Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko omista luottoresepteistä koottu keittokirja (kansio) ihan huono idea lahjaksi 17v omilleen muuttavalle tytölle?

Vierailija
04.04.2018 |

Tämä tyttö ei ole kummilapsi tms. mutta muuten tärkeä ihminen minulle.

Vai onko kaikki paperinen nykyään ihan "out" tai noloa?

Ajattelin ostaa kauniin kansion ja muovitaskuja, laittaa sinne parikymmentä tärkeintä reseptiäni ja nuori saisi sitten itse mielensä mukaan koota sinne lisää.

Mutta mietin että kun melkein kaikki on nykyään netissä niin jäisiköhän tuo nurkkaan pölyä keräämään?

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä idiootteja kannata kuunnella. Riittää kun kuuntelet fiksuinta, eli minua.

Sinkkumies

Vierailija
42/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuori sylkäsee naamalle tollasesta "lahjasta".

Suurimmalla osalla nykynuoria on hyvät käytöstavat, vaikka tuo lahjaidea ei nyt kovin hyvä olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea. Moni nelikymppinenkään ei osaa tehdä ruokaa kunnolla. Noin nuori pääsisi alkuun. Ehdottomasti anna sellainen hänelle.

Se että joku ei laita ruokaa nelikymppisenä, ei taatusti johdu siitä ettei hän ole saanut reseptejä lahjaksi muuttaessaan omaan kotiin.

Osaamattomuushan yleensä piilotetaan kaikeksi muiksi syiksi. Hyvin yleistä etenkin suomalaisilla naisilla. Huonot naiset siihen päälle vielä kokevat agressioita muita kohtaan omasta kyvyttömyydestä johtuen.

Sinkkumies

Vierailija
44/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin tykännyt! Mä aina tekstaan mun äidille, että hei miten sä teet niitä sun sämpylöitä/ruskeakastiketta tms. Mulla on kotona vain yläasteen kotitalouden kirja, jossa on perusreseptejä, mutta huono puoli siinä on se, että vaikka ohjeessa lukee neljälle, ovat annokset arvaamattoman pieniä ekalla kokeilulla. Lisäksi ovat melko tavallisia reseptejä ainakin omassa kirjassani, mitään vähän spesiaalimpaa ei juuri ole.

Vierailija
45/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tiedät, että tuo tyttö pitää erityisesti tekemistäsi ruuista. Muussa tapauksessa olisi kyllä outoa saada jonkun tuttavan omia mielireseptejä "lahjaksi".

Vierailija
46/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtava lahja! Oman äitini reseptit ovat keittokirjasta, jota ei enää tehdä. Minulla on kännykkä täynnä kuvia tämän kirjan sivuista, voisikin joskus koota lempireseptit ihan fyysiseksi itsetehdyksi kirjaksi :) Tyttö arvostaa ihan varmasti, jos ei heti, niin ainakin muutaman vuoden päästä! T. N22

Vierailija
47/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ketjusta huomaa, idea on hyvä jos kysymyksessä olisi oma lapsi. Monet täällä kertovat miten ovat ottaneet talteen äidin ja mummon reseptejä.

Tässä tapauksessa 17-vuotias saisi lahjaksi mapillisen tuttavan mielireseptejä.

Kenen mielestä tuo muka on hyvä idea?

Vierailija
48/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä lahja koska siitä tulee ainutlaatuinen. Tee siitä sellainen. Pyri selkeyteen ja johdonmukaisuuteen mutta silti vältä geneerisyyttä. Itse esimerkiksi joulun alla aina joutuu kaivamaan ne vakioreseptit eivätkä ne ole koskaan siellä missä niiden piti olla. Voit teemoittaa reseptisi, joulu, juhannus, vappu, kesäjuhlat, krapulamättö, eurottiukassa,.. tai mitä sinulle nyt onkaan kertynyt vuosien varrella. Jos saisin itse tuollaisen lahjan nuppi lipputangossa olisi vielä jotakin ainutlaatuista tarinaa ja mahdollisesti muistoja yhteisistä tapahtumista mutta toisen ihmisen näkökulmasta.

Vierailija
49/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin omilleni muuttaessani arvostanut tuota :) ei ole mitenkään hölmöä tai out välittää lapsestaan :)

Opettele lukemaan.

Vierailija
50/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno idea. Panosta kansion ulkonäköön, hanki välilehdet, ota vaikka tosiaan kuva edes osasta omista resepteistäsi.

Vierailija
51/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muuttaa omilleen niin on tosi paljon kaikkea ostettavaa, joten jos annat sen reseptikokoelman, niin osta myös joku kattila, paistinpannu, tai jotain ruuanlaittoon liityyvää. Pääsee sit kokeilemaan niitä reseptejä.

Vierailija
52/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana idea mutta hanki resepteille mielummin joku pienempi pakkaus kuin täysikokoinen mappi. Ei vie niin paljon tilaa. Kirjakaupat ovat täynnä esimerkiksi ihania muistikirjoja, joista valita, ja reseptit voi vaikka printata ja liimata muistikirjan sivuille.

Vierailija
53/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopsut ottamalla sulla on koko suvulle ja muille tutuille joulu/synttärilahja valmiina!

Vierailija
54/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus on kaunis, mutta omilleen muuton johdosta annettavan lahjan tulisi olla mielummin käytännöllinen, eli keittiövälineitä mielummin kuin reseptejä, varsinkaan kun ei ole takuita, että reseptit sopivat nuoren makuun/ruokavalioon.

Vierailija
55/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamala idea. Mitä 17-vuotias tekee jonkun tuttavan lempiresepteillä? Voiko typerämpää ja turhempaa olla?

17-vuotiaalla omilleen muuttavalla on niin paljon välttämättömiä tavaroita hankittavia, että tuollainen tarpeeton mappi vaikuttaisi suoranaiselta v*ttuilulta.

Vierailija
56/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten ketjusta huomaa, idea on hyvä jos kysymyksessä olisi oma lapsi. Monet täällä kertovat miten ovat ottaneet talteen äidin ja mummon reseptejä.

Tässä tapauksessa 17-vuotias saisi lahjaksi mapillisen tuttavan mielireseptejä.

Kenen mielestä tuo muka on hyvä idea?

Mun. Kunhan ne eivät olisi tätini. Pahaa Italian Pataa, Kitkerää tomaattikeittoa. Juustokeiton se osasi tehdä, mutta söi sen aina itse, koska oli ainoata hyvää.

Sinkkumies

Vierailija
57/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva lahja olisi, mutta itse lisäisin vaikka kunnon kattilan tms.

Ajattelitko että nuori on niin tyhmä ettei osaa ostaa kattilaa?

:D

Vierailija
58/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi täti havaittu.

En kerro kuka, etten paljastu ;)

Vierailija
59/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva lahja olisi, mutta itse lisäisin vaikka kunnon kattilan tms.

Ajattelitko että nuori on niin tyhmä ettei osaa ostaa kattilaa?

:D

Halvatkin kattilat ovat käyttökelpoisia ensimmäisiin kokkailuihin. Ne kyllä nuori saa itsekin hankittua. Sen sijaan kunnollinen paistinpannu ja hyvät keittiövälineet kannattaa hankkia. (jos siis oikeasti haluaa auttaa)

Sinkkumies

Vierailija
60/124 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin kansion lisäksi jotain keittiön käyttötavaraa esim paistipannu,kattila, lastoja, patalaput, keittiöpyyhkeitä ja vaikka lajitelman mausteita ym.