Miksi et voi sietää meikkaavia ja paljastavasti pukeutuvia naisia?
Olen huomannut, kuinka tällä palstalla kauhistellaan sitä, jos joku meikkaa paljon tai pukeutuu paljastavasti. En pysty ymmärtämään miksi, eikö se ole jokaisen oma asia, miltä haluaa näyttää?
Koen tämän aika vahvasti tekopyhäksi. On Ok päättää, miltä näyttää, jos käyttää pieruverkkareita, ei kiinnitä huomiota pukeutumiseen tai meikkaa. Tällöin korostetaan, kuinka jokainen saa itse päättää miltä näyttää eikä missään nimessä meikkaisi muita varten. Millä te sitten perustelette sen, että haukutte kuitenkin naisia, joilla on paljon meikkiä? eli heidän on OK valita, miltä näyttävät kunhan tekevät sen muita miellyttävällä tavalla?
Itsellänikin on hiustenpidennys (hyvin luonnollinen sellainen, koska omatkin hiukseni ovat pitkät), kauniit ripsipidennykset, kestolakkaus kynsissä aina jne. En voisi kuvitellakaan olevani koskaan vähemmän huoliteltu - meikkaan myös joka aamu töihin ja kiinnitän paljon huomiota pukeutumiseen. Kävelen myös lähes poikkeuksetta koroilla. En tee näitä asioita kenenkään muun mieliksi vaan siksi, että kokisin itseäni kauniiksi ja hyväksi.
Kommentit (263)
Surullisinta aloituksessa on tuo, että meikatan, jotta ois tekee kaunis ja hyvä. Oikeesti siitä pitäis keskustella. Jos joku mun läheinen sanois noin, oisin huolissani hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen osittain samaa mieltä aloituksesta, mutta sen jälkeen tulleista kommenteista on tullut kuva, että ap ja nämä muut hänen sanojaan säestävät eivät noin yleensäkään vaikuta kovin miellyttäviltä ihmisiltä. Onkohan tässä taas langettu keksimään omia selityksiä sille miksi se palaute on niin epämiellyttävää? Ehkä se syy ei pohjimmiltaan ole siinä meikissä ja vaatteissa, vaan tuossa ylimielisessä ja aggressiivisessa asenteessa?
kyllä musta tuntuu että se suurempi ongelma on näissä ihmisissä jotka kutsuu toisia huoriksi ja lutkiksi, epäilevät ammattitaitoa ja yrittävät puuttua toisten pukeutumiseen
En mä ketään ainakaan mene lutkaksi nimittelemään, mutta kyllä kai jokainen tietää millanen lutkatyyli on. Itse en sellasta käyttäisi, koska en pidä siitä tyylistä.
Kummaa porua selvästä asiasta. Ei kaikki halua näyttää maksulllisilta naisilta.
Meikkaaminen ja naisellisesti pukeutuminen ei sulje pois pieruverkkareita ja puutarhapistokkaita.
Tunnen moniakin itseensä panostavia, jotka esim meikatessaan istuu pierupöksyt jalassa kotona. Niinhän sen kuuluukin olla!
Itse mukaan lukien: suoristin hiukset, viritin kasvot ja nyt on pukeutumisen aika. Pierupöksyt ja virttynyt, meikin tuhrima t-paita nurkkaan ja mekkoa ja korkkaria tilalle. Eikun töihin!
N45
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan kukaan olisi kateellinen meikistä? Eihän se ole mitään saavuttamatonta jota täytyy tyytyä kadehtimaan. Kyllä meikkejä on tarjolla kaikille halukkaille.
Ei olekaan vaan siitä, kuinka hyvän lopputuloksen jotkut osaavat niillä taikoa. Se vaatii oppia ja erehdystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se surullista, jos määrittää itsensä, arvonsa ja onnellisuutensa ulkonäön perusteella. Mitä jos joudut onnettomuuteen tai sairastut sairauteen, jonka takia et voikaan enää korostaa noita parhaita puoliasi?
Tuntuu, että ollaan Suomessa aika juntteja mitä tulee ripsienpidennyksiin sun muuta. Alkavat olla menneen talven lumia muualla, ja suunta on luonnollisuuteen.
Ja mitä kaunista järkyttävissä tekoripsissä tai tekohiuksissa on? Mitä susta jää jäljelle kun poistat kulmakarvatatuointisi? Millainen sinä oikeasti olet?
Britanniassa ollessani kuulin paljon miesten suusta sitä, miten luonnolliselta näyttävä (ei esim. tekoripsiä ja -kulmia; botoxia tms. sinne sun tänne..."have at least your own eyebrows"...!) on paljon parempi kuin tekaistu nainen. Eihän tämä sitä tarkoita, ettei meikkaisi. Kaunis voi todella olla ilman noita tekojuttuja, mutta ilmeisesti parikymppiset nykyneidot eivät tätä ymmärrä?!
N44
Niin no, miehet nyt ei huomaa milloin naisella on meikkiä ja milloin ei.
Eipäs yleistetä. Sen huomaa aika helposti, jos vähänkään kiinnittää aiheeseen huomiota.
Mutta aiheeseen. On tietysti jokaisen oma asia, kuinka meikkaa vai meikkaako ollenkaan, mutta on kovin surullista, että moni pilaa ihoaan ja terveyttään "turhan" meikkaamisen takia, kun maltillinen, perusmeikki on usein paljon näyttävämpi. Liiallisesta meikkaamista tulee usein sellainen kuva, että henkilö yrittää saada epätoivoisesti huomiota vetämällä kunnon överit.
Vähemmän on enemmän tässkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Surullisinta aloituksessa on tuo, että meikatan, jotta ois tekee kaunis ja hyvä. Oikeesti siitä pitäis keskustella. Jos joku mun läheinen sanois noin, oisin huolissani hänestä.
En meikkaa arkena koska olen opettaja. Meikkaan juhliin, jotta olisin kaunis. Minkä muun takia meikkaisin? En ole läheisesi, mutta ei sinun tarvitse huolestua minusta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on omassa elämässäni sen verran sisältöä, että muiden (ventovieraiden) ihmisten pukeutuminen tai ehostautuminen ei kiinnosta pätkääkään. Jokainen saa olla semmoinen että itsensä kanssa viihtyy, millään muulla ei ole mitään väliä.
Itse olen monellakin mittapuulla "wt" mutta se ei haittaa yhtään, olen juuri semmoinen kuin minun pitääkin olla.
Sääliksi käy niitä ihmisiä, joilla ei ole mitään omaa juttua vaan näytetään samalta kuin kaikki muutkin, koko lookki on suoraan H&M:n katalogista revitty. Ja sitten haukutaan niitä jotka tästä valtavirrasta poikkeavat...
Alkoi lupaavasti, mutta päättyi sitten kuitenkin kanssaihmisten säälimiseen. Kun ei tarvi sääliä ketään, kuka on erilainen kuin sinä tai ihailemasi ihmiset. Antakaa nyt hyvänen aika toisten olla sellaisia kuin haluavat, ilman että halveksutte, säälitte, paheksutte, arvostelette tms. Käsittämätöntä.
Joo, itse olen pukeudun parhaani mukaan mahdollisimman näkymättömäksi enkä varmasti herätä mitään mielipiteitä kadulla. Osaan silti arvostaa ihan _jokaista_ tyyliä ja tyylittömyyttä mitä vastaan tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sellainen on hyvin harvoin kaunista ja aiheuttaa paitsi myötähäpeää myös harmia siitä, että naiset alentuvat tuollaiseen.
Ja ei, en vastusta kevyttä meikkiä ja siistiä, naisellista, pukeutumista.
Mikä siinä vahvassa meikissä on niin kamalaa? Aina tuo "kevyt" meikki. Vahva meikki voi näyttää hyvältä, jos sen osaa tehdä.
Siinähän se on: JOS sen osaa tehdä. Itse olen nähnyt vain niin paljon sellaisia "Katsokaa nyt minua, olen meikannut joka soluni, katsokaa nyt, haen huomiota"-naisia, että se vain pistää silmään. Tekoripset ovat esim. tosi kivoja, jos ne ovat maltillisia, mutta niitä övereitä tulee nähtyä aika paljon ja se ei vain näytä kovin edustavalle, jonka kai pitäisi olla se tavoite, en tiedä.
"En tee näitä asioita kenenkään muun mieliksi vaan siksi, että kokisin itseäni kauniiksi ja hyväksi."
Koetko olevasi huono, ellet ole laittautunut? Onko hyvyys ainoastaan ulkoista sinulle?
En tuomitse ketään, itsekin olen nuorempana miehenä itsetunnon ongelmista kärsinyt. Enkä viittaa itsetunto-ongelmiisi siksi, että panostat ulkonäköösi vaan siksi, että välität muiden mielipiteistä niin paljon, että päädyit tämän ketjunkin avaamaan. Ja kieltämättä aikamoisten suojien takaa tunnut vastauksia kommentoivan :D
Päivisin joudun käyttämään pukua töiden takia, iltaisin roskasäkki päällä, myös julkisillakin paikoilla. Asiakkaisiin törmättäessä nauramme minulle yhdessä.
*flies away*
Vierailija kirjoitti:
Koska sellainen on hyvin harvoin kaunista ja aiheuttaa paitsi myötähäpeää myös harmia siitä, että naiset alentuvat tuollaiseen.
Ja ei, en vastusta kevyttä meikkiä ja siistiä, naisellista, pukeutumista.
Itse feministinä näen asiassa muitakin sävyjä. Ei välttämättä ole kyse siitä, että ko. nainen alentuu yhtään mihinkään. Toki vastustan myös maailmankuvaa, jossa naisen "pitäisi" olla jonkunlainen miellyttääkseen yhteiskuntaa, mutta tahdon myös sallia ihan jokaiselle yksilölle oikeuden pukeutua juuri niin kuin hän itse valitsee, ilman että yhteiskunta arvottaa häntä sen perusteella.
Sen vuoksi, koska he näyttävät niin halvoilta ja mauttomilta. Odotan innolla sitä, että miehen alkavat pyörimään tositvohjelmissa perse paljaana tai vaihtoehtoisesti treenattua vartaloa täydellisesti nuolevissa vaatteissa.
Paljastava pukeutuminen ei oo mua ikinä häirinnyt. Eikä räikeät meikitkään, jos ne on hyvin tehty.
Kaikki muovinen näyttää mun mielestä kamalalta, enkä ymmärrä mitä ajattelee ihminen joka väenväkisin haluaa vaikka ne muoviripset. Mä kyllä erotan ne joka kerta, samoin hiustenpidennysten muovisen kiillon. Esteettistä silmää risoo myös huonosti tehdyt meikit... huononvärinen meikkipohja, tarkoittamaton naamiomaisuus tai jauhoisuus.
Vastauksena kysymykseen miksi en voi sietää laittautuneita naisia. Kysymyksen asettelu on jo hanurista. Kyllä ne naiset on varmaan ihan jees. Se epäesteettisyys on se, mikä ei uppoa, ja jotenkin surettaa se, että toinen näkee hirveesti vaivaa ja tuhlaa rahaa sellaiseen, mikä ei oo hänelle eduksi.
Aloittajalle: itse ainakin oletan, että kyse on etenkin Suomessa täysin kateudesta. Kun katsot suomalaisia naisia, usein (ei aina) heille tapahtuu täysi repsahdus kolmenkympin kynnyksellä. He lihoavat, leikkaavat lyhyet hiukset ja katkeroituvat kaikkea ja kaikkia kohtaan, jonka takia eivät siedä mm. kauniimpia naisia.
Olen sitä mieltä että kukaan ei täysin itseään varten laittaudu missään määrin. Kultainen keskitie on varmaan kaikessa parhain vaihtoehto, ainakin itselle. Koen omaavani harvinaisen hyvän itsetunnon, sillä minulle on helppoa kulkea ilman meikkiä rumissa verkkareissa ihmisten ilmoilla. Samalla nautin myös siitä, jos joskus olen laittautunut ja tiedän näyttäväni oikeasti ainakin omasta mielestäni kauniilta. Useimmiten minulle ei ole pätkääkään väliä sillä, mille näytän. Minua ei myöskään haittaa se, että joku muu on aina huoliteltu ja laittautunut. Mielestäni on mahtavaa, että joku jaksaa nähdä vaivaa.
Paljastava pukeutuminen on mielestäni useimmiten kaunista. Itse urheilen todella paljon, ja vartaloni on omasta mielestäni upea. Miksi en käyttäisi esimerkiksi kireitä vaatteita, jotka korostavat vartaloni parhaita puolia?
Liian tyrkyt ja paljastavat vaatteet eivät sovi useille eivätkä moneen tilaisuuteen, mutta jos joku sellaisia käyttää ei se ole muiden ongelma.
Tätä palstaa kun lukee, käy selväksi että nainen on todellakin naiselle susi.
Minun mielestäni ero on siinä, onko laittautuminen tilanteeseen sopivaa. Työpaikalla ei ole soveliasta pukeutua napaan asti avonaiseen vaateparteen ja olla bilemeikit naamassa. Se vain on tökeröä ja huonojen tapojen mukaista, vähän sama kuin häissä pukeutuisi valkoiseen häämekkomaiseen asuun.
Kyllä itsekin kuljen collareissa ja ties missä spurgulookissa vaikkapa koiraa ulkoiluttaessani, mutta ei tulisi mieleenkään mennä siten töihin. Toisaalta itse en ole koskaan ollut mikään ulkonäkökeskeinen ihminen, uskon oman kauneuteni ja charmini tulevan persoonastani ja taidoistani.
N25
Ei mulla kenenkään vaatetus tai meikki sentään sietokykyä ylitä, kyllähän kaikkea sellastakin on siedettävä mistä ei itse pidä.
Paljastavaa pukeutumista en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi sitä niin paljon suositaan, esim minihameita ja hihattomia narutoppeja, minusta rumia vaatteita. Varsinkin kun sieltä näkyy aina tissiliivin sangat ja minimekko nyt on mikä on, tulee mieleen vain se pimppa joka siellä alla luuraa. Vaikea ymmärtää miksi halutaan sellanen vaate päälle, että joku mies halutessaan pääsee kourimaan genitaaleja, ihan suora pääsy sieltä hameen alta pääkallonpaikalle. Eihän miehetkään kulje minareissa joista munat roikkuu.
Kyllä naisille aika outoja vaatteita tehdään täytyy sanoa, voi aika hyvin päätellä keiden etua niissä on lopulta ajateltu ja miksi, ei ainakaan naisen, mutta tyhmät naiset eivät tätä ymmärrä.
Mutta onneksi pohjoismaissa sellanen halpa pukeutuminen on kuitenkin melko marginaalista, naiset pukeutuu ihan oikeisiin vaatteisiin eikä seksihepeneisiin kadulla.
Se joka väittää että tuollasta pukeutumista ihmettelevä olisi "kateellinen", on aika pihalla tai eilen syntynyt. Kyllähän meistä jokaisella on mahdollisuus pukeutua naurettaviin vaatekappaleisiin niin halutessaan, kaikilla vaan ei ole siihen onneksi halua. Jotenkin tuntuu että ne joilla on itsetunto, heittäytyvät hakemaan huomiota hutsupukeutumisella. Ne on niitä samoja jotka pyllistelevät somessa omilla kuvillaan. Kyllä sellasta huomionhakua katsellessa normaali ihminen tuntee syvää myötähäpeää, kateus on viiminen tunne joka tulisi itselläni mieleen.
Kukin pukeutuu miten haluaa., itse pukeudun pitkiin housuihin ja hihallisiin vaatteisiin, koska minulla ei ole itsetunto-ongelmia enkä kaipaa yhtään enempää huomiota minkä saan ihan normivaatteissa.
Tarkoitukseni ei ole miellyttää "tyylilyylejä" seuraamalla helsinkiläisiä lifestyle blogeja. Täällä kehäkolmosen ulkopuolella pikkupitäjässä olisi aika huono valinta kyntää sohjossa korkkareilla ja minarilla eteenpäin, joten ihan järkisyistäkin jätän tuon "venäläisen tyylin" niille jotka kokevat sen itselleen tarpeelliseksi.
Niin ja ne tekoripset ja tekotukat kyllä huomaa, vaikka olisi miten hyvin laitettu. Harvoin näkee että ne parantaisivat kenenkään ulkonäköä. Kenen tahansa silmät ovat paljon kauniimmat ilman sitä mustaa palkkia siinä päällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla kenenkään vaatetus tai meikki sentään sietokykyä ylitä, kyllähän kaikkea sellastakin on siedettävä mistä ei itse pidä.
Paljastavaa pukeutumista en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi sitä niin paljon suositaan, esim minihameita ja hihattomia narutoppeja, minusta rumia vaatteita. Varsinkin kun sieltä näkyy aina tissiliivin sangat ja minimekko nyt on mikä on, tulee mieleen vain se pimppa joka siellä alla luuraa. Vaikea ymmärtää miksi halutaan sellanen vaate päälle, että joku mies halutessaan pääsee kourimaan genitaaleja, ihan suora pääsy sieltä hameen alta pääkallonpaikalle. Eihän miehetkään kulje minareissa joista munat roikkuu.
Kyllä naisille aika outoja vaatteita tehdään täytyy sanoa, voi aika hyvin päätellä keiden etua niissä on lopulta ajateltu ja miksi, ei ainakaan naisen, mutta tyhmät naiset eivät tätä ymmärrä.
Mutta onneksi pohjoismaissa sellanen halpa pukeutuminen on kuitenkin melko marginaalista, naiset pukeutuu ihan oikeisiin vaatteisiin eikä seksihepeneisiin kadulla.Se joka väittää että tuollasta pukeutumista ihmettelevä olisi "kateellinen", on aika pihalla tai eilen syntynyt. Kyllähän meistä jokaisella on mahdollisuus pukeutua naurettaviin vaatekappaleisiin niin halutessaan, kaikilla vaan ei ole siihen onneksi halua. Jotenkin tuntuu että ne joilla on itsetunto, heittäytyvät hakemaan huomiota hutsupukeutumisella. Ne on niitä samoja jotka pyllistelevät somessa omilla kuvillaan. Kyllä sellasta huomionhakua katsellessa normaali ihminen tuntee syvää myötähäpeää, kateus on viiminen tunne joka tulisi itselläni mieleen.
Kukin pukeutuu miten haluaa., itse pukeudun pitkiin housuihin ja hihallisiin vaatteisiin, koska minulla ei ole itsetunto-ongelmia enkä kaipaa yhtään enempää huomiota minkä saan ihan normivaatteissa.
Tarkoitukseni ei ole miellyttää "tyylilyylejä" seuraamalla helsinkiläisiä lifestyle blogeja. Täällä kehäkolmosen ulkopuolella pikkupitäjässä olisi aika huono valinta kyntää sohjossa korkkareilla ja minarilla eteenpäin, joten ihan järkisyistäkin jätän tuon "venäläisen tyylin" niille jotka kokevat sen itselleen tarpeelliseksi.Niin ja ne tekoripset ja tekotukat kyllä huomaa, vaikka olisi miten hyvin laitettu. Harvoin näkee että ne parantaisivat kenenkään ulkonäköä. Kenen tahansa silmät ovat paljon kauniimmat ilman sitä mustaa palkkia siinä päällä.
korjaus äskeiseen, siis ne joilla on HUONO itsetunto, heittäytyvät hakemaan huomiota hutsupukeutumisella.
Tietysti tärkein sana jäi unenpöpperössä laittamatta.
Pyydän jo valmiiksi myös anteeksi, jos kielenkäyttöni oli epäkorrektia SJW:ien mielestä. En jaksa kierrellä ja kaarrella. Mutta huom, hutsuttelin vaatetyyliä, en ihmisiä niiden takana. Voitte juoda lattenne rauhassa.
t.ton lainatun viestin kirjottaja
Heitänpä vastakysymyksen pro make-up -ryhmittymälle.
Miksi et voi sietää meikkaamattomia naisia?
Hlö.koht. kokemusta aiheesta löytyy jo vuosien ajalta. Ammattina rakennusapulainen. Kuljen työhön ja sieltä kotiin julkisilla kulkuvälineillä. Työ on raskasta ja pölyistä. Ei siis mitään järkeä laittautua aamuisin, pikainen suihku ja puhtaat vaatteet saavat riittää. Lähes poikkeuksetta työmatkallani törmään ihmisiin jotka käyttävät ilmeisesti kuukausipalkkani verran rahaa ja lukemattomia tunteja kaunistautumiseen. Saan osakseni katkeamattoman tuijotuksen, kämmenien takana tirskumisen ja kaverille kuiskuttelun. Olen tavallinen normaalivartaloinen nainen ilman mitään erityistuntomerkkejä, ja siitä huolimatta vedän laittautuneiden huomion puoleeni kuin magneetti. Miksi te saatte laittautua, mutta minä en saisi kulkea naturellina?
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle: itse ainakin oletan, että kyse on etenkin Suomessa täysin kateudesta. Kun katsot suomalaisia naisia, usein (ei aina) heille tapahtuu täysi repsahdus kolmenkympin kynnyksellä. He lihoavat, leikkaavat lyhyet hiukset ja katkeroituvat kaikkea ja kaikkia kohtaan, jonka takia eivät siedä mm. kauniimpia naisia.
Olen sitä mieltä että kukaan ei täysin itseään varten laittaudu missään määrin. Kultainen keskitie on varmaan kaikessa parhain vaihtoehto, ainakin itselle. Koen omaavani harvinaisen hyvän itsetunnon, sillä minulle on helppoa kulkea ilman meikkiä rumissa verkkareissa ihmisten ilmoilla. Samalla nautin myös siitä, jos joskus olen laittautunut ja tiedän näyttäväni oikeasti ainakin omasta mielestäni kauniilta. Useimmiten minulle ei ole pätkääkään väliä sillä, mille näytän. Minua ei myöskään haittaa se, että joku muu on aina huoliteltu ja laittautunut. Mielestäni on mahtavaa, että joku jaksaa nähdä vaivaa.
Paljastava pukeutuminen on mielestäni useimmiten kaunista. Itse urheilen todella paljon, ja vartaloni on omasta mielestäni upea. Miksi en käyttäisi esimerkiksi kireitä vaatteita, jotka korostavat vartaloni parhaita puolia?
Liian tyrkyt ja paljastavat vaatteet eivät sovi useille eivätkä moneen tilaisuuteen, mutta jos joku sellaisia käyttää ei se ole muiden ongelma.
Tätä palstaa kun lukee, käy selväksi että nainen on todellakin naiselle susi.
Meinasin koko ketjun tulla kirjoittamaan samaa mutta ehdit ensin. Samaa mieltä ja kiitos tekstistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ap ja hänen kannallaan olevat puhuvat meikkaamisesta, pukeutumisesta yms. hyvin arvolatautuneesti. Käytetään positiivisesti latautuneita termejä ja ilmaisuja kuten kaunistautuminen, huoliteltu yms. ja vaihtoehto niille esitetään negatiivisesti (pieruverkkarit, roskasäkki päässä yms.), mutta samaan aikaan eri mieltä olevien pitäisi kommentoida meikkaamista yms. neutraalisti. Mitähän tämä on jos ei juuri sitä tekopyhyyttä, josta ap valitti?
Tämä pistää minullakin silmään.
Outoa myös, että jos ei maalaa itselleen sotamaalausta joka aamu ja pukeudu hameeseen ja korkkareihin, sillon ainoa toinen vaihtoehto on olla roskasäkki päässä, verkkarit ja kroksit jalassa.
Vähän teiniltä tämä ap vaikuttaa "huoliteltuine" komppaajineen. :)
Sekä että. Haluan olla ihmisten ilmoilla ilman huomiota, sekä pidän myös vaatteistani.
Ne eivät herätä huomiota, ovat ihan tavallisia arkivaatteita.