Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko omista luottoresepteistä koottu keittokirja (kansio) ihan huono idea lahjaksi 17v omilleen muuttavalle tytölle?

Vierailija
04.04.2018 |

Tämä tyttö ei ole kummilapsi tms. mutta muuten tärkeä ihminen minulle.

Vai onko kaikki paperinen nykyään ihan "out" tai noloa?

Ajattelin ostaa kauniin kansion ja muovitaskuja, laittaa sinne parikymmentä tärkeintä reseptiäni ja nuori saisi sitten itse mielensä mukaan koota sinne lisää.

Mutta mietin että kun melkein kaikki on nykyään netissä niin jäisiköhän tuo nurkkaan pölyä keräämään?

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä ainakin jouduin jatkuvasti nuorena soitteleen äitille, et miten hän teki minkäkin ruuan, jote olisin tosi innoissani tuollaisesta lahjasta.

Kysymyksessä ei ole äiti. Netistä löytyy lukematon määrä ohjeita.

Niin löytyy, mutta suvusta saatu tai luottoreseptillä tehtyyn ruokaan tai leivontaan liittyy aina tarinat ja muistot.

Ja nuo muistot antajasta ja tarinat säilyvät monen sukupolven ajan ja liittävät yhteen eri sukupolvet.

Resepti on vain resepti. Merkityksen se saa kun ruuanlaittaja on läheinen tai itse on syönyt hänen ruokiaan esim äiti ja mummo.

Muutoin täysin epäonnistunut lahja.

Ehkä sinusta, mutta kun kysyin asiaa meidän 18v tyttäreltä, niin hänen mukaan se on "tosi hieno lahja". Ja hän asuu vielä kotona, jos sillä on merkitystä.

Niin. Hän on tyttösi. Toki oman äidin reseptit voi olla mieluisia.

Vierailija
122/124 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on aivan loistava idea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/124 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Mä olen itse toteuttanut tuon tekemällä Ifolorin kuvakirjan. Saa ohjeet kuvineen kirjan muotoon suoraan.

Tosin tein sen kirjan itselleni mm. eniten käyttämistäni nettiresepteistä, kun en tykkää kokata tai leipoa kännykkä kourassa. Kivempi katsoa ohjeet paperilta.

Tulostin on keksitty.

Entä sitten? Ei voisi vähempää kiinnostaa irtonaiset paperilappuset tai kolho kansio.

Vierailija
124/124 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Mä olen itse toteuttanut tuon tekemällä Ifolorin kuvakirjan. Saa ohjeet kuvineen kirjan muotoon suoraan.

Tosin tein sen kirjan itselleni mm. eniten käyttämistäni nettiresepteistä, kun en tykkää kokata tai leipoa kännykkä kourassa. Kivempi katsoa ohjeet paperilta.

Tämäpä oli muuten hyvä idea, kiitos siitä. Minulla on yksi keittiönlaatikko joka pursuilee omia käsinkirjoitettuja reseptejä, kirja olisi paljon siistimpi.