Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko omista luottoresepteistä koottu keittokirja (kansio) ihan huono idea lahjaksi 17v omilleen muuttavalle tytölle?

Vierailija
04.04.2018 |

Tämä tyttö ei ole kummilapsi tms. mutta muuten tärkeä ihminen minulle.

Vai onko kaikki paperinen nykyään ihan "out" tai noloa?

Ajattelin ostaa kauniin kansion ja muovitaskuja, laittaa sinne parikymmentä tärkeintä reseptiäni ja nuori saisi sitten itse mielensä mukaan koota sinne lisää.

Mutta mietin että kun melkein kaikki on nykyään netissä niin jäisiköhän tuo nurkkaan pölyä keräämään?

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huono ja itsekäs lahjaidea.

Vierailija
62/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei nyt ole selvinnyt, mikä näissä ap:n resepteissä on niin ainutlaatuista, että niitä voidaan antaa lahjana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella huono ja itsekäs lahjaidea.

Ei ole. Ajatteleppa asiaa viidenkymmenen vuoden päästä kun lahjan saaja pitää omaa aikalaisblogiaan. Teidän kattilat ja kauhat eivät silloin enää tarkoita mitään. Mutta kun hän läväyttää amerikantädin itserustaaman keittokirjan niin vauvapalstanvertaisyleisö on tuollon tulevaisuudessa aivan pähkinöinä.

Toki jos aloittajan tapauksen lahjansaaja käy välitöntä eloonjäämistaistelua vailla mahdollisuutta ylevämpiin arvoihin niin välitön ruokalahja puolustaa paikkaansa. Tai se klassinen onki. Mutta jos on mahdollisuutta muuhunkin niin jokin henkilökohtaisempi osoittautuu vuosikymmenien myötä täysin ylivoimaiseksi.

Vierailija
64/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuori sylkäsee naamalle tollasesta "lahjasta".

Riippuu nuoresta. Jonkun moukkaperheen nuori ehkä voikin sylkästä.

Vierailija
65/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten ketjusta huomaa, idea on hyvä jos kysymyksessä olisi oma lapsi. Monet täällä kertovat miten ovat ottaneet talteen äidin ja mummon reseptejä.

Tässä tapauksessa 17-vuotias saisi lahjaksi mapillisen tuttavan mielireseptejä.

Kenen mielestä tuo muka on hyvä idea?

Eiköhän se riipu nuoren suhteesta tuohon tuttavaan. Jollain oma äiti/mummo/muu lähisukulainen voi olla piittaamaton ruuanlaitosta... jos nuori on syönyt tuttavan ruokia ja pitänyt niistä, ihan hyvä idea.

Vierailija
66/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ap joku huippukokki tai muuten tunnettu erityisen hyvistä ruuistaan? Joka tapauksessa huono idea antaa reseptejä lahjaksi.

Vierailija
67/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin tykännyt! Mä aina tekstaan mun äidille, että hei miten sä teet niitä sun sämpylöitä/ruskeakastiketta tms. Mulla on kotona vain yläasteen kotitalouden kirja, jossa on perusreseptejä, mutta huono puoli siinä on se, että vaikka ohjeessa lukee neljälle, ovat annokset arvaamattoman pieniä ekalla kokeilulla. Lisäksi ovat melko tavallisia reseptejä ainakin omassa kirjassani, mitään vähän spesiaalimpaa ei juuri ole.

niin varmaan nykynuori tekstaa eikä googleta.. pirkko 45 vee siellä tekstaa

Vierailija
68/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta kaikkia muita vastauksia sanoisin, että hyvä lahja jos saaja pitää laittanastasi ruoasta ja se sopii hänen omaan ruokavalioonsa myös arjessa (ei vain satunnaisesti). Allergiat ja mieltymykset huomioiden.

Itse en koskaan kokkaa kovin perinteisiä ruokia kuten makaroonilaatikkoa, perunaruokia tai kuivakakkuja. Sellaiset ohjeet eivät siis tulisi käyttöön, vaikka kylässä syön harvakseltaan ja toki kehun jos kysytään.

Aika vaikea lahjaidea siis. Saattaa olla kymppi tai totaalinen huti.

Vierailija
69/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostaisin kansion lisäksi jotain keittiön käyttötavaraa esim paistipannu,kattila, lastoja, patalaput, keittiöpyyhkeitä ja vaikka lajitelman mausteita ym.

Älkää ostako patalappuja kuin vihamiehillenne, joiden näpit haluatte polttaa.

Sinkkumies

Vierailija
70/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea keksiä huonompaa ja turhempaa lahjaa. Kasa p*skaa ehkä. Sitä tosin voi käyttää lannoitteena.

Vierailija
71/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin tykännyt! Mä aina tekstaan mun äidille, että hei miten sä teet niitä sun sämpylöitä/ruskeakastiketta tms. Mulla on kotona vain yläasteen kotitalouden kirja, jossa on perusreseptejä, mutta huono puoli siinä on se, että vaikka ohjeessa lukee neljälle, ovat annokset arvaamattoman pieniä ekalla kokeilulla. Lisäksi ovat melko tavallisia reseptejä ainakin omassa kirjassani, mitään vähän spesiaalimpaa ei juuri ole.

Nykynuori tekstaa, koska se voi olla soittamisen jälkeen paras tapa tavoittaa se äippä. Google ei tiedä Jessican äipän reseptejä. 

Vierailija
72/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen Prestige ja kaksi kokkia voisi varastella ja hyväksikäyttää toisiensa reseptejä, sekä saada kunnon sodan aikaan. Hyvä elokuvaidea.

Sinkkumies

Vierailija
73/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynuori tekstaa, koska se voi olla soittamisen jälkeen paras tapa tavoittaa se äippä. Google ei tiedä Jessican äipän reseptejä. 

Luuletko olevasi kovinkin fiksu tämän kommentin jälkeen?

Sinkkumies

Osoitat halveksuntaa kansanryhmiä vastaan, olet muutenkin WT.

Vierailija
74/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä osoitin se kysee seuraavaksi ;)

Palikkuutesi!

Sinkkumies

Vierailija
75/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tehdä kummilapselleni tämän, mutta lisään siihen vaan myös "mummin" eli oman äitini reseptejä. Ei kuitenkaan ole ihan siinä iässä vielä, että omilleen muuttaa, mutta tässähän on hyvin aikaa niitä kirjoitella. 

Vierailija
76/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukematta kaikkia muita vastauksia sanoisin, että hyvä lahja jos saaja pitää laittanastasi ruoasta ja se sopii hänen omaan ruokavalioonsa myös arjessa (ei vain satunnaisesti). Allergiat ja mieltymykset huomioiden.

Itse en koskaan kokkaa kovin perinteisiä ruokia kuten makaroonilaatikkoa, perunaruokia tai kuivakakkuja. Sellaiset ohjeet eivät siis tulisi käyttöön, vaikka kylässä syön harvakseltaan ja toki kehun jos kysytään.

Luettelit kaikki mainitut asiat lukematta, paitsi patalappuni, siis naisillahan ne patalaput on. Sori ;)

Olet vahinkojen aatelia.

Sinkkumies

Vierailija
77/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko olevasi kovinkin fiksu tämän kommentin jälkeen?

Sinkkumies

Osoitat halveksuntaa kansanryhmiä vastaan, olet muutenkin WT.

Siis WTf Sinkkumies? :D (Joo, tästä sanaleikistä oon tosi ylpee)

Vierailija
78/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä osoitin se kysee seuraavaksi ;)

Palikkuutesi!

Sinkkumies

Palikkuuteni.

Sinkkumies

Vierailija
79/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luettelit kaikki mainitut asiat lukematta, paitsi patalappuni, siis naisillahan ne patalaput on. Sori ;)

Olet vahinkojen aatelia.

Sinkkumies

Naiset lukevat ensin allekirjoituksen ja jättävät sitten lopun lukematta. :)

Vierailija
80/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lahja:) Mulla on äitini juuri ennen kuolemaansa kirjoittamia reseptejä aarteena laatikossa