Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko devaajan mieheksi?

Devaaja
05.04.2018 |

Olen ohjelmistokehityksen huippuasiantuntija ja työssäni ihan kermaa. Silti tuntuu, että naiset eivät ”tajua” miten tärkeää työtä devaajat tekevät. Kaikki palomiehet ja leijonahuppari-LVI-sankarit menee edelle.

Ottaisitko siis devaajan mieheksi jos kaikki muut ominaisuudet natsaavat vai onko ammatti jonkinlainen turn-off? Olen vähän introvertti, mutta toisaalta hyvinkin seurallinen kun minuun tutustuu.

Video liittyy osittain

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa softan kompleksisuudessa on peräti turhaa. Monet propellipäät ovat keksineet erilaisia juttuja, joita pärjäisi ilmankin. Otetaan esimerkiksi C:n typedef. C-kielen kehittäjät pitivät sitä tietysti hyvänä ajatuksena lyhentää tyyppien merkintätapaa, mutta jotkut sanovat että sitä ei pitäisi käyttää juuri laisinkaan. C++:an omituisuudet ovat ihan oma lukunsa. Kuitenkin C++:aa halutaan silti käyttää, vaikka kielenä todella sotkuinen.

Inteliä on kiittäminen taas että rautatasolla kaikki on sotkuista - hyvällä arkkitehtuurilla voi lyhyet applikaatiot vääntää vaikka assemblerilla, ja se ei myöskään ARM:ia koske tämä että mitään hyvyyttä löytyisi. Oli myös virheellistä väittää että RISC:llä vain ja ainoastaan saa nopeita prosessoreja aikaiseksi, se ei pidä paikkaansa. CISC:t yhtä nopeita, mutta huomattavasti helpompia ohjelmoida konekäskytasolla. Sitten taas kääntäjien ohjelmoijat valittivat että ei onnistu koodingenerointi CISC:lle yhtä hyvin kuin RISC:lle, mikä ei myöskään pidä paikkaansa.

Paskat rajapinnat ja abstraktiot ovat sitten lisänä, ja yleensä niitä on liian monta kerrosta, ja olemassa jo sen takia että rautatasolla eivät asiat mene sujuvasti. Mikro$oft ei kyllä koskaan ole mitään hyviä käyttöjärjestelmiä ole osannut suunnitella.

Vierailija
42/42 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä paikassa, jossa oli "devaajia", ja aika laidasta laitaan olivat. Osan kanssa olisin ihan hyvin voinut kuvitella seurustelevani, jos oltaisiin satuttu olemaan sinkkuja, ja osaan en olisi koskenut pitkällä tikullakaan. Olen myös seurustellut yhden devaajan kanssa jonkun puolisen vuotta, mutta tämä osoittautui mielisairaaksi. (Oli kovin vakuuttunut siitä, että FBI-tarkkailee häntä... Sekä paljon muutakin vainoharhaista hourailua)

Jos sattuisin olemaan taas sinkku, en pitäisi devaajia taaskaan minään poissuljettuna vaihtoehtona. Niin laajaan joukkoon mahtuu varmasti kivoja ja tervepäisiäkin yksilöitä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi