Miksi et voi sietää meikkaavia ja paljastavasti pukeutuvia naisia?
Olen huomannut, kuinka tällä palstalla kauhistellaan sitä, jos joku meikkaa paljon tai pukeutuu paljastavasti. En pysty ymmärtämään miksi, eikö se ole jokaisen oma asia, miltä haluaa näyttää?
Koen tämän aika vahvasti tekopyhäksi. On Ok päättää, miltä näyttää, jos käyttää pieruverkkareita, ei kiinnitä huomiota pukeutumiseen tai meikkaa. Tällöin korostetaan, kuinka jokainen saa itse päättää miltä näyttää eikä missään nimessä meikkaisi muita varten. Millä te sitten perustelette sen, että haukutte kuitenkin naisia, joilla on paljon meikkiä? eli heidän on OK valita, miltä näyttävät kunhan tekevät sen muita miellyttävällä tavalla?
Itsellänikin on hiustenpidennys (hyvin luonnollinen sellainen, koska omatkin hiukseni ovat pitkät), kauniit ripsipidennykset, kestolakkaus kynsissä aina jne. En voisi kuvitellakaan olevani koskaan vähemmän huoliteltu - meikkaan myös joka aamu töihin ja kiinnitän paljon huomiota pukeutumiseen. Kävelen myös lähes poikkeuksetta koroilla. En tee näitä asioita kenenkään muun mieliksi vaan siksi, että kokisin itseäni kauniiksi ja hyväksi.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan kukaan olisi kateellinen meikistä? Eihän se ole mitään saavuttamatonta jota täytyy tyytyä kadehtimaan. Kyllä meikkejä on tarjolla kaikille halukkaille.
Tähän haluaisin vastauksen
Kaikki eivät uskalla/osaa meikata.
Se ei niin vaikea laji enää nykyisin ole :) tuotteita aivan maasta taivaisiin, ulkomaita myöten. Samoin tutorialeja.
Kyllä kaikki halukkaat varmasti opettelevat tämänkin taidon. Mikä siinä on niin vaikea käsittää ettei veden mukana viemäriin valuvassa kauneudesta ole kadehdittavaa?
Niin? Tuotteita on mutta taito pitää hankkia samalla tavalla kuin ennen. Harjoittelemalla paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ap ja hänen kannallaan olevat puhuvat meikkaamisesta, pukeutumisesta yms. hyvin arvolatautuneesti. Käytetään positiivisesti latautuneita termejä ja ilmaisuja kuten kaunistautuminen, huoliteltu yms. ja vaihtoehto niille esitetään negatiivisesti (pieruverkkarit, roskasäkki päässä yms.), mutta samaan aikaan eri mieltä olevien pitäisi kommentoida meikkaamista yms. neutraalisti. Mitähän tämä on jos ei juuri sitä tekopyhyyttä, josta ap valitti?
mitä neutraalia h*uoraksi, lutkaksi, tai idiootiksi kutsumisessa on????
En minä tuossa väittänyt, että vastapuoli kommentoisi neutraalisti (eikä tuo h**rittelu tietenkään ole asiallista), vaan että ap:lla ja hänen kanssaan samaa mieltä olevilla on tällainen vaatimus.
... ok.
anyway, ap:n viestinä oli omasta mielestäni se että jos laittaa korot, kynsilakkaa, meikkiä, vaatteet ja hiukset jne sillä tavalla miten itse niistä pitää, niin joillain naisilla on ongelma sen kanssa; se ero jonka itse näen on se että jos pukeutuu vain itseään varten niin jotkut ihmiset ei vaan ymmärrä sitä. he sitten olettavat toisten pukeutuvan "nätisti" samasta syystä kuin he (esim. laittautuvat samalla lailla vain juhliin/baariin tms., jos/kun haluavat jonkun tietyn henkilön huomion) kun toinen haluaa vaan piristää päiväänsä katsomalla itseään miellyttävää heijastustaan kauppojen ikkunoissa.
Minulla on yksi kysymys näille itseään varten laittautujille? Jos viettäisitte päivän kotona lähtemättä ulos kertaakaan, laittautuisitteko yhtä huolella?
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko tohon usein mainittuun pukeutuu itseään varten -juttuun. Pukeutuminen on aina viestintää, sillä halutaan kertoa jotain omasta persoonasta. Toki myös itselle, peilikuva on varmistus aille, että on se kuka ajattelee olevansa. Ei ole välttämättä siis tavoitteena hurmata vastakkaista sukupuolta, mutta pukeutumisen tavoite on aina brändätä itsensä jotenkin. Ihan yhtä lailla sillä näennäisellä väliinpitämättömyydellä, kuin pynttäämiselläkin.
jos pukeutuu itseään varten, pukeutuu vaatteisiin mihin itse haluaa ja mitkä miellyttävät omaa silmää. siihen se kiteytyy, ei brändäämiseen imo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan kukaan olisi kateellinen meikistä? Eihän se ole mitään saavuttamatonta jota täytyy tyytyä kadehtimaan. Kyllä meikkejä on tarjolla kaikille halukkaille.
Se ei niin vaikea laji enää nykyisin ole :) tuotteita aivan maasta taivaisiin, ulkomaita myöten. Samoin tutorialeja.
Kyllä kaikki halukkaat varmasti opettelevat tämänkin taidon. Mikä siinä on niin vaikea käsittää ettei veden mukana viemäriin valuvassa kauneudesta ole kadehdittavaa?
Niin? Tuotteita on mutta taito pitää hankkia samalla tavalla kuin ennen. Harjoittelemalla paljon.
Mutta mitä järkeä on harjoitella jotain noin hyödytöntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ap ja hänen kannallaan olevat puhuvat meikkaamisesta, pukeutumisesta yms. hyvin arvolatautuneesti. Käytetään positiivisesti latautuneita termejä ja ilmaisuja kuten kaunistautuminen, huoliteltu yms. ja vaihtoehto niille esitetään negatiivisesti (pieruverkkarit, roskasäkki päässä yms.), mutta samaan aikaan eri mieltä olevien pitäisi kommentoida meikkaamista yms. neutraalisti. Mitähän tämä on jos ei juuri sitä tekopyhyyttä, josta ap valitti?
mitä neutraalia h*uoraksi, lutkaksi, tai idiootiksi kutsumisessa on????
En minä tuossa väittänyt, että vastapuoli kommentoisi neutraalisti (eikä tuo h**rittelu tietenkään ole asiallista), vaan että ap:lla ja hänen kanssaan samaa mieltä olevilla on tällainen vaatimus.
... ok.
anyway, ap:n viestinä oli omasta mielestäni se että jos laittaa korot, kynsilakkaa, meikkiä, vaatteet ja hiukset jne sillä tavalla miten itse niistä pitää, niin joillain naisilla on ongelma sen kanssa; se ero jonka itse näen on se että jos pukeutuu vain itseään varten niin jotkut ihmiset ei vaan ymmärrä sitä. he sitten olettavat toisten pukeutuvan "nätisti" samasta syystä kuin he (esim. laittautuvat samalla lailla vain juhliin/baariin tms., jos/kun haluavat jonkun tietyn henkilön huomion) kun toinen haluaa vaan piristää päiväänsä katsomalla itseään miellyttävää heijastustaan kauppojen ikkunoissa.
Minulla on yksi kysymys näille itseään varten laittautujille? Jos viettäisitte päivän kotona lähtemättä ulos kertaakaan, laittautuisitteko yhtä huolella?
jep. ainut asia mikä jäisi pois on ne korot.
No kerro nyt, onko kaikki siellä ulkomailla toisin?
Vierailija kirjoitti:
Palstan suohirviöt haluaisivat kieltää kaunistumisen muilta naisilta, koska ovat itse rumia sekä ulkoisesti että sisäisesti. heidän mielipiteistään ei kannata välittää. Itse miehenä pidän meikkavista ja paljastavasti pukeutuvista naisista, koska he ovat päivän piristys ja silmänilo.
Nainen ei meikkaamalla kauniiksi tule vaan rumemmaksi.
Kaunis nainen ei tarvitse meikkiä. Rumalle ei meikistä ole hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan tulisi vastaan sellaiset KAUNIIT ripsienpidennykset...? 🤔 Muuten minulle ihan se ja sama kenenkään meikki tai pukeutuminen, mutta ripsienpidennykset aiheuttavat myötähäpeää, joka kerta.
Vai että ihan myötähäpeää :DD
Enenmän kiinnitän huomiota hompuisiin ihmisiin. Kuten Eiffelin alla oli turisteja crocseissa ja pieruverkkareissa! Onko ne tulleet nähtävyydelle ojasta?
Tykkään mäki laittautua ja koroista, mutta useimmiten viiletän rennosti ja meikittä. Ei aika riitä kaikkeen. Sitäpaitsi sen kivempaa on sitten joskus laittautua viimeisen päälle.
Yt. House wife
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä keskustelupalsta tämä on, jos ap ei saa vastata kommentteihin oman mielipiteensä mukaan?
Outo kommentti. Kukaan ei ole käsittääkseni estänyt ap:ta vastaamasta. Ketjua eikä hänen viestejään ole poistettu.
Outo kommentti. Ihmiset täällä ovat kommentoineet, että eikö AP kestä vastauksia, miksi teki tämän aloituksen blablabla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan tulisi vastaan sellaiset KAUNIIT ripsienpidennykset...? 🤔 Muuten minulle ihan se ja sama kenenkään meikki tai pukeutuminen, mutta ripsienpidennykset aiheuttavat myötähäpeää, joka kerta.
Vai että ihan myötähäpeää :DD
Näin yhdellä tytöllä. Oli julmetun siistit ja samaan aikaan luonnolliset sekä näyttävät. Mut ties jos sitä vaikka oli lykästänyt ja saanut luomut.
hienostuneen huolitellut leidit kirjoitti:
Ap kertoo olevansa huoliteltu, koska hänellä on hiustenpidennys, tekoripset, kestolakkaus kynsissä ja korkokengät. Johanna Tukiaisellakin on.
Joo, koska on vain yksi tyyli käyttää tekoripsiä, hiustenpidennyksiä jne.
Vierailija kirjoitti:
Koska sellainen on hyvin harvoin kaunista ja aiheuttaa paitsi myötähäpeää myös harmia siitä, että naiset alentuvat tuollaiseen.
Ja ei, en vastusta kevyttä meikkiä ja siistiä, naisellista, pukeutumista.
Mikä siinä vahvassa meikissä on niin kamalaa? Aina tuo "kevyt" meikki. Vahva meikki voi näyttää hyvältä, jos sen osaa tehdä.
Jos meikkaa ja pukeutuu "ei kenenkään mieliksi, ollakseen vaan hyvä ja kaunis", kuten aloittaja, onko ilman meikkiä yms. huono ja ruma? Miksi niin? Jos meikkaisi näkymättömillä meikeillä, eli ei itse näkisi lopputulosta, olisiko silloin "hyvä ja kaunis"?
Kunhan ihmettelen. Itse olen hoidellut nuo itsetuntojutut psykoterapialla. Meikillä ja muilla härpäkkeillä pyrin vaan näyttämään mahdollisimman hyvältä, olemaan sosiaalisesti hyväksytty ja joissain tilanteissa haluttu. Laittaudun vain ja ainoastaan "muiden mieliksi", eli sosiaalisista syistä. Oma identiteettini ja itsetuntoni ei muodostu meikeillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en vihaa meikkaamista tai naisellista pukeutumista tms. Mutta kieltämättä koen kovin vahvan meikin, ripsien pidennykset jne vähän bimbona ja tyhjäpäänä. Työympäristö varmasti paljon vaikuttaa tähän, meillä kaikki ovat korkeasti koulutettuja, pitkän linjan asiantuntijoita eikä kukaan pukeudu paljastavasti. Osa meikkaa, mutta sekin on aika luonnollista ja hillittyä. Pukeutuminen on perus-bisnes-lookkia, löytyy hameita, farkkuja, jakku/housupukua ja sen sellaista. Vapaa-ajalla kaveritkin ovat hyvin samansuuntaisia, ulkonäkö on ihan siisti, mutta ei kellään ole tarvetta korostaa itseään vahvalla meikillä tai paljastavilla vaatteilla.
Jotenkin ulkonäön ylipuunaaminen ei vaan kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan ja kulttuuriin, jossa ihmistä arvostetaan älyn ja muutenkin sisäisten arvojen pohjalta. Sorry, jos et halua tätä kuulla.
Sinusta vahva meikki tekee tyhjäpään? Ei ole tarvetta korostaa itseään vahvalla meikillä?
Kuinka idiootti joku voi olla?
Koska itse olen katkera ja köyhä laitoshuoltaja, joka inhoaa kaikkia kauniita naisia.
Erityisesti lapsettomat, paljon treenaavat ja meikkaavat ja supernaisellisesti pukeutuvat hoikat naiset ärsyttää. Vihaan korkkareilla käveleviä menestyneitä ja määrätietoisia mimmejä, jotka syövät lounaalla salaattia lihomisen pelossa.
Jos ei ole kaunis ilman meikkiä, niin sitten ei ole kaunis ollenkaan! Minä en koskaan tälläydy mitenkään ja pukeudun mukavasti tunikoihin ja tennareihin, olinpa menossa vain ruokakauppaan tai kapakkaan. Jos en kelpaa miehille tällaisena niin se on voivoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä järkeä on harjoitella jotain noin hyödytöntä?
Mitä järkeä kuluttaa vapaa-aikaa hyödyttömällä av-palstalla?
Kauneus kulkee kimpassa miellyttävän luonteen ja hyvän käytöksen kanssa.
Ihan sama paljonko itseäsi tälläät, jos olet luonteeltasi ja käytökseltäsi roskaväkeä. Se näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sellainen on hyvin harvoin kaunista ja aiheuttaa paitsi myötähäpeää myös harmia siitä, että naiset alentuvat tuollaiseen.
Ja ei, en vastusta kevyttä meikkiä ja siistiä, naisellista, pukeutumista.
Mikä siinä vahvassa meikissä on niin kamalaa? Aina tuo "kevyt" meikki. Vahva meikki voi näyttää hyvältä, jos sen osaa tehdä.
Valokuvissa voi näyttää hyvältä, tai hämärässä iltavalaistuksessa (esim yökerho) luonnossa/luonnonvalossa ei koskaan.
ps. paitsi joku yksittäinen heitto, jonka jokainen järkevä provoksi huomaa