Miksi et voi sietää meikkaavia ja paljastavasti pukeutuvia naisia?
Olen huomannut, kuinka tällä palstalla kauhistellaan sitä, jos joku meikkaa paljon tai pukeutuu paljastavasti. En pysty ymmärtämään miksi, eikö se ole jokaisen oma asia, miltä haluaa näyttää?
Koen tämän aika vahvasti tekopyhäksi. On Ok päättää, miltä näyttää, jos käyttää pieruverkkareita, ei kiinnitä huomiota pukeutumiseen tai meikkaa. Tällöin korostetaan, kuinka jokainen saa itse päättää miltä näyttää eikä missään nimessä meikkaisi muita varten. Millä te sitten perustelette sen, että haukutte kuitenkin naisia, joilla on paljon meikkiä? eli heidän on OK valita, miltä näyttävät kunhan tekevät sen muita miellyttävällä tavalla?
Itsellänikin on hiustenpidennys (hyvin luonnollinen sellainen, koska omatkin hiukseni ovat pitkät), kauniit ripsipidennykset, kestolakkaus kynsissä aina jne. En voisi kuvitellakaan olevani koskaan vähemmän huoliteltu - meikkaan myös joka aamu töihin ja kiinnitän paljon huomiota pukeutumiseen. Kävelen myös lähes poikkeuksetta koroilla. En tee näitä asioita kenenkään muun mieliksi vaan siksi, että kokisin itseäni kauniiksi ja hyväksi.
Kommentit (263)
Itse en paljastavuudesta pidä siksi että se on yksinkertaisesti mautonta. En pidä sen enempää pieruverkkareistakaan. Hienostunut paljastavuus on ok mutta narutoppi+minihame yhdistelmä ylikorkeilla koroilla sekä push up liiveillä menee jo mielestäni yli. Meikki kuin meikki menee kunhan se on siisti ja sopii tyyliin.
Tietysti ei ole minun asiani arvostella muiden tyyliä, itse en vain pidä näistä syistä.
Vastaan ap:lle
Olen aina ollut ruma. Tämä on vanhempieni mielipide ja muidenkin. Kadehdin kauniita.
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt, onko kaikki siellä ulkomailla toisin?
Ihan EU alueella asun eli ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä vastauksia. Mä olen itsekin nainen, mutta mustakin on mukavaa katsella kauniita naisia. Ei kaunistautuminen tarkota sitä että tarttee näyttää joltain Katie Priceltä tmv.
Jos jollakulla on upea kroppa (tai no, jo se riittää, että on kroppa) ja sitä tykkää esitellä, niin hyvä ihminen, yritä edes olla iloinen hänen puolestaan!
Tämä bimboleiman lyöminen ja kauneuden vihaaminen tuntuu olevan aika suomalainen juttu. Niin ja varmaan jollain talebaneilla on samankaltaisia ajatuksia koristautuvista naisista.Musta on kivaa kaunistautua, se ei ole keltään pois. Olen huomannut myös, että me naiset, jotka tykkäävät vähän enemmän tehdä ulkonäkönsä eteen, ollaan muita naisia kohtaan solidaarisempia (poikkeuksia on toki, paljon, monet meikkaamattomat naiset ovat aivan ihania!), kuin ne jotka eivät tahdo vaivautua, ja kateellisena kuiskuttelevat. Siihen bimbon leimaan, pahimmillaan h*oritteluun, ennakkoasenteisiin on kyllä itse tottunut, mutta tietää myös, miten inhottavalta sellainen tuntuu, ei ole yhtään mitään tarvetta yrittää lytätä ketään, vain jos haluaa näyttää hyvältä. Ei tämä elo ole mikään kilpailu!
Kiitos, pelastit juuri uskoni naissukupuoleen. Ihan kammottavia vastauksia, epäsuoraa alentamista, mutta ei suostuta myöntämään että haukutaan. Miten tekopyhää!
Ulkokuori on pelkkää ulkokuorta, sisin ratkaisee.
Itse tykkään pukeutua erittäin naisellisesti, tykkään hameista ja kireistä farkuista, saan mielihyvää kun koen oloni naiselliseksi ja seksikkääksi. Ja nythän on muotia juuri ne pillifarkut, niitä on lähes kaikilla päällä, ihan turha tästä koohkata.
