Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä absolutisteja.

Kummaa porukkaa
05.04.2018 |

Ymmärrän sen ettei halua vetää kännejä, mutta sitä en ettei voi edes yhtä viinilasia juoda vaikka ruoan kanssa. Sehän on vain terveellistä.

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa näyttää olevan paljon alkoholiongelmaisia, kun täälläkin pitää perustella omaa alkoholiriippuvuuttaan muun muassa laadukkailla alkoholijuomilla tai parilla viinilasillisella ruoan kanssa. Suosittelen näille nautiskelijoille, että kokeilisivat olla esimerkiksi viikon kokonaan ilman alkoholia ja katsoisivat kuinka kärttyisäksi olo muuttuu. Veikkaan, että monella menisi pinna todella tiukalle.

Itse join aikoinaan paljonkin ja pääosin humalahakuisesti. Lisäksi käytin usein muitakin päihteitä, kun kannabista, erilaisia pameja, sieniä ja amfetamiinia. Nyt olen ollut yli kaksi vuotta raitiina ja olo on paljon parempi. Mieliala ei vaihtele niin paljon, ajatus toimii kirkaammin ja yleinen vointi on paljon parempi.

Tämä ketju ei ole narkomaaneille, vaan punaviineistä nauttiville kulinaristeille

Ahaa! Kulinarismi on ilmeisesti uusi eufemismi alkoholiongelmalle. Kiitos tiedosta. 

Absolutismi on ilmeisesti uusi eufemisti huumeongelmalle. Kiitos tiedosta

Vierailija
122/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse absolutisti melkein 30 vuotta. Mutta nykyään sanoisin että kohtuullisessa käytössä ei ole mitään pahaa. Etenkin tällaisessa ujojen ihmisten maassa, onhan se todella hyvä sosiaalinen liukaste. Sanoisin että absolutistina katselin alkoholin käyttäjiä vähän samoin kuin vegaanit lihansyöjiä. Eikä siinä mitään, tokihan kun itse pystyy johonkin mihin muut eivät, sitä tuntee itsensä hitusen paremmaksi ihmiseksi. 

Mutta katselevatko muut sinua?

Ei taida tulla kutsuja mökille, illanviettoihin ja kesätapahtumiin.

Olet outo

Minulle ei ainakaan enää tule, kun lopetin juomisen, mutta ei se minua enää kiinnosta. Treenikaverien mielestä normaali, muiden mielestä tylsä ja epäsosiaalinen erakko. :D

olet neljäs vaihtoehto

Absolutistit ovat yksinäisiä ihmisiä.

Toinen vaihtoehto on tehdä 5 lasta ja viettää aika kotona

kolmas vaihtoehto alkaa jeesuksen morsiammeksi ja käydä seurakunnan tapahtumissa.

neljäs vaihtoehto himoliikunta.

eivät ole ns normaaleja ihmisiä

Olin yksinäisempi silloin kun join, nykyään olen toki illat kotona baarien sijaan.

Himoliikunnasta en niin tiedä. Joka päivä jotain, mutta tunti liikuntaa päivässähän on ihan normaalia, tai ainakin pitäisi olla.

Täällä mesotaan jos jonkun mies juo kerran viikossa. Joka päiväkö pitäis vetää brenkkua? Kaljabaari-ihmiset on oma lukunsa ja he eivät ymmärrä että on myös normaalielämää...

Jaa-a. Jos itse vedän kännit kerran viikossa, olo ei ole koskaan normaali koska toipuminen vie pidemmän ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse absolutisti melkein 30 vuotta. Mutta nykyään sanoisin että kohtuullisessa käytössä ei ole mitään pahaa. Etenkin tällaisessa ujojen ihmisten maassa, onhan se todella hyvä sosiaalinen liukaste. Sanoisin että absolutistina katselin alkoholin käyttäjiä vähän samoin kuin vegaanit lihansyöjiä. Eikä siinä mitään, tokihan kun itse pystyy johonkin mihin muut eivät, sitä tuntee itsensä hitusen paremmaksi ihmiseksi. 

Mutta katselevatko muut sinua?

Ei taida tulla kutsuja mökille, illanviettoihin ja kesätapahtumiin.

Olet outo

Minulle ei ainakaan enää tule, kun lopetin juomisen, mutta ei se minua enää kiinnosta. Treenikaverien mielestä normaali, muiden mielestä tylsä ja epäsosiaalinen erakko. :D

olet neljäs vaihtoehto

Absolutistit ovat yksinäisiä ihmisiä.

Toinen vaihtoehto on tehdä 5 lasta ja viettää aika kotona

kolmas vaihtoehto alkaa jeesuksen morsiammeksi ja käydä seurakunnan tapahtumissa.

neljäs vaihtoehto himoliikunta.

eivät ole ns normaaleja ihmisiä

Olin yksinäisempi silloin kun join, nykyään olen toki illat kotona baarien sijaan.

Himoliikunnasta en niin tiedä. Joka päivä jotain, mutta tunti liikuntaa päivässähän on ihan normaalia, tai ainakin pitäisi olla.

Täällä mesotaan jos jonkun mies juo kerran viikossa. Joka päiväkö pitäis vetää brenkkua? Kaljabaari-ihmiset on oma lukunsa ja he eivät ymmärrä että on myös normaalielämää...

Jaa-a. Jos itse vedän kännit kerran viikossa, olo ei ole koskaan normaali koska toipuminen vie pidemmän ajan.

Ehkä olet erityisherkkä?

Häiritsevätkö kovat äänet, voimakkaat hajut, keinokuitu nivusissa ym?

Vierailija
124/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltsu täällä hei vaan moi:)

En oo juonu viinaa vuosiin..se ei vaan sopinut mun elimistölle.

Oli keikkaa ja muuta..aina piti kattoo kalenterista milloin saa ryypätä.

Nyt nesteytän vaan steriilillä apteekin vedellä..kyllä lähtee

Vierailija
125/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottaja on vissiin alkkis.

Vierailija
126/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä vissin oot uskovaine

Vierailija
127/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle ja kaltaisillesi ex alkkiksille viina on tullut synniksi mutta onko se silloin kaikille syntiä?

Minua ei huoleta toisten juominen vaan se että oma alkoholin käyttöni huolettaa muita ja aiheuttaa epäilysksen omasta hengellisestä tilastani.

Raamattu kehoittaa myös nauttimaan viinistä. Jeesus muutti veden viiniksi, tekikö Jeesus synnin?

Minä nimenomaan tarkoitan alkoholin KOHTUUKÄYTTÖÄ, en humalahakuista juopottelua. Uskovaisille, varsinkin ex alkoholisti/narkkari pastoreile se ei mene jakeluun.

Aika ontuvat ja ahtaat on käsityksesi alkoholista mutta ei kait vanhalta deekulta voi muuta odottaakkaan.

Vierailija
128/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää ketju on täynnä outoja uskovaisia????

ja erityisherkkiä..

ja ex narkkareita

Vierailija
129/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on eri kyky prosessoida alkoholia ja ihmisillä joilla on "huono viinapää" on suurempi riski syöpiin koska aine joka aiheuttaa darran alkoholin pilkkoutuessa elimistössä on myös karsinogeeninen. Minä en juo koska minulla on "huono viinapää".

En halua syöpää. Se että joillakin alkoholeilla on lieviä terveysvaikutuksia ei tee alkoholista automaattisesti terveellistä (eikä muuten mistään muustakaan aineesta). Etenkään, kun katsoo kaikkia haittavaikutuksia elimistöön. Alkoholi on kemiallisella tasolla epäterveellistä myrkkyä ja täysin hyödytöntä elimistölle - ne samat "hyödyt" mitä ihmiset luulee alkoholista "tarvitsevansa" saa myös muualta, moni on vaan liian laiska muille keinoille, kuten liikunnalle ja hyvälle ruokavaliolle.

Vierailija
130/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että jos vetää pameja ja sieniä alkoholin kanssa, saattaa olla hyvinkin suurin helpotus olla ilman mitään.

Jos juo lasillisen tai kaksi rentoutumismielessä, se ei ole alkoholismia, eikä sen pois jättäminenkään aiheuta mitään riemullista mielihyvää.

Vierailija
131/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen ollut uskossa monet vuodet, suorastaan inhoan alkoholia. Ehtoollisella otan aina alkoholittoman vaihtoehdon. Maallisissa juhlissakin, joissa ihmiset kohottavat maljoja, vaadin itselleni alkoholittoman juoman. Joissakin tilaisuuksissa otetaan ruuan kanssa viiniä. Pyydän silloin alkoholitonta viiniä, etten pilaisi juhlia liialla erottautumisella.

Kaikkiin alkoholijuomiin löytyy aina myös alkoholiton vaihtoehto. Joten voin hyvällä syyllä pitää itseäni täysin raittiina. Olen absolutisti, ja niin uskovien pitäisikin olla.

Vierailija
132/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei voisi vähempää kiinnostaa, joten pysyn siitä erossa. On ollut aika helppoa pysyä erossa kyseisestä aineesta kun on katsellut sitä miten jengi ördää ympäripäissään pitkin katuojia, tai sitten lipittelee viiniä ja pitää itseään samalla niin kultturellina ja muiden yläpuolisena jumalhahmona, joka on valtaistuimeltaan tuomitseva niin eläviä kuin kuolleita.

Vierailija
133/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on eri kyky prosessoida alkoholia ja ihmisillä joilla on "huono viinapää" on suurempi riski syöpiin koska aine joka aiheuttaa darran alkoholin pilkkoutuessa elimistössä on myös karsinogeeninen. Minä en juo koska minulla on "huono viinapää".

En halua syöpää. Se että joillakin alkoholeilla on lieviä terveysvaikutuksia ei tee alkoholista automaattisesti terveellistä (eikä muuten mistään muustakaan aineesta). Etenkään, kun katsoo kaikkia haittavaikutuksia elimistöön. Alkoholi on kemiallisella tasolla epäterveellistä myrkkyä ja täysin hyödytöntä elimistölle - ne samat "hyödyt" mitä ihmiset luulee alkoholista "tarvitsevansa" saa myös muualta, moni on vaan liian laiska muille keinoille, kuten liikunnalle ja hyvälle ruokavaliolle.

taas yksi himo liikkuja

Vierailija
134/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ei voisi vähempää kiinnostaa, joten pysyn siitä erossa. On ollut aika helppoa pysyä erossa kyseisestä aineesta kun on katsellut sitä miten jengi ördää ympäripäissään pitkin katuojia, tai sitten lipittelee viiniä ja pitää itseään samalla niin kultturellina ja muiden yläpuolisena jumalhahmona, joka on valtaistuimeltaan tuomitseva niin eläviä kuin kuolleita.

luulen että ihmiset pitää tommoseen ex katujen mieheen tiiviisti etäisyyttä muutenkin

Vierailija
135/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun olen ollut uskossa monet vuodet, suorastaan inhoan alkoholia. Ehtoollisella otan aina alkoholittoman vaihtoehdon. Maallisissa juhlissakin, joissa ihmiset kohottavat maljoja, vaadin itselleni alkoholittoman juoman. Joissakin tilaisuuksissa otetaan ruuan kanssa viiniä. Pyydän silloin alkoholitonta viiniä, etten pilaisi juhlia liialla erottautumisella.

Kaikkiin alkoholijuomiin löytyy aina myös alkoholiton vaihtoehto. Joten voin hyvällä syyllä pitää itseäni täysin raittiina. Olen absolutisti, ja niin uskovien pitäisikin olla.

Siis oot toisen kotona ja pyydät alkoholitonta viiniä?

Miksi limsa ei käy?

Tommoinen jäykistelijä eroittuu juhlissa kuin tikku paskasta

Vierailija
136/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei sovi minulle. Tulee huono olo ja iho punoittaa pienestäkin määrästä. Mitään positiivisia vaikutuksia alkoholijuomilla ei ole, eikä edes maun takia tee mieli (toisin kuin esimerkiksi sokerisia herkkuja, vaikka eivät nekään hyvää tee). Enpä siis keksi syytä, miksi minun pitäisi jonkun toisen mieliksi juoda edes se yksi lasillinen. Ei tosin tarvitse ymmärtää, jos se on vaikeaa.

Vierailija
137/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän luen tätä ketjua, niin tunnen kiitollisuutta että voin käyttää alkoholia normaalisti.

Suurin osa tämän ketjun kirjoittajista tarvitsisi terapiaa.

Toivotan vilpittömästi kaikille voimia elämään

Vierailija
138/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää alkoholin mausta, enkä halua päätä sekaisin.

Mistä lähtien alkoholi on kuulunut ihmisen perustarpeisiin ?

Vierailija
139/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää alkoholin mausta, enkä halua päätä sekaisin.

Mistä lähtien alkoholi on kuulunut ihmisen perustarpeisiin ?

Kerro se nuorille Teekkareille , jotka iloitsevat elämänsä keväästä.

Taidat olla erityisherkkä ,joka tumputtaa yksin kotona.

Vierailija
140/157 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän luen tätä ketjua, niin tunnen kiitollisuutta että voin käyttää alkoholia normaalisti.

Suurin osa tämän ketjun kirjoittajista tarvitsisi terapiaa.

Toivotan vilpittömästi kaikille voimia elämään

Mikähän on sinunkin normaali...

Ettet vaan itse tarvitsisi sitä terapiaa 😂