Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä absolutisteja.

Kummaa porukkaa
05.04.2018 |

Ymmärrän sen ettei halua vetää kännejä, mutta sitä en ettei voi edes yhtä viinilasia juoda vaikka ruoan kanssa. Sehän on vain terveellistä.

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut nyt puolitoista kuukautta juomatta, lukuunottamatta uuttavuotta, joka sai minut vielä paremmin pysymään päätöksessäni. Kyllästyin vaan ihan täysin siihen seuraavan aamun morkkikseen ja pahaan oloon juomisista. En minä mitään typerää ikinä tehnyt, mutta jostain syystä seuraavana aamuna vaan vitutti, miksei voinut muka olla ilman.

Tipattomana aikana minusta on kuitenkin tullut yksinäisempi kuin ennen. Mulla on kyllä ihana kaveriporukka, mutta ikinä ei tunnuta keksivän muuta tekemistä kuin että mennään baariin ja ryypätään. Nyt olen joka viikonloppu ollut yksin kotona, kun ei ole huvittanut mennä katsomaan kännistä porukkaa, jota ei sitten kännissä kiinnosta aito yhdessäolo. Tänäkin viikonloppuna minua pyydettiin mukaan, mutta en tiedä. Mulla on niin yksinäinen ja inhottava olo, että kurkkua kuristaa. Miksi juomattomuuden täytyy tarkoittaa sosiaalista eristäytymistä?

Ei oikein huvita mennä moneksi tunniksi lipittämään vettä ja kuuntelemaan päättömiä.

Vierailija
142/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut nyt puolitoista kuukautta juomatta, lukuunottamatta uuttavuotta, joka sai minut vielä paremmin pysymään päätöksessäni. Kyllästyin vaan ihan täysin siihen seuraavan aamun morkkikseen ja pahaan oloon juomisista. En minä mitään typerää ikinä tehnyt, mutta jostain syystä seuraavana aamuna vaan vitutti, miksei voinut muka olla ilman.

Tipattomana aikana minusta on kuitenkin tullut yksinäisempi kuin ennen. Mulla on kyllä ihana kaveriporukka, mutta ikinä ei tunnuta keksivän muuta tekemistä kuin että mennään baariin ja ryypätään. Nyt olen joka viikonloppu ollut yksin kotona, kun ei ole huvittanut mennä katsomaan kännistä porukkaa, jota ei sitten kännissä kiinnosta aito yhdessäolo. Tänäkin viikonloppuna minua pyydettiin mukaan, mutta en tiedä. Mulla on niin yksinäinen ja inhottava olo, että kurkkua kuristaa. Miksi juomattomuuden täytyy tarkoittaa sosiaalista eristäytymistä?

Ei oikein huvita mennä moneksi tunniksi lipittämään vettä ja kuuntelemaan päättömiä.

Mikähän on sinunkin normaali...

Ettet vaan itse tarvitsisi sitä terapiaa 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän luen tätä ketjua, niin tunnen kiitollisuutta että voin käyttää alkoholia normaalisti.

Suurin osa tämän ketjun kirjoittajista tarvitsisi terapiaa.

Toivotan vilpittömästi kaikille voimia elämään

Mikähän on sinunkin normaali...

Ettet vaan itse tarvitsisi sitä terapiaa 😂

Tämä ketju on täynnä tarinoita nuorista , jotka itkevät yksin kotona.

Miksi he eivät mene golffaamaan, hoploppiin tai kylään sukulaisille?

Vierailija
144/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kertoo vaan siitä miten suurin osa suomalaisista on "alkoholisteja" tajuamatta sitä. Siinä kohtaa kun ei voi viettää leffailtaa ilman viinilasillista tai nähdä kavereita ilman että on pakko vetää viinaa niin pitäis kyllä hokata että ei alkoholi voi olla aina ehto sille että on hauskaa ja hyvä päivä. Ja että jos ei juo joka vklp niin se ei tee ihmisestä omituista. Havahduin itekin siihen sitten elämäni ekan tipattoman myötä, että herrajumala, minäkin olin ollut monta vuotta elämästäni..miten sen nyt sanois, alkoholista tietyllä tapaa riippuvainen. Se riippuvuus katkesi onneks sen tipattoman ansiosta, sitä ennen oli joka ikinen viikonloppu pakonomainen tarve rientää pubiin tai hakea kaupasta tvelvi kaljaa. Nykyään se ei ole enää itsestäänselvyys, enemmänkin harvinaisuus :D

Vierailija
145/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ei voisi vähempää kiinnostaa, joten pysyn siitä erossa. On ollut aika helppoa pysyä erossa kyseisestä aineesta kun on katsellut sitä miten jengi ördää ympäripäissään pitkin katuojia, tai sitten lipittelee viiniä ja pitää itseään samalla niin kultturellina ja muiden yläpuolisena jumalhahmona, joka on valtaistuimeltaan tuomitseva niin eläviä kuin kuolleita.

luulen että ihmiset pitää tommoseen ex katujen mieheen tiiviisti etäisyyttä muutenkin

Eipä ole tarvinnut kadulla pyöriä. Sori siitä.

Vierailija
146/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on alkoholismia synnyttävät geenit = alkoholi maistuu hyvälle ja siitä tulee hyvä olo.

Itsellä ei ole, maistuu pahalle ja tulee välitön krapula.

Esim nämä viiniä milloin milläkin verukkeella lipittävät on melkein pahempia alkoholisteja kuin kunnon pultsarit, koska eivät edes myönnä sairauttaan tai sitä että viinin juominen on vaan juopottelua.

Jos viini maistuu paremmalta kuin samoista marjoista tehty mehu = olet alkoholille perso ja mahdollisesti juoppo, koska normaalisti mehu maistuu paremmalle ja käynyt mehu pilaantuneelle/pahalle.

Vierailija
147/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on alkoholismia synnyttävät geenit = alkoholi maistuu hyvälle ja siitä tulee hyvä olo.

Esim nämä viiniä milloin milläkin verukkeella lipittävät on melkein pahempia alkoholisteja kuin kunnon pultsarit, koska eivät edes myönnä sairauttaan tai sitä että viinin juominen on vaan juopottelua.

Jos viini maistuu paremmalta kuin samoista marjoista tehty mehu = olet alkoholille perso ja mahdollisesti juoppo, koska normaalisti mehu maistuu paremmalle ja käynyt mehu pilaantuneelle/pahalle.

olet rikkinäinen ihminen

Vierailija
148/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ei voisi vähempää kiinnostaa, joten pysyn siitä erossa. On ollut aika helppoa pysyä erossa kyseisestä aineesta kun on katsellut sitä miten jengi ördää ympäripäissään pitkin katuojia, tai sitten lipittelee viiniä ja pitää itseään samalla niin kultturellina ja muiden yläpuolisena jumalhahmona, joka on valtaistuimeltaan tuomitseva niin eläviä kuin kuolleita.

luulen että ihmiset pitää tommoseen ex katujen mieheen tiiviisti etäisyyttä muutenkin

Eipä ole tarvinnut kadulla pyöriä. Sori siitä.

Se on hyvä..kuulostat siltä että elämäsi on ollut sarja pettymyksiä

Vierailija
149/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupes tekemään mieli isoa lasillista hyvää punaviiniä kauniissa naisseurassa

Vaan saako kaunis naisseuralainen olla absolutisti?

Vierailija
150/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti näin? Selittäisi omalla kohdallani paljon. Alkoholi vaan maistuu ja tuntuu liian ihanalle ja ylilyöntejä sattuu! Pakko on ollut lopettaa kokonaan.

151/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23-vuotias nainen, koko ikäni absolutisti, joskin uteliaana ihmisenä olen kokeeksi testannut kolme eri humalan muotoa: yhdet räkäkännit, yhdet sivistyneet viininmaistelut ja yhdet saunasiiderit. Koska alkoholijuomat eivät maistu erityisen hyviltä eikä niiden eliminointi elämästäni muuta sitä mitenkään, päätin näiden testien jälkeen tehdä absolutiudestani eräänlaisen henkilökohtaisen, elämänmittaisen performanssin; haluan kyseenalaistaa alkoholin merkityksen suomalaisessa kulttuurissa.

Harva tietää, että en juo. Tykkään käydä baareissa ja juhlissa, humallun adrenaliinista, musiikista ja ruoasta sekä ihmisistä. Tanssin vapautuneesti, nauran kovaan ääneen ja pidän hauskaa. He, ketkä kuulevat minun olevan absolutisti, häkeltyvät hieman, mutta ennätän aina sanoa, että minua ei muiden juominen haittaa laisinkaan. On vain hauskempaa, että ihmiset rentoutuvat. Jos alkoholi auttaa siinä, miksi sitä ei joisi? Kohtuukäytössä en näe mitään väärää.

Vierailija
152/157 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
153/157 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi maistuu äärettömän pahalle. Juon ruoan kanssa mieluummin vettä tai maitoa. Joidenkin sapuskojen kanssa sopii mehu.

Vierailija
154/157 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole alkoholista kieltäytyvien oma asia valinta kieltäytyä alkoholista, ei sitä tarvitse kommentoida tai huomioida mitenkään.

Siihen on monenlaisia syitä, traumaperäisiä, terveydellisiä ja vakaumuksellisia mm. itselläni esimerkiksi kaikki edellä mainitut.

Vierailija
155/157 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä myös yksi absolutisti ja tupakoimaton ja eikä mitään muutakaan tule vedettyä

suurimmalla osalla käynyt näin että teinivaiheessa oli pakko pysyä siinä urpoporukan varjossa koska se oli olevinaan "coolia", kun kaveri juo niin minunkin on sitte pakko? siitä on sitten jäänyt elämäntapa, jos olisit ollut toisenlaisessa porukassa niin et välttis olisi alentunu juopotteleen, erittäin säälittävää yrittää hakea faktoja miksi alkoholi olisi "terveellistä", annankyllä muijan juoda välillä saunakaljat tahi joku tilaisuus missä tarjoilua, mutta jos joskus päättää vetää kunnon kännit niin minä en tule hakemaan putkasta, kävelkööt itse kotia

Vierailija
156/157 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kummaa porukkaa kuin ihmiset jotka kieltäytyvät:

- Syömästä lihaa

- Polttamasta tupakkaa

- Käyttämästä huumeita

Vierailija
157/157 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka laittavat otsikkoon pisteen.