Pukeudun ja meikkaan koska saan iloa siitä. Tuntuu että joillekin naisille on kova pala jos toinen nainen nauttii naiseudestaan. Voisi tällöin itse kysyä itseltään, miksi ärsyynnyn? Ärsyyntyminen kertoo enemmän sinusta itsestä kuin ärsytyksen kohteesta.
Annetaan naisten pukeutua ja meikata miten itse huvittaa! Inhoan naisten välistä kontrollia, jota on harrastettu varmaan luolamiesajoista lähtien. Olkaa naiset enemmänkin solidaarisia toisianne kohtaan, maailma on paljon mielenkiintoisempi paikka kun kaikki saadaan olla sellaisia kuin itse halutaan.
Veit jalat suustani! Uskoaan ei kyllä kannata menettää vauvapalstan takia, täällä meno on korostuneen sukupuolittunutta (oikeasti, sana nainen, tai mies, tai pelkkä n tai m, on muka ihan validi nimimerkki tai pohjustus mille vaan mielipiteelle), internet-keskustelulle tyypillisellä tavalla kärjistettyä, provosoivaa ja joskus suorastaan tylyä, asioita tarkastellaan oman (usein sokaisevan) ideologian tai tuntemusten lävitse, eikä edes yritetä nähdä muista näkökulmista. Solidaarisuus onkin tällaisessä ympäristössä aika utopistinen käsite.
Naisten välinen solidaarisuus! Lempi-asiani.
Tuntuu saavan jalansijaa vain ja ainoastaan kun keskustelun taustalla huokuu nainen vs mies-vastakkainasettelu. Miten se saataisiin ulottumaan myös arkeen, ja naisten väliseen arvosteluun? Tuntuu luonnottomalta, että korostunut femiiniys koetaan niin uhkaavana. Siis toisten naisten taholta! Ymmärrän aivan hyvin, etteivät kaikki maailman naiseksi itsensä kokevat koe tarpeelliseksi femiinienergiaansa ulkoisesti korostaa. Mutta miten, ja miksi ihmeessä, muiden naisten korostautuminen on joillekin kuin henkilökohtainen loukkaus.. minulle se tunne, kun istun kodissani joka on täynnä kauniita asioita, korkokengät jalassa, naama glitteristä kimaltaen, valtavan tukkani kanssa vaikka sohvalla syömässä jäätelöä on ihan hykerryttävän hyvä! Kauppareissullakin on kivempaa kun voi säkenöidä samalla kun tökkii avokadoja tekokynsillä arvioiden sopivaa kypsyysastetta. Yöelämästä puhumattakaan, missä naiseuden seksuaalinen valta (en tiedä onko tämän nimistä parfyymiä olemassa, jos on, ostan heti) huokuu ilmapiiristä. Ehkä juuri sitä valtaa näillä loukkauksilla, kyräilyillä ja halventamisilla yritetään mitätöidä. Jos tietäisin että miksi, olisin, no en nyt varmaan onnellisempi, mutta piirun verran viisaampi.
Ainiin. Nimimerkillä karvaton ja kimmeltävä nais-asianainen 26wee.
Ei oo kyllä yhtään uskottava tää aloittajan taustatarina ulkomailla työskentelystä ja menestyneestä asemasta siellä. Kiireinen, menestyvä suominainen maailmalla jankuttamassa ihan suomalaisella vauvapalstalla teinitasoista soopaa 😅
Ei mua haittaa, jokainen saa näyttää juuri siltä kuin haluaa.
En voi itse rahasyistä panostaa niin paljon kuin haluaisin (kosmetologi, kampaaja), vaan tyydyn meikkaamaan koska mulle tulee siitä hyvä mieli ja se nostaa mun itsetuntoa. Oli se oikein tai väärin.
Siitä ajatuksesta en pidä, että huolliteltu ulkokö vaatii valtavan investoinnin.
Siistit omat kynnet, hiukset ja kasvot ilman täyteaineita, olenko sen takia epäsiisti? Ruma?
