Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen koulukaverin äidin ”lokkiminen”

Vierailija
03.04.2018 |

Tilanne: lapsemme hyvä ystävä 12 v ei ole koskaan ollut ulkomailla (paitsi laivalla) Me matkustelemme useamman kerran vuodessa sekä kauko-että Euroopan matkoja. Tytöt alkoivat inttää viime syksynä että ”Kia” tulisi mukaan kesälomareissuun erääseen etelä-Euroopan maahan. Lopulta äitinsä otti yhteyttä ja kysyi että onko tämä tyttöjen juttuja vai sopiiko. Mietimme hetken ja lupauduimme ottamaan Kian mukaan. Sanoin hänelle, että lennot otetaan päivänä x ja siihen mennessä hänen täytyy siirtää raha tilille (minulla on jonkinlainen vaisto ollut tästä ihmisestä) Rahasta puolet tuli päivänä x ja toista puolta kyselinkin muutamaan otteeseen, koska olin liput jo luottokortilla kuitannut

Nyt sitten kerroin hänelle, että vuokraamamme uima-altaallinenasunto maksaa kahdelta viikolta 1700€ Eli Kian osuus 283. Lisäksi jouduimme vuokraamaan aiottua isomman auton, koska lapsia 4 ja sanoin että maksamme toki bensakulut mutta ehdotin tuon erotuksen maksamista hänen äidilleen. Erotus 5 ja 7 hengen autossa on 135€. Hänen äitinsä oli kovin suiviintunut, että ei todellakaan ole varautunut YLIMÄÄRÄISIIN kuluihin, että mummo on luvannut 150€ matkarahaa, mutta enempää ei ole. Olin tyrmistynyt. Olen laskenut, että iltaisin ulkona syöminen, aamiaiset, jätskit jne kustantavat minimissään 25€/pvä eli 350€ tulisi pelkästään näistä. Entäs sitten kun mennään vesipuistoon tai eläintarhaan? En tiedä mitä tehdä, onhan tämä meille aika paska investointi. Sanonko ystävällisesti, että ei onnistu ha tehkää maksamallanne lentolipulla mitä haluatte? Mielipiteitä?

Kommentit (420)

281/420 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jonka mielestä oikea vähä-älyinen on Kian äiti? Onko tosiaan olemassa ihminen, joka kuvittelee päiväleirin hinnalla ostavansa täyshoidon ulkomailla puoleksi kuukaudeksi, eikä edes vaivaudu passia tai vakuutusta hoitamaan? Tuskin apn vika on se, että ei ole passia hoitanut?? Ei vaikuta että on ollut kovinkaan sitoutunut matkaan. Kuulostaa että on vaan ajatellut tyrkkäävänsä jonkun muun hoitoon ja elätettäväksi selvittämättä edes passiasiaa

Et ole. Ihan älytöntä ja noloa kuvitella, että saa lapsensa lähestulkoon ilmaiseksi lomamatkalle ja oman lapsen kulut voi törkeästi maksattaa muilla.

Muutenkin oudoksuttaa monien kuvitelmat, että talon vuokraan ei vaikuttaisi myös henkilömäärä. Ei vaikuta varmastikaan kaikissa tapauksissa mutta yllättävän usein vaikuttaa kuitenkin. Tähän hinnoitteluun olen itsekin törmännyt, kun isolla porukalla (7 hlöä) ollaan matkusteltu.

Muuten kyllä tuo ap:n matka vaikuttaa yllättävän kalliilta, tietämättä tarkemmin kohdetta ym. yksityiskohtia.

Hyvä että tilanteeseen tuli kuitenkin nyt ratkaisu.

Vierailija
282/420 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää toisin päin. Tyttöni kaverin perhe kärttää meidän tyttöä mukaansa etelän lomalle kaveriksi. Lupaavat maksaa kaikki kulut :0 Mutta mutta, lapseni on vasta 9v. ja en uskalla antaa häntä viikoksi puoli vieraiden mukaan. Lisäksi vanhemmat ovat usein kesäaikaan viinilasi kädessä pihallaan keskellä päivää kun haen tyttöä kotiin eli vapaa-ajalla taitaa alkoholi maistua ja luulen että tyttöäni pyydetään seuralaiseksi jotta aikuisilla olisi rauhaa pämpätä. Never ever. Lisäksi perheen isä jotenkin lipevä.

Mutta puhuvat tästä tytöille ja minä olen se pahis joka sanoo ei käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/420 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisitte Balille tuohon hintaan!

Vierailija
284/420 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ne ap:n kaukomatkat sitten kustantaa jos kerran tällainen Etelä-Euroopan reissu lähentelee 10 000 euroa... Ja kehtaa vielö inistä jostain lapsen kaverin muutaman satasen extrasta.

Vierailija
285/420 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on varaa matkustaa useamman kerran vuodessa ja syödä matkoilla ulkona, niin tuskin Kian ruuat ja jäätelöt talouttanne kaataa. Voisiko tätä ajatella lasten, eikä aikuisten ehdolla ja näyttää lapsille esimerkkiä, miten asiat hoidetaan toisia loukkaamatta? Ehkäpä teidän lapsenne voi viettää joskus lomaa Kian perheen kanssa vaikka kotimaassa. Meillä on ollut kavereiden lapsia lomanvietossa, eikä ole tullut mieleenkään periä maksua yhtään mistään. Ja sama toisin päin.   

Vierailija
286/420 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanne kirjoitti:

Jos teillä on varaa matkustaa useamman kerran vuodessa ja syödä matkoilla ulkona, niin tuskin Kian ruuat ja jäätelöt talouttanne kaataa. Voisiko tätä ajatella lasten, eikä aikuisten ehdolla ja näyttää lapsille esimerkkiä, miten asiat hoidetaan toisia loukkaamatta? Ehkäpä teidän lapsenne voi viettää joskus lomaa Kian perheen kanssa vaikka kotimaassa. Meillä on ollut kavereiden lapsia lomanvietossa, eikä ole tullut mieleenkään periä maksua yhtään mistään. Ja sama toisin päin.   

Älykkö hei.. viekö ap Kian passikuvaan ja hakee samantien passia ja hoitaa matkavakuutukset.. Jos oma äiti noin saamaton, niin tuskin tämä Kian koulukaverin äiti on suurin syypää siihen, että tyttö jää asioista paitsi

Muutama pvä sitten täällä ammuttiin äiti, joka eahapulassa perui lapsensa 5-v synttärit. Mutta se, että joku ei hoida lapselle edes passia, jolloin lapsi pääsisi kenties ainutkertaiseen reissuun on ok? Herätys

Vierailija
287/420 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Kian tulee maksaa kahdesta istuimesta autossa?

Vierailija
288/420 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä uskaltaisi antaa lastani noin surkean matkanjärjestäjän mukaan.

Vierailija
289/420 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan maksanut, kun sinullahan noin paljon rahaa on.

Vierailija
290/420 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dinneri

Vierailija
291/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap on muka saanut varattua tytölle lentolipukin jos tällä ei ole ollut passia? Ainahan lippuja varatessa on annettava kaikkien matkustajien tiedot passinnumerooneen.

Vierailija
292/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap on muka saanut varattua tytölle lentolipukin jos tällä ei ole ollut passia? Ainahan lippuja varatessa on annettava kaikkien matkustajien tiedot passinnumerooneen.

Ei tarvitse enää.

Vierailija
293/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
294/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse enää.

Millä yhtiöllä ei muka tarvitse enää? Nuo tarkastukset ja säännökset ovat päin vastoin vain tiukentuneet koko ajan.

Vierailija
295/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä antaisi oman lapseni mennä kaverin perheen kanssa jonnekkin lomamatkalle tai että ottaisin hänen kaverin meidän lomamatkalle mukaan. 

Sama. Etenkin jos en edes tuntisi perhettä, niin käytännössä katsoen voi tulla lähettäneeksi lapsensa ties minkä surman suuhun, etkä edes pääse apuun jos jotain oikeasti kamalaa sattuu.

Lomalla taas itse en haluaisi olla vastuussa toisen lapsesta. Vaikka kuinka on matkavakuutus, niin jos jotain sattuu (esim. liikenneonnettomuus) niin ollaan herkästi käräjillä puimassa asiaa.

Vierailija
296/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paska provo. Kyllä sä olisit ilmoittanut heti sen asunnon vuokraus hinnan etkä vasta jälkikäteen, jos sellaista meinaat pyytää.

Kun oliskin provo..mutta ei ole. Liput on spostissa ja lähtö juhannuksen jälkeen. Äitinsä sanoi, että maksaa Kian osuuden jos luit kommenttejani. Ap

Aika hyvin vedätetty provo kyllä ap. Joka tapauksessa...sinun olisi pitänyt kertoa TARKKA laskelma äidille heti eikä olettaa että äiti osaa olettaa mitä sinä oletat. Huokaus. Ihan saat syyttää tästä itseäsi. Varsinkin kun tiedät etteivät ole matkustaneet paljoa niin et voi olettaa että osaavat arvioida oikein.

No ihan totta nyt... Onko tämä kuluista sopiminen nyt ollut kaikkien mielestä vain ap:n vastuulla?? Kian äitillä ei ole ollut mitään muuta tehtävää kuin odottaa valmiita laskelmia perheeltä, joka on tarjoutunut viemään hänen lapsensa lomalle?! Huhhuh, mitä porukkaa te olette! Ja kai nyt jokaisella on oikeesti joku käsitys siitä miten paljon minimissään tuossa ajassa kuluu, vaikka olisi vain laivalla käynyt.

Mut joo, opetus ap:lle: suomalaiset ovat juuri tällaista kansaa. Aina pitäis mahdollisimman vähällä saada mahdollisimman paljon. Jos joku onneton tarjoutuu tekemään jotain hyvää toisen eteen, siitä revitään kaikki irti. Sama ilmiö kuin niissä kun joku lahjoittaa jotain ilmaiseksi: haukutaan lahjoittaja kun on paskaa ja väärään aikaan ja itse pitäisi tulla hakemaan. Älä ota itseesi.

Vierailija
297/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä uskaltaisi antaa lastani noin surkean matkanjärjestäjän mukaan.

No tämä tytön äitinä on yhtään parempi? :D

Vierailija
298/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Kian tulee maksaa kahdesta istuimesta autossa?

Kia maksaa siitä että hänen takiaan vuokrataan isompi auto.

Vierailija
299/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanne kirjoitti:

Musta taas on epäkohteliasta laittaa lapsi muiden mukaan ilman et tarjoutuu maksamaan hänen kulunsa.

Vierailija
300/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ottanut kaverilapsen mukaan etelänmatkalle. Toki kyseessä oli pakettimatka, joten otin ensin selvää paljonko yhden lapsen lisääminen matkaan maksaa (tiesin, että hotellihuoneeseen mahtui) ja onnistuuko ylipäänsä lisätä matkavaraukseen. Sitten vasta lapsen äidin kanssa keskustelu ja siinä totesin, että muut kulut me maksetaan kuten matkat lentokentälle, syömiset (aamiainen kuului hintaa) ja retket. Itse unohdin silloin passin ja matkavakuutuksen kertoa, koska meillä sellaiset oli jo valmiiksi. Tuli sitten vielä heille yllärinä vajaan 100 kulut. Kyseessä oli myös perhe, jossa rahat tosi tiukilla. Lupasin sitten, että ei tarvitse antaa mitään matkarahaa vaan ostan tytön haluamat tuliaiset omasta pussista.

Tytöillä oli tosi hauska reissu ja vieläkin muistelevat toisinaan matkaa. Ja me ei tosiaan olla mitään hyvin ansaitsevia, mutta nuo muutamat sataset olivat panostamisen arvoisia. Varovasti ollaan kyselty vanhemmilta, että olisiko tyttö tulossa joskus toistekin mukaan, mutta ovat rehellisesti sanoneet muuten kyllä muttei ole varaa edes siihen muutaman satasen panostukseen. Nyt ollaan mietitty, että maksettaisiinko koko lapsen reissu ja tingitään sitten itse jostain sen verran.

Musta on jotenkin pöyristyttävän holhoava ajatus et aikuiselle ihmisille täytyy kertoa passin hankkimisesta (!) ja vakuutuksesta matkustamisen yhteydessä, tai sit täytyy tuntee syyllisyyttä ja kompensoida tilannetta. Jos minä ottaisin jonkun muksun mukaan, olettaisin et kaikki nuo hoidettais siltä toiselta puolelta eikä mun tarvitsisi sellaisesta informoida saati pahoitella tällaisia "ylimääräisiä kuluja"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme