Aikooko Nordea todella lopettaa kokonaan tunnuslululistansa?
Varmasti on satojatuhansia asiakkaita, ennen muuta iäkkäitää, jotka eivät älykännykkää käytä ja tunnuslukulaite ei ole yhtä yksinkertainen kuin pahviläpyskä. Onko Nordealla varaa menettää nämä asiakkaat? Itse käytän pahviläpyskää viimeiseen asti. Se on luotettava, kulkee helposti mukana ja toimii kaikilla laitteilla.
Kommentit (25)
Aina on minulla toiminut sovellus. Hyvä systeemi, vaikka alussa ihmetytti. Mobiilipankki on sitten huippu. Puhelimella voi siirtää lapsillekin rahaa missä vain ja velat kuitata kaverille, jos käteistä rahaa ei ole ja tarvii lainata.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei koska äsken juuri ei tunnuslukusovellus toiminut.
Eihän ne pankin sivut aina toimi muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina on minulla toiminut sovellus. Hyvä systeemi, vaikka alussa ihmetytti. Mobiilipankki on sitten huippu. Puhelimella voi siirtää lapsillekin rahaa missä vain ja velat kuitata kaverille, jos käteistä rahaa ei ole ja tarvii lainata.
Niin kuten sanottu, äsken se ei toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne pankin sivut aina toimi muutenkaan.
Läpyskällä sain laskut maksettua. Onneksi sellainen oli.
Ei vain Nordea, vaan kaikki pankit.
Koska laki.
En ole Nordean asiakas mutta toivon että oma pankkini ei lopettaisi tunnuslukulistaa, ihan siitä syystä ettei minulla ole älykännykkää enkä aio sellaista hankkiakaan. Olen nelikymppinen it-ammattilainen ja tiedän tasan tarkkaan noiden älysovellusten riskit. En ole myöskään fb:ssa, linkedinissä tai twitterissä. Onneksi.
No jos vanhus osaa pankkiasiansa verkossa hoitaa, niin eiköhän osaa myös sitä tunnuslukulaitetta käyttää. Kyllä siinä pankin kirjautumissivulla on aina yksityiskohtaiset ohjeet mitä nappulaa painaa siitä laitteesta missäkin vaiheessa. Jos ei siihen kykene, niin kykeneekö sitten huolehtimaan omista raha-asioistakaan verkossa.
Nyt loppuu tämä Nordea-viha. Ihan hyvä pankki. Vanhukset voivat sitten olla ilman pankkia ja syödä mustikoita metsissä jos kehitys niin pelottaa.
Omasäästöpankkiin tuli oma vahvistus-sovelluspäivitys,on kyllä paljon kätevämpi kuin avainlukulista.Riittää pin-koodi.
vi tun tunnuslukusovellus ei äsken toiminut ollenkaan, voi vit tu
Vierailija kirjoitti:
Ei vain Nordea, vaan kaikki pankit.
Koska laki.
Mikä laki sen sanelee? Saman laitteen käyttäminen varmennuskoodin ja pankin käyttöön on turvaton ratkaisu. Puhumattakaan siitä kuinka turvattomia älypuhelimet lähtökohtaisesti ovat. Useimpiin ei päivityksiäkään saa kuin vuoden pari.
Entä jos kännykkä, jossa se tunnuslukusovellus on, menee rikki, katoaa tai varastetaan???
Eikö tämän jälkeen tietokoneella ole mahdollisuutta lainkaan päästä verkkopankkiin? Vai tuleeko sinne jokin oma tunnistautumisensa? Mietin lähinnä palkkakuittien tulostusta, rahasto-ostoihin liittyvää paperien lukemista, mitä ei jaksa kännykällä tehdä jne. Ja minä ainakin pelkään niin puhelimen varastamista sen jälkeen, kun sillä pääsee suoraan verkkopankkiin ilman salasanoja, että uskaltaako kännykkää edes kuljettaa mukana?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämän jälkeen tietokoneella ole mahdollisuutta lainkaan päästä verkkopankkiin? Vai tuleeko sinne jokin oma tunnistautumisensa? Mietin lähinnä palkkakuittien tulostusta, rahasto-ostoihin liittyvää paperien lukemista, mitä ei jaksa kännykällä tehdä jne. Ja minä ainakin pelkään niin puhelimen varastamista sen jälkeen, kun sillä pääsee suoraan verkkopankkiin ilman salasanoja, että uskaltaako kännykkää edes kuljettaa mukana?
Tottakai on 😆
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kännykkä, jossa se tunnuslukusovellus on, menee rikki, katoaa tai varastetaan???
Sitten otat sovelluksen uudestaan uuteen kännyyn.
Vierailija kirjoitti:
Et kai pidä kännykkäsi asetuksia niin, että kuka tahansa varas voi heti ruveta sitä käyttämään? Eikä pelkkä avainluku mihinkään riitä. Ennen sitä pitää antaa kännykälläkin käyttäjätunnus ja salasana, minulla 6+4 merkkiä. Laskut voin hyväksyä ilman vaihtuvaa avainlukua 8-merkkisellä PIN-koodilla, jonka olen itse antanut ja joka pysyy aina samana.
Vierailija kirjoitti:
En ole Nordean asiakas mutta toivon että oma pankkini ei lopettaisi tunnuslukulistaa, ihan siitä syystä ettei minulla ole älykännykkää enkä aio sellaista hankkiakaan. Olen nelikymppinen it-ammattilainen ja tiedän tasan tarkkaan noiden älysovellusten riskit. En ole myöskään fb:ssa, linkedinissä tai twitterissä. Onneksi.
Niin, android-puhelimien käyttäjien tunnusluvut ja kaikki salasanat ovat jo googlen tiedossa. Koska a-luuri ei ole muuta kuin vakoilukone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, android-puhelimien käyttäjien tunnusluvut ja kaikki salasanat ovat jo googlen tiedossa. Koska a-luuri ei ole muuta kuin vakoilukone.
On se paljon muutakin kuin vakoilukone mutta en sillä pankkiasioita ja vastaavia tekisi.
Tunnuslukulaite on syvältä.
Liian monta näppäiltävää lukua että jotain voi sivuilla tehdä.
Itselläni vielä sormet toimii mutta mietin niitä joilla on reuma tai nivelrikko ei ole helppo kyseistä laitetta käyttää. Omat vanhemmat ovat yli 80 ja heille kyseinen laite olisi mahdoton. Käyttävät kyllä tablettia koska helppoa ja toimii hipaisuilla.