Mikä on ällöttävin asia, jonka olet tehnyt lemmikkieläimen takia?
Tuli tuossa mieleen, kun siivoilin koiran nukutuksesta johtuneita pissoja lattialta, että kaikkeen sitä onkin tottunut tässä 11 vuoden koiran omistamisen jälkeen.
Itselle ehkä kaikista ällöintä näin jälkikäteen ajateltuna oli se, kun koiralla oli mennyt työpäivän aikana maha kipeäksi ja oli joutunut tekemään ripulit sisälle. Noh, ei tässä vielä mitään, matto ja lattiat pesuun (ihmettelin kyllä miten niin pienestä kakkatahrasta matossa lähti niin kova haju..). Koirarukka oli kuitenkin jostain käsittämättömästä syystä mennyt syömään omat ripulinsa. Tämä selvisi siinä vaiheessa, kun olin itse juuri alkanut syömään ja koira alkoi oksentaa limaista ripulia. Kolmessa erässä sitä tavaraa riitti. Ja ei muuta kuin taas siivouspuuhiin. Ihme kyllä oma ruokahalu ei tästä mennyt, vaan jatkoin syömistä ihan normaalisti paskaoksennuksen siivouksen jälkeen.
Olen tehnyt myös siivoojan työtä ja jostain syystä ihmispaskan siivoaminen on huomattavasti kuvottavampaa kuin lemmikkien.
Onko teillä yhtä ihania kokemuksia lemmikkien kanssa?
Kommentit (91)
Kissani saalisti hiiren, mutta tämä ihana arkaperse ryhtyi pelkäämään vikisevää hiirtä, joka ei enää pystynyt liikkumaan. Jouduin sitten lopettamaan hiiren kiveniskuilla, kun eihän sitä voinut kitumaan jättää. Varmaan olen liian herkkä jonkun mielestä, mutta olkoon sitten niin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös top 3 lista:
1. - Paska ripaskat seiniltä (koira)
2. - Anaalirauhasten tyhjennys ( Koira)
3. - Ruumiinavaukset (Kanit)
Täällä näkyi olevan toinenkin ruumiinavaus tapaus. Arvelen että kanin avaus tämäkin.
Kani siis siitä erilainen lemmikki että saaliseläimenä piilottaa kipunsa/ sairautensa äärettömän hyvin. Lisäksi on todella altis tarttuville taudeille. Näistä syistä äkkikuolemat eivät ole harvinaisia kaneilla. Usea kani on minulla illalla tullut normaalisti syömään ja aamulla löytynyt kuolleena lattialta. Nämä jää vaivaamaan mikäli ei avaa ja katso. Myös jos kasvattaa ja samassa tilassa muita, on kuolinsyy tärkeä tietää. Eläinlääkäri näitä ei tee (tosin on ollut kerran mukana meillä katsomassa kun häntä kiinnosti, mutta minä tein ja hän oli sivustaseuraajan roolissa). Evira ottaa 120€ / kani ja olisin maksanut jo tuhansia jos joka kanin olisin lähettänyt. Miksi maksaa ja lähetellä kun asian voi tarkistaa itse 15 - 20 minuutissa?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö kissoilta tyhjentää anaalirauhasia vai vaan koiralta?
Koiriltakaan ei periaatteessa pitäisi joutua tyhjentämään, mutta joillakin koirilla ne ei tyhjene itsestään. Kissoilla anaalirauhasten ongelmat on käsittääkseni tosi harvinaisia, mutta tarkalleen en tiedä, kuinka harvinaista.
Aika ihmeellistä miten niin monen koira on löytänyt metsästä ihmisen kakkaa. Mä en oikein tajua minkälaisissa paikoissa asutte, kun metsissä ihmiset tekevät tarpeitaan :O
Oon joutunut muutaman kerran tyhjentämään kissalta anaalirauhaset. Ummetuksesta johtui ilmeisesti. Kesällä opeteltiin käymään valjaissa ulkona ja kävi metsässä sitten kakalla, mutta syksyn tulessa kun ei halunnut enää ulos ja liikunnan vähennyttyä suoli kai laiskistui ja kesti muutaman viikon että tottui taas tavalliseen rytmiin. Onneksi on rento kissa, eihän se siitä tykännyt mutta pysyi otteessa ihan hyvin. Oli se silti ällöä : D
Vierailija kirjoitti:
Aika ihmeellistä miten niin monen koira on löytänyt metsästä ihmisen kakkaa. Mä en oikein tajua minkälaisissa paikoissa asutte, kun metsissä ihmiset tekevät tarpeitaan :O
Kannattaa tutustua "mikä on nolointa, mitä sinulle on tapahtunut julkisella paikalla" -ketjuun. Sen ketjun jälkeen et enää ihmettele metsäkakkoja :D
Rotikanpennulla oli joku vitamiininpuutos. Se veti intona jokaisen kakkaläjän luo ja alkoi ahmia.
Oli rapsakka alkutalven aamu. Hauva spottasi valtavan ihmisenpökäleen, vessapaperit oli vieressä. Se ehti kuin ehtikin napata kohmeisen jöötin suuhunsa ennenkuin ehdin estää. Se jäysti sitä kuin mitäkin sorbettia tyytyväisen näköisenä silmät viiruina. Sulava sonta valui sen suupielistä.
Toinen rotikka tykkäsi heittäytyä niskalleen johonkin haisevaan ällötykseen. Oletko yrittänyt kiskoa koiraa joka on selällään?
Vierailija kirjoitti:
Ootko lukenut tätä ketjua? Sitten ymmärrät.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2896874/mika-nolointa-mita-sinulle-tapa…
1) Koiran tulehtuneen ja eläinlääkärissä tyhjennetyn anaalirauhasen huuhtelu niin että neste laitetaan ruiskulla rauhasen SISÄÄN josta valuu ulos. 10 päivää, aamuin illoin.
2) Koiran silmän putoamisen jälkeen verien siivoaminen lattialta ja irtosilmän löytyminen. (Toki vasta eläinlääkärireissun jälkeen).
3) Ripulikakat yön aikana ympäri kämppää, kiva että olin jättänyt läppärin lattialle.
Oon siivonnut keskellä yötä kuolemalta haisevaa ripulia litratolkulla parisängyn alta, puristellut tyhjäksi anaalirauhasia, siivonnut veristä paskaa, oksennusta, syönyt koiranruokaa, pessyt mädissä kalanperkuujätteissä kierinyttä koiraa..... :D on ne ihania eläimiä :D
Vierailija kirjoitti:
Viisi lemmikkiä olen hätälopettanut kotona, ja kyllä se on ikävin (ja omalla tavallaan ällöttävin) juttu ollut. Vaikka onkin sekunnissa ohi.
Mikäs alapeukutusmaratoni tälle viestille? Tännekö saikin kirjoittaa vain paskajutut?
No tämä ei varsinaisesti ole vastaus itse kysymykseen mutta ajattelin kuitenkin kertoa.
Olin juuri aloittamassa aamukahvit, kun meidän bernhardinkoira oli siinä vähän matkan päässä lattialla makoilemassa ja yhtäkkiä nousi ja samantien pyristeli päätään niin että kunnon kuolaläntti lensi siihen mun kahvimukin reunaan, jäi oikein kunnon limanen noro siihen ja pöydällekin osa kuolaroiskeista meni.. hyi v..ttu..
En kyllä juonu koko kahvia enään ja meni samalla ruokahalukin
En mie luoja kiitos, mutta teinikaveri anto koiran nuolla suus sisältää hyyyyyh
En mie mutta mun kaveri anto teininä koiran nuolla hänen suun siältöä....
Minulla on lemmikkeinä ollut vain kissoja enkä niiden kanssa ole joutunut mihinkään kovin ällöttävään. Tietysti satunnaisten karvapallo-oksennusten pyyhkimistä lattioilta ja sellaista, mutta sehän on aika peruskamaa. Ripulia eivät ole koskaan tehneet muualle kuin hiekkalaatikkoon; tosin aina välillä pitää sitten putsata kuivunutta kakkaa takapääkarvoista. Kumma kyllä sekään ei minua oksennuta vaikka yleensä minulla on todella herkkä oksennusrefleksi.
Mutta vanhemmillani on aina ollut koira ja niiden kanssa kyllä on riittänyt ällöttäviä juttuja, useimmiten kakkaan liittyviä kuten muillakin kirjoittajille. "Mukavin" oli kun vanhempani muuttaneet taloon joka oli metsän keskellä, varmaan kilometri lähimpään naapuriin. Koira sai siis olla vapaana pihalla. Pian muuton jälkeen tuli ovelle ja näytti erityisen tyytyväiseltä. Aloin katsella että mitä ihmettä sen turkissa on. Selvisi että koira oli löytänyt vanhan ulkovessan ja kieriskellyt siellä paskassa. Koko koira oli aivan yltä ja päältä ulosteessa ja haju sen mukainen. Silloin pesin, oksensin ja pesin.
Mennäänpä välillä koirankakasta vasemmalle. Mulle ällöttävintä on ollut torakoiden kasvatus lemmikkini ruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisi lemmikkiä olen hätälopettanut kotona, ja kyllä se on ikävin (ja omalla tavallaan ällöttävin) juttu ollut. Vaikka onkin sekunnissa ohi.
Mikäs alapeukutusmaratoni tälle viestille? Tännekö saikin kirjoittaa vain paskajutut?
Kuulostaa erikoiselta että yhdelle ihmiselle on kasaantunut noin paljon hätälopetusta vaativia tilanteita. Herää epäilys, että tyyppi ei käytä lemmikkejään ikinä eläinlääkärissä, ei osaa viedä kituvaa vanhusta ajoissa piikille, tai kohtelee eläimiään jotenkin muuten huonosti, ei niitä muuten noin usein käy. Luulis että eka kerrasta oppisi.
Mun kissa oksensi kerran keskellä yötä mun hiuksiin. Oikein kunnon raksuoksennukset.
Pitääkö kissoilta tyhjentää anaalirauhasia vai vaan koiralta?