Herpes nenässä
Mikä tätä helpottais, on nyt niin kipeä. Moneen vuoteen ei ollut ja nyt sit pukkas tämän. Koko nenän pää punainen ja sierainten reunassa ja välissä rakkulaa. Oisko mitään vinkkejä?
Kommentit (14)
Eiköhän siihen sitä voidetta voi laittaa, mutta tietysti jos on jo rakkulavaiheessa niin voi teho olla huono.
Iii-ik, sympatiani ovat luonasi. Mulla "onneksi" nyt vain huulessa, myös usean vuoden tauon jälkeen, mikähän lie aktivoi kun stressiäkään ei pitäis olla. Vectaviriä oli onneksi kotona, sain lääkittyä heti, vaikuttaa vaikka best före-pvä on jo kaukana takana... hieman tuntemuksia silmän alla, tunkeeko nyt sinne kun ei päässyt huulessa riehaantumaan?
Kiitos sinulle, joka kerroit tuon tablettilääkkeen, en tiennytkään! Uusia itsehoitolääkkeitä ei paljon mainosteta...
Miten se nyt sinne nenään on mennyt?
Lääkärin jos uhkaa silmää !! Älä koske turhaan, pese kädet hyvin.
lääkekuuri auttaa nopeasti herpekseen, varmaan ihan riippumatta siitä, missä kohtaa kehoa se on. Minä pyydän aina uuden reseptin kun vanhat lääkkeet loppuu, riippumatta siis siitä onko sillä hetkellä aktiivisena vai ei, jotta voin aloittaa kuurin heti kun näppy ilmestyy.
Lääkettähän voi syödä myös ennaltaehkäisevästi pitemmän aikaa, jos esim. stressi aiheuttaa sen puhkeamisen ja on sillä hetkellä stressaava elämäntilanne. Reseptin olen saanut uusittua aina digitaalisesti, ei ole tarvinnut lääkäriin mennä (tosin yksityisellä, mutta onnistunee nykyään myös julkisella puolella)
Juu ja jos lääkekuurin (saa ilman reseptiä) aloittaa heti kun huomaa että herpestä pukkaa niin se rakkulavaihe ei tule ollenkaan tai jää pieneksi ja paranee nopeasti. Ja lisäksi sitä voidetta. Lisäksi luontaistuote L-lysiini aminohapot tehosi minulla niin ettei ole tullut moneen vuoteen tuota ruttoa naamariin.
Aclovir apteekista pikaisesti tuo helpotuksen. Itselle tulee aina myös sieraimeen, ei koskaan huuleen. Syytä en tiedä, mutta samaan kohtaan aina tulee jos on tullakseen. Lääke naamaan jo kun alkaa se infernaalikutina, niin ei kehity takkulaksi saakka. Kiusallinen vaiva. Muistan, että ainoastaan silloin kun oli maskit käytössä oli ok fiilis hoitaa tuo pois, muuten aina ahdistaa hulluna se kirkuvan punainen turvonnut sierain kipeänä ja kutisevana rakkulapesänä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin jos uhkaa silmää !! Älä koske turhaan, pese kädet hyvin.
Kiitos huolenpidosta, kerran aikaisemmin ollut tuossa missä poskiluu loppuu ja iho on pehmeämpää, ei siis ihan silmässä. Olen tarkkana!
Ap tässä. Kiitos vastauksista. Aclovir tabletteja nyt ottanut, mutta liian myöhään aloitin kun ehti näin pahaksi. En siitä kovasta kutinasta heti tajunnutkaan mistä on kysymys. Vaan sitten kun alkoi se " tykytys" , niin tiesi mistä kyse. Ikävä vaiva kyllä on. Ikävä kulkea ihmisten ilmoilla, kun nenänpää loistaa punaisena
Vierailija kirjoitti:
Kiva ois saada joku kokonaamaherpes joltain randompanolta :D
Herpes voi tulla muutenkin kuin seksiin liittyen
Huuliherpes on eri kuin genitaaliherpes. Tai näin oli ennen. Nykyään osa porukasta nuolee persreiänkin niin huuliherpes voi tulla alapäähän ja genitaaliherpes yläpäähän.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä mennä nenineen sinne, minne muut menevät munineen.
Huuleen tai nenään voi tulla herpes (* joka ei ole se sukupuoliherpes...) jopa stressistä tai uusia, eri väliajoin kun sen kerran on elimistöön saanut.
Siinä ei siis tarvita yhtään mitään kontaktia kenenkään alapäähän🤦
Mulla on AINA mukana Aciclovir- voide, koska mulle tulee myös nenänpieliin, ja jopa sieraimiin, jos ei heti ala hoitaa. Kirvelevästä kutinasta tunnistaa. Kerran alkoi lyhyitten päiväunien aikaan ja ehti melko pahaksi. Silloin ei niistetä, ei kärsi. Mihinkään en uskalla lähteä ilman voidetta. Olen ollut voiteen orja jo vuosikaudet, jopa kymmenet.
Muistan kun vaiva alkoi. Se iski molempiin sieraimiin yhtä aikaa ja nenä turposi kuin Nasse-sedän nenäksi. Punoituskin oli samanlaista, päälle vielä kiiltely ja arnoton kipu. Ei tehnyt mieli näyttäytyä julkisesti, onneksi pystyin töissä piileksimään. Nenän peittely ei tepsinyt, sieltä se loisti kaiken pakkelikerroksen alta. Se oli kamalaa. Ennaltaehkäisy voiteen avulla on tepsinyt. Kop, kop (koputan puuta).
Oletko käyttänyt siihen mitään lääkettä?
Apteekista saa nykyään ilman reseptiä ainakin Aclovir 200mg lääkettä, joka on siis tablettikuuri.
Jos se vain sopii käytettäväksi (*ei ole allerginen lääkkeelle tms.).