Nykyään nuoret naiset osaavat yleistetysti meikata hyvin kiitos esim youtuben. Meikkausmuoti on muuttunut paljon siitä 2000-luvun alusta, johon osa (etenkin vanhemmat) naisista on jäänyt asumaan. Kateus nostaa negatiiviset kommentit esiin, kun ei itse edes tiedetä mihin meikinpohjustusvoiteita tai silmämeikinpohjustustuotteita oikein käytetään. Silmämeikitkin on nykyään nätimpiä häivytyksineen kuin 80-luvun pelkkä turkoosi yläluomi sellaisenaan.
Minäkin pukeudun paljastavasti, eikä naiset tykkää. Putkimiehen hymyni saa aikaan niin suurta kateutta. Samoin tuuhea tupeeni. Joten ymmärrän sua ap, oot sielunsiskoni. T. Pate 64 v. P.s. en meikkaa paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en vihaa meikkaamista tai naisellista pukeutumista tms. Mutta kieltämättä koen kovin vahvan meikin, ripsien pidennykset jne vähän bimbona ja tyhjäpäänä. Työympäristö varmasti paljon vaikuttaa tähän, meillä kaikki ovat korkeasti koulutettuja, pitkän linjan asiantuntijoita eikä kukaan pukeudu paljastavasti. Osa meikkaa, mutta sekin on aika luonnollista ja hillittyä. Pukeutuminen on perus-bisnes-lookkia, löytyy hameita, farkkuja, jakku/housupukua ja sen sellaista. Vapaa-ajalla kaveritkin ovat hyvin samansuuntaisia, ulkonäkö on ihan siisti, mutta ei kellään ole tarvetta korostaa itseään vahvalla meikillä tai paljastavilla vaatteilla.
Jotenkin ulkonäön ylipuunaaminen ei vaan kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan ja kulttuuriin, jossa ihmistä arvostetaan älyn ja muutenkin sisäisten arvojen pohjalta. Sorry, jos et halua tätä kuulla.
Sinusta vahva meikki tekee tyhjäpään? Ei ole tarvetta korostaa itseään vahvalla meikillä?
Kuinka idiootti joku voi olla?
Kyllä. Voimakas meikkaaminen, paljastava pukeutuminen, tekoripset/hiuslisäkkeet jne tekevät ihmisestä pinnallisen tyhjäpään. Ja antavat halvan ja tyrkyn vaikutelman. Ei se muutu, vaikka kuinka yrittäisitte väittää sen olevan kaunista.
Ja sinä annat itsestäsi ahdasmielisen ja inhottavan vaikutelma. Sulla ei varmaan ole ystäviä? Tai sitten olette yksi sellainen kanalauma, jonka jäsenet arvostelevat muita ja nauravat muille luullen samalla olevansa itse kauniita.
Nämä naiset ovat aina tunkemassa omaa moraalikäsitystään siitä miten peittävä pukeutuminen on jotenkin moraalisesti oikeampaa. Samat naiset saavat usein aggressioita esimerkiksi naisnäyttelijöiden alastonkohtauksista. Samoin tosi-tv formaateissa naiset saavat lokaa siitä kun kehtaavat käydä suihkussa.
Nainen kokee toisen naisen kehon uhkana. Siksihän monissa maissa naisen pukeutumista syynätään ja toiset naiset kyttäävät minkä kerkeävät. Eikös naisella tule olla vapaus olla minihameessa, jos on vapaus pukeutua kaapuun joka haittaa tunnistamista? :D Hyvin usein naiset puolustavat alistavia käytäntöjä, mutta vastustavat vapaita valintoja.
Jos paljastava pukeutuminen olisikin jollain tavalla halpaa, mitä sitten? Onhan suurin osa naisista muutenkin seksiobjekti miehelle. Harva tältä säästyy. Suosittelen hankkimaan itsetunnon jos toisen naisen pukeutuminen kiinnostaa noin paljon.
Olen nähnyt useita postauksia instagramissa jossa nainen ojentaa paljastavia kuvia ottavia ja käskee "näytellä vain omalle miehelle". Naisen keho siis on miehen ja yhteiskunnan. Siksi sitä vahdataan. Aika karua että naisen keho on oman miehen, mutta miehet saavat tehdä mitä haluavat.
Vaatikaa joskus miehiltä siveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä sedän paljon meikkaavia ja paljastavasti pukeutuvia naisia ihan hyvin. Ei heissä mitään sietämätöntä minusta ole, enkä tunne yhtäkään sellaista naista niin läheisesti, että voisin mitään arvioita hänen siedettävyydestään tehdä.
Minä kuitenkin kritisoin sitä ajatusta, että ollakseen nätti ja hyvä, naisen pitää panostaa niin paljon ulkonäköönsä. Jos itse ulkonäkönsä ympärillä puleeraamisesta nauttii, niin eihän siinä mitään, mutta toivoisin ettei siitä vedettäisi yhtäläisyysmerkkejä hyvyyteen, kauneuteen, itsestään huolehtimiseen yms. koska tällaiset yhtäläisyysmerkit muuttuvat helposti edellytyksiksi ja odotuksiksi ja implikoivat sitä, että jos nainen ei käytä hiustenpidennyksiä, ripsienpidennyksiä, rakennekynsiä, korkkareita ja muotivaatteita, hän ei ole tarpeeksi huoliteltu ja hyvä.
Hieno kirjoitus, juuri näin!
Itse lisäisin vielä, että jos puleeraa ihan stanasti niiden pidennyksien, kynsien ja meikkien kanssa vaatetuksesta puhumattakaan, niin kyllä siihen saa aikaakin kulumaan aika lailla. Että on ne myös arvovalintoja, koska lisäksi pitää juosta kuntosalilla, lenkillä, pumpissa (eiku crossfitissä nykyään) ja pilateksessa tai joogassa.
Musta se ylenpalttinen puleeraaminen nyt vaan on ristiriidassa kaiken tasa-arvohehkutuksen ja metoon & co kanssa. Että tavallaan halutaan tasa-arvoa, mutta sen oman sukupuolen stereotypiaa vahvistetaan samaan hengenvetoon ihan silmiä räpäyttämättä.
Ja nyt puhun siis tilanteeseen sopimattomasta pukeutumisesta, koko maailman meikkiarsenaalin laittamisesta kerralla naamaan ja tästä kummallisesta itsensä jatkuvasta brändäämisestä.
Ja ap:lle, etenkin Briteissä se wt-meininki on ihan omaa luokkaansa, valitettavasti on pikkuhiljaa rantautunut Suomeenkin.
T. N40, ehostan enkä pukeudu pieruverkkareihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ap ja hänen kannallaan olevat puhuvat meikkaamisesta, pukeutumisesta yms. hyvin arvolatautuneesti. Käytetään positiivisesti latautuneita termejä ja ilmaisuja kuten kaunistautuminen, huoliteltu yms. ja vaihtoehto niille esitetään negatiivisesti (pieruverkkarit, roskasäkki päässä yms.), mutta samaan aikaan eri mieltä olevien pitäisi kommentoida meikkaamista yms. neutraalisti. Mitähän tämä on jos ei juuri sitä tekopyhyyttä, josta ap valitti?
mitä neutraalia h*uoraksi, lutkaksi, tai idiootiksi kutsumisessa on????
En minä tuossa väittänyt, että vastapuoli kommentoisi neutraalisti (eikä tuo h**rittelu tietenkään ole asiallista), vaan että ap:lla ja hänen kanssaan samaa mieltä olevilla on tällainen vaatimus.
... ok.
anyway, ap:n viestinä oli omasta mielestäni se että jos laittaa korot, kynsilakkaa, meikkiä, vaatteet ja hiukset jne sillä tavalla miten itse niistä pitää, niin joillain naisilla on ongelma sen kanssa; se ero jonka itse näen on se että jos pukeutuu vain itseään varten niin jotkut ihmiset ei vaan ymmärrä sitä. he sitten olettavat toisten pukeutuvan "nätisti" samasta syystä kuin he (esim. laittautuvat samalla lailla vain juhliin/baariin tms., jos/kun haluavat jonkun tietyn henkilön huomion) kun toinen haluaa vaan piristää päiväänsä katsomalla itseään miellyttävää heijastustaan kauppojen ikkunoissa.
