii naamalle, niin pitkä tukka sitten. Mutta minulle sopii paremmin lyhyt, ja sen aion pitää.

Ihme yhtenäiskulttuuri muutenkin. Kun minä olin nuori 1980-luvulla, nuorilla naisilla oli kaikenmittaisia hiusmalleja. Jossakin vaiheessa, noin kymmenisen vuotta sitten pitkästä tukasta tuli mania ja kolmellatoista tusinassa oli luomuna rehottava tukka.

Eiköhän se oli ihan selvää, että tukan malli kannattaa valita muun tyylin mukaan. Minun pelkistetylle ja graafiselle tyylilleni sopii ehdottomasti lyhyt tukka paremmin. Perinteisemmälle ja romanttista tyyliä vaalivalle taas pitkä. Ja kaikkea siltä väliltä.

Minun äitini oli karjakko. Hiukset olivat vaaleat, lyhyet ja kiharaiset - kauniina naisena pidettiin. Etpä olisi arvannut ammattia ulkonäön perusteella. - Anteeksi, hiukan loukkaannuin edesmenneen hyvännäköisen äitini puolesta.

Vierailija
44/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Nykyään kaikilla naisilla "pitää" olla pitkät hiukset, ja kirjoittamaton sääntö on ihan päinvastainen.[/quote]

Taitaa koskea lähinnä nuorempia naisia?

Vierailija
45/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa naisten on kuulunut leikata tyttömäisen pitkät hiukset naimisiin mentyään. Se naimisiin meneminen tapahtui tuolloin vaista reilusti yli 20v, koska sitä ennen piti kerätä varat talouden perustamiseen.

Hiustenleikkuun "pakko" lienee peruja tästä ajattelusta.

Vierailija
46/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa että moni käsittää väärin. Pidetään painostamisena jos sanoo mielipiteensä asiasta tms.

Mielestäni on erittäin turhaa sanoa mielipiteensä toisen ulkonäöstä, ellei sitä kysytä (= kaivata). Haluatko itse kuulla muiden mielipiteitä omasta ulkonäöstäsi. Ainakaan kielteisiä, jollaisiksi voi tulkita ehdotukset muuttaa jotain, johon asianomainen ilmeisesti on tyytyväinen.

Taidat olla vain herkkänahkainen tai sulla on vilkas mielikuvitus. Etkö juuri kommentoinut jollekin että ystäväsi ovat ihan hyvässä hengessä kommentoineet asiaa?

Vierailija
47/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Pitkät hiukset ovat upeat, jos ne ovat paksut, lukuunottamatta yhtä poikkeusymta: pottamainen otsatukka+suora tasaus sopii äärimmäisen harvalle.

Vierailija
48/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä oma linjasi. Jos ovat siistit pitkät hiukset eikä hamppukasa, niin on hyvä juttu. Älä sitten muista välitä yhtään!

Vierailija
49/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan hämmennyksestä nauraisin päin naamaa jos joku alkaisi pyytämättä neuvoa mua ulkonäköasioissa! Ja sit heti tilaisuuden tullen tekisin elämäni ensimmäisen aloituksen aaveella tapahtuneesta :)

Mulla ei oo ketään kenen kanssa höösätä ulkonäön ympärillä, ehkäpä siinä se ongelma. Ihan itse saan ja  joudun tyylini suunnittelemaan, kampaajakin tekee aina kuten pyydän eikä tyrkytä lyhyempää kätevää mammatukkaa shokkiväreillä. Jään varmaan paljosta paitsi ;)

Vierailija
50/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset on kamalat. Etenkin vanhemmila naisilla ja sit parikymppisillä se jeesustukka keskijakauksella. Toosi persoonallista.

Vierailija
51/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viisikymppinen ja koska minulla oli nuorena tosi pitkät hiukset miellän itseni pitkähiuksiseksi. Vaikka oikeasti olen lyhyttukkainen ja harmaiden hiusten tähden leikittelee väreillä ja erilaisilla leikkauksilla.

Silloin kun olin nuori oli permikset ja lyhyemmät hiukset kai muotia???

Ja mummoilla oli pitkät hiukset nutturalla.

Vierailija
52/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kamala kuin se ihan lyhyeksi kynitty. Puolipitkä on yleensä paras ja imartelevin vaihtoehto.

t 50

Vierailija
53/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Maria montazami 50 v. Nainen ja upeat pitkät hiukset (lisäkkeet) mutta lyhyempi vanhentais.

Vierailija
54/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa että moni käsittää väärin. Pidetään painostamisena jos sanoo mielipiteensä asiasta tms.

Mielestäni on erittäin turhaa sanoa mielipiteensä toisen ulkonäöstä, ellei sitä kysytä (= kaivata). Haluatko itse kuulla muiden mielipiteitä omasta ulkonäöstäsi. Ainakaan kielteisiä, jollaisiksi voi tulkita ehdotukset muuttaa jotain, johon asianomainen ilmeisesti on tyytyväinen.

Taidat olla vain herkkänahkainen tai sulla on vilkas mielikuvitus. Etkö juuri kommentoinut jollekin että ystäväsi ovat ihan hyvässä hengessä kommentoineet asiaa?

Enpä kommentoinut.

En myöskään ikinä "kommentoi" kenenkään hiuksia, pukeutumista tms. muutoin kuin kehumalla. Mielipiteet ovat usein makukysymyksiä.

Toki voit testata herkkänahkaisuuttani tulemalla neuvomaan makukysymyksissä, mutta tuskinpa tekisit sitä toista kertaa ... siis minulle ja vastaisuudessa miettisit vähän muidenkin kohdalla :D 

Vierailija
55/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset on kamalat. Etenkin vanhemmila naisilla ja sit parikymppisillä se jeesustukka keskijakauksella. Toosi persoonallista.

Maailmassa on niin paljon ihmisiä, ettei mikään ole oikeasti persoonallista. Eli se pehko, mikä sulla on päässä, löytyy myös ties kuinka monelta toiselta naiselta.

T. Jeesustukka keskijakauksella

Vierailija
56/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paksut ja pitkät hiukset. Välillä joku on saattanut kysyä, että onko minulla ollut koskaan lyhempiä hiuksia, mutta kukaan ei ole kannustanut leikkaamaan.

Joskus olen itse haaveillut Makepeace-polkasta (ikäiseni tietävät), mutta kampaaja juuri viimeksi sanoi, että pitkät hiukset ovat tavaramerkkini. Joskus tuntemattomat ihmiset ovat tulleet kehumaan hiuksiani, joten en ihan kovin helposti viitsi leikata. Joskus voi vielä olla pakko esim. sairauden vuoksi, joten olkoot nyt pitkät.

Vierailija
57/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso Maria montazami 50 v. Nainen ja upeat pitkät hiukset (lisäkkeet) mutta lyhyempi vanhentais.

Hänellä on karmea tukka. Näyttää keltaiselta, hampulta ja mauttomalta. Jane Seymour sen sijaan on kaunis iäkkäämpi nainen pitkän tukan kanssa. Mutta hänkin kokeilee siihen eri tyylejä. Välillä suora, välillä kihara, välillä sivuotsis, välillä ei lainkaan otsista, välillä skarppi suora otsis. Eli ei ole täysin "jämähtänyt" tiettyyn malliin, vaikka pituuden hiuksissa on säilyttänytkin.

Vierailija
58/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ystävä jo parikymppisenä alkoi marmattamaan, että lyhyt polkka sopisi niin paljon paremmin sulle kuin tuo pitkä. Hän oli itse leikannut niihin aikoihin lyhyeks ja toivoi kai että kopioin lookin että oltais samixiii hihihi. En leikannut. Miksi kaikilla pitäisi olla lyhyeksi kynitty tanttapolkka...