Miksi et voi sietää meikkaavia ja paljastavasti pukeutuvia naisia?
Olen huomannut, kuinka tällä palstalla kauhistellaan sitä, jos joku meikkaa paljon tai pukeutuu paljastavasti. En pysty ymmärtämään miksi, eikö se ole jokaisen oma asia, miltä haluaa näyttää?
Koen tämän aika vahvasti tekopyhäksi. On Ok päättää, miltä näyttää, jos käyttää pieruverkkareita, ei kiinnitä huomiota pukeutumiseen tai meikkaa. Tällöin korostetaan, kuinka jokainen saa itse päättää miltä näyttää eikä missään nimessä meikkaisi muita varten. Millä te sitten perustelette sen, että haukutte kuitenkin naisia, joilla on paljon meikkiä? eli heidän on OK valita, miltä näyttävät kunhan tekevät sen muita miellyttävällä tavalla?
Itsellänikin on hiustenpidennys (hyvin luonnollinen sellainen, koska omatkin hiukseni ovat pitkät), kauniit ripsipidennykset, kestolakkaus kynsissä aina jne. En voisi kuvitellakaan olevani koskaan vähemmän huoliteltu - meikkaan myös joka aamu töihin ja kiinnitän paljon huomiota pukeutumiseen. Kävelen myös lähes poikkeuksetta koroilla. En tee näitä asioita kenenkään muun mieliksi vaan siksi, että kokisin itseäni kauniiksi ja hyväksi.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, kuinka tällä palstalla kauhistellaan sitä, jos joku meikkaa paljon tai pukeutuu paljastavasti. En pysty ymmärtämään miksi, eikö se ole jokaisen oma asia, miltä haluaa näyttää?
Koen tämän aika vahvasti tekopyhäksi. On Ok päättää, miltä näyttää, jos käyttää pieruverkkareita, ei kiinnitä huomiota pukeutumiseen tai meikkaa. Tällöin korostetaan, kuinka jokainen saa itse päättää miltä näyttää eikä missään nimessä meikkaisi muita varten. Millä te sitten perustelette sen, että haukutte kuitenkin naisia, joilla on paljon meikkiä? eli heidän on OK valita, miltä näyttävät kunhan tekevät sen muita miellyttävällä tavalla?
Itsellänikin on hiustenpidennys (hyvin luonnollinen sellainen, koska omatkin hiukseni ovat pitkät), kauniit ripsipidennykset, kestolakkaus kynsissä aina jne. En voisi kuvitellakaan olevani koskaan vähemmän huoliteltu - meikkaan myös joka aamu töihin ja kiinnitän paljon huomiota pukeutumiseen. Kävelen myös lähes poikkeuksetta koroilla. En tee näitä asioita kenenkään muun mieliksi vaan siksi, että kokisin itseäni kauniiksi ja hyväksi.
Jokainen saa pukeutua ja meikata niin kuin itse tahtoo. Vaikka itse en irtoripsiä enkä tekokynsiä ymmärrä tai arvosta, arvostan kauniisti meikattuja, tyylikkäitä ja hyvinpukeutuvia, mitä itsekin haluaisin olla. Kauniita ja huoliteltuja ihmisiä on kiva katsella, senhän varmaan kaikki myöntävät.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla kenenkään vaatetus tai meikki sentään sietokykyä ylitä, kyllähän kaikkea sellastakin on siedettävä mistä ei itse pidä.
Paljastavaa pukeutumista en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi sitä niin paljon suositaan, esim minihameita ja hihattomia narutoppeja, minusta rumia vaatteita. Varsinkin kun sieltä näkyy aina tissiliivin sangat ja minimekko nyt on mikä on, tulee mieleen vain se pimppa joka siellä alla luuraa.
Voi apua mikä vastaus! :DD Siis ensinnäkin - valtaosalla naisista on rintaliivit. Miksi niistä ei saisi näkyä vilaustakaan? Ne ovat vaatekappale siinä missä muutkin vaatteet. Ymmärrän vielä että kuppiosaa halutaan pidettävän piilossa (tai en oikeastaan, mutta ei mennä siihen), mutta että edes sen OLKAIN ei saisi näkyä.
Tuolle sun pitäisi kyllä ehkä jo tehdä jotain, että sulle tulee minihameesta vain pimppa mieleen. Onko sulle tehty jotain lapsena? :(
Tuota, meikin määrä ei varmaan ole tässä olennaista, vaan meikkaustyyli/taidot. Huolellisesti tehty tyylikäs ja hillitty meikki voi sisältää meikkituotteita ihan yhtä paljon kuin suttuinen riikinkukkomeikki. Leikkaan itse melkeinpä aina kun lähden kaupungille. Töissäkin mulla usein on huoliteltu meikki. Rakastan että nyt muodossa on nudesävyt ja paksut kulmakarvat eikä joku sähkön sininen. Helppoa näyttää luonnolliselta mutta huolitellulta.
Paljastelu on mielestäni mautonta ja se viestittää vääriä asioita (ellei sitten ihan tosissaan halua viestittää että täältä saa helppoa pllua). Mielestäni on paljon kiinnostavampaa pukeutua siten, että mielikuvituksellekin jää jotain sijaa. Olisi töissäkin aika akward-tilanne, jos pitäisi vetää palaveria tai kehityskeskustelua jossain stripparikuteissa ja miehet tuijottaisi tissiväliä. Ehkä jossain yökerhossa voisi vilauttaa enemmän, ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä, omaan peilikuvaan pakkomielteiset, ulospäin itsevarmat mutta sisäisesti todella epävarmat ovat niitä joilla tarve laittautua ylimäärin ja julkaista itsestään itsetyydytys materiaaliksi soveltuvaa kamaa somessa. Surullinen kombo lähinnä mielestäni, ja en näitä naisia myöskään älykkääksi kutsuisi, vaikka monesti ovat sitä omasta mielestään.
tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on vain yksi vastaus: Kateellisuus
kateellisuus mistä? voi kai kuka tahansa pukeutua kuin lunttu jos haluaa, kaikki ei sentään halua.
Jos nainen on meikattu kauniisti ja on kauniit istuvat vaatteet ja korot, hän saa paljon huomiota osakseen,. Kuitenkin Suomessa suurin osa naisista hukkuu ns. harmaaseen massaan. Se herättää kateutta. Jos se EI herättäisi kateutta niin eipä heitä nämä ihmiset edes huomaisi tai kiinnittäisi huomiota.
Miten ihmeessä se herättäisi kateutta, kun kuka tahansa voisi pukeutua niin halutessaan.
Onko tullut mieleen, ettei suomalaiset yleensä halua huomiota. Suomalaiset ei ole kovin huomionhakuista kansaa. Ei ole tainnut tulla edes mieleen vai. Kun jokainen suomalainen nainenhan tuolla haluaa kulkea toosa minarista roikkuen ja kiljua huomiota osakseen.. no joopa joo, ei todellakaan halua.
Ne jotka niin haluaa tehdä, varmasti tekevät niin.
Tämä.
Oletteko tulleet ajatelleeksi, että meikkaamisen kutsuminen esimerkiksi "kaunistautumiseksi" on vain ovelaa markkinointia? Kun ap:n kaltaiset tyypit hyväksyvät, että nämä asiat ovat synonyymeja, he ryntäävät ostamaan uusimmat "kaunistavat" tuotteet ja käyttävät tuhansia euroja vuodessa ulkonäköönsä. Markkinoijat ja myyjät nauravat matkalla pankkiin.
