Ottaisitko devaajan mieheksi?
Olen ohjelmistokehityksen huippuasiantuntija ja työssäni ihan kermaa. Silti tuntuu, että naiset eivät ”tajua” miten tärkeää työtä devaajat tekevät. Kaikki palomiehet ja leijonahuppari-LVI-sankarit menee edelle.
Ottaisitko siis devaajan mieheksi jos kaikki muut ominaisuudet natsaavat vai onko ammatti jonkinlainen turn-off? Olen vähän introvertti, mutta toisaalta hyvinkin seurallinen kun minuun tutustuu.
Video liittyy osittain
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
En ollut koskaan kuullut devaajasta. Huono otsikko ei anna ihmisestä hyvää kuvaa. Moni muukin ammattilainen ja "ammattilainen" käyttää ammattislangia muiden kanssa puhuessaan. Mautonta itsensä tehostamista.
Koska et ymmärrä otsikkoa, et ilmeisesti kuulukohderyhmään. Parasta että pidät etäisyyttä.
Ottaisin tietenkin, jos muuten osuu. Hän voisi sitten selittää minulle, että minkä takia eri ohjelmistot keskustelevat niin huonosti keskenään ja miksi esim. taloushallinto-ohjelmat on suunniteltu alusta pitäen liian kankeiksi?
Aika harva pystyy käsittämään mitä teet työksesi, joten mitä oikein kuvittelet?
Olin aikoinaan ohjelmistoalan yrityksessä töissä ja siellä oli kyllä porukkaa laidasta toiseen. Ottaisin, jos olisit muuten kiinnostava, ulkoisesti miellyttävä (miksi aina huppari? :)) ja kykenisit puhumaan muutakin kuin ammattijargonia.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin tietenkin, jos muuten osuu. Hän voisi sitten selittää minulle, että minkä takia eri ohjelmistot keskustelevat niin huonosti keskenään ja miksi esim. taloushallinto-ohjelmat on suunniteltu alusta pitäen liian kankeiksi?
Aika vaikea sitä on selittää muuten kuin että tietokonejärjestelmät ovat monimutkaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut koskaan kuullut devaajasta. Huono otsikko ei anna ihmisestä hyvää kuvaa. Moni muukin ammattilainen ja "ammattilainen" käyttää ammattislangia muiden kanssa puhuessaan. Mautonta itsensä tehostamista.
Koska et ymmärrä otsikkoa, et ilmeisesti kuulukohderyhmään. Parasta että pidät etäisyyttä.
Hienosti rajattu suuri osa potentiaalista pois.
"Ohjelmistokehityksen kerma"-väki on pahimmillaan sosiaalisesti alikehittynyttä peräkammarin porukkaa joiden huikein seurallisuus on pelaaminen poika/tyttöystävän katsellessa vieressä. Äiti hoitaa ruuat ja taskurahat, opiskelu päin persettä ja töihin ei pääsisi vaikka yrittäisi.
Mutta jos jo kerran olet ehkä töissä, seuran saaminen riippuu AIVAN MUISTA tekijöistä kuin ammatista.
En ottaisi enää yhtään miestä, oli se devaaja tai revaaja. Joten ei haittaa meistä kumpaakaan etten tiedä mikä devaaja on.
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä kärsivällisesti selittänyt. Se on vaan vaikeeta, koska tää työ on OIKEASTI monimutkaista. Tossa huumorivideossa on totuuden siemen, koska suurin osa ihmisistä ei vaan tajua tarpeeks ja vieroksuu sen vuoksi. Pitäisi löytää tarpeeksi älykäs kumppani, suurin osa pelkää ihmisiä jotka ei luonnostaan tee juurikaan virheitä.
Ja mulla ei oo aina hupparia, mut en ymmärrä mikä siinä puvussa viehättää. Massia tulee pari donaa enemmän kuussa kun perus myyntisepoilla ja sijoitusneuvojilla jotka menee tuolla hyppyritukassa ja kovat kaulassa.
Devaaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä kärsivällisesti selittänyt. Se on vaan vaikeeta, koska tää työ on OIKEASTI monimutkaista. Tossa huumorivideossa on totuuden siemen, koska suurin osa ihmisistä ei vaan tajua tarpeeks ja vieroksuu sen vuoksi. Pitäisi löytää tarpeeksi älykäs kumppani, suurin osa pelkää ihmisiä jotka ei luonnostaan tee juurikaan virheitä.
Ja mulla ei oo aina hupparia, mut en ymmärrä mikä siinä puvussa viehättää. Massia tulee pari donaa enemmän kuussa kun perus myyntisepoilla ja sijoitusneuvojilla jotka menee tuolla hyppyritukassa ja kovat kaulassa.
Tai sitten et vain määritä itseäsi nimenomaan devaajaksi. 20 vuoden kokemuksella voin sanoa, että on täysin turhaa yrittää selittää kenellekään mitä teet työksesi paitsi tietysti ihan vain sanomalla että teen tietokoneohjelmia.
En ottaisi. Ihminen joka puhuu toisen ottamisesta tiettyjen speksien takia mieheksi ei ilmeisesti ymmärrä ollenkaan, kuinka parisuhteet syntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikea sitä on selittää muuten kuin että tietokonejärjestelmät ovat monimutkaisia.
Jos tämä on "devaajan" kommentti niin ei järin kermalta vaikuta.
Devaajien eräs tärkeä tehtävä on tehdä monimutkaisistakin tietokonejärjestelmistä niiden käyttäjille ei-monimutkaisia ja selkeitä.
Kerma voisi mennä takaisin opiskelemaan käyttötapaus- ja -liittymäsuunnittelua.
Jos kertoisit vaikkapa baarissa tapaamallesi naiselle olevasi devaaja, ja hän kysyisi, mikä se on, sanoisitko hänellekin, ettet kuulu kohderyhmään? Ei ammatilla parisuhdetta hankita, vaan ihan muilla avuilla. Se, että suhtautuu ylimielisesti ihmisiin, jotka eivät tunne juuri sinun ammattislangiasi, on viehättävä piirre vain harvan silmissä.
Yleensä ne kovimmat devaajat on täysiä urpoja sosiaalisesti ja käytöstavoiltaan. Olis varmaan kannattanut leikkiä kavereiden kanssa siellä hiekkalaatikolla eikä halailla sitä kuusnepaa.
On muuten täysin väärä foorumi alkaa tällasia kyseleen palsta mammoilta. Saat vain kuraa niskaan, ei ne tajuu ;)
Otinkin. Ero tuli aivan muista syistä kuin devaamisesta.
Kunhan tietokonetta käskee yksikäsitteisesti ja virheettömästi niin se tottelee aina. Kumppani ei tottele vaikka kuinka käskisi.
Vierailija kirjoitti:
On muuten täysin väärä foorumi alkaa tällasia kyseleen palsta mammoilta. Saat vain kuraa niskaan, ei ne tajuu ;)
t. hielle haiseva läski devaaja 2, joka kääntää kotilinuxien kernelin kolme kertaa päivässä ettei niihin tule makuuhaavoja.
Vierailija kirjoitti:
Se, ettet ymmärrä ihan yleisesti käytössä olevaa termiä lähinnä kertoo siitä miten ahtaassa laatikossa elät. Ota välillä pää pois pensaasta ja tutustu maailmaan ympärilläsi.