Olisiko omista luottoresepteistä koottu keittokirja (kansio) ihan huono idea lahjaksi 17v omilleen muuttavalle tytölle?
Tämä tyttö ei ole kummilapsi tms. mutta muuten tärkeä ihminen minulle.
Vai onko kaikki paperinen nykyään ihan "out" tai noloa?
Ajattelin ostaa kauniin kansion ja muovitaskuja, laittaa sinne parikymmentä tärkeintä reseptiäni ja nuori saisi sitten itse mielensä mukaan koota sinne lisää.
Mutta mietin että kun melkein kaikki on nykyään netissä niin jäisiköhän tuo nurkkaan pölyä keräämään?
Kommentit (124)
Paperilla reseptit on parempia. Kännykkää ei viitsi ihan viereen ottaa, jos vaikka jotakin ruoka-ainetta roiskuu.
Vierailija kirjoitti:
Ihana lahja:) Mulla on äitini juuri ennen kuolemaansa kirjoittamia reseptejä aarteena laatikossa
This and that.
Olisi aarre jos olisi lyhytkin käsikirjoitettu teksti jokaiselta lähisukulaiselta olemassa. Nythän se on jo myöhäistä. Ensimmäiset lähisukulaiset alkoivat kaatua 80-luvulla jos ei lasketa mukaan niitä jotka kaatuivat jo ennen syntymääni. Käsikirjoitettua tekstiä on oikeastaan tallessa vain veljeltäni (kansiokaupalla) ja äidiltäni (kirja).
Muuten ihan söpö idea, mutta aika ristiriitaista miettiä että "onko kaikki paperinen noloa" ja sitten ehdottaa jotain kansiota muovitaskuilla.
Ihan kamala idea. Mistä joku edes saa moista päähänsä. "Annanpa 17-vuotiaalle lahjaksi reseptejä, joista itse tykkään ja laitan ne muovitaskuissa mappiin."
Vierailija kirjoitti:
Ihana idea! Jos sulla on aikaa toteutuksen kanssa, niin kokkaa ainakin osa ruuista kotonasi ja ota valokuvia niistä ja liitä mukaan reseptiin. Mutta ilman kuviakin tuollainen kansio olisi kiva lahja.
Ei hele. :D Älytön vaiva todella huonon lahjan takia.
Loistava idea. Onnittelut hyvästä ideasta.
Paperi kestää aikaa, verratuna digiin.
Mulla on tyttö 6.v, olen ostanut pahvikansion johon keräämme reseptejä, kokkaamme nyös reseptit yhdessä. Hän saa myös kansion mukaansa kun muuttaa omilleen :)
Eli hieno idea, anna vaan lahjaksi :) Sitten kansioon voi kerätä lisää lempireseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ihan söpö idea, mutta aika ristiriitaista miettiä että "onko kaikki paperinen noloa" ja sitten ehdottaa jotain kansiota muovitaskuilla.
Et ehkä tiedä, että on tosi kätevää ottaa resepti kun se on muovitaskussa ja kokata, resepti pysyy suojassa ja puhtaana.
Tyttö voi heittää muovitaskut pois jos ei halua käyttää mitään muovista.
Todella huono idea. Omaan kotiin muuttavalle on sitäpaitsi todella helppo keksiä hyviäkin lahjaideoita.
Omat lapseni pyysivät minulta sellaista!
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin tykännyt! Mä aina tekstaan mun äidille, että hei miten sä teet niitä sun sämpylöitä/ruskeakastiketta tms. Mulla on kotona vain yläasteen kotitalouden kirja, jossa on perusreseptejä, mutta huono puoli siinä on se, että vaikka ohjeessa lukee neljälle, ovat annokset arvaamattoman pieniä ekalla kokeilulla. Lisäksi ovat melko tavallisia reseptejä ainakin omassa kirjassani, mitään vähän spesiaalimpaa ei juuri ole.
"Mulla on kotona vain yläasteen kotitalouden kirja, jossa on perusreseptejä, mutta huono puoli siinä on se, että vaikka ohjeessa lukee neljälle, ovat annokset arvaamattoman pieniä ekalla kokeilulla. Lisäksi ovat melko tavallisia reseptejä ainakin omassa kirjassani, mitään vähän spesiaalimpaa ei juuri ole."
Et osaa käyttää nettiä?
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin ainakin kiitollinen tuollaisesta lahjasta, kun reseptit kuitenkin kätevämpiä paperisena kun esim. kännykästä luettuna :)
T18
Ihana idea, vielä parempi kun laitat ruoanlaittovinkkisi ja kodin hoito vinkkisi jakoon!
Todellakin arvostan.
Kerro taloudenpitäjänä mitä olet oppinut, mihin kiinnittää huomiota.
Ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Niin. Nimen omaan _oma_ lapset. Totta kai oman äidin ja mummon reseptit haluaa.
Mutta miksi joku haluaisi jonkun tuttavan resptejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Nimen omaan _oma_ lapset. Totta kai oman äidin ja mummon reseptit haluaa.
Mutta miksi joku haluaisi jonkun tuttavan resptejä?
_omat_*
Äidin ja mummon reseptit ovat merkityksellisiä. Se mitä joku tuttava tykkää laittaa ruuaksi on täysin yhdentekevää. Todella huono idea.
Joku palstalla kertoi saaneensa lahjaksi Hesburgerin tarjouskuponkeja, minusta se olisi parempi lahja 17 vuotiaalle =)
Mulla on tallessa reseptikortisto jostain 70-80 luvulta, olisko hyvä rippilahja naapurin Jasminelle.
Tuon ikäisenä rahat tuskin riittää makaronia kummempaa kokkauseen, mutta muuten hyvä idea. Mulle 35+ olis aivan huikea lahja.