Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikätovereiden hiustenleikkuupainostus

Vierailija
07.04.2018 |

Olen lähes 50v ja minulla on paksut, pitkät hiukset. Ikätoverini eivät jostain syystä tykkää niistä. Saan jatkuvasti kehotuksia leikkauttaa joku "nuorekas" lyhyt kampaus tai edes polkka. Lisäksi pitäisi laittaa kuulemma jotain värikkäitä raitoja.

En halua lyhythiuksiseksi. Olen nuorena pariinkin otteeseen kokeillut lyhyttä mallia enkä kokenut sitä omakseni silloin enkä usko, että asia olisi nyt toisin. Koetan selittää asiaa, mutta rakkaat ystävättäreni eivät ymmärrä ja yrittävät taas uudestaan selittää, miten mahtavaa olisi, jos minulla olisi yhtä nuorekkaat lyhyet hiukset kuin heillä.

No, kaipa kestän. En vaan aina jaksaisi tuota hiuskeskustelua! Mitä sanoisitte ystävättärilleni minun sijassani? Vai saattavatko he olla jopa oikeassa? Onko väärin tai rumaa tai vanhentavaa, että viiskymppisellä on pitkät hiukset?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näettekö usein vai vain tapaamisissa? Osta peruukki jota pidät heidän seurassaan. Olen ajatellut tätä itse, mutta helppouden takia.

Koko porukalla näemme vain tapaamisissa muutaman kerran vuodessa. Ja hiusvinkit liittyvät vain näihin koko porukan tapaamisiin. Jos tapaan kaksin jonkun, niin hiuksista ei puhuta.

Ap

Vierailija
22/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niitä ongelmia, joihin törmää joka päivä av:lla eikä koskaan todellisuudessa.

Ihan todellisuudessa oma äitini kehotti minua leikkauttamaan hiukseni  lyhyeksi kun täytin 30v. Ilmoitin hänelle ettei hiusteni pituus ole hänen ongelmansa. Nyt ikää pian 50 ja hiukset ovat tasan niin pitkät ( eli  pitkät) kuin itse haluan.Kummasti on huomauttelu loppunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nainen on 68-vuotias, katsokaa tuota tukkaa! Ei todellakaan kannata leikata.

https://www.google.fi/search?q=pia+gronning&client=safari&hl=fi-fi&prmd…

Vierailija
24/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulle ei sovi se pitkä? Harvalle sopii, vetää piirteitä alaspäin tuossa iässä. Max hartiapituus on paras 50+. Ei se tarkoita sitä että pitää kananperse leikata, vaihtoehtoja on. Todella harvalla on KAUNIS pitkä tukka.

Pitkistä hiuksista saa monenlaisia kampauksia, eivät ne kaikki naamaa alas vedä. Oma mummoni piti (hyväkuntoisia) pitkiä hiuksiaan yleensä nutturalla. Joskus sain tehdä mummolle lettejä, se oli hauskaa :)

Vierailija
25/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä hiuksesi kuten haluat! Olen sinusta reilusti vanhempi ja minulla on hartiapituiset, paksut, vaaleiksi raidoitetut hiukset, joissa viihdyn.

Ainoa leikkauksenehdottelija on ollut sisareni, jolla on ohuet liruhiukset. Joita kyllä itsekin pitää pidempinä kuin mitä tuollaista ohutta huiskua kannattaisi. 

Vierailija
26/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että moni käsittää väärin. Pidetään painostamisena jos sanoo mielipiteensä asiasta tms.

Vierailija
27/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että leikkaat sitten kun pitkät hiukset kyllästyttävät, mutta et ennen.

Jos käytät tuota kun-sanaa vähän vihjaat että jossain välissä leikkaat, ehkä lakkaavat tuputtamasta?

Tämä on hyvä, kokeilen tätä! Kiitos. Siitäkin hyvä, ettei pitäisi loukata ketään.

Ap

Vierailija
28/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapitkät pitkät hiukset voivat tehdä vanhentuneista kasvoista vieläkin vanhemman ja väsyneemmän näköiset. Mutta eihän sun tarvitse tukkaa lyhyeksi leikata. Riittää kun leikkautat hieman kasvoja kehystäviä kevyitä kerroksia.

Vierailija
29/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa,kun löysin tämän ketjun. Olen 50+nainen, olkapäille ulottuvat paksut hiukset, vaaleilla raidoilla. Työ"kaverini" jatkuvasti kehoittavat leikkaamaan hiukseni lyhyiksi. Sanovat, että ei ikäiselläni voi olla tuollaisia hiuksia. Kaikilla täällä on lyhyet, punaiset, tai mustaksi värjätyt hiukset. Hoitoala kyseessä. Miksi keski-ikäisenä ei saa pitää pitkiä hiuksia?

Vierailija
30/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on. Minusta painostus on aivan päinvastaista, koko ajan ihme jankutusta "nuorekkaasta" ja "naisellisesta" pitkästä tukasta.

Minusta pitkä tukka on tylsä ja mallia karjakko. Toki jos on oikeasti tuuhea tukka ja se sopii naamalle, niin pitkä tukka sitten. Mutta minulle sopii paremmin lyhyt, ja sen aion pitää.

Ihme yhtenäiskulttuuri muutenkin. Kun minä olin nuori 1980-luvulla, nuorilla naisilla oli kaikenmittaisia hiusmalleja. Jossakin vaiheessa, noin kymmenisen vuotta sitten pitkästä tukasta tuli mania ja kolmellatoista tusinassa oli luomuna rehottava tukka.

Eiköhän se oli ihan selvää, että tukan malli kannattaa valita muun tyylin mukaan. Minun pelkistetylle ja graafiselle tyylilleni sopii ehdottomasti lyhyt tukka paremmin. Perinteisemmälle ja romanttista tyyliä vaalivalle taas pitkä. Ja kaikkea siltä väliltä.

Vierailija
31/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja minulle ei ole suoraan sanottu hiustenleikkaamisesta, mutta aina kun joku työpaikkamme sadoista naisista on leikannut hiukset lyhyeksi, minulle kerrotaan kuinka nuorelta nyt näyttää. Omasn silmääni näyttävät ihan saman ikäisiltä kuin ennenkin. Ei kyllä mua juurikaan haittaa. Monesta muusta ulkonäköpiirteestä vihjaileminen loukkais enemmän.

Vierailija
32/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa,kun löysin tämän ketjun. Olen 50+nainen, olkapäille ulottuvat paksut hiukset, vaaleilla raidoilla. Työ"kaverini" jatkuvasti kehoittavat leikkaamaan hiukseni lyhyiksi. Sanovat, että ei ikäiselläni voi olla tuollaisia hiuksia. Kaikilla täällä on lyhyet, punaiset, tai mustaksi värjätyt hiukset. Hoitoala kyseessä. Miksi keski-ikäisenä ei saa pitää pitkiä hiuksia?

Kouvolassa ei saa;)

Vierailija
33/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkähiuksinen keski-ikäinen nainen naisvaltaisella alalla. Ei ole koskaan kukaan kehottanut leikkaamaan hiuksia tai kommentoinut ulkonäköä millään tavalla.

Sama. Ikää 47, hiukset melkein takapuoleen eikä ikinä kukaan ole kehoittanut leikkaamaan niitä. Ainoat kommentit mitä hiuksistani olen saanut ovat olleet kehuja.

Vierailija
34/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se! Jokin kirjoittamaton sääntö. Kapinoidaan sitä vastaan, kun kerran pitkät hiukset kuuluu omasn identiteettiin (ainakin minulla).

Ap

Vierailija
35/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa että moni käsittää väärin. Pidetään painostamisena jos sanoo mielipiteensä asiasta tms.

Mielestäni on erittäin turhaa sanoa mielipiteensä toisen ulkonäöstä, ellei sitä kysytä (= kaivata). Haluatko itse kuulla muiden mielipiteitä omasta ulkonäöstäsi. Ainakaan kielteisiä, jollaisiksi voi tulkita ehdotukset muuttaa jotain, johon asianomainen ilmeisesti on tyytyväinen.

Vierailija
36/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se oli ihan selvää, että tukan malli kannattaa valita muun tyylin mukaan. Minun pelkistetylle ja graafiselle tyylilleni sopii ehdottomasti lyhyt tukka paremmin. Perinteisemmälle ja romanttista tyyliä vaalivalle taas pitkä. Ja kaikkea siltä väliltä.

Juuri näin sen pitäisi olla - hiukset oman tyylin, ei iän mukaan!

Ap

Vierailija
37/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasapitkät pitkät hiukset voivat tehdä vanhentuneista kasvoista vieläkin vanhemman ja väsyneemmän näköiset. Mutta eihän sun tarvitse tukkaa lyhyeksi leikata. Riittää kun leikkautat hieman kasvoja kehystäviä kevyitä kerroksia.

Aargh, tää on just tätä. Varmaan ihan hyvällä tarkoitettu mutta oikeesti. Siis riittää? Siis työkavereille riittää että vähän kerrostat? Kyllä muille pitäis riittää kunkin itse omiin hiuksiinsa valitsema kampaus.

Ihan kuin ois joku kansalaisvelvollisuus näyttää mahdollisimman nuorelta ( tai laihalta, siihenkin ystävällisimmät antavat vinkkejä).

Vierailija
38/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua oikeasti harmittaa tuo hiustesi leikkaamiseen tähtäävä puhe, tee vastahyökkäys. Välittömästi seuraavalla kerralla, kun sinulle puhutaan hiustenleikkuusta, ohitat sen sanomalla "aivan" ja aloitat vastahyökkäyksesi.

Onko ystävilläsi ryppyjä silmäkulmissa? Kehota heitä menemään kauneusleikkaukseen.

Onko ystävilläsi ylipainoa? Kerro heille, miten jumppasalilla X saadaan plötsähtäneemmästäkin taas ihminen.

Pukeutuvatko ystäväsi värittömästi? Huomauta heille, miten ikääntyessä on syytä käyttää vähän värikkäämpiä asuja, ettei naama näytä niin elottomalta ja harmaalta.

Tämän kaiken teet vain yhden kerran eli juuri sen verran, että viestisi ("en tarvitse mielipiteitäsi hiusteni pituuden suhteen") menee perille. Yleensä normaaliälyiselle naiselle riittää, kun yhden kerran tekee vastahyökkäyksen.

Vierailija
39/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se! Jokin kirjoittamaton sääntö. Kapinoidaan sitä vastaan, kun kerran pitkät hiukset kuuluu omasn identiteettiin (ainakin minulla).

Ap

Nykyään kaikilla naisilla "pitää" olla pitkät hiukset, ja kirjoittamaton sääntö on ihan päinvastainen.

Vierailija
40/58 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan outo aloitus. Minulla on pitkät hiukset, ikää yli 50v eikä kukaan ole koskaan sanonut, että pitäisi olla lyhythiuksinen. Sama kokemus on monella ystävälläni eli emme tunnista ongelmaa. Todennäköisesti se on vain Punavuoressa ja Kalliossa kiertävä urbaanilegenda.