Minulla on yksi kysymys näille itseään varten laittautujille? Jos viettäisitte päivän kotona lähtemättä ulos kertaakaan, laittautuisitteko yhtä huolella?
Yleensä en. Joskus saatan laittaa meikkiä, mutta harvemmin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Musta se ylenpalttinen puleeraaminen nyt vaan on ristiriidassa kaiken tasa-arvohehkutuksen ja metoon & co kanssa. Että tavallaan halutaan tasa-arvoa, mutta sen oman sukupuolen stereotypiaa vahvistetaan samaan hengenvetoon ihan silmiä räpäyttämättä.
Ei aivan näinkään. Jos henkilö identifioituu voimakkaasti johonkin sukupuoleen, ja sitä ulkonäöllään korostaa, tämä ei millään lailla mitätöi kenenkään muun kokemusta omasta sukupuolestaan, tai tavastaan olla ihminen, sukupuolella tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kyllä yhtään uskottava tää aloittajan taustatarina ulkomailla työskentelystä ja menestyneestä asemasta siellä. Kiireinen, menestyvä suominainen maailmalla jankuttamassa ihan suomalaisella vauvapalstalla teinitasoista soopaa 😅
Täällä nyt varmaan kaikki on trollannut joskus, mutta tämä on kyllä ihan totta. En myöskään ole erityisen vanha. Monissa Euroopan maissa on paljon helpompi edetä työelämässä, kun Suomessa. Siksi lähdin. Suomalaisia lisäksi arvostetaan paljon työmarkkinoilla ja tuntuu, että hyviä rooleja ja jopa johtotehtäviä on paljon tarjolla. En sitäpaitsi ole millään muotoa poikkeuksellinen tai edes erityinen tapaus, meitä on yli 100k.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aivan näinkään. Jos henkilö identifioituu voimakkaasti johonkin sukupuoleen, ja sitä ulkonäöllään korostaa, tämä ei millään lailla mitätöi kenenkään muun kokemusta omasta sukupuolestaan, tai tavastaan olla ihminen, sukupuolella tai ilman.
No ei yksilötasolla. Mutta lisäykseni oli lainaamaani kirjoitukseen, jossa viitattiin puleeraamisen muuttuvan lopulta yleiseksi edellytykseksi.
Tää tietty on markkinoinnin tulos, mutta hemmetin huono sellainen. Ja siihen liittyy paljon muitakin lieveilmiöitä, joita osa naisista valitettavasti levittää harvinaisen tehokkaasti, todnäk. tiedostamattaan.
Aina näitä keskusteluja lukiessa tulee mieleen, että missä nämä ihmiset kulkevat, jotka aina saavat osakseen haukkumista ja pahoja katseita. Minulla ei ole ylimääräisiä lisäkkeitä ja meikkaan aika huomaamattomasti mikäli oranssia huulipunaa ei lasketa, mutta käytän päivittäin kynähametta ja ihonmyötäisiä yläosia. Tyylini on naisellinen ja minulla on pitkät, paksut hiukset.
Liikun päivittäin ihmisten ilmoilla ja töissä eikä koskaan, painotan sanaa KOSKAAN, kukaan ole tullut mussuttamaan minulle ulkonäöstäni. Pari kertaa työkaveri on voinut mainita, että minulla on kivat vaatteet, mutta muuten en ole saanut mitään kommenttia mistään. Joskus olen jotain katseita huomannut, mutta en pidä niitä pahantahtoisina, koska katselen itsekin hyvännäköisiä ihmisiä.
Ihan tosissani haluaisin tietää, että kuka ihme teidän vaatteitanne ja meikkiänne aina kommentoi?
Mua ei haittaa, jos joku pukeutuu paljastavasti, meikkaa paljon ja käyttäää hiusjatkoja, mutta itse en pidä tästä tyylistä. Mun maku on muutenkin minimalistisempi ja pidän luonnollisesta kauneudesta ja luonnollisesta seksikkyydestä. Musta on esim. hyvin seksikästä ja kaunista: meikitön nainen, teepaita, farkkusortsit, ruskettuneet ja treenaatut sääret. tai pitkä, vartalonmyötäinen mekko, hiukset tiukalla nutturalla/ponnarilla, meikkinä vain näyttävän värinen huulipuna. Arvostan äärettömästi naisia, jotka osaa olla hienostuneesti seksikkäitä ja kauniita. Se on taitolaji, jota itsekin opettelen. Makuja on kuitenkin monia ja mulle on ok, jos joku tyykkää erilaisesta.
Pistää oikeasti melkein vihaksi kun katselee että AIKUISET IHMISET iha oikeasti väittelee siitä, mikä on kaunista ja mikä ei, mikä tekee tyhjäpään näköiseksi ja mikä ei.
Joka ikinen saa näyttää just siltä miltä ihan itse haluaa. Siis ihan tosi, jos meikkaat ja ja pukeudut paljastavammin kuin joku muu, niin sitten pukeudut. Eihän siitä kenellekkään ole koskaan mitään haittaa aiheutunut, että jollain vastaantulevalla on vähän räikeämpi meikki ja vaikkapa v-aukkoinen paita, vai onko? Mistä ihmisille on edes juolahtanut mieleen että esim. meikkaaminen tekee ”tyhjäpään” näköiseksi? Jos joku käyttää muutaman kympin kuussa meikkeihinsä, ja viitsii huolehtia ulkonäöstään enemmän kuin joku muu, nii voi hyvänen aika MITÄ SITTEN.
En todellakaan väitä, että niitä ei kiinosta oma ulkonäkö jotka ei miekkaa, mutta antakaa nyt ihmisten hyvänen aika itse tehdä omat päätöksensä, ilman että niitä jossain keskustelupalstoilla kritisoidaan.
Koitan nyt tiivistää: mitä se sinun takamustasi kutkuttaa jos joku jaksaa käyttää aamulla 30 ylimääräistä minuuttia meikkaamiseen? Eikä se muuta ihmistä mitenkään jos hän pukeutuu paljastavammin.
Piti vielä jotain lisätä mutta unohdin mitä se oli :D
Äly hoi älä jätä
Kuunnelkaa nyt itteänne.. kirjoitti:
Pistää oikeasti melkein vihaksi kun katselee että AIKUISET IHMISET iha oikeasti väittelee siitä, mikä on kaunista ja mikä ei, mikä tekee tyhjäpään näköiseksi ja mikä ei.
Joka ikinen saa näyttää just siltä miltä ihan itse haluaa. Siis ihan tosi, jos meikkaat ja ja pukeudut paljastavammin kuin joku muu, niin sitten pukeudut. Eihän siitä kenellekkään ole koskaan mitään haittaa aiheutunut, että jollain vastaantulevalla on vähän räikeämpi meikki ja vaikkapa v-aukkoinen paita, vai onko? Mistä ihmisille on edes juolahtanut mieleen että esim. meikkaaminen tekee ”tyhjäpään” näköiseksi? Jos joku käyttää muutaman kympin kuussa meikkeihinsä, ja viitsii huolehtia ulkonäöstään enemmän kuin joku muu, nii voi hyvänen aika MITÄ SITTEN.
En todellakaan väitä, että niitä ei kiinosta oma ulkonäkö jotka ei miekkaa, mutta antakaa nyt ihmisten hyvänen aika itse tehdä omat päätöksensä, ilman että niitä jossain keskustelupalstoilla kritisoidaan.
Koitan nyt tiivistää: mitä se sinun takamustasi kutkuttaa jos joku jaksaa käyttää aamulla 30 ylimääräistä minuuttia meikkaamiseen? Eikä se muuta ihmistä mitenkään jos hän pukeutuu paljastavammin.
Piti vielä jotain lisätä mutta unohdin mitä se oli :D
Äly hoi älä jätä
No, mitä se sinun reikää kutittaa, jos toisia aihe puhututtaa? Ota omasta neuvosta vaari ja anna ihmisten tehä niinku haluavat.
Kyllä. Voimakas meikkaaminen, paljastava pukeutuminen, tekoripset/hiuslisäkkeet jne tekevät ihmisestä pinnallisen tyhjäpään. Ja antavat halvan ja tyrkyn vaikutelman. Ei se muutu, vaikka kuinka yrittäisitte väittää sen olevan kaunista.