Mikä on ällöttävin asia, jonka olet tehnyt lemmikkieläimen takia?
Tuli tuossa mieleen, kun siivoilin koiran nukutuksesta johtuneita pissoja lattialta, että kaikkeen sitä onkin tottunut tässä 11 vuoden koiran omistamisen jälkeen.
Itselle ehkä kaikista ällöintä näin jälkikäteen ajateltuna oli se, kun koiralla oli mennyt työpäivän aikana maha kipeäksi ja oli joutunut tekemään ripulit sisälle. Noh, ei tässä vielä mitään, matto ja lattiat pesuun (ihmettelin kyllä miten niin pienestä kakkatahrasta matossa lähti niin kova haju..). Koirarukka oli kuitenkin jostain käsittämättömästä syystä mennyt syömään omat ripulinsa. Tämä selvisi siinä vaiheessa, kun olin itse juuri alkanut syömään ja koira alkoi oksentaa limaista ripulia. Kolmessa erässä sitä tavaraa riitti. Ja ei muuta kuin taas siivouspuuhiin. Ihme kyllä oma ruokahalu ei tästä mennyt, vaan jatkoin syömistä ihan normaalisti paskaoksennuksen siivouksen jälkeen.
Olen tehnyt myös siivoojan työtä ja jostain syystä ihmispaskan siivoaminen on huomattavasti kuvottavampaa kuin lemmikkien.
Onko teillä yhtä ihania kokemuksia lemmikkien kanssa?
Kommentit (91)
Olen tehnyt ruumiinavauksen ja kuolemansyyn tutkimuksen kolmelle lemmikille.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt ruumiinavauksen ja kuolemansyyn tutkimuksen kolmelle lemmikille.
Teetkö sitä työksesi? Vai miten tommoiseen hommaan muuten päätyy?
Vuosi sitten koirani oli myös syönyt omaa ripuliaan PALJON, ja oksenteli tätä sitten ympäri taloa tietenkin joka ikisen maton päälle. Kello oli kaksi yöllä, sinä yönä ei paljoa nukuttu.
Kyllä ne koirien ripuli&oksutautien siivoamiset on melko "elämyksiä". Koiria ollut 15 vuotta. Pahin keissi oli veriripuli, jonka jo edesmennyt koira sai virtsatieinfektioon määrätystä antibiootista. Jouduin pitämään sitä työpäivän ajan pesuhuoneessa, koska se käveli ympäri asuntoa ja tiputteli ripattia mennessään :/. Jouduttiin keskeyttämään lääkekuuri vatsaoireiden takia, joten virtsis uusi ja sitten oli taas pissaa matoilla ja lattioilla.Tuon rallin jälkeen mun matot meni uusiksi, ne oli jo pariin kertaan sotkettu ja pesty etten enää alkanut pyykkäämään uudelleen.
Maistellut kissanruokaa todetakseni sen olevan syömäkelpoista. Ei suostunut katti ennen syömään. Nirso.
Noh, kyllä se on noi ripulipaskat saksanpaimenkoiran jäljiltä. Kerran piti ottaa myös pissanäyte ja se se oli operaatio..löylykauha alle kun hän kyykistyi pissille.
Kuoli haiman toiminnanvajaukseen.
Mun koira söi marjametsässä jonkun hädän ylläneen marjastajan saissen. Vessapaperista pystyi päättelemään, ettei ollut minkään metsäneläimen jätös. Kotona koira sitten yrjösi koko setin sohvalle.
Kyllä oli kissojen karvapallojen sänkyyn yrjöämiset pientä siihen verrattuna. Hieno eläin tuo koirani 😃
Teen satunnaista vapaaehtoistöitä eläinsuojelussa. Mikään ei yllätä. Olen siivonnut matoja ja oksennuksia ja ripulikakkoja, päälleni on myös pissattu, tosin vain kengille ja se oli vahinko, kun kuljin mihin sattuu pissaavan kissan vierestä huomaamatta, että toiminto oli kesken. Jostain kumman syystä moni vapaaehtoiseksi ilmoittautuva käy vain kerran ja sitten ei tule enää ja varsinkin siivoustöihin on vaikea saada vapaaehtoisia. Voitteko ymmärtää, ihanat eläimet ei sitten miellytäkään, vaikka niin innoissaan moni tulee?
Kotikissan olen nähnyt synnyttävän kuolleen epämuodostuneen pennun sohvalle. Olin kymmenenvuotias ja yksi kotona, joten olihan se kokemus, mutta jotenkin osasin olla järkevä, siirtää ja peitellä pennun laatikkoon ja odotella äitiä kotiin. En muista mitä äiti teki pennulle. Kissa synnytti lisäksi kaksi tervettä pentua samalla kertaa.
Tein ruumiinavaukset ihan omasta mielenkiinnosta. Tietämys riitti kuolinsyiden päättelemiseen: 1 rasvamaksa, 1 verenmyrkytys ja 1 keuhkotulehdus.
Koira hinkutti itseään metsässä ihmisp*skaan ja juoksi ylpeänä näytille. Siis se kieri siinä ihan kunnolla. Aivan järkyttävä haju ja pesu-urakka.
Kaksi kertaa olen korjannut koirani jätökset. Hyi helvetti....
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt myös siivoojan työtä ja jostain syystä ihmispaskan siivoaminen on huomattavasti kuvottavampaa kuin lemmikkien.
Tämä on muuten aivan totta. Olen huomannut saman.
En tiedä meneekö tämä varsinaisesti lemmikkikategoriaan, koska lehmät eivät kai yleensä ole lemmikkejä, mutta olen siis auttanut eläinlääkäriä tunkemaan takaisin sisään lehmän vasikoimisen jälkeen ulos luiskahtanutta kohtua.
Koira alkoi kerran paskomaan ripulia lattialle aikaisin aamulla, kun mieheni söi juuri aamupalaa. Siivosin sitten koiranpaskaa ja mieheni oksennuksia. Hän ei kestä tuollaisia juttuja... Samasta syystä ei vaihda vauvallemme vaippaa, koska alkaa oksettaa 😁
Paskaanhan nuo näyttävät enimmäkseen liittyvän.
1. Pitkässä jäljestyshihnassa ollut koirani jahtasi kissaa, joka hyppäsi lietelanta-altaan reunan yli. Pinnalla ollut kovakuori kesti kissanpainon, mutta ei ajokoiraa. Koirani meni umpisukkeluksiin paska-altaaseen. Sain vedettyä ylös, kiitos nahkahihnan. Silmä- ja korva-aukkoja myöten paskassa ollut piski tietysti ravisteli ensin päälleni. Sitten menin pesemään ruskean koiran letkulla. Onneksi oli kesä ja lämmin ilma. Mutta se paskan haju ei tahtonut lähteä.
2. Menin lenkille puhtaiden koirien kanssa. Olin juuri pessyt molemmat, ja jostain syystä silloin pitää aina mennä hankkimaan uusia hajuja itseensä. Toinen löysi metsästä ihmispaskakasan ja pyöri siinä. Arggh. Kotiin tultua uusi pesu. Ihmispaska on tosiaan yököttävintä mitä on. Edes sianpaska ei vedä vertoja tuoreelle ihmisjöötille.
Se kun jouduin viemään lopetettavaksi ja kaikki mikä siihen liittyi. Elämän rankin kokemus.
Onhan noita sattumuksia ollut. Koira pyörinyt ihmisen paksassa ja kuolleessa elukanraadossa ja jossain tosi järkyttävän hajuisessa mädässä limasienessä. Nämä kaikki sellaisessa paikassa, että on pitänyt ajaa autolla kotiin pesulle, auto haissut aika mielenkiintoiselta ajelun jälkeen.
Tyhjentänyt koiran anaalirauhaset ja tähdännyt tietysti omaan naamaan.
Ja sitten kerran kissan selästä puhkesi kananmunan kokoinen mätäpaise suoraan mun käteen. Sitä haavaa sitten umpeutettiin pitkään ja hartaasti mätäkuun aikaan, ei meinannut parantua vaan tulehtua koko ajan pahemmin. Tämä kissa on muutenkin mielipuoli s**tana, saati sitten kun johonkin sattuu ja pitäisi hoitaa terveeksi.
Viisi lemmikkiä olen hätälopettanut kotona, ja kyllä se on ikävin (ja omalla tavallaan ällöttävin) juttu ollut. Vaikka onkin sekunnissa ohi.
Repinyt kuollutta lintua koiran suusta, ettei se syö sitä. Hyi helvetti!!
Koiran huulipunatahrojen hinkkaaminen laminaattilattiasta...