Miksi et voi sietää meikkaavia ja paljastavasti pukeutuvia naisia?
Olen huomannut, kuinka tällä palstalla kauhistellaan sitä, jos joku meikkaa paljon tai pukeutuu paljastavasti. En pysty ymmärtämään miksi, eikö se ole jokaisen oma asia, miltä haluaa näyttää?
Koen tämän aika vahvasti tekopyhäksi. On Ok päättää, miltä näyttää, jos käyttää pieruverkkareita, ei kiinnitä huomiota pukeutumiseen tai meikkaa. Tällöin korostetaan, kuinka jokainen saa itse päättää miltä näyttää eikä missään nimessä meikkaisi muita varten. Millä te sitten perustelette sen, että haukutte kuitenkin naisia, joilla on paljon meikkiä? eli heidän on OK valita, miltä näyttävät kunhan tekevät sen muita miellyttävällä tavalla?
Itsellänikin on hiustenpidennys (hyvin luonnollinen sellainen, koska omatkin hiukseni ovat pitkät), kauniit ripsipidennykset, kestolakkaus kynsissä aina jne. En voisi kuvitellakaan olevani koskaan vähemmän huoliteltu - meikkaan myös joka aamu töihin ja kiinnitän paljon huomiota pukeutumiseen. Kävelen myös lähes poikkeuksetta koroilla. En tee näitä asioita kenenkään muun mieliksi vaan siksi, että kokisin itseäni kauniiksi ja hyväksi.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Meikkaamisessa häiritsee se että monella naiselle, eteenkin nuorelle on oikeesti haaste mennä ulos ilman meikkiä.
Toisekseen ei se pakkelikerros tee hyvää iholle, jolloin joudut kierteeseen."On ihan normaalia haluta näyttää parhaalta versiolta itsestään,"
Ja sit tää kommentti oli kyllä valio.
Eikö paras versio itsestään ole se ihan luonnollinen itsensä? Ja kun voit hyvin fyysisesti ja henkisesti hyvin ja olet elämäniloinen sekä omaat hyvän itsetunnon niin eikö se juuri ole paras versio itsestään?
Ei sillä ole mitään tekemistä meikkien kanssa. Sitä paitsi meikeillä sun muilla pystytään luomaan itsensä aivan erinäköiseksi. Jos on oikein taitava meikkaaja niin hän pystyisi minut tekemään sinun näköiseksi.
Ja vaikka "vaan" korostettaisiin niitä hyviä puolia, niin eikö niitä näe korostamattakin?Puolialastomant ihmiset taas ihmetyttää. Miksi minun tarvitsisi nähdä kenenkään tisseja tai takalistoa, olivatpa ne kuinka kauniita tahansa? En minäkään esittele itseäni muille, vaikka itseeni tyytyväinen olenkin? Saunan kyllä ymmärrän, ja ihailen suuresti muiden naisten ruumiinrakennetta, kuinka kauniita ja erilaisia ne ovatkaan!
Mutta en silti ymmärrä miksi niitä pitäisi paljastaa muille?
Yksityinen ei ole hävettävä asia mutta ei se sitä tarkoita että kaikille tarvitsisi esittää.
Itse asiassa meikki kyllä suojaa ihoa osittain, kun likaisilla sormilla ei koskettele naamaa. Ja jokainen näyttää paremmalta meikillä. Omasta mielestäni ainakin minä olen paras versio itsestäni meikattuna.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä itsekään. Veikkaan siellä olevan kateuden taustalla.
eiköhän kuka tahansa voi meikata ja pukeutua paljastavasti, niin halutessaan.
Jopa miehet tai ei-kauniit ihmiset.
Kaikilla ei onneksi tee niin, että kilo pakkelia naamaan ja kaula-aukko nivusiin yms.
Meikkaamisessa häiritsee se että monella naiselle, eteenkin nuorelle on oikeesti haaste mennä ulos ilman meikkiä.
Toisekseen ei se pakkelikerros tee hyvää iholle, jolloin joudut kierteeseen.
"On ihan normaalia haluta näyttää parhaalta versiolta itsestään,"
Ja sit tää kommentti oli kyllä valio.
Eikö paras versio itsestään ole se ihan luonnollinen itsensä? Ja kun voit hyvin fyysisesti ja henkisesti hyvin ja olet elämäniloinen sekä omaat hyvän itsetunnon niin eikö se juuri ole paras versio itsestään?
Ei sillä ole mitään tekemistä meikkien kanssa. Sitä paitsi meikeillä sun muilla pystytään luomaan itsensä aivan erinäköiseksi. Jos on oikein taitava meikkaaja niin hän pystyisi minut tekemään sinun näköiseksi.
Ja vaikka "vaan" korostettaisiin niitä hyviä puolia, niin eikö niitä näe korostamattakin?
Puolialastomant ihmiset taas ihmetyttää. Miksi minun tarvitsisi nähdä kenenkään tisseja tai takalistoa, olivatpa ne kuinka kauniita tahansa? En minäkään esittele itseäni muille, vaikka itseeni tyytyväinen olenkin? Saunan kyllä ymmärrän, ja ihailen suuresti muiden naisten ruumiinrakennetta, kuinka kauniita ja erilaisia ne ovatkaan!
Mutta en silti ymmärrä miksi niitä pitäisi paljastaa muille?
Yksityinen ei ole hävettävä asia mutta ei se sitä tarkoita että kaikille tarvitsisi esittää.