"Joonas huijattiin isäksi" kiljuu iltalehti.
Iltalehti toistaa itseään. Joka päivä on uusi juttu, miten milloinkin joku mies(jonka nimi on muutettu) on huijattu isäksi ja mies kyllä rakastaa lastaan ylikaiken, mutta on nyt katkera vaimolleen, joka on tunnustanut huijanneensa miehen isäksi. Kaava aina sama. Ja miten miehen nuoruus/elämä on pilattu naisen toimesta. Miksi iltalehti keksii näitä satuja ja kylvää vihaa tietynlaisten naisten ja miesten välille. Siellä naisvihaiset miehet haukkuu kaikkia naisia ja syyttävät näitä pettureiksi. Kysympä vaan, kuinka monen nuoren naisen ainoa unelma on saada lapsi jonkun ei-halukkaan isäehdokkaan kanssa? itselle ainakin ainoa painajainen nuorena naisena oli se, että olisi tullut raskaaksi. Miehet saa varmaan tulevaisuudessa olla mielissään jos ylipäätään löytävät naisen, joka suostuu heille lapsia synnyttämään. Lapsen saaminen kun on kuitenkin naiselle aina se suurempi /enemmän maailmaa mullistava asia, kuin miehelle, joka voi lapsesta huolimatta mennä seuraavan aamuna töihin/opiskelemaan, vaikka lapsi on syntynyt.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta panemaan pitää päästä, oi voi. Mies voi aina käyttää kondomia ja hoitaa oman osansa. Sitä voi käyttää vaikka toisella väitetysti olisikin hormonaalinen ehkäisy. Parasta toki olisi harrastaa seksiä ihmisen kanssa jonka voi kuvitella lapsensa vanhemmaksi.
Tarkoitat siis, että luottamusta pitkässäkään parisuhteessa ei tarvita?
Tässäkö oli mielestäsi kyseessä pitkä suhde? Miksei kondomia mielestäsi voisi käyttää ellei halua lisääntyä?
Miksi pitkässä parisuhteessa pitäisi käyttää useita ehkäisymenetelmiä, varsinkin kun on sovittu, että ehkäisynä on pillerit? Ei taida sinulla olla koskaan ollut mitään pitkiä suhteita.
Yli 100 000 euroa maksoi minulle se, että pillerit jätettiin pois minulle kertomatta.
Ja vielä kyselet, miksi pitäisi käyttää useita ehkäisymetelmiä? Tyhmäkö olet? Jos se sinulle on maksanut 100 000e, ettet ole kortsua käyttänyt, niin eikö se jo selitä, miksi sitä kannattaa käyttää. Ja arvaa paljonko se lapsi tulee sille äidille maksamaan, kun se siitä kuitenkin enemmän joutuu kustantamaan. mies pääsee aina vähällä, kun pelkällä rahalla pääsee pälkähästä. Sinun vastapainona on taas tuhansittain miehiä, jotka ei maksa lapsensa elatuksesta senttiäkään.
Joonas ja muut joille peruskoulu ei ole maistunut sen vertaa että tietäisi että kun panee niin siitä voi tulla nainen äidiksi ja oho, mies isäksi, voivat jatkossa ottaa opin kantapään kautta ja pitää mulkun pöksyssä. Ja lakata jakamasta tyhmyyttään pitkin iltapäivälehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käskee panna ellei ole valmis mahdollisiin seurauksiin?
Niinpä. Jos menee pihalle ja kaatuu, mitäs menit pihalle. Ihan oma vika.
Ellei yhdynnän mahdollisia seurauksia ymmärrä niin on parempi jättää panematta. Joo, ihan oma vika kyllä. Turha itkeä.
On kyllä aika eri asia tulla vahingossa raskaaksi kuin ehdoin tahdoin valehdella ehkäisystä. Jokainen ihminen lähtee parisuhteessa siitä oletuksesta, että kumppaniin voi luottaa. Se ei ole mikään "ihanomavika" jos se luottamus petetään, vaan kyllä se on ihan sen valehtelevan huijarin vika.
Näinpä. Mutta se lapsi on silti olemassa.
Tunteva, ajatteleva ihminen , joka on syntynyt äidistä ja isästä.
Mies voi olla vihainen naiselle joka huijasi mutta tosiasia on silti se että lapsen vika se ei mitenkään ole. Lapselle ei pitäisi kostaa.
Lapsi miettii isäänsä elämänsä varrella ja miettii miksi tämä ei esim halunnut pitää yhteyttä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta panemaan pitää päästä, oi voi. Mies voi aina käyttää kondomia ja hoitaa oman osansa. Sitä voi käyttää vaikka toisella väitetysti olisikin hormonaalinen ehkäisy. Parasta toki olisi harrastaa seksiä ihmisen kanssa jonka voi kuvitella lapsensa vanhemmaksi.
Tarvitaan toki, mutta kyllä sen osapuolen, joka ei missään nimessä halua lapsia, kannattaa ottaa vastuu ehkäisystä. Esim minä naisena en ikinä uskaltaisi luottaa ehkäisyä sen varaan, että mies muistaisi ottaa pillerin joka päivä, vaikka luotan 100% että hän ei haluaisi huijata minua äidiksi. Mutta kuka tahansa voi rehellisesti unohtaa päivittäisen pillerin.
Unohtaminen on edelleen eri asia kuin suunnitelmallisesti unohtaminen. Miksi tästä täytyy vääntää? Parisuhteessa on voitava luottaa siihen että ehkäisystä sovitaan yhdessä.
Ketju lienee täynnä trolleja kun koko ajan ymmärretään tahallaan väärin. Tai sitten olette niitä jotka jättävät ehkäisyn pois miehelle kertomatta ja puolustatte omia tekosianne kynsin hampain, johan se tiedetään että näitä naisia on, ehkä puolet ketjulaisista kuuluu tähän jengiin. Muutenen enää ymmärrä tätä vinksahtanutta keskustelua.
Mä puhun nyt ihan siitä, miten kannattaa toimia, jos ehdottomasti ei halua lasta. Mä en ikinä, ikinä uskaltaisi siinä tilanteessa jättää ehkäisyä puolisoni varaan, vaikka luotan häneen täysin, ja mua suuresti hämmästyttää että monet miehet uskaltaa. Vaikka olisi 100% luotettava kumppani niin niitä pillereitä voi unohtaa, silloin se yhteinen sopimus ja luottamus ei lämmitä yhtään.
Siihen päälle vielä se mahdollisuus, että ei itse olekaan niin hyvä ihmistuntija kuin luuli ja se toinen tekee vielä tahallaan noin.
Se että jättää tahallaan ehkäisyn pois toiselle kertomatta on tosi väärin, mutta se on tästä erillinen asia. Jos lapsi olisi täysi katastrofi/ehdottoman epätoivottu niin miten ihmeessä kukaan jättää asian sen varaan että toinen ottaa joka päivä samaan aikaan pillerin? Kun se lapsia haluamaton huolehtii ehkäisystä itse niin tällaisiin tilanteisiin ei jouduta.
Samaa mieltä. Koskaan en uskaltaisi luottaa vain miehen ehkäisyyn, jos lapsi minulle olisi täydellinen nou nou. Miksi miehet jättää noin tärkeän asia vain toisen vastuulle ja toisen hoidettavaksi, jos kerran ei todellakaan sitä lasta haluta. Epäilen, että miehillä on niin kova hinku panemaan, että siinä ei silloin paljoa jakseta ehkäisystä huolehtia ja jälkeenpäin on aina helppo laittaa kaikki naisen syyksi ja syyttää naista ei-toivotusta raskaudesta ja, että nainen on huijannut isäksi. Pakko sanoa, että ei se mies kovin innokkaasti ole sitä isäksi tuloa jaksanut vastustella, jos ei kerran jaksa ehkäisystä huolehtia noinkin tärkeässä asiassa. Ei ne lapset naisellekaan aina niin iloisia yllätyksiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minusta tuo on törkeää ja vertattavissa raiskaukseen.
Jos suhteessa on sovittu, että nainen syö pillereitä, ei varmaan ihan heti tule mieleen että se oma kumppani voisi tehdä niin kamalan petoksen.
Itse käytän kylläkin vakituisen kumppanini kanssa kumia (joitan pidän omassa tallessa), koska oma elämäni olisi pilalla lapsen myötä.
M35Näin voi puhua vain mies. Eli vertaa yhdessä sovittua nautittavaa seksiä(vaikka siitä olisikin ei-toivottu lapsi tuloksena) raiskaukseen. Raiskauksessa on kuule kyse aika paljon pahemmista asioista.
Aika heikkoa luetun ymmärtämistä osoitti tämä viesti. Ei tuossa verrattu yhteistuumin seksin harrastamista raiskaukseen, vaan sitä että vastoin sovittua mennään päättämään toisen isyydestä tämän puolesta. Mikä tosiaan on aika merkittävä juttu, vaikka naisilla tuntuukin empatiakyvyssä olevan sokea piste tuon osalta - naisellehan tuollaista ei voi koskaan tapahtua.
Hirveätä lukea näitä miehiä haukkuvia tekstejä täällä. Hyvä, että puolustat miehiä. Itselläni on 22 ja 26 vuotiaat pojat. Olen myös 2 rakastavan isoveljen pikkusisko. Puhutaan naisvihasta, mutta täältä keskusteluista löytyy kunnon miesvihat. Parisuhteessa olettaisi olevan luottamusta. Tässäkin tapauksessa mies oikeasti huijattiin isäksi. Pitääkö rakastaan epäillä koko ajan? Puhutaan, että käyttäisi kondomia, toki, mutta yleensä jos valitaan hormonaalinen ehkäisy se valitaan siksi että on todella varma, mutta se pitää myös ottaa, eikä haluta kondomin kanssa pelata. Aikanani käytin kondomia ja olihan se kiva kun aloitti pillerit. Nykyään sterilisaatio. Ja kyllä, tykkään vedellä paljaalla. Aika moni nainen tykkää... Tuntuman takia minäkin. Yhdessä mieheni kanssa nyt 30 vuotta.
Haloo! Eihän naiset näin yleisesti toimi.
Tiedät sen kyllä. Joitakin itsekkäitä ja ehkä persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä on olemassa jotka noin tekee.
Sellainen tämä maailma on että yksi tulee huijatuksi yhdellä ja toinen toisella tavalla.
Näiltä välttyy kun itse on huolellinen ja ottaa vastuun, eikä aina siltikään.
Vierailija kirjoitti:
Siinä jutussa lukee että nainen myönsi tahallisen raskauden.
Niin lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minusta tuo on törkeää ja vertattavissa raiskaukseen.
Jos suhteessa on sovittu, että nainen syö pillereitä, ei varmaan ihan heti tule mieleen että se oma kumppani voisi tehdä niin kamalan petoksen.
Itse käytän kylläkin vakituisen kumppanini kanssa kumia (joitan pidän omassa tallessa), koska oma elämäni olisi pilalla lapsen myötä.
M35Näin voi puhua vain mies. Eli vertaa yhdessä sovittua nautittavaa seksiä(vaikka siitä olisikin ei-toivottu lapsi tuloksena) raiskaukseen. Raiskauksessa on kuule kyse aika paljon pahemmista asioista.
Aika heikkoa luetun ymmärtämistä osoitti tämä viesti. Ei tuossa verrattu yhteistuumin seksin harrastamista raiskaukseen, vaan sitä että vastoin sovittua mennään päättämään toisen isyydestä tämän puolesta. Mikä tosiaan on aika merkittävä juttu, vaikka naisilla tuntuukin empatiakyvyssä olevan sokea piste tuon osalta - naisellehan tuollaista ei voi koskaan tapahtua.
"Naisillehan ei tuollaista voi koskaan tapahtua"? No eihän siitä naisesta todellakaan isä voi tulla vastoin tahtoaan, mutta luulempa, että läpi historian miljoonia ja taas miljoonia naisia on tullut äidiksi vastoin tahtoaan. Ja tulee edelleenkin. Varmasti paljon enemmän, kuin miehiä koskaan tulee isäksi vastoin tahtoaan ja silloinkin miehet ovat vapaaehtoisesti menneet sänkyyn lapsen äidin kanssa. Ja turha tulla sanomaan, että nämä ovat eri asia. Ei ole. Vasten tahtoaan vanhemmaksi tulo on myös naisille kamalaa. Ei läheskään kaikilla naisilla ole mitään sanomista siihen, tuleeko heistä äiteja ja milloin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä jutussa lukee että nainen myönsi tahallisen raskauden.
Ja mies myös maksoi ehkäisyn...
Tämäkin näissä jutuissa naurattaa. Mies on aina niin nuhteeton ja hyvä. Maksaa jopa ehkäisyn, että nainen varmasti voi pumpata itsensä täyteen hormooneja :) Ja mies saa hyvällä omallatunnolla panna paljaalla. Ja jos huonosti käy, syy on naisen. Ja mies voi omahyväisesti sanoa, että minä maksoin jopa ne pillerit. Ja kukahan senkään tietää, onko oikeasti maksanut. Keksitty koko tarina. Alas on vajonneet nämä iltapäivälehdet. Tälläiset tarinat lietsovat muutenkin yleistä vihaa naisia kohtaan. Näitä tarinoita lukiessa unohtuu, että suuriosa naisia on ihan tavallisia ei väkisin lapsia vääntäviä ihmisiä. Ja nykyään naisissa taitaa olla vapaaehtoisia lapsettomia aikamoiset määrät, joten mikä estää miestä hakeutumasta sellaisen naisen seuraan. Miehillekin taitaa vain olla aika kova pala, jos nainen heti alkuun ilmoittaa, ettei koskaan halua lasta.
Kai sä ymmärrät, että tällaista tapahtuu ihan oikeasti? Vauvakuumeinen nainen voi hyvin jättää pillerit pois ilmoittamatta. Aivan kuten vauvakuumeinen mies voi puhkaista reiän kortsuun.
Oli sovittu että pillerit toimii ehkäisynä, ja nainen "unohti" kertoa että jätti pillerit syömättä.
On mun mielestä hyvä asia että näistäkin puhutaan.
Harvempi nainen kuitenkaan haluaa lapselleen isää josta tietää, ettei tämä halua lasta. Maailma on pullollaan miehiä jotka haluaa isäksi. Vahinkoja varmaan sattuu paljon ja suuri osa ihmisistä tottuu ajatukseen, että heistä tulee vanhempia, vaikka raskaus ei ole toivottu alunperin ollutkaan. Meillä oli niinpäin, että mies halusi lasta, mutta minä en. Hirvitti koko touhu, raskaus ja synnytys. Miehille kun tuo lasten saanti on niin paljon helpompaa, kuin naisille.
Niin harvempi nainen, ja nämä artikkelit koskevat juurikin näitä harvoja naisia. Eihän missään väitetä että kaikki naiset?
Vierailija kirjoitti:
18 vuotta maksoin sitä laskua, jonka ex-avovaimo aiheutti jättäessään pillerit pois kertomatta minulle. Erohan siitä tuli. Kertoi kyllä asiasta kaverilleen, mutta ei minulle.
Kertoo sinusta paljon, kun oma lapsesi on sinulle vain menoerä. Itellä ei edes ole käynyt mielessä paljonko oma vahinkolapsi on tullut maksamaan. Niin paljon rakkautta hän on elämääni tuonut. Sen rinnalla kaikki rahalliset uhraukset ovat olemattonia. Miehille on tyypillistä ajatella vain sitä, miten "paljon"(oikeasti vähän, elatusmaksut kun ei montaa satasta kuukaudessa ole. Lapsen elättäminen on oikeasti palkon kalliimpaa) he ovat joutuneet maksamaan oman lapsensa elatuksesta. Ja sinullekin vain sanoisin, että tyhmyydestä sakotetaan. On sinusta itsestäsi kiinni otatko lapsen kuulumisen elämääsi iloisena ja antavana asiana vai vain menoeränä, jota vatvot katkerana koko loppuelämäsi ja märiset paljonko siitä nyt sitten joutui maksamaan. Oikein 18v. Eikö sinulla todellakaan ole omasta laosestasi muuta sanottavaa. Ajatella jos lapsesi näkisi valituksesi ja ajattelisi, että siellä se isipappa taas valittaa, kun joutui minua elättämään. omaa lastaan. Hyi minkälaisiä isiä lapsilla onkaan. Hävetkää jos osaatte.
Jos harrastaa heteroseksiä, nainen voi tulla raskaaksi. Ihan vain huomio näihin kaikkiin tarinoihin "isäksi vasten tahtoaan".
Vierailija kirjoitti:
Jos harrastaa heteroseksiä, nainen voi tulla raskaaksi. Ihan vain huomio näihin kaikkiin tarinoihin "isäksi vasten tahtoaan".
Voi nyt vittu oikeesti. Ai voi tulla raskaaksi? Joonas raukka ei varmaan sitä tiennykkään. Ihan uskomattoman mustavalkosta jankuttamista täällä. "Jos mies panee niin kantakoon vastuunsa" niin 20-lukulaista nykypäivänä. Jos mies, jolle on valehdeltu että ehkäsy on käytössä, panee niin mun puolesta tehköön mitä haluaa. 2010 luvulla ei enää bullet weddingejä paljon pidetä...
Kupankin voi saada heteroseksistä. Taudin jakajalla ei varmaankaan oo mitään velvollisuutta kertoa että tämmösen kivan yllärin saat jos panet paljaalla, miks pitäis kun kerta ehkäisystäkin voi valehdella?
Vierailija kirjoitti:
Kondomeja menee aina välillä rikki.
Ja pilleri ei aina imeydy, oksennetaan tai unohtuu. Satavarmaa on vain pidättäytyminen.
Sterilaatio on miehelle helppo, paikallispuudutuksessa tehtävä toimenpide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan toki, mutta kyllä sen osapuolen, joka ei missään nimessä halua lapsia,
Itse en koskaan edes sanonut pillerit salaa pois jättäneeltä, että en halua lapsia, koska asiaa ei koskaan edes kysytty minulta. Ero tuli kauan aikaa sitten, koska luottamus loppui, ja nyt olen avioliitossa, ollut jo yli 20 vuotta, ja ihanien lapsien vanhempi, joiden vanhempi olenkin halunnut olla, ja joiden elämässä olen saanut olla "mukana" ihan alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellet halua isäksi tee vasektomia. Älä ainakaan paljaalla pane.
Äläkä varsinkaan luota naisiin
jos oisin mies niin en ainakaan tuossa asiassa naisiin luottaisi varsinkin jos on nk kaataja. Vasektomian voi purkaa ja aina kortsu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pilleri ei aina imeydy, oksennetaan tai unohtuu. Satavarmaa on vain pidättäytyminen.
Sekin on helppo toimenpide, että kertoo jättäneensä pillerit pois ja antaa näin miehelle jopa mahdollisuuden valita sen jälkeen kun on eletty 10 vuotta yhdessä ja asioista on aiemmin sovittu kuten aikuiset ihmiset. Yritä nyt sinä saada kasaan 10 vuotta parisuhdetta ja selitä sitten vasta ehkäisyasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle paras ehkäisy lienee ollut se, kun istut äitisi omistaman kodin peräkammarissa yli 40-vuotiaana, ja yrität päteä netissä aamusta iltaan joka asiasta. Ainoa piparintuoksu huoneeseesi tulee jouluna.
Ei kannattaisi lukea valemedian mielimyrkyttäviä artikkeleita ja vieläpä uskoa niihin. Tarkoitushakuista oman mielen pahoittamista. Ja sitäpä itsekin harrastelen. Paljon turvallisempaa ku on paha mieli.
Joonas oppi, että seksistä voi seurata jälkikasvua.
Voisi ohimennen valistaa niitä poikamieskavereitaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkö oli mielestäsi kyseessä pitkä suhde? Miksei kondomia mielestäsi voisi käyttää ellei halua lisääntyä?
Miksi pitkässä parisuhteessa pitäisi käyttää useita ehkäisymenetelmiä, varsinkin kun on sovittu, että ehkäisynä on pillerit? Ei taida sinulla olla koskaan ollut mitään pitkiä suhteita.
Yli 100 000 euroa maksoi minulle se, että pillerit jätettiin pois minulle kertomatta.
Ja vielä kyselet, miksi pitäisi käyttää useita ehkäisymetelmiä? Tyhmäkö olet? Jos se sinulle on maksanut 100 000e, ettet ole kortsua käyttänyt, niin eikö se jo selitä, miksi sitä kannattaa käyttää. Ja arvaa paljonko se lapsi tulee sille äidille maksamaan, kun se siitä kuitenkin enemmän joutuu kustantamaan. mies pääsee aina vähällä, kun pelkällä rahalla pääsee pälkähästä. Sinun vastapainona on taas tuhansittain miehiä, jotka ei maksa lapsensa elatuksesta senttiäkään.
Älä siinä minulle raivoa. En se minä ollut joka päätti lapsen tulosta. Minulle ei annettu edes mahdollisuuttakaan päättää lapsesta, eikä asiaa minulta kysytty, ja yli 10 vuoden molemminpuolinen luottamus petettiin törkeästi. Luulisi aikuisen sanalla ja aiemmillä yhteisillä päätöksillä ehkäisyn suhteen olevan jotain arvoakin. Ainakin sen verran, että voisi ilmoittaa pitkäaikaisessa suhteessa jättäneensä sovitun ehkäisyn pois, jos sen kerran kaverilleenkin meni kuitenkin aiemmin kertomaan.
Mä puhun nyt ihan siitä, miten kannattaa toimia, jos ehdottomasti ei halua lasta. Mä en ikinä, ikinä uskaltaisi siinä tilanteessa jättää ehkäisyä puolisoni varaan, vaikka luotan häneen täysin, ja mua suuresti hämmästyttää että monet miehet uskaltaa. Vaikka olisi 100% luotettava kumppani niin niitä pillereitä voi unohtaa, silloin se yhteinen sopimus ja luottamus ei lämmitä yhtään.
Siihen päälle vielä se mahdollisuus, että ei itse olekaan niin hyvä ihmistuntija kuin luuli ja se toinen tekee vielä tahallaan noin.
Se että jättää tahallaan ehkäisyn pois toiselle kertomatta on tosi väärin, mutta se on tästä erillinen asia. Jos lapsi olisi täysi katastrofi/ehdottoman epätoivottu niin miten ihmeessä kukaan jättää asian sen varaan että toinen ottaa joka päivä samaan aikaan pillerin? Kun se lapsia haluamaton huolehtii ehkäisystä itse niin tällaisiin tilanteisiin ei jouduta.