"Joonas huijattiin isäksi" kiljuu iltalehti.
Iltalehti toistaa itseään. Joka päivä on uusi juttu, miten milloinkin joku mies(jonka nimi on muutettu) on huijattu isäksi ja mies kyllä rakastaa lastaan ylikaiken, mutta on nyt katkera vaimolleen, joka on tunnustanut huijanneensa miehen isäksi. Kaava aina sama. Ja miten miehen nuoruus/elämä on pilattu naisen toimesta. Miksi iltalehti keksii näitä satuja ja kylvää vihaa tietynlaisten naisten ja miesten välille. Siellä naisvihaiset miehet haukkuu kaikkia naisia ja syyttävät näitä pettureiksi. Kysympä vaan, kuinka monen nuoren naisen ainoa unelma on saada lapsi jonkun ei-halukkaan isäehdokkaan kanssa? itselle ainakin ainoa painajainen nuorena naisena oli se, että olisi tullut raskaaksi. Miehet saa varmaan tulevaisuudessa olla mielissään jos ylipäätään löytävät naisen, joka suostuu heille lapsia synnyttämään. Lapsen saaminen kun on kuitenkin naiselle aina se suurempi /enemmän maailmaa mullistava asia, kuin miehelle, joka voi lapsesta huolimatta mennä seuraavan aamuna töihin/opiskelemaan, vaikka lapsi on syntynyt.
Kommentit (156)
Ja ne tuhannet lapset, joiden kanssa isä ei halua olla missään tekemisissä ja äiti kasvattaa yksinhuoltajana, saattaa joutua kokemaan raskauden ja synnytyksen yksin. Niihin harvoin kovin kunnioituksella suhtaudutaan, verraten yksinhuoltajaisään, joka on lähes aina sankari kun jaksaa yksin.
Samaa ihmettelin. Ja kiva noiden lasten sitten murrosiässä törmätä noihin artikkeleihin...
Olen itsekin lapsi, jota isä ei olisi halunnut, mutta äiti ei suostunut tekemään aborttia. Onneksi, koska tykkään olla olemassa ja elämäni on hyvää. Olisi äiti voinut vaan panna vähän laadukkaampaa miestä, eikä mitään 90-luvun Minkkistä :D
Vierailija kirjoitti:
Mistähän... entinen naapuri oli nainen, joka vaihtoi miestä muutaman vuoden välein tehtyään ensin lapsen. Hankki sillä tavalla hirsitalon, uuden auton ja säännölliset hyvät tulot, vaikka ei tehnyt itse päivääkään töitä.
Lapset tosin alkoivat polttaa ja juoda nuorina, eikä tainnut koulu juuri maittaa, mutta mitäpä heistä.
No onko tämä sinusta sitten tavallisen suomalaisen naisen toimintaa??? No ei varmasti ole. Jos katsot ympärillesi, näät enemmistön naisista elävän ihan eritavalla , kun tuon entisen naapurisi. Suurimmalla osalla on yksi mies ja yhteiset lapset. Eikä niistä lapsista kasva juovia ja töitävieroksuvia, vaan ihan normi kansalaisia. Ja mitäpä teki tämän naapurinaisen lasten isät? Kuinka paljon he huolehtivat lapsistaan? Vai katosivatko kuvioista ja jättivät lapsensa yksin tämän naisen kasvatettavaksi? Ja ihmettelen suuresti, miten muutaman satasen elatusmaksuilla kuussa ostellaan hirsitaloja, uusia autoja jne? Mitkä on "säännölliset hyvät tulot" yksinhuoltajalla? Ei elatusmaksuilla edes elätetä sitä lasta, saatika ostella taloja ja uusia autoja. Elatusmaksut on muutama satanen kuussa per lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Ja ne tuhannet lapset, joiden kanssa isä ei halua olla missään tekemisissä ja äiti kasvattaa yksinhuoltajana, saattaa joutua kokemaan raskauden ja synnytyksen yksin. Niihin harvoin kovin kunnioituksella suhtaudutaan, verraten yksinhuoltajaisään, joka on lähes aina sankari kun jaksaa yksin.
Tämä on kyllä outoa, että kun nainen on yksinhuoltaja, saa hän halveksuntaa osakseen ja on nykyäänkin vielä lähes "huonon naisen maineessa". Mutta annapas olla, kun mies on yksinhuoltaja, on hän lähes puolijumala. Ei puhettakaan, että miehessä olisi mitään halveksittavaa kun on yksinhuoltaja. Miksi naisia halveksitaan vaikka oikeasti miehet eivät kestäisi näiden yksinhuoltajanaisten arkea päivääkään? miksi mies nostetaan jalustalle samasta asiasta, mistä nainen saa vain kurat niskaansa?
Siinä jutussa lukee että nainen myönsi tahallisen raskauden.
No minusta tuo on törkeää ja vertattavissa raiskaukseen.
Jos suhteessa on sovittu, että nainen syö pillereitä, ei varmaan ihan heti tule mieleen että se oma kumppani voisi tehdä niin kamalan petoksen.
Itse käytän kylläkin vakituisen kumppanini kanssa kumia (joitan pidän omassa tallessa), koska oma elämäni olisi pilalla lapsen myötä.
M35
Vierailija kirjoitti:
Siinä jutussa lukee että nainen myönsi tahallisen raskauden.
Ja mies myös maksoi ehkäisyn...
Vierailija kirjoitti:
Jos suhteessa on sovittu, että nainen syö pillereitä, ei varmaan ihan heti tule mieleen että se oma kumppani voisi tehdä niin kamalan petoksen.
Itse käytän kylläkin vakituisen kumppanini kanssa kumia (joitan pidän omassa tallessa), koska oma elämäni olisi pilalla lapsen myötä.
M35
No kai sä tiedät, että mikään ehkäisy ei ole 100%?
Kondomeja menee aina välillä rikki.
Vierailija kirjoitti:
M35
Muista pitää myös ne käytetyt kondomit hallussasi! Serkkuni tuli raskaaksi "muumimuki" menetelmällä käytettyjen kondomien avulla.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän... entinen naapuri oli nainen, joka vaihtoi miestä muutaman vuoden välein tehtyään ensin lapsen. Hankki sillä tavalla hirsitalon, uuden auton ja säännölliset hyvät tulot, vaikka ei tehnyt itse päivääkään töitä.
Lapset tosin alkoivat polttaa ja juoda nuorina, eikä tainnut koulu juuri maittaa, mutta mitäpä heistä.
Onpa outoa, että joku pystyy ostamaan elatusmaksuilla talot ja uudet autot. Itse olen säästäväinen ja en mikään tuhlari, käyn töissä ja tienaan pari tonnia kuussa puhtaana, mutta enpä ole tähän päivään mennessä saanut uutta autoa hankituksi, saatika hirsitaloa. Aikamoinen talousihme tämä naapurinrouva, kun on pelkillä elatusmaksuilla moiset omaisuudet hankkinut!
Kuka käskee panna ellei ole valmis mahdollisiin seurauksiin?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Jos menee pihalle ja kaatuu, mitäs menit pihalle. Ihan oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko tämä sinusta sitten tavallisen suomalaisen naisen toimintaa???
Tavallisen suomalaisen näköinen hän ainakin päälle päin on. Vikitteli tuttua naapurinmiestäkin, pyysi korjaamaan tietokonettaan. Vähän aikaa he seurustelivat, sitten alkoi puheet yhteen menemisestä ja lapsen tekemisestä. Mies onneksi älysi laittaa poikki.
Mutta ei hänestä voi tehdä yleispäteviä yleistyksiä, kuten ei sinunkaan mainitsemistasi tapauksista. Jokainen on yksilö ja tekee itse ratkaisunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä outoa, että kun nainen on yksinhuoltaja, saa hän halveksuntaa osakseen ja on nykyäänkin vielä lähes "huonon naisen maineessa". Mutta annapas olla, kun mies on yksinhuoltaja, on hän lähes puolijumala. Ei puhettakaan, että miehessä olisi mitään halveksittavaa kun on yksinhuoltaja. Miksi naisia halveksitaan vaikka oikeasti miehet eivät kestäisi näiden yksinhuoltajanaisten arkea päivääkään? miksi mies nostetaan jalustalle samasta asiasta, mistä nainen saa vain kurat niskaansa?
Eletään varmaan ihan eri planeetoilla, koska minun yh-isääni naureskeltiin "miesmammaksi" vielä 2000-luvun taitteessa naapurin rouvien toimesta. Isä teki niska limassa 10h työpäiviä myös viikonloppuisin, hoiti kauppareissut, koulut, tarhat, neuvolat ja lääkärit ja 4 lasta, osakseen sai vitsejä ja panettelua siitä, että äitini oli lähtenyt "miehekkäämmän" miehen perään.
Ellei yh-äiti ole tunnettu kyläpyöränisti, hänen sisukkuutta ja voimaansa kyllä jaksetaan ihailla ja ihmetellä joka käänteessä, ja miestään panetellaan kaveriporukalla (usein ihan syystä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei yhdynnän mahdollisia seurauksia ymmärrä niin on parempi jättää panematta. Joo, ihan oma vika kyllä. Turha itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei yhdynnän mahdollisia seurauksia ymmärrä niin on parempi jättää panematta. Joo, ihan oma vika kyllä. Turha itkeä.
Niin tai ajaa kolarin kauppareissulla, ei kannattaisi autoilla kun tuntee riskit. Voi kuolla.