Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä absolutisteja.

Kummaa porukkaa
05.04.2018 |

Ymmärrän sen ettei halua vetää kännejä, mutta sitä en ettei voi edes yhtä viinilasia juoda vaikka ruoan kanssa. Sehän on vain terveellistä.

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteesta kiinni, eristääkö viinattomuus. Itselleni alko ei sovi yhtään, musta tulee aggressiivinen, en osaa lopettaa juomista siihen on kun on mukavaa vaan vedän pään aina niin täyteen etten muista mitä on tapahtunut, viimeinen pisara oli se kun yritin hypätä ikkunasta tolkuttomassa tuubassa. Jouduin mielisairaalaan pariks päiväksi. Siihen loppu alkon käyttö mun osaltani. En ota enää tippaakaan. Tilalle on tullut urheilu ehkä vielä vahvemmin kuin ennen, ja kaikki muut harrastukset. Rahaa tuntuu myös säästyvän melko mukavasti ja pääkin on paremmasssa kondiksessa. Kavereita tulee kyllä nähtyä harvemmin, koska pelkkä ryyppääminen ei enää mua inspiroi, enkä jaksa sellaista katsella. Toisaalta suhtaudun elämään muuten aika positiivisesti ja uskon löytäväni vielä kaltaisiani kavereita tai jopa ystävän =) Vaikka tällainen elämänkokemus ystävämarkkinoilla, ainakaan naiselle ei ole mikään etu!

Vierailija
82/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenteesta kiinni, eristääkö viinattomuus. Itselleni alko ei sovi yhtään, musta tulee aggressiivinen, en osaa lopettaa juomista siihen on kun on mukavaa vaan vedän pään aina niin täyteen etten muista mitä on tapahtunut, viimeinen pisara oli se kun yritin hypätä ikkunasta tolkuttomassa tuubassa. Jouduin mielisairaalaan pariks päiväksi. Siihen loppu alkon käyttö mun osaltani. En ota enää tippaakaan. Tilalle on tullut urheilu ehkä vielä vahvemmin kuin ennen, ja kaikki muut harrastukset. Rahaa tuntuu myös säästyvän melko mukavasti ja pääkin on paremmasssa kondiksessa. Kavereita tulee kyllä nähtyä harvemmin, koska pelkkä ryyppääminen ei enää mua inspiroi, enkä jaksa sellaista katsella. Toisaalta suhtaudun elämään muuten aika positiivisesti ja uskon löytäväni vielä kaltaisiani kavereita tai jopa ystävän =) Vaikka tällainen elämänkokemus ystävämarkkinoilla, ainakaan naiselle ei ole mikään etu!

Taas yksi maaninen urheilija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli absolutistit on entisiä itsetuhoisia rapajuoppoja????

Vierailija
84/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli absolutistit on entisiä itsetuhoisia rapajuoppoja????

Jep. Itse en onneksi ole absolutisti, yhden oluen voi juoda mutta humaltua ei.

Vierailija
85/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jokainen meistä itse päätä mitä juo ja mitä ei, onhan tää selvä trolli mutta vastaan tähän nyt kuitenkin. Saman asian toisinpäin voi kysyä alkoholistilta miksi sitä viinaa pitää saada? Onhan se ihan turha litku, mihin sitä muka tarvitaan? Itse olen pärjännyt ainakin ihan hyvin vedellä baareissa en tarvitse siihen alkoholia että olen hyvää seuraa, toki jollain ihmisillä on tapana avautua ja rentoutua maisteissa mutta se kertoo vaan siitä että miten sulkeutunut ihmisriepu on. Jotkut toki taas muuttuu paljon siedettävämmiksi kännissä mutta noh se on taas ihmisen oma vika, jotkut taas ei vaan saa sitä akkaa tai ukkoo ilman sitä viinaa. Joillekkin se on tapa nähdä kavereita,jotkut rentoutuu ja joillakin ei vaan oo muuta elämää kun se pullo. Ne jotka kokee sen viinan turhaksi niin nostan heille hattua osaavat olla seurassa ja omia itsejänsä ilman sitä naukkua.

Vierailija
86/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kyllä kuvitella Jeesuksen baariin, sillä eivät terveet tarvitse parannusta, vaan sairaat.

Vierailija
87/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aiemmin absolutisti ja kadun sitä. Alkoholi rentouttaa ja poistaa estoja sopivasti juotuna sosiaalisissa tilanteissa. Yksin juominen sitä vastoin on mielestäni todella typerää.

Välillä törmää näihin absolutisteihin bileissä ja yleensä he ovat vähän jäykkiä, tai eivät osaa heittäytyä.

Vierailija
88/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

34525342345 kirjoitti:

Mä olin aiemmin absolutisti ja kadun sitä. Alkoholi rentouttaa ja poistaa estoja sopivasti juotuna sosiaalisissa tilanteissa. Yksin juominen sitä vastoin on mielestäni todella typerää.

Välillä törmää näihin absolutisteihin bileissä ja yleensä he ovat vähän jäykkiä, tai eivät osaa heittäytyä.

Mielestäni on kamalaa, jos ihminen ei osaa heittäytyä kuin ollessaan jonkin huumaavan aineen vaikutuksen alaisena. Kyllähän teatterissa näyttelijätkin osaavat heittäytyä selvin päin, miksei muut kykene siihen ilman alkoholia?

Sehän vasta surullista onkin, että tarvitsee mitä tahansa aineita puhuakseen toisten ihmisten kanssa. Siinä on jo aika isoja ongelmia sosiaalisesti.

Vierailija
89/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ruoan kanssa juoda yhtään mitään?

Vierailija
90/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oikeastaan juo alkoholia, koska se aiheuttaa kovasti mielialan laskua. Ei ole kiva sen jälkeen olla itkuinen neljä päivää töissä, kun dopamiinitasot on miten sattuu.

Sama kuin ihmettelisi, miksei ihminen voi polttaa kannabista edes pari kertaa vuodessa? Miksei voi olla sosiaalinen ja heittäytyä, ja poltella muiden kanssa?

Miksi pitää tehdä numeroa siitä, ettei polta kannabista? Miksi pitää heti tiuskia, että syöpäriski, syöpäriski?

Vierailija
91/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse absolutisti melkein 30 vuotta. Mutta nykyään sanoisin että kohtuullisessa käytössä ei ole mitään pahaa. Etenkin tällaisessa ujojen ihmisten maassa, onhan se todella hyvä sosiaalinen liukaste. Sanoisin että absolutistina katselin alkoholin käyttäjiä vähän samoin kuin vegaanit lihansyöjiä. Eikä siinä mitään, tokihan kun itse pystyy johonkin mihin muut eivät, sitä tuntee itsensä hitusen paremmaksi ihmiseksi. 

Mutta katselevatko muut sinua?

Ei taida tulla kutsuja mökille, illanviettoihin ja kesätapahtumiin.

Olet outo

Minulle ei ainakaan enää tule, kun lopetin juomisen, mutta ei se minua enää kiinnosta. Treenikaverien mielestä normaali, muiden mielestä tylsä ja epäsosiaalinen erakko. :D

olet neljäs vaihtoehto

Absolutistit ovat yksinäisiä ihmisiä.

Toinen vaihtoehto on tehdä 5 lasta ja viettää aika kotona

kolmas vaihtoehto alkaa jeesuksen morsiammeksi ja käydä seurakunnan tapahtumissa.

neljäs vaihtoehto himoliikunta.

eivät ole ns normaaleja ihmisiä

Olin yksinäisempi silloin kun join, nykyään olen toki illat kotona baarien sijaan.

Himoliikunnasta en niin tiedä. Joka päivä jotain, mutta tunti liikuntaa päivässähän on ihan normaalia, tai ainakin pitäisi olla.

Täällä mesotaan jos jonkun mies juo kerran viikossa. Joka päiväkö pitäis vetää brenkkua? Kaljabaari-ihmiset on oma lukunsa ja he eivät ymmärrä että on myös normaalielämää...

Vierailija
92/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi ruoan kanssa juoda yhtään mitään?

Siksi, että syöminen on hyvä tekosyy nauttia päivittäinen alkoholiannos.

Vierailija
93/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ihmiset iltaisin vie lapsia harrastukseen, tee pihatöitä, pyydä naapuria kahville ja käy joogatunnilla sen sijaan että istuisivat baarissa?

Viikonloppuna mennään mökille, anopille, siskolle, lintsille, hoploppiin, golffaamaan, galleriaan tai messuille. Eräät baariin.

Niin kummalla jengillä on elämää?

Vierailija
94/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ihmiset iltaisin vie lapsia harrastukseen, tee pihatöitä, pyydä naapuria kahville ja käy joogatunnilla sen sijaan että istuisivat baarissa?

Viikonloppuna mennään mökille, anopille, siskolle, lintsille, hoploppiin, golffaamaan, galleriaan tai messuille. Eräät baariin.

Niin kummalla jengillä on elämää?

olet toinen vaihtoehto

Absolutistit ovat yksinäisiä ihmisiä.

Toinen vaihtoehto on tehdä 5 lasta ja viettää aika kotona

kolmas vaihtoehto alkaa jeesuksen morsiammeksi ja käydä seurakunnan tapahtumissa.

neljäs vaihtoehto himoliikunta.

eivät ole ns normaaleja ihmisiä

Vierailija
95/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nyt avautua ja kirjoitan tänne (en hakeakseni neuvoja) vaan saadakseni "vertaistukea". Ei ole tarkoitus olla tyly sanoessani etten tarvitse neuvoja, mutta tarkoitan sillä sitä että kaikki keinot on kyllä kokeiltu. Eli olen yrittänyt auttaa kaveriani hänen absolutismissaan mutta hän ei ota apua vastaan, ei minulta, ei muilta kavereiltaan. Siis kuuntelee kyllä neuvoja ja ymmärtää itsekin että hänellä on paha ongelma, mutta hän ei silti tee asialle mitään. Helppo neuvo varmaankin olisi minulle että "älä ole kaveria tuollaisen kanssa" mutta kun asia ei ole niin yksinkertainen. Tällä kaverilla on kuitenkin hyvätkin puolensa, eikä minulla kavereita niin liiaksi ole että haluaisin tämän kaveruuden jättää. Mutta, nytkin meni hermot häneen, kun olen lainannut hänelle rahaa, (tiedän, minun virheeni, eihän absolutistiin saisi luottaa) hän lupasi maksaa takaisin tiettynä päivänä. No, tämä päivä meni ohi ja kysyin maksamisesta, niin ei kuulemma pystykään rahatilanteensa takia maksamaan, kuin vasta EHKÄ myöhemmin. Siis EHKÄ, vaikka oli itse LUVANNUT maksaa. Ja kuntosalilla oli kuulemma taas tälläkin hetkellä...On se kumma juttu, ettei voi maksaa kaverillensa velkaa, mutta silti on varaa käydä kuntosalilla. Olkaa kilttejä ja antakaa mulle "vertaistukea" , siis kokemusta samanlaisista asioista, jos teillä sellaisia on :)

Vierailija
96/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kannattaako sanoa mitään. Vaarana on että leimaa minut ilonpilaajaksi, menee puolustuskannalle, katkaisee välit ym. Absolutistithan keräävät ympärilleen vain niitä ihmisiä jotka hyväksyvät tylsän elämän eikä sen vastaista palautetta tule. Tuntuu vain pahalta katsoa vierestä. Hänen mielestään juomattomuus on vieläkin ilmeisesti jotenkin "coolia", kuten joskus teinivuosina ajateltiin laajemminkin. Ainakin hän pitää täysin normaalina sitä että aina kun on mahdollisuus, vittuilaan toisille juomisesta. No, päälle kolmekymppisenä se alkaa olla lähinnä säälittävää. Auttaisiko siihen kenenkään sanomiset? Mielestäni kyse on kyllä siitä(kin) että hän on täysin sokea sille että juominen silloin tällöin on täysin normaalia.

Tuskinpa se on mitään mitä hän haluaa kuulla. Miten sinä toimisit?

Vierailija
97/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti absolutistit on myöskin vittumaisia kyyliä???

Vierailija
98/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä alkoholin mausta. Pidän viinikastikkeesta, mutta en ole tottunut juomaan sitä laseista.

Yhdenkään absolutistin ei kannata haksahtaa terveelliseen juomiseen, koska alkoholin käyttämättömyydessä ei ole mitään vikaa. 

Vierailija
99/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, jos mietit tarkemmin, niin huomaatko, että et ymmärrä ylipäätään sellaisia ihmisiä, joiden maailmankuva poikkeaa omastasi? Jos vastasit kyllä, niin onneksi olkoon, et ole yksin. Kaltaisiasi on kymmeniätuhansia.

Vierailija
100/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä ainoa jota ei tee mieli käyttää alkoholia? Nyt kun oon vielä 18 vuotta niin luulisi että vähintään joka perjantai jonnekkin baariin pitäis mennä.

Mutta miten te kieltäydytte alkoholista? Millä te perustelette ettette juo?

Itse en vain HALUA juoda, tai siis en ymmärrä mikä siinä on loppujen lopuksi niin hienoa... Mutta en tuomitse niitä jotka juovat, heillä on oma elämänsä.

Mulle tuo juominen ei vaan tunnu sopivan. En oo edes koskaan juonut itseäni humalaan.En ole täysin absolutisti (ainoat juomiset mitä juon niin voi olla esim jossain juhlissa maljan kohotuksissa..)

Mitä teen kun kaverit lähtee jonnekkin baariin jossa kuitenki painostetaan juomaan?

Kaipaisin nyt jonkun tsemppi puheen! :DD

Kerokaa kokemuksianne!