Muutenkin meikkaamiseen pyritään markkinoinnissa liittämään piilomerkityksiä, joiden sisältö on se, että meikattu = kaunis, huoliteltu, rohkea, seksikäs, arvostaa itseään kun taas meikkaamaton =homssuinen, kateellinen, tylsä, ei välitä minkälaisen vaikutelman antaa. Nämä koskevat lähinnä naisia, meille on lapsesta asti opetettu, että naisen kehon jokainen yksityiskohta on vapaa todella törkeälle arvostelulle.
Kannattaa pysähtyä ajattelemaan tätä asiaa. Miksi värillinen jauhe luomilla tekisi jostakusta rohkean? Pärjääkö työhaastattelussa paremmin, jos on lakannut kyntensä? Miten ihmeessä pitkäripsinen henkilö olisi jotenkin maagisesti parempi sängyssä kuin lyhytripsinen?
Meikissä ei ole mitään pahaa mutta kannattaa joskus kyseenalaistaa markkinointikikkoja, eikä niellä heti kaikkea yhtään pureksimatta.
Vierailija kirjoitti:
Voin sietää kyllä, mutta en pidä siitä, että kuvitellaan kaunistautumisen vaativan karvalisäkkeitä, jalkojen pahoinpitelyä ja ylipäänsä kauneuskäsitystä, joka edellyttää valtavasti kalliita käsittelyjä ja aineita. Kun näen ap:n kaltaisen naisen, ajattelen että hänellä menee paljon aikaa ja rahaa ulkonäköön, mikä on poissa jostain muusta tekemisestä. Se kertoo myös hänen kehitystasosta ja arvomaailmasta jotain, ellei hänen työnsä todella vaadi suurta huolittelun tasoa, heitäkin toki on.
Työpaikalla on yksi nuori kaunis, ja erittäin huoliteltu nainen, johtaja, jota ihailen hänen sekä hänen pätevyytensä että kauneutensa vuoksi (itse olen keski-ikäinen nainen), mutta ihailu kyllä väheni kun näin, että hän oli ottanut huulitäytteitä. Minusta käsittämätöntä, koska ne eivät häntä kaunistaneet yhtään, tekivät vähän hölmön näköiseksi, ja julistivat ainakin minulle, että häneltä puuttuu jossain määrin objektiivisuutta itsensä suhteen. Mikä taas on yksi pätevyyden osa-alue.
Toinen juttu oli tuo Gilmoren tyttöjen jatko-osa Netflixissä 10 vuotta alkuperäisestä. "Lorelei" on selkeästi vetänyt botoxia oikein kunnolla otsaan, joka oli kadottanut kaikki silmänilmeet puheesta, sarjassa jossa puhe aika lailla pääosassa. Voi miksi? Hänen kasvoiltaan oli kadonnut se viehätysvoima, joka tuli hänen ilmeistään, ja ihan itse aiheutettuna.
Mikä ihanne on näyttää pöhköltä nukelta?
Hassua. Minä olen ihan yhtä paljon nainen ja samanlainen ihminen riippumatta siitä, olenko juuri herännyt, kaupassa ilman meikkiä lenkkareissa, minimekossa diskossa, hieman huoliteltuna töissä, hikisenä ja likaisena synnyttämässä tai glitteriä naamassa kotisohvalla.
Luulin, että muutkin tietävät tämän. Minusta monipuolisuus on kivaa, ja ulkoisuuden ”koristelu” hauskaa.
Koen, että minulla nimenomaan on hyvä itsetunto, koska voin näyttää miltä haluan. Minun ei tarvitse olla ahtaassa omakeksimässäni ajatusten häkissä, jossa tietyn mekon päälle laittaessani vaikutan h uoralta, jossakin asussa minua arvostetaan ja kun laitan hiustenpidennyksiä, olen nolo ja muovinen ja huonoitsetuntoinen, ja erityisen hyveellistä on olla ilman meikkiä.
Tunnen oloni ihan yhtä hyväksi kaikissa lookeissa. Minun on vaikea uskoa, että niin monet ihmiset ovatkin hyvin pinnallisia ja arvottavat ihmisiä ulkoisten seikkojen perusteella. Oli se sitten huolitelluksi vs h uoraksi arvostelu tai homssuiseksi vs luonnolliseksi.
Minusta myös ulkonäön laittaminen itselleen mieluisaksi (oli se sitten kokonaan laittautumatta jättäminen tai täysi drag queen) on taidetta ja itseilmaisua. On sallittua, mutta ahdasmielistä arvostella muiden versioita ulkonäöstään. Vähän kuin taide, ei ole olemassa ”hyvää”, ”huonoa”, ”mautonta” tai ”tyylikästä” yleismaailmallisesti. Taide on makuasia, eikä makuasioista voi kiistellä.
”Tyylikäs” ja ”hyvä” ovat vain kunkin ihmisen tai kulttuurin määrittelemiä sem ajanhetken näkemyksiä. Eivätkä edes läheskään kiistattomia.
Ajatuksia saa olla ja netissä on kiva niitä vaihtaa, mutta muistetaanhan kaiki olla lämpimiä toisillemme ja olla arvostelematta ääneen muiden ulkonäköä tai tyyliä. Ei olla ylemmyydentuntoisia eikä julisteta itsellemme epämieluisaa ”rumaksi” ”homssuiseksi” tai ”h uoramaiseksi”. Lähtökohtaisesti voi olettaa, että kun joku on pukeutunut tai laittautunut jollain tavalla, hän on itse tyytyväinen, ja on pelkästään ilkeää ja ylimielistä mennä haukkumaan päin naamaa tai selän takana.
Totta kai tilanteisiin on tärkeää pukeutua niihin sopivalla tavalla, esim. töissä yleensä on kohteliasta pukeutua sopivan peittävästi ja niin edelleen. Sen voi kuitenkin toteuttaa myös onalla tyylillään, vaikka se ei olisikaan se kaikista suosituin ja hyväksytyin.
Vierailija kirjoitti:
No se on jonkun ihanne. Miten se voi olla edes ihmetyksen aihe, että makuja on monia? Ei sinun makusi ole mikään ultimaattinen standardi, se on vain sinun näkemyksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin sietää kyllä, mutta en pidä siitä, että kuvitellaan kaunistautumisen vaativan karvalisäkkeitä, jalkojen pahoinpitelyä ja ylipäänsä kauneuskäsitystä, joka edellyttää valtavasti kalliita käsittelyjä ja aineita. Kun näen ap:n kaltaisen naisen, ajattelen että hänellä menee paljon aikaa ja rahaa ulkonäköön, mikä on poissa jostain muusta tekemisestä. Se kertoo myös hänen kehitystasosta ja arvomaailmasta jotain, ellei hänen työnsä todella vaadi suurta huolittelun tasoa, heitäkin toki on.
Työpaikalla on yksi nuori kaunis, ja erittäin huoliteltu nainen, johtaja, jota ihailen hänen sekä hänen pätevyytensä että kauneutensa vuoksi (itse olen keski-ikäinen nainen), mutta ihailu kyllä väheni kun näin, että hän oli ottanut huulitäytteitä. Minusta käsittämätöntä, koska ne eivät häntä kaunistaneet yhtään, tekivät vähän hölmön näköiseksi, ja julistivat ainakin minulle, että häneltä puuttuu jossain määrin objektiivisuutta itsensä suhteen. Mikä taas on yksi pätevyyden osa-alue.
Toinen juttu oli tuo Gilmoren tyttöjen jatko-osa Netflixissä 10 vuotta alkuperäisestä. "Lorelei" on selkeästi vetänyt botoxia oikein kunnolla otsaan, joka oli kadottanut kaikki silmänilmeet puheesta, sarjassa jossa puhe aika lailla pääosassa. Voi miksi? Hänen kasvoiltaan oli kadonnut se viehätysvoima, joka tuli hänen ilmeistään, ja ihan itse aiheutettuna.
'
Melko tiukkapipoinen asenne ja "mutkat suoriksi" mielipiteitä. Minulla menee n. 20 min aamulla suihkuun, meikkiin ja hiuksiin (pesen hiukset iltaisin joka toinen päivä). En nyt sanoisi, että tuo on mistään muusta pois. Ripset ja muut nimenomaan omalla kohdalla nopeuttavat aamuja ja yleisestikin laittautumista. Mitä rahaan taas tulee, niin sitä toki menee, mutta se on silti hyvin pieni osa tuloistani (pikaisen laskutoimituksen tulos oli 6% kk tuloista) ja käytän sen mielelläni tähän, Miellän asian enemmänkin harrastukseksi kuitenkin.
Todella lapsellista mitätöidä kenenkään ammattitaitoa huulitäytteiden vuoksi. Hän ei ole mitenkään velvollinen täyttämään sinun kauneusihanteitasi vaan hänen omansa. Tuskin olisi täytteitä ottanut, jos ei itse niistä pidä. Toivon, että hän on itse tyytyväinen tulokseen - sehän on ainoa asia, millä on väliä. Ei minkään keksi.ikäisen työkaverin ahdasmieliset mielipiteet. Älykkyyttä, objektiivisuutta tai ammattitaitoa se ei poista eikä mitenkään vaikuta siihen. Olet hyvä esimerkki naisesta, joka kokee asiakseen kontrolloida ja määräillä muita, ja jos se ei eivät toimi sinua miellyttävällä tavalla - alat mitätöidä heitä jopa ammattillisesti.
Onnea vaan valitsemallasi tiellä.
Ap
Luonnonvarakysymys. Meikkaaminen, kemikaalit ja hajuvedet pilaavat ympäristöä yhtä paljon kuin liikenne ja sen lisäksi niiden vuoksi tehdään kivuliaita ja täysin tarpeettomia eläinkokeita.
"Kuluttajien käyttämät kemikaalit saastuttavat ilmaa jo yhtä pahasti kuin autot
Puhdistusaineet, deodorantit, maalit ja muut haihtuvat kemikaalit lisäävät vaarallisia pienhiukkasia ja epäterveellistä alailmakehän otsonia. Ne kulkeutuvat hengitysilman mukana keuhkoihin ja pystyvät tunkeutumaan keuhkorakkuloihin, pienimmät jopa verenkiertoon. Ne aiheuttavat hengityselinsairauksia ja lisäävät esimerkiksi sydänkohtauksia ja aivoverenkierron häiriöitä."
https://www.hs.fi/tiede/art-2000005569123.html
-
Lisäksi yhteiskunnan tarjoaman kauneuihanteen vaikutus itsetuntoon on vaurioittava
Vuonna 2008 tehty tutkimus paljastaa, että 15–17-vuotiaiden suomalaisten tyttöjen itsetunto on heikentynyt vuoden 2005 tutkimuksesta.
”Suunta on huolestuttava. Tutkimus kertoo, että 15–17-vuotiaat tytöt alkavat laihduttaa yhä nuorempina ja suhtautuvat itseensä muutenkin hyvin kriittisesti. Näyttää siltä, että nykyisten kauneusihanteiden vallitessa heidän on entistä vaikeampaa tuntea itsensä kauniiksi”
https://anna.fi/hyvinvointi/suomalaisten-tyttojen-itsetunto-on-pohjoism…
-
Paljastaminen pukeutuminen on lisäksi seksuaalista ahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Paljastavaa pukeutumista en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi sitä niin paljon suositaan, esim minihameita ja hihattomia narutoppeja, minusta rumia vaatteita. Varsinkin kun sieltä näkyy aina tissiliivin sangat ja minimekko nyt on mikä on, tulee mieleen vain se pimppa joka siellä alla luuraa. Vaikea ymmärtää miksi halutaan sellanen vaate päälle, että joku mies halutessaan pääsee kourimaan genitaaleja, ihan suora pääsy sieltä hameen alta pääkallonpaikalle. Eihän miehetkään kulje minareissa joista munat roikkuu
Melko outoa, että ajatus karkaa heti toisen naisen pimppiin, jos on minihame? Oletko koskaan ajatellut, jos kyse olisi jostain sinun omasta traumasta/ongelmasta? etenkin, jos olet sitä mieltä, että on naisen vastuulla pukeutua niin, ettei miehet käy käsiksi. Onko se sitten naisen syy, jos on minihame ja mies alkaa kourimaan? Mikään vaatetus ei oikeuta kourimaan eikä mikään vaate tee siitä yhtään vähempipätöistä häirintää. Ei todellakaan ole naisen vastuulla pukeutua niin, ettei "mies joudu kiusaukseen ja alkaa kourimaan, kun ei vaan itselleen voi mitään". Todella vanhanaikainen käsitys kyllä, onneksi #metoo on ainakin tätä asiaa valottanut suurimmalle osalle, selkeästi tarvetta on.
Ap
Siedän monenlaisia ihmisiä. Jos joku haluaa pukeutua tyrkysti niin ei se mua haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tulleet ajatelleeksi, että meikkaamisen kutsuminen esimerkiksi "kaunistautumiseksi" on vain ovelaa markkinointia? Kun ap:n kaltaiset tyypit hyväksyvät, että nämä asiat ovat synonyymeja, he ryntäävät ostamaan uusimmat "kaunistavat" tuotteet ja käyttävät tuhansia euroja vuodessa ulkonäköönsä. Markkinoijat ja myyjät nauravat matkalla pankkiin.
Muutenkin meikkaamiseen pyritään markkinoinnissa liittämään piilomerkityksiä, joiden sisältö on se, että meikattu = kaunis, huoliteltu, rohkea, seksikäs, arvostaa itseään kun taas meikkaamaton =homssuinen, kateellinen, tylsä, ei välitä minkälaisen vaikutelman antaa. Nämä koskevat lähinnä naisia, meille on lapsesta asti opetettu, että naisen kehon jokainen yksityiskohta on vapaa todella törkeälle arvostelulle.
Kannattaa pysähtyä ajattelemaan tätä asiaa. Miksi värillinen jauhe luomilla tekisi jostakusta rohkean? Pärjääkö työhaastattelussa paremmin, jos on lakannut kyntensä? Miten ihmeessä pitkäripsinen henkilö olisi jotenkin maagisesti parempi sängyssä kuin lyhytripsinen?
Meikissä ei ole mitään pahaa mutta kannattaa joskus kyseenalaistaa markkinointikikkoja, eikä niellä heti kaikkea yhtään pureksimatta.
Mikä vaarallisinta niin tämä ajattelu on leviämässä psykologiaan ja lääketieteeseen. Jos ei ole täydessä tällingissä mennessään vastaanotolle niin merkintä voi olla tyly. Tämä pitäisi korjata välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljastavaa pukeutumista en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi sitä niin paljon suositaan, esim minihameita ja hihattomia narutoppeja, minusta rumia vaatteita. Varsinkin kun sieltä näkyy aina tissiliivin sangat ja minimekko nyt on mikä on, tulee mieleen vain se pimppa joka siellä alla luuraa. Vaikea ymmärtää miksi halutaan sellanen vaate päälle, että joku mies halutessaan pääsee kourimaan genitaaleja, ihan suora pääsy sieltä hameen alta pääkallonpaikalle. Eihän miehetkään kulje minareissa joista munat roikkuu
Melko outoa, että ajatus karkaa heti toisen naisen pimppiin, jos on minihame? Oletko koskaan ajatellut, jos kyse olisi jostain sinun omasta traumasta/ongelmasta? etenkin, jos olet sitä mieltä, että on naisen vastuulla pukeutua niin, ettei miehet käy käsiksi. Onko se sitten naisen syy, jos on minihame ja mies alkaa kourimaan? Mikään vaatetus ei oikeuta kourimaan eikä mikään vaate tee siitä yhtään vähempipätöistä häirintää. Ei todellakaan ole naisen vastuulla pukeutua niin, ettei "mies joudu kiusaukseen ja alkaa kourimaan, kun ei vaan itselleen voi mitään". Todella vanhanaikainen käsitys kyllä, onneksi #metoo on ainakin tätä asiaa valottanut suurimmalle osalle, selkeästi tarvetta on.
Ap
Olen nainen ja mielestäni liian paljastava pukeutuminen on seksuaalista häirintää. Minulla pitää olla oikeus siihen, ettei minun tarvitse katsoa vieraiden ihmisten paljaita rintoja ja kankkuja + kamelinvarpaita läpinäkyvissä housuissa. Mikä ihmeen tarve sinulla on tyrkyttää tissejäsi vieraille ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen nainen ja mielestäni liian paljastava pukeutuminen on seksuaalista häirintää. Minulla pitää olla oikeus siihen, ettei minun tarvitse katsoa vieraiden ihmisten paljaita rintoja ja kankkuja + kamelinvarpaita läpinäkyvissä housuissa. Mikä ihmeen tarve sinulla on tyrkyttää tissejäsi vieraille ihmisille?
No ei kyllä ole häirintää. Pukeutuminen on jokaisen oma asia. Jos joku haluaa pukeutua paljastavasti, siitä vaan.
Kaikessa lyhykäisyydessään: naisiin kohdistuu tässä maailmassa todella paljon ulkonäköpaineita. Kasvavissa määrin miehiinkin, mutta silti eniten naisiin. Reaktiona tähän kokemaansa arvostelun ilmapiiriin ja paineisiin naiset sisäistävät nämä kriteerit ja vaatimukset, eivät koe koskaan mahtuvansa niihin (koska kriteerit ovat aina epärealistisia) ja reaktiona tähän haukkuvat itseään ja muita. Omasta ulkonäköön kohdistuvasta epävarmuudesta tuo tarve arvostella toisia naisia kumpuaa. Kun ei itsekään ole koskaan riittävä.
Olen huomannut aivan kauneimpienkin naisten olevan välillä ihan äärettömän epävarmoja omasta ulkonäöstään. Tuntuu omituiselta, että minulla, rumempana ja 10 kiloa paksumpana, on parempi käsitys itsestäni eikä tarvetta päivitellä jotain pikku vatsamakkaraa. Mutta sellaista se on, kun astut tuohon vaatimusten oravanpyörään - ne vaatimukset eivät koskaan lopu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ei kyllä ole häirintää. Pukeutuminen on jokaisen oma asia. Jos joku haluaa pukeutua paljastavasti, siitä vaan.
Totta kai se on häirintää. Jokaisella on oikeus valita sänkykumppaninsa ja yleensä toisen ihmisen intiimit paikat näkee vain sängyssä alasti. Nyt jotkut ihmiset haluavat paljastella intiimit paikkansa kaikille kysymättä heiltä haluavatko he osallistua seksuaaliseen kanssakymiseen. Minä EN halua nähdä vieraiden naisten rintoja, pyllyjä ja kamelinvarpaita, ne asiat kuuluvat vain sänkykumppanille. Itsensä paljatelu on sairaus.
"Ekshibitionismi eli paljastelu/itsensä paljastaminen tarkoittaa erotisoituneina pidettyjen ruumiinosien ja/tai seksuaalisen toiminnan paljastamista toisille ihmisille. Mielihyvä ja nautinto syntyy katsotuksi tulemisesta ja katsojien paljastamiseen ilmaisemista reaktioista. Itsensäpaljastamisen sosiaalinen hyväksyttävyys on osittain kulttuurisidonnaista (vrt. Esimerkiksi paljastava pukeutuminen). Ekshibitionismi voi siis olla tilanteesta, arvoista ja tapahtuman eri osapuolen välisestä asetelmasta riippuen joko kriminalisoitua tai sosiaalisesti hyväksyttyä toimintaa. Paljastamisen vastentahtoisesti paljastelun kohteeksi joutuneelle katsojalle loukkaa katsojan ihmis- ja seksuaalioikeuksia."
http://www.terve.fi/seksi/epatyypilliset-seksuaalisuuden-muodot
Paljastelemalla tissejäsi loukkaat minun oikeuksiani.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle: itse ainakin oletan, että kyse on etenkin Suomessa täysin kateudesta. Kun katsot suomalaisia naisia, usein (ei aina) heille tapahtuu täysi repsahdus kolmenkympin kynnyksellä. He lihoavat, leikkaavat lyhyet hiukset ja katkeroituvat kaikkea ja kaikkia kohtaan, jonka takia eivät siedä mm. kauniimpia naisia.
Olen sitä mieltä että kukaan ei täysin itseään varten laittaudu missään määrin. Kultainen keskitie on varmaan kaikessa parhain vaihtoehto, ainakin itselle. Koen omaavani harvinaisen hyvän itsetunnon, sillä minulle on helppoa kulkea ilman meikkiä rumissa verkkareissa ihmisten ilmoilla. Samalla nautin myös siitä, jos joskus olen laittautunut ja tiedän näyttäväni oikeasti ainakin omasta mielestäni kauniilta. Useimmiten minulle ei ole pätkääkään väliä sillä, mille näytän. Minua ei myöskään haittaa se, että joku muu on aina huoliteltu ja laittautunut. Mielestäni on mahtavaa, että joku jaksaa nähdä vaivaa.
Paljastava pukeutuminen on mielestäni useimmiten kaunista. Itse urheilen todella paljon, ja vartaloni on omasta mielestäni upea. Miksi en käyttäisi esimerkiksi kireitä vaatteita, jotka korostavat vartaloni parhaita puolia?
Liian tyrkyt ja paljastavat vaatteet eivät sovi useille eivätkä moneen tilaisuuteen, mutta jos joku sellaisia käyttää ei se ole muiden ongelma.
Tätä palstaa kun lukee, käy selväksi että nainen on todellakin naiselle susi.
Voin toki sietää mutta olen huomannut, että he eivät usein siedä minua.
Useasti nämä hyvin näyttävästi pukeutuneet naiset alkavat kyselemättä kertoa minulle olevansa _erityisen naisellisia_, nauttivansa kauneudesta, pitävänsä huomiota tärkeänä jne. Toisin sanoen he kertovat minulle päin naamaa, että olen epänaisellinen, en tiedä mikä on kaunista, eikä minua luultavasti kukaan huomaa. Eihän kauneutta voi edes määritellä mitenkään yksiselitteisesti! Minusta esimerkiksi suihkunraikas meikitön tyttö hevosen selässä on paljon kauniimpi kuin tekorusketettu missi bikineissä, joku muu voi olla toista mieltä. Muutenkin raivostuttaa naiset, jotka olettavat että toisten naisten elämän tärkein sisältö on saada huomiota miehiltä ja jotka pitävät esimerkiksi kaikkia pienirintaisia kateellisina ressukoina.
En ole mitenkään vähemmän naisellinen siksi, etten meikkaa paljoa, mitä se nyt ikinä tarkoittakaan. Minusta on naurettavaa typistää naiseus samaksi asiaksi kuin meikkaaminen ja huomion kerjääminen paljastavilla asuilla. En lähtökohtaisesti välitä toisten ihmisten ulkonäöstä enkä jaksaisi kuunnella tuollaista höpönlöpöä.
Long story short, laittautuminen ei ärsytä vaan oman mielipiteen korottaminen paremmuudeksi ja muiden leimaaminen kateellisiksi.