Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nuori perussuomalainen, haluaisitko kysyä jotain? :)

Vierailija
02.04.2018 |

Pidetäänhän keskustelu asiallisena, sillä saan paljon vihaa ja kritisointia perussuomalaisista/konservatiivisista arvoistani. Itse en oikein ymmärrä, mitä pahaa suomalaisuuden vaalimisessa on. Arvostan liberaaleja kovasti ja en näe heitä vihollisina.

Ihan ajan kuluksi vain - haluaisitko kysyä jotain?

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi moraalisesti perustella sitä, että aiheutat tahallista kärsimystä muille ihmisille (raskaus ja synnytys). Alkio taas ei voi kokea kärsimystä, koska se ei koe mitään.

Vierailija
82/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi moraalisesti perustella sitä, että aiheutat tahallista kärsimystä muille ihmisille (raskaus ja synnytys). Alkio taas ei voi kokea kärsimystä, koska se ei koe mitään.

Enpä voi tappamistakaan moraalisesti perustella.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin voi jättää auton ilmaiseksi parkkiin kun käy Helsingin Asematunnelissa Hesburgerissa ja elokuvissa Kaisaniemessä n. 3-4 tuntia?

Kisahallin parkkiin?

Vierailija
84/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin no, itse näen että ihmisoikeudet alkavat siitä pisteestä, kun vauva syntyy ja on erillinen yksilönsä. Ennen sitä alkio ja sikiö ovat osa naisen kehoa.

Vierailija
85/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin no, itse näen että ihmisoikeudet alkavat siitä pisteestä, kun vauva syntyy ja on erillinen yksilönsä. Ennen sitä alkio ja sikiö ovat osa naisen kehoa.

Eroaa kieltämättä minun näkemyksistäni. Minun mielestäni nainen on siunatussa tilassa ja sisällä olevaa elämää pitää vaalia kuin aarretta. Ymmärrän kyllä, jos joku ateisti ei välttämättä katso elämää ja "siunattua tilaa" yhtä arvokkaaksi kuin minä.

ap

Vierailija
86/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te perussuomalaiset kuvittelette kannattavanne suomalaisia arvoja? Koska toihan on ihan harhaa - suomalaisikseen on aina kuulunut ennen kaikkea tasa-arvon ihanteet ja edistyksellisyys. Naisille äänioikeus ekojen joukossa, liberaali körttiläisyys uskontona, kaikkien konservatiivisten hierarkkisen rakenteiden vastustaminen - täähän oli tutkitusti se kaskenraivaajakansan menestyksen salaisuus. Noi konservatiiviset arvot ovat keski-eurooppalaisen luokkayhteiskunnan tuontitavaraa. Täysin epäsuomalaista.

Ehkä tässä yhteydessä tarkoitetaan suomen olemassaoloa ylipäätään, jouduimme 2015 hyökkäyksen aikana ottamaan 30 000 soluttautujaa rajojemme sisälle, ne muodostavat omia syöpäsolujaan ja lisääntyvät niissä aiheuttaen isännälleen kuolemaa ja tuskaa.

Mitä ap ajattelet tämän viestin retoriikasta? Sopiiko mielestäsi tällainen ilmaisutyyli perussuomalaisuuteen?

Aloittaja hyvä, arvostaisin kovasti jos vastasit tähän kysymykseen. Mikäli olet jo vastannut, kertoisitko mikä vastauksista on sinun. En ainakaan löytänyt yhtään vastausta allekirjoituksella ap, jolla olet muut vastauksesi ketjussa identifioinut.

Sivuutin kysymyksesi ja jätin sen omaan arvoonsa. Ei tietenkään tuollainen ilmaisutyyli sovi asialliseen perussuomalaisuuteen.

ap

Kysymykseni oli täysin asiallinen ja validi. Miksi halusit sivuuttaa sen ja "jättää omaan arvoonsa"? Tuon kaltainen ja pahempikin retoriikka on kuitenkin varsin yleistä perussuomalaisten kannattajien keskuudessa ja sillä on vaikutusta puolueen kannatukseen ja yhteistyömahdollisuuksiin muiden puolueiden kanssa. Varsinkin halla-aholaisten valtaannousun ja soinilaisten eroamisen jälkeen on moni jäänyt miettimään merkitseekö tämä entistä vapaampaa areenaa rasismille ps-puolueessa. Eikö tämä ole mielestäsi asia, joka ansaitsisi edes sen, että siitä voisi keskustella?

Vierailija
87/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä onko alkio yksilö vaan millainen tarkoitus alkiolla on kyseisessä ympäristössään. Tämän tarkoituksen voi löytää mm. evoluutioteoriasta tai uskonnosta.

On huvittavaa seurata miten Emma Kari joukkoineen kyseenalaistaa geenimanipuloidut ruoat, koska liian teknisesti tuotettua, mutta ihmisen alkion suhteen ollaan niin ylimielistä ja varmaa porukkaa.

Vierailija
88/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te perussuomalaiset kuvittelette kannattavanne suomalaisia arvoja? Koska toihan on ihan harhaa - suomalaisikseen on aina kuulunut ennen kaikkea tasa-arvon ihanteet ja edistyksellisyys. Naisille äänioikeus ekojen joukossa, liberaali körttiläisyys uskontona, kaikkien konservatiivisten hierarkkisen rakenteiden vastustaminen - täähän oli tutkitusti se kaskenraivaajakansan menestyksen salaisuus. Noi konservatiiviset arvot ovat keski-eurooppalaisen luokkayhteiskunnan tuontitavaraa. Täysin epäsuomalaista.

Ehkä tässä yhteydessä tarkoitetaan suomen olemassaoloa ylipäätään, jouduimme 2015 hyökkäyksen aikana ottamaan 30 000 soluttautujaa rajojemme sisälle, ne muodostavat omia syöpäsolujaan ja lisääntyvät niissä aiheuttaen isännälleen kuolemaa ja tuskaa.

Mitä ap ajattelet tämän viestin retoriikasta? Sopiiko mielestäsi tällainen ilmaisutyyli perussuomalaisuuteen?

Aloittaja hyvä, arvostaisin kovasti jos vastasit tähän kysymykseen. Mikäli olet jo vastannut, kertoisitko mikä vastauksista on sinun. En ainakaan löytänyt yhtään vastausta allekirjoituksella ap, jolla olet muut vastauksesi ketjussa identifioinut.

Sivuutin kysymyksesi ja jätin sen omaan arvoonsa. Ei tietenkään tuollainen ilmaisutyyli sovi asialliseen perussuomalaisuuteen.

ap

Kysymykseni oli täysin asiallinen ja validi. Miksi halusit sivuuttaa sen ja "jättää omaan arvoonsa"? Tuon kaltainen ja pahempikin retoriikka on kuitenkin varsin yleistä perussuomalaisten kannattajien keskuudessa ja sillä on vaikutusta puolueen kannatukseen ja yhteistyömahdollisuuksiin muiden puolueiden kanssa. Varsinkin halla-aholaisten valtaannousun ja soinilaisten eroamisen jälkeen on moni jäänyt miettimään merkitseekö tämä entistä vapaampaa areenaa rasismille ps-puolueessa. Eikö tämä ole mielestäsi asia, joka ansaitsisi edes sen, että siitä voisi keskustella?

Ei koske minua. Puolue kun on vain ns. termi, jonka voi mainita kun haluaa nopeasti kertoa itsestään (perimmäiset arvot). Perussuomalaisissa on paljon poliitikkoja ja kannattajia, joiden en katsoa linkittyvän minuun. Minua ei kiinnosta yksittäisten kannattajien retoriikka, vaan katson omien perimmäisten arvojeni olevan eniten identtinen perussuomalaisten kanssa; mikä onkin syy, miksi kutsun itseäni perussuomalaiseksi.

ap

Vierailija
89/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että perussuomalaisia on olemassa. Äänestän aina heitä. Muutaman vuoden kuluttua muutkin huomaa, miksi ei olisi pitänyt muuttaa  Suomea koko maailman kelaksi.

Vierailija
90/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä siis muutamia keskeisiä asioita minusta:

- vastustan aborttia

- tuen 100% lehdistön vapautta

- tuen 100% oikeutta omistaa aseita ja vastustan asekontrollia; poikkeuksena mielentilatutkimukset jne.

- tuen 100% kirkon oikeutta vihkiä ainoastaan heteropareja

- tuen seksuaalivähemmistöjen oikeutta mennä maistraatissa naimisiin ja saada viralliset paperit avioliitolle

ap

Tuossa ei ole mitään suomalaista, vaan kaikki ajatukset on kopioitu suoraan jenkeistä. Ahdasmielistä ja tekopyhää sekä jossain määrin jopa vaarallista.

Kerropa muuten, mitä lehdistönvapaus on mielestäsi.  Itse olen sinun elämääsi verrattuna huomattavasti pidemmän elämäni aikan huomannut erittäin selvästi suomalaisesta, ns. vapaasta lehdistöstä, että se on tiettyjen piirien keino kansan aivopesuun. Eivät toimittajat saa vapaasti kirjoitella, lehden linja sanellaan omistajien taholta.

Vierailija
91/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastutat aborttia, eli koetko, että on moraalisesti oikein, että esim. raiskauksen uhriksi joutuneen täytyy vielä riskeerata henkensä synnytyksessä?

Off topic: millä tavalla synnytys nykyään riskeeraa kenenkään henkeä? Synnytykseen kuollaan Suomen oloissa äärimmäisen harvoin ja raiskauksista johtuvat raskaudetkin ovat meillä harvinaisia.

T. Keskustelua seurannut

Vierailija
92/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että perussuomalaisia on olemassa. Äänestän aina heitä. Muutaman vuoden kuluttua muutkin huomaa, miksi ei olisi pitänyt muuttaa  Suomea koko maailman kelaksi.

Kommenttisi loppuosasta olen samaa mieltä, mutta ikinä en äänestäisi persuja.

Lapsellista kuvitella, että yksi suomalainen puolue voisi määritellä EU:n pakolaislinjaa:D

Enkä myöskään halua Suomesta tulevan Unkarin kaltaista maata, eli diktatuuria.

Vierailija
93/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: pitäisikö lastenrattailla kulkevien joukkoliikenne olla maksullista HSL-alueella? Tuleeko Suomenlinnaan saada pääsymaksu?

Vierailija
94/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Erittäin asiallinen kysymys, johon minäkin toivoisin ap:n vastaavan.

Vierailija
95/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin voi jättää auton ilmaiseksi parkkiin kun käy Helsingin Asematunnelissa Hesburgerissa ja elokuvissa Kaisaniemessä n. 3-4 tuntia?

Kisahallin parkkiin?

Mäntymäen kentän parkki on maksullinen. Nyt etsitään vapaata pysäköintitilaa Helsingin keskustassa. Sitä tilaa jota perussuomalaisten ryhmä Helsingissä puolustaa. Missä sitä siis on ?

Vierailija
96/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eroaa kieltämättä minun näkemyksistäni. Minun mielestäni nainen on siunatussa tilassa ja sisällä olevaa elämää pitää vaalia kuin aarretta. Ymmärrän kyllä, jos joku ateisti ei välttämättä katso elämää ja "siunattua tilaa" yhtä arvokkaaksi kuin minä.

ap

Itse nimenomaan pidän elämää, naisia (ja ihmisiä yleensä) ja raskautta arvokkaina, ja sen takia olen omalla kannallani. Kunnioitan naisten elämää, ja sitä, mitä raskaus naiselta vaatii.

Vierailija
97/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastutat aborttia, eli koetko, että on moraalisesti oikein, että esim. raiskauksen uhriksi joutuneen täytyy vielä riskeerata henkensä synnytyksessä?

Off topic: millä tavalla synnytys nykyään riskeeraa kenenkään henkeä? Synnytykseen kuollaan Suomen oloissa äärimmäisen harvoin ja raiskauksista johtuvat raskaudetkin ovat meillä harvinaisia.

T. Keskustelua seurannut

Sillä tavalla, että se voi aiheuttaa kuoleman. 

Vierailija
98/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt edes voisi saada perusvastauksen näihin arjen poliittisiin , mutta ihan käytännön asioihin; ennenkuin ratkotaan kaikki maailman humanitääriset ongelmat. Eikö?

Vierailija
99/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä siis muutamia keskeisiä asioita minusta:

- vastustan aborttia

- tuen 100% lehdistön vapautta

- tuen 100% oikeutta omistaa aseita ja vastustan asekontrollia; poikkeuksena mielentilatutkimukset jne.

- tuen 100% kirkon oikeutta vihkiä ainoastaan heteropareja

- tuen seksuaalivähemmistöjen oikeutta mennä maistraatissa naimisiin ja saada viralliset paperit avioliitolle

ap

Tuossa ei ole mitään suomalaista, vaan kaikki ajatukset on kopioitu suoraan jenkeistä. Ahdasmielistä ja tekopyhää sekä jossain määrin jopa vaarallista.

Kerropa muuten, mitä lehdistönvapaus on mielestäsi.  Itse olen sinun elämääsi verrattuna huomattavasti pidemmän elämäni aikan huomannut erittäin selvästi suomalaisesta, ns. vapaasta lehdistöstä, että se on tiettyjen piirien keino kansan aivopesuun. Eivät toimittajat saa vapaasti kirjoitella, lehden linja sanellaan omistajien taholta.

Huvittavaa luulla, että arvopohjaiset poliittiset mielipiteet ovat jollain lailla "vaarallisia". Lehdistönvapaudella tarkoitan sitä, että meillä voi olla vapaasti vasemmisto- ja oikeistomedioita ja ne saavat olla joko puolueellisia tai puolueellisia. Lukijat sitten äänestävät silmillään.

ap

Vierailija
100/147 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: pitäisikö lastenrattailla kulkevien joukkoliikenne olla maksullista HSL-alueella? Tuleeko Suomenlinnaan saada pääsymaksu?

Itse ajattelen, että julkisten palveluiden pitäisi aina olla ilmaisia ja tämä pätee myös joukkoliikenteeseen. Sellaiset palvelut joita ei voida tuottaa ilmaisina, voidaan sitten yksityistää.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi