En ymmärrä absolutisteja.
Ymmärrän sen ettei halua vetää kännejä, mutta sitä en ettei voi edes yhtä viinilasia juoda vaikka ruoan kanssa. Sehän on vain terveellistä.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä ainoa jota ei tee mieli käyttää alkoholia? Nyt kun oon vielä 18 vuotta niin luulisi että vähintään joka perjantai jonnekkin baariin pitäis mennä.
Mutta miten te kieltäydytte alkoholista? Millä te perustelette ettette juo?
Itse en vain HALUA juoda, tai siis en ymmärrä mikä siinä on loppujen lopuksi niin hienoa... Mutta en tuomitse niitä jotka juovat, heillä on oma elämänsä.Mulle tuo juominen ei vaan tunnu sopivan. En oo edes koskaan juonut itseäni humalaan.En ole täysin absolutisti (ainoat juomiset mitä juon niin voi olla esim jossain juhlissa maljan kohotuksissa..)
Mitä teen kun kaverit lähtee jonnekkin baariin jossa kuitenki painostetaan juomaan?
Kaipaisin nyt jonkun tsemppi puheen! :DD
Kerokaa kokemuksianne!
Eiköhän ihmiset iltaisin vie lapsia harrastukseen, tee pihatöitä, pyydä naapuria kahville ja käy joogatunnilla sen sijaan että istuisivat baarissa?
Viikonloppuna mennään mökille, anopille, siskolle, lintsille, hoploppiin, golffaamaan, galleriaan tai messuille. Eräät baariin.
Niin kummalla jengillä on elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä ainoa jota ei tee mieli käyttää alkoholia? Nyt kun oon vielä 18 vuotta niin luulisi että vähintään joka perjantai jonnekkin baariin pitäis mennä.
Mutta miten te kieltäydytte alkoholista? Millä te perustelette ettette juo?
Itse en vain HALUA juoda, tai siis en ymmärrä mikä siinä on loppujen lopuksi niin hienoa... Mutta en tuomitse niitä jotka juovat, heillä on oma elämänsä.Mulle tuo juominen ei vaan tunnu sopivan. En oo edes koskaan juonut itseäni humalaan.En ole täysin absolutisti (ainoat juomiset mitä juon niin voi olla esim jossain juhlissa maljan kohotuksissa..)
Mitä teen kun kaverit lähtee jonnekkin baariin jossa kuitenki painostetaan juomaan?
Kaipaisin nyt jonkun tsemppi puheen! :DD
Kerokaa kokemuksianne!Eiköhän ihmiset iltaisin vie lapsia harrastukseen, tee pihatöitä, pyydä naapuria kahville ja käy joogatunnilla sen sijaan että istuisivat baarissa?
Viikonloppuna mennään mökille, anopille, siskolle, lintsille, hoploppiin, golffaamaan, galleriaan tai messuille. Eräät baariin.
Niin kummalla jengillä on elämää?
Hmmm en oikein usko että 18 :toista vuotias innostuu aktiviteeteistasi, vaikka niitä täällä tuputat.
Tyypillinen absolutisti
Hyvän ystäväni otti hiljattain ensimmäistä kertaa puheeksi uskovaisuutensa. Tunteneet olemme monta vuotta, mutta vasta nyt asia tuli ilmi.
Nyt olen alkanut miettiin hänen baarissa käyntejä..hän, kun ei ole koskaan oikein ymmärtänyt baari kulttuuria...Jos olen jutellut joskus jonkun miehen kanssa hän on saattanut lähteä meneen mitään sanomatta...
Muutenkin hän on aina ollut tosi kylmä ja tyly kaikkia ihmisiä kohtaan siellä...
En ymmärrä miksi ihmeessä hänen pitää sille tulla, koska ei tunnu itse siitä nauttivan.
Hän tulee luomaan sinne ainoastaan tylyn ilmapiirin ja pilaamaan minun ja muiden illan omalla käytöksellään...
Jälkeenpäin hän on perustellut käyttäytymistään salatulla uskollaan, uskomatonta!
Olenkin hänelle sanonut, että se ei ole järjellinen peruste. siitä olisi voitu puhua jo kauan aikaa sitten...ja tuskin mikää usko käskee jättään kaveria yksin baariin, jos yleensäkään kehottaa menemään ees baariin...
Ystäväni ei edes juo..koska raamattu kieltää...
Raittius liittyy alkoholittoman elämäntavan terveellisyyteen. Absolutismi taas liittyy kireään pipoon. Ei sillä, etteikö esim. raitistuneiden alkoholistien tarvitsekin olla tässä asiassa tiukkapipoja.
Toi raittiuden "positiivisuus" tulee nimenomaan sieltä historiasta: kun koitettiin saada viinan huuruset ukot kuriin. :)
Absolutismi on tuoreempi sana ja totta hemmetissä tässä maassa se saa kalskahtamaan koska "se eukko on meitä muita parempi kun ei juo".
Siis nirppanokka! ;)
raittiudesta mulle tulee mieleen raittiusliike ja absolutisteista ihminen, jolla on joku ongelma alkoholin tai muiden päihteiden kanssa (suhtautuminen esim. lapsuuskokemusten takia, on itse ollut ongelmia päihteiden kanssa tai vastaavaa).
Mä taas koen että tärkein edellytys parisuhteen onnistumiselle on yhteiset arvot. Voi onnistua toisilta, mutta mun on hyvin vaikea kunnioittaa ihmistä jolle alkoholin käyttäminen on yhtä kuin maidon juominen, eli se normalisoidaan. Mä päihdyn jo yhdestä alkoholiannoksesta, enkä pidä alkoholin mausta. En ole uskovainen tai edusta mitään aatetta, en vaan pidä alkoholista ja sen aiheuttamista lieveilmiöistä. Tiedän että tuskin tulen löytämään onnellista parisuhdetta, sillä absolutisteja tuntuu olevan lähinnä uskovaisissa tms.
Mä olen tavallinen, normaali ihminen joka ei nauti alkoholista. Ts. olen friikki, ainakin suomalaisittain ajateltuna. Enkä halua tehdä kompromissia tämän suhteen, vaikka muuten joustava olenkin. Tämä on vaan liian tärkeä asia minulle. :)
Vierailija kirjoitti:
Mä taas koen että tärkein edellytys parisuhteen onnistumiselle on yhteiset arvot. Voi onnistua toisilta, mutta mun on hyvin vaikea kunnioittaa ihmistä jolle alkoholin käyttäminen on yhtä kuin maidon juominen, eli se normalisoidaan. Mä päihdyn jo yhdestä alkoholiannoksesta, enkä pidä alkoholin mausta. En ole uskovainen tai edusta mitään aatetta, en vaan pidä alkoholista ja sen aiheuttamista lieveilmiöistä. Tiedän että tuskin tulen löytämään onnellista parisuhdetta, sillä absolutisteja tuntuu olevan lähinnä uskovaisissa tms.
Mä olen tavallinen, normaali ihminen joka ei nauti alkoholista. Ts. olen friikki, ainakin suomalaisittain ajateltuna. Enkä halua tehdä kompromissia tämän suhteen, vaikka muuten joustava olenkin. Tämä on vaan liian tärkeä asia minulle. :)
Absolutisteja on lähinnä uskovaisissa ???
Rupes tekemään mieli isoa lasillista hyvää punaviiniä kauniissa naisseurassa
Vierailija kirjoitti:
Rupes tekemään mieli isoa lasillista hyvää punaviiniä kauniissa naisseurassa
samma här..itse asiassa juonkin samantien kaksi
Ei tee lasillistakaan mieli. On krooninen migreeni ja SSRI-lääkitys. Ei ole tarvinnut vierottautua itse, kroppa kertoo ettei yhtään, kiitos!
Ei saa juoda/ syy juomiseen löytyy aina.
Ei järkeä.
Hysteerinen absolutismi on aika tylsää...
Niin on hysteerinen alkoholismikin.
Pahimpia ovat ne, jotka esittävät absolutistia, mutta juovat salaa eivät tajua, että ympäristö kyllä tietää.
Suomessa näyttää olevan paljon alkoholiongelmaisia, kun täälläkin pitää perustella omaa alkoholiriippuvuuttaan muun muassa laadukkailla alkoholijuomilla tai parilla viinilasillisella ruoan kanssa. Suosittelen näille nautiskelijoille, että kokeilisivat olla esimerkiksi viikon kokonaan ilman alkoholia ja katsoisivat kuinka kärttyisäksi olo muuttuu. Veikkaan, että monella menisi pinna todella tiukalle.
Itse join aikoinaan paljonkin ja pääosin humalahakuisesti. Lisäksi käytin usein muitakin päihteitä, kun kannabista, erilaisia pameja, sieniä ja amfetamiinia. Nyt olen ollut yli kaksi vuotta raitiina ja olo on paljon parempi. Mieliala ei vaihtele niin paljon, ajatus toimii kirkaammin ja yleinen vointi on paljon parempi.
Olen valinnut absolutismin, koska olen todella herkkä alkoholille. Jo siitä yhdestäkin viinilasillisesta tulee päänsärky. Se voi myös laukaista migreenikohtauksen. Lisäksi en pidä ollenkaan alkoholin mausta. Nämä olivat minulle enemmän kuin riittäviä syitä ryhtyä absolutistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa näyttää olevan paljon alkoholiongelmaisia, kun täälläkin pitää perustella omaa alkoholiriippuvuuttaan muun muassa laadukkailla alkoholijuomilla tai parilla viinilasillisella ruoan kanssa. Suosittelen näille nautiskelijoille, että kokeilisivat olla esimerkiksi viikon kokonaan ilman alkoholia ja katsoisivat kuinka kärttyisäksi olo muuttuu. Veikkaan, että monella menisi pinna todella tiukalle.
Itse join aikoinaan paljonkin ja pääosin humalahakuisesti. Lisäksi käytin usein muitakin päihteitä, kun kannabista, erilaisia pameja, sieniä ja amfetamiinia. Nyt olen ollut yli kaksi vuotta raitiina ja olo on paljon parempi. Mieliala ei vaihtele niin paljon, ajatus toimii kirkaammin ja yleinen vointi on paljon parempi.
Tämä ketju ei ole narkomaaneille, vaan punaviineistä nauttiville kulinaristeille
Vierailija kirjoitti:
Olen valinnut absolutismin, koska olen todella herkkä alkoholille. Jo siitä yhdestäkin viinilasillisesta tulee päänsärky. Se voi myös laukaista migreenikohtauksen. Lisäksi en pidä ollenkaan alkoholin mausta. Nämä olivat minulle enemmän kuin riittäviä syitä ryhtyä absolutistiksi.
Oletko erityisherkkä?
Asutko sähköttömässä talossa keskellä korpea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju ei ole narkomaaneille, vaan punaviineistä nauttiville kulinaristeille
Ahaa! Kulinarismi on ilmeisesti uusi eufemismi alkoholiongelmalle. Kiitos tiedosta.
Vierailija kirjoitti:
Pihvi sienikastike ja punkku aah...
En kuntele neuvoja tyypiltä joka syö huumehuuruissa sieniä että multa roiskuu
Onneksi olkoon olet absolutisti.
Voit esim viedä lapsesi harrastuksiin tai hoploppiin.
Käydä golffaamassa tai sukulaisilla kylässä
Ajattele mitä kaikkea menetät jos käyt